آخرین مطالب

معاون شهردار تهران اعلام کرد 3 پیشنهاد شهرداری تهران به محیط زیست برای ساخت بزرگراه شوشتری

معاون شهردار تهران اعلام کرد 3 پیشنهاد شهرداری تهران به محیط زیست برای ساخت بزرگراه شوشتری سیاسی - محیط زیست

معاون شهردار تهران اعلام کرد 3 پیشنهاد شهرداری تهران به محیط زیست برای ساخت بزرگراه شوشتری

  بزرگنمایی:
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت پروژه بزرگراه شهید شوشتری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این پروژه با جدیت دنبال می‌شود و در بخش‌های مختلف فعال است و معارضین متعددی در مسیر داشتیم که بخشی از آن مرتفع شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت پروژه بزرگراه شهید شوشتری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این پروژه با جدیت دنبال می‌شود و در بخش‌های مختلف فعال است و معارضین متعددی در مسیر داشتیم که بخشی از آن مرتفع شده است.

هادی حق بین در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه‌های پایتخت  اظهار کرد: در بخش پروژه‌های کلان شهر تهران و پروژه‌های بزرگراهی چند پروژه برای حوزه معاونت فنی عمرانی تعریف شده که یکی از آنها بزرگراه شهید شوشتری است و در دو فاز در حال مطالعه و اجراست.

وی در تشریح روند ساخت بزرگراه شوشتری با بیان اینکه فاز اول ساخت این بزرگراه در مرحله اجرا و فاز دوم در مرحله مطالعه است، افزود: طبق برنامه، قرار بر این بود که تا پایان سال جاری فاز اول بزرگراه شوشتری به طول 9 و شش دهم کیلومتر در اختیار شهر قرار گیرد که از بزرگراه ثامن در جنوبی ترین نقطه منطقه 15 تا ورزشگاه شهید فهمیده و بزرگراه شهید محلاتی در منطقه 14 امتداد دارد.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: این پروژه با جدیت دنبال می‌شود و در بخش‌های مختلف فعال است و معارضین متعددی در مسیر داشتیم که بخشی از آن مرتفع شده و با رفع معارضین، عملیات عمرانی در حال اجراست و پیمانکار کاملا فعال است؛ البته معارضین دیگری نیز وجود دارد که چون نهادی هستند و باید پروتکل‌های اماکن نظامی لحاظ شود، جلسات جدی برگزار شده و آنها هم زمانی خواستند تا بتوانند جا به جا شوند.

حق بین ادامه داد: به محض این که رفع معارض از طریق سازمان املاک شهرداری تهران انجام شود ما نیز در حوزه عمرانی فعال می‌شویم و در نظر داریم که فاز اول این بزرگراه را سریعاً در اختیار مردم قرار دهیم و شروع اجرای فاز دو نیز منوط به تکمیل مطالعات طرح است؛ چراکه باید از مناطق نظامی و همچنین مناطقی که در اختیار سازمان محیط زیست است همچون پارک سرخه حصار عبور کنیم و در آنجا هم ملاحظات جدی زیست محیطی از جمله حفاظت از گونه‌ها و زیست جانوری که در آنجا وجود دارد، مطرح است که در این زمینه با سازمان محیط زیست جلساتی برگزار شده و حتی شهردار تهران و رئیس سازمان محیط زیست بازدید میدانی از مسیر پروژه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدتی قبل طرح‌های پیشنهادی در مورد روند اجرای فاز دو بزرگراه شوشتری را به سازمان محیط زیست ارسال کردیم، یادآور شد: شهرداری تهران در مورد ادامه ساخت بزرگراه شهید شوشتری سه  پیشنهاد به سازمان محیط زیست ارائه کرد که طرح اولیه ترکیبی از تونل، پل و مسیر سطحی بود، پیشنهاد بعدی به صورت تونل کامل بود و طرح بعدی به صورت پل کامل بود که به جهت توپوگرافی منطقه طراحی‌ها تغییر خواهد کرد.

به گفته حق بین، طبعا شرایط محدوده باعث می‌شود تا در طراحی‌ها ملاحظات جدی داشته باشیم که از این نظر هزینه‌های تمام شده پروژه هم به شدت تغییر خواهد کرد؛ یعنی اگر گزینه‌ها تغییر کند، هم زمان و هم بار مالی پروژه تغییرات جدی خواهد داشت و از این جهت در حال مذاکره هستیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد و بتوانیم وارد فاز عملیاتی شویم.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: البته دقت داشته باشید که در مسئله احداث فاز دو بزرگراه شوشتری، صرفا موضوع محیط زیست نیست بلکه این بزرگراه از مجاور مناطق نظامی عبور می کند و آنها هم ملاحظاتی دارند و قرار است جلساتی در سطوح بالاتر برگزار کنیم و دغدغه آنان را بشنویم و آن را در طراحی‌ها مدنظر داشته باشیم. در گام اول با محیط زیست جلو رفتیم و به این نتیجه رسیدیم که باید سه پیشنهاد را ارائه دهیم و سه پیشنهاد آماده شده، اما در خصوص بخش های نظامی قدری هماهنگی سخت تر است.

حق بین در پاسخ به این سوال که ساخت بزرگراه شهید شوشتری چه تأثیری بر روی جریان ترافیکی تهران خواهد داشت، گفت:  پروژه شهید شوشتری یک پروژه ملی است؛ چراکه تهران به دلیل اختلاف ارتفاعی 900 متری که از شمالی ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر دارد و همچنین شرایط توپوگرافی خاصی که دارد؛ این امکان را نمی‌دهد که در شمالی ترین نقطه تهران که شاهد کوه‌ها و ناهمواری هایی هستیم،  کمربندی شمالی را به راحتی اجرا کنیم و این درحالی است که ما در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم؛ اما فاقد کمربندی شرقی هستیم و کارکرد شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران است.

به گفته معاون شهردار تهران، بسیاری از خودروهای سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می کنند و چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می‌کنند که هم به سبب استهلاک معابر و هم به دلیل ترافیک بسیار سنگین و آلودگی که ایجاد می کند احداث این بزرگراه از ضروریات شهر تهران است.

وی ادامه داد: با احداث این پروژه حدود یک و نیم درصد از ترافیک کل شهر تهران کاهش می‌یابد و در منطقه شرق حدودا پنج درصد ترافیک را کاهش می‌دهد و یک روان سازی مناسبی برای بزرگراه بسیج و کل شبکه دربر خواهد داشت و موجب رضایتمندی شهروندان، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و موضوعات دیگر می شود و به همین دلیل ضرورت دارد این پروژه به سرعت احداث شود و امیدواریم در فاز دو هم زودتر وارد فاز اجرا شویم.

حق بین در مورد اعتبار مورد نیاز ساخت بزرگراه شوشتری توضیح داد: در فاز دوم با توجه به گزینه‌های فوق الذکر، برای انجام هر گزینه حدود 30 تا 40 درصد افزایش یا کاهش هزینه را خواهیم داشت؛ اما در بدترین شرایط اگر بخواهم بار مالی کل پروژه در فاز اول و دوم را بگویم با این فرض که در کل مسیر تونل اجرا شود با تملک و سایر موضوعات و فارغ از موضوع زمان، بالغ بر 15000 میلیارد تومان هزینه پروژه خواهد شد؛ ولی اگر گزینه‌ها ترکیبی از پل، مسیرسازی و تونل باشد یا پل سازی شود این اعداد به مراتب کمتر خواهد شد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که  فاز اول این بزرگراه در سال‌جاری افتتاح خواهد شد یا خیر؟ افزود: به جهت اینکه بخش‌هایی از معارض باقی مانده، شاید تا پایان سال قدری شرایط سخت باشد؛ اما هر جا امکان اجرا داشته باشیم، پیمانکار با تمام توان کار را دنبال می‌کند و جلساتمان با نهادها و مجموعه‌هایی که معارض هستند به صورت هفتگی از طریق سازمان املاک شهرداری تهران پیگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: در مورد معارضین «پلاک خرد» نگرانی نداریم؛ اما دقت داشته باشید که زمان رفع معارض در اختیار ما نیست و نمی‌توانیم زمان دقیق را اعلام کنیم و به شرط تملک کامل اراضی توسط سازمان املاک، ما کار را پیش می بریم؛ البته شرایط جوی و بارش هم تاثیرگذار است، ولی پیمانکار با حداکثر ظرفیت در حال کار است و از یک ماه گذشته تعداد ماشین آلات به دو برابر افزایش یافته و اگر بتوانیم املاک دیگر را آزاد کنیم، افزایش ظرفیت کاری را خواهیم داشت. 

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری