آخرین مطالب

عکاسی آزاد

معراج در سرای ناآباد

ستودن مرحوم دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن ایران شناس، حقوق دان، نویسنده و شاعر ،مترجم و ادیب فرزانه ، بازمانده ای از نسلِ دهخدا و دیگر بزرگان فرهنگی، بر ایران و ایرانیان واجب است . فردا خاک نیشابور مهمان تازه ای دارد .انسانی به حقیقت کلام ، وارسته و میهن پرست .دانشمندی متعهد، راستین و الگویی بی همتا در حوزه ی دانش و معرفت . وی در سال ۱۳۰۳ طلوع و به ۱۴۰۱ غروبی اندوهگین در تورنتوی کانادا- در دیاری ناآشنا - داشت . او وصیت کرده در مُلک ایران ، سرزمین نیشابوریان ، همجوار تربت شیخ بزرگ ، عطارِ عارف ، به خاک سپرده شود . همجوار خیام و دیگر بزرگان . اسلامی ندوشن فردوسی پژوه نام آشنا، حافظ شناسی ژرف ، چهره ای درخشان در حوزه ی دانش حقوق و ادبیات ، با بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه که ماحصل عمر گرانمایه وی است از خود میراثی گرانبها بر جای نهاده است

الهه صبح ملت درگذشت

با نهایت تأسف و تأثر مطلع شدیم همکار عزیزمان خانم الهه منگری خبرنگار و سردبیر بخش بانوان پایگاه خبری صبح ملت ناباورانه از بین ما پرکشید و در اندوهی بزرگ و حزنی عمیق تنهایمان گذاشت .

درخشش هنرمندان دزفولی در نهمین فستیوال بین المللی موزه هی گیوم گانگ کره جنوبی.

درخشش هنرمندان دزفولی در نهمین فستیوال بین المللی موزه هی گیوم گانگ کره جنوبی نگار رابطی در بخش عکاسی جز سه نفر برتر این رویداد انتخاب شدند و حمید نورابادی در بخش ویدئو آرت در بین ۵ ویدئو آرت برتر این رویداد قرار گرفتند.

گزارش تصویری از روزخبرنگار در شهرمقاومت ،دزفول

مراسم سالروز شهادت شهید محمود صارمی شهید عرصه خبر و روز خبرنگار ،چهارشنبه ۱۸ مردادماه در سالن آمفی تِئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسولین و جمع کثیری از خبرنگاران در دزفول برگزار شد .

فراخوان سومین نمایشگاه عکس «ایران من» منتشر شد

آژانس عکس ایران همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سومین نمایشگاه و بازار عکس «ایران من» را به صورت رقابتی برگزار می‌کند.

من زائرضریح شش گوشه ام Pdf

دو روز راه رفته‌ام و این یعنی بیشتر راه. فردا روز وصال است. تمام طول مسیر، گاهی سکوت ، گاهی هلهله ، چه خلوت با شکوهی ، خلوتی از منیت های بیرونی به ذات درون!

کندوان روستای با معماری صخره‌ای و خانه های کله قندی

در شمال غرب کشور و در نزدیکی شهر اسکو می‌توانید یکی از اعجاب‌آورترین روستاهای ایران را ببینید. روستایی صخره‌ای و اسرارآمیز که در پای دامنه‌های کوه آتشفشانی سهند جا خوش کرده است. این روستا یکی از نمونه‌های نادر روستاهای صخره‌ای جهان است که کماکان مردمانش در خانه‌های سنگی که به آن کران می‌گویند، زندگی می‌کند. اگر دوست دارید با این مکان جادویی بیشتر آشنا شوید، در سفر به طبیعت زیبای منطقه کندوان تبریز و بازدید از معماری صخره‌ای حیرت‌انگیز آن هم‌سفر صبح ملت نیوز باشید ..

رونمایی ازتازه ترین خاطرات وروزنوشتهای هاشمی رفسنجانی(ره)درخانه موزه ایشان

به‌مناسبت ۲۵مرداد ماه سی ودومین سال پیروزی جمهوری اسلامی ایران درجنگ تحمیلی عصرروز دوشنبه طی مراسمی که باحضورآقایان پیروز حناچی_علی مطهری _غلامحسین کرباسچی _ اسحاق جهانگیری _محمدجواد شناس_محسن هاشمی بهرمانی(رفسنجانی )_سیدرضا صالحی امیری _محمدعطریان فروجمعی ازاصحاب رسانه و....درخانه موزه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) برگزارگردید ازتازه ترین خاطرات وروزنوشتهای ایشان به‌نام "حضور وانصراف" که ناگفته‌های مهمی ازحوادث سال۱۳۷۸را دربرمی‌گیرد رونمائی گردید

عکس هایش بیشتر با دوربین آنالوگ (فتوشیمی) گرفته شده بود

به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن عزیزمان ایران گفتگویی با عکاس آن روز داریم حمید تجلی فرد هنرمند نام آشنا در زمینه عکاسی اجتماعی با کنتراست های قابل توجه است که چندین سال مدرس عکاسی و رئیس انجمن سینماگران شهرستان دزفول بود . وی در رویداد های مختلف عکاسی، داخلی و خارجی و نمایشگاه های ملی و بین المللی شرکت کرده و داری عناوین هنری می باشد .

دادستانی تهران اعلام کرد برخورد با عرضه برنج نامرغوب خارجی به نام برنج ایرانی

رحیم گل زاده با اعلام خبر کشف و پلمب یک انبار بزرگ در خیابان مولوی تهران که برنج نامرغوب خارجی را به عنوان برنج ایرانی بسته بندی، نگهداری و عرضه می کرد، اظهار کرد: بازرسی از این انبار در گشت مشترک دادستانی با دستور دادستان تهران و به منظور نظارت بر بازار و نحوه توزیع مایحتاج عمومی اجرا شد که با توجه به تخلفات مشاهده شده، دستور پلمب آن صادر شد.

تور آشنایی خبرنگاران با استان همدان و محوریت جاذبه های گردشگری مذهبی، طبیعت و فرهنگی برگزار شد

به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی و گردشگری به همت علی مالمیر "مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان "و علی خاکسار" معاون گردشگری استان همدان" ،۲۷ لغایت۳۰سی اردیبهشت تور آشنا سازی استان همدان ویژه خبرنگاران و راهنمایان تور با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی، طبیعت و فرهنگی باحضور بیست نفربرگزار شد.

مهر مادری در زمین فوتبال

الهام فرهمند، هافبک ۲۸ ساله تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، در نیمه مسابقه تیمش با نماینده البرز، به کودک خردسال خود شیر داد.

کسب مقام اول عکس سال آسیا (poy) در بخش طبیعت به یک دزفولی تعلق گرفت

امین نظری در دومین دوره جایزه عکس سال آسیا (POY Asia ۲۰۲۲) در بخش طبیعت و محیط زیست موفق به کسب مقام نخست شد. در این مسابقه عکاسان شرکت‌کننده از سراسر قاره آسیا در ده شاخه مختلف به رقابت پرداختند.

دریاچه تمی در نوروزگاه صبح ملت

دریاچه تِمی در منطقه‌ای کوهستانی در مرز استان‌های خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری و در جنوب رشته کوه‌های اشترانکوه و قالی کوه بختیاری واقع شده‌است. تمی در زبان لری به مکانی صاف و هموار که در جایی بلند قرار گرفته گفته می‌شود. سازمان نقشه‌برداری کشور و نیز سایت رسمی تقسیمات کشوری موقعیت این دریاچه را در شهرستان دزفول، دهستان دره‌کاید، بخش شهیون قررار دارد .

سفیر صلح در خوزستان

سفر برای من سمبل صلح است. صلح با تاریخ و طبیعتی که بخشی از هویتم است. پرنده صلح را به سرزمین گهواره تمدن ایران٫ خوزستان بردم...

سازه‌های آبی تاریخی شوشتر

سیستم آبی تاریخی شوشتر (به انگلیسی: Shushtar Historical Hydraulic System) که به نام سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نیز نامیده می‌شود، مجموعه‌ای به هم پیوسته از ۱۳ اثر تاریخی شامل پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌های دست‌کند و تونل‌های عظیم هدایت آب است

معرفی حمام تاریخی جلفا Pdf

در میان بناهای تاریخی جلفا تنها بنایی که پایبندی شدیدی به اصول و هنجارهای معماری ایرانی دارد حمام تاریخی جلفا میباشد.در مورد تاریخ دقیق ساخت و معماری این بنای ارزشمند سندی در دست نیست ولی با توجه به شیوه های معماری بنا میتوان آن را به دوره قاجاری نسبت داد. این حمام درسال ۱۳۸۷ با شماره ۲۵۳۰ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پرنده اسطوره ای کُلیت «kolayt»

مردم هندیجان بر این باورند که وقتی گنجشک مشک حضرت عباس را سوراخ کرد کلیت نوک خود را در سوراخ مشک فرو برد تا آب مشک خالی نشود و سپس آن را دوخت

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز