آخرین مطالب

محیط زیست

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید براینکه تاثیرگذاری بارورسازی ابرها تنها برای وسعت‌های کوچک و در یک بازه زمانی مشخص تایید شده است، اظهار کرد: بارورسازی ابرها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست.

معاون شهردار تهران اعلام کرد ۳ پیشنهاد شهرداری تهران به محیط زیست برای ساخت بزرگراه شوشتری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت پروژه بزرگراه شهید شوشتری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این پروژه با جدیت دنبال می‌شود و در بخش‌های مختلف فعال است و معارضین متعددی در مسیر داشتیم که بخشی از آن مرتفع شده است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست تاکید کرد پسماندسوزی تشدیدکننده آلودگی هوای کلانشهرها/ لزوم همکاری دستگاه‌ها

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه پسماند سوزی عامل تشدیدکننده آلودگی هوا در کلانشهرها است، اظهار کرد: متاسفانه در اطراف کلانشهرها به‌ویژه تهران شاهد اقداماتی همچون پسماندسوزی هستیم. این پسماندها، گازهای آلاینده‌ای منتشر می‌کنند که می‌تواند عاملی برای تشدید آلودگی هوا باشد.

چرایی کم‌بارشی ایران نسبت به برخی کشورهای همسایه/ هارپ و عقیم‌سازی سیستم‌های بارشی حقیقت دارد؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه امکان تغییر انرژی سامانه‌های بارشی توسط انسان وجود ندارد و کم‌بارشی بر تمام نقاط خاورمیانه و آسیای میانه حاکم است، گفت: اخبار منتشر شده درباره عقیم‌سازی سیستم‌های بارشی و تغییر مسیر آن‌ها به کشورهای دیگر شایعه است و از نظر هواشناسی صحت ندارد.

تشدید تغییرات اقلیمی در جهان/ وقت زیادی برای مدیریت گرد و غبار نداریم

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تغییرات اقلیمی موجب افزایش رویدادهای حدی مانند توفان‌های شدید و خشکسالی پیاپی شده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این شرایط وقت زیادی برای اقدامات محکم، قوی و منطقه‌ای به منظور مدیریت توفان‌های ماسه و گرد و غبار نداریم.

تلاش دولت برای حذف مازوت از پالایشگاه‌ها و خاموش کردن مشعل‌های نفتی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه دلیل مازوت‌سوزی در شازند کمبود گاز بود، اظهار کرد: دولت در تلاش است مازوت‌سوزی در پالایشگاه‌های مادر و صنایع را حذف و مشعل‌های نفتی را خاموش کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد بهینه‌سازی سوخت ۹ پالایشگاه در دستور کار/ لزوم به‌روزرسانی فوری سیاهه انتشار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه بهینه‌سازی سوخت ۹ پالایشگاه کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سیاهه انتشار باید به‌زودی به‌روزرسانی شود چراکه اطلاعات سال ۱۳۹۶ پاسخگوی سال ۱۴۰۲ نیست.

غوغای پسماندسوزی در حاشیه تهران/ قانون هوای پاک در محاق

در حالی این روزها پسماندسوزی در حاشیه شهرهای بزرگ مانند تهران غوغا می‌کند و یکی از عوامل مهم تشدید آلودگی هواست که مقابله با آن یکی از مفاد قانون هوای پاک است؛ قانونی که در خوشبینانه‌ترین حالت حدود ۱۰ درصد آن اجرا شده است.

نظر سازمان محیط زیست درباره هشدار سازمان بازرسی کل کشور

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست همیشه به وظایف خود در زمینه قانون هوای پاک به‌خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول باید به خاطر عدم تحقق این قانون پاسخگو باشند.

هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری تولید انرژی تجدیدپذیر در پایان دولت سیزدهم

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه طی اقدام جهادی هدف‌گذاری شده، در پایان دولت جاری، ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر به بیش از ۱۰ برابر مقدار موجود در آغاز به کار دولت خواهد رسید، گفت: این انرژی تجدیدپذیر در ماه های سرد سال، جبران‌کننده مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها خواهد بود.

/بە مناسبت روز جهانی خاک/ خاک حاصلخیزی که پنج برابر استاندارد جهانی فرسایش می‌یابد!

استان کردستان، با معضل و بحران فرسایش و آلودگی خاک روبەرو بوده و میزان فرسایش در آن حدود پنج برابر میانگین کشوری است و سالانە معادل ٥ الی ۲۰ تن فرسایش خاک در این استان شکل می‌گیرد.

یک مقام قضایی مطرح کرد رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد/ برخورد قضایی با متخلفین

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی در خصوص اجرای قانون هوای پاک شدند، قطعا نسبت به تعقیب قضایی اقدام می کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: فلرهای نفتی خوزستان در روز روشن آلودگی ایجاد می‌کنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فلرها در روز روشن در خوزستان آلودگی ایجاد می‌کنند، گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون یک سال فرصت دارد که دیگر فلرسوزی نداشته باشد بنابراین تا دوم آذرماه ۱۴۰۳ دیگر در این شرکت فلری نمی‌سوزد.

تهران فردا چهارشنبه یخ می زند؛ کاهش دما تا ۱۰ درجه

آسمان تهران فردا (اول آذرماه) صاف تا کمی ابری، در صبح وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲ آذرماه) نیمه‌ابری،‌گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تلاش جهان مدرن برای مهار دود و ترافیک؛ اروپایی که شاید دیگر سبز نباشد

در سال‌های اخیر شهرهای بزرگ جهان که با معضل آلودگی هوا دست به گریبان هستند راهکارهای متفاوتی را برای حل این مشکل طراحی و اجرا کرده‌اند از اعمال قوانین کنترل ترافیک نظیر تعیین مبلغ شارژ اضافی پارکینگ برای خودروهای دیزلی و جلوگیری از تردد خودروهای شخصی در خیابان‌های اصلی گرفته تا ایجاد مناطق جنگلی جدید، اما هنوز بشر در دنیای مدرن امروز نتوانسته به راهکاری پایدار برای رفع این معضل جدی دست پیدا کند. در سال‌های اخیر شهرهای بزرگ جهان که با معضل آلودگی هوا دست به گریبان هستند راهکارهای متفاوتی را برای حل این مشکل طراحی و اجرا کرده‌اند از اعمال قوانین کنترل ترافیک نظیر تعیین مبلغ شارژ اضافی پارکینگ برای خودروهای دیزلی و جلوگیری از تردد خودروهای شخصی در خیابان‌های اصلی گرفته تا ایجاد مناطق جنگلی جدید، اما هنوز بشر در دنیای مدرن امروز نتوانسته به راهکاری پایدار برای رفع این معضل جدی دست پیدا کند.

پتروشیمی میانکاله به تاریخ پیوست

پس از اینکه وزارت نفت موافقتنامه خود برای احداث "پتروشیمی میانکاله" را ابطال کرد، به نظر می‌رسد که این پروژه ضد محیط زیستی دیگر پیوست قانونی که با استناد به آن پروژه خود را ادامه بدهد ندارد و عملاً ایجاد پتروشیمی در میانکاله به تاریخ پیوست.

جلوگیری از تعطیلی یکی از کارخانجات شیمیایی به دلیل پساب خطرناک با روش نوآورانه محققان

یکی از صنایع تولید مواد شیمیایی که به دلیل پساب‌های خطرناک در آستانه تعطیلی قرار داشت، با بهره‌گیری از دستگاه تصفیه پساب محققان مرکز تحقیقات فمتو علاوه بر تصفیه پساب خود در حد استاندارد، آب تصفیه شده را مجددا به فرآیند تولید بازمی‌گرداند.

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز