آخرین مطالب

رهنمود های مالی وحسابداری

سازمان امور مالیاتی: افزایش مالیات برای طلا نداریم

سازمان امور مالیاتی در پاسخ به برخی شایعات و ابهامات در خصوص مالیات طلا اعلام کرد: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و همچنین اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد درآمدهای مالیاتی ۲ برابر درآمدهای نفتی شد/ شناسایی ۱۸ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۱۸ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در هفت ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: در شش ماه اول امسال درآمدهای مالیاتی بیش از دو برابر درآمدهای نفتی شده که در راستای کاهش وابستگی به نفت و تأمین مالی پایدار با تمرکز بر مالیات ستانی از دانه‌درشت‌ها و مبارزه جدی با فراریان مالیاتی رقم خورده است.

اظهارنظر مالیاتی‌ها برای افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد۱۴۰۳

مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: سقف معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد پیشنهادی است و مجلس درباره آن اعلام نظر خواهد کرد و احتمال تغییر عدد معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد وجود دارد.

لوکس‌سواران اولتیماتوم مالیاتی گرفتند

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودروهای لوکس بالای سه میلیارد تومان تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات مهلت دارند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای ابلاغ کرد؛ تفویض اختیار بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی

در بخشنامه ابلاغی دکتر سید محمدهادی سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: در اجرای مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات‏های مستقیم اصلاحیه ۱۳۹۴/۰۴/۳۱، ضمن تاکید بر اهمیت وصول نقدی و به موقع مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات‏های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل و تسریع در فرایند قطعیت و وصول بدهی مودیان، شرایط و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش و تقسیط بدهی با رعایت مقررات مواد مذکور و سایر مقررات مربوط به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می شود.

تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان در گام آخر

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان اجرای قانون سامانه مودیان گذشته است، گفت: تاخیر در اجرای قانون سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی، جرایمی را متوجه مودیان می کرد که دولت برای رفع این مشکل در لایحه تسهیل تکالیف مودیان، درخواست اصلاح مواعید را به مجلس ارائه کرد.

تازه‌ترین آمار بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای

آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد که بیش از ۶۸ هزار نفر از فارغ التحصیلان از طریق این طرح موفق به عقد قرارداد کار شده و بیش از ۱۲ هزار بنگاه از معافیت بیمه‌ای بهره مند شده اند.

تسهیل تکلیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان/ دستگاه کارت خوان به مثابه پایانه فروشگاهی

مایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده ۱ این لایحه با ۱۵۸ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بخشودگی جرائم بیمه‌ای ۶۵ هزار کارفرما/ بیش از یکهزار میلیاردتومان؛ مجموع میزان بخشودگی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر که بیش از ۷۴ هزار کارفرمای کارگاه‌های کوچک و متوسط مشمول بخشودگی جرائم بیمه‌ای شدند، گفت: مجموع میزان بخشودگی کارفرمایان در این طرح معادل رقمی بیش از هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان بوده است.

مالیات‌های ۲۰۰ میلیونی برای آموزشگاه‌های موسیقی!

مدیر یکی از آموزشگاه‌های موسیقی تهران درباره مالیات‌هایی که برای آموزشگاه‌دارها تعیین می‌شود، می‌گوید: مگر آموزشگاه‌های موسیقی چقدر درآمد دارند که سالیانه ۲۰۰ میلیون تومان مالیات دهند؟ اصلا با این وضعیت اقتصادی، آموزش موسیقی در سبد فرهنگی چند خانوار است؟ اگر وضع ادامه‌دار شود، باید آموزشگاه‌های موسیقی جمع شوند که تعطیلی هر آموزشگاه موسیقی هم برابر با بیکاری ۲۰ تا ۲۵ معلم خواهد بود.

نسخه جدید سامانه مودیان

در نسخه جدید سامانه مؤدیان در صورتیکه مودی قبلا نسبت به اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نموده باشد، نیازی به اخذ مجدد شناسه نداشته و شناسه ‏های اخذ شده قبلی توسط مودی، قابلیت ارسال صورتحساب را دارا می‏باشد. در صورتیکه مودی نیاز به دریافت شناسه یکتای جدید نیز داشته باشد، امکان دریافت در سامانه مودیان فراهم می باشد.

تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات شامل چه کسانی می‌شود؟

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۳۱ تیر ۱۳۹۴ با رعایت مفاد بند ل تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغ شد.

دریافت بیش از ۶۱ میلیون صورتحساب الکترونیکی تا نهمین روز فروردین ۱۴۰۲

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور، تا آخرین ساعات نهمین روز فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۶۱ میلیون صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال شده است.

دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مودیان

در این سند نحوه اتصال به سامانه مودیان، دریافت اطلاعات مورد نیاز جهت پیکربندی پایانه فروشگاهی-حافظه مالیاتی، ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی و استعلام وضعیت صورتحساب های ارسالی شرح داده شده است. برای ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی از مکانیزم غیر همگام و برای دریافت و استعلام اطلاعات از مکانیزم همگام استفاده شده است. برای هر کدام از این مکانیزم ها ،API مستقلی در نظر گرفته شده است. برای مکانیزم غیرهمگام از صف استفاده می شود.

جزئیات درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت منابع حاصل از مالیات را به بیش از ۸۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش داده که نسبت به بودجه سال جاری بیش از ۵۹ درصد افزایش دارد. بر این اساس سهم مالیات اشخاص حقوقی در لایحه بودجه سال آینده ۲۹۶ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری که ۱۳۳ هزار میلیارد تومان بوده، ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ /۰۴ /۱۳۹۴

در اجرای ماده (۲۷۲) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ /۰۴ /۱۳۹۴ ، علاوه بر شرکت­های موضوع بندهای (الف) و (د) ماده‌واحده «قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه­ای حسابداران ذی‌صلاح به‌عنوان حسابدار رسمی مصوب سال ۱۳۷۲» که شامل شرکت­های پذیرفته‌شده یا متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار و شرکت­ها و مؤسسات موضوع بندهای( الف) و( ب) ماده (۷) اساسنامه قانونی سازمان حسابرسی می باشند،کلیه اشخاص ذیل ملزم به ارایه صورت­های مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران همراه با اظهارنامه مالیاتی و یا حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از مهلت انقضای ارایه اظهارنامه می‌باشند و درصورت عدم انجام تکلیف مقرر در ماده فوق، مشمول جریمه­ای معادل بیست درصد (۲۰ %) مالیات متعلق خواهند بود

رأی دیوان عدالت اداری درباره تراکنش‌های بانکی

به دنبال شکایت از سازمان امور مالیاتی کشور و درخواست ابطال بند ۴ بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۵۴۹/ص تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ این سازمان در مورد اینکه واریز به حساب های بانکی از طریق ابزار پرداخت های بانکی از جمله دستگاه های کارتخوان بانکی تجاری نبوده و اثبات غیردرآمدی بودن آن با مودی است و این مقرره پس از بحث در هیات عمومی ابطال شد.

«عدالت مالیاتی» در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نوشت: نظام یکپارچه مالیات‌ستانی و تأمین اجتماعی در کنار تأمین درآمد مورد نیاز دولت، تعدیل درآمد لازم بین افراد جامعه را بر پایه جمع درآمد خالص خانوار به وجود می‌آورد.

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز