آخرین مطالب

هنر و رویدادها

لوطی خسرو به روی صحنه می رود.

با نزدیک شدن به آغاز اجرای نمایش لوطی خسرو به تهیه کنندگی و کارگردانی میلاد ساسانی از پوستراین اثر رونمایی شد .

تئاتر " سیکروگار " در دزفول به روی صحنه رفت.

تئاتر " سیکروگار " به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردان محمدحسین پورکیانی که ( اقتباسی از نمایشنامه دلباخته اثر آنا استیلمن.مارک متیوز / البته اثر دیوید آیوز / سیکروگار ممنوع اثر استاین) از ۱ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۱ مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار می شود . علی بیدلی ، بهنام کشت زاده ،رضا گودرزی ،فاطمه مالچی،فروغ علیدادی ،سحر بشیر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند . دیگر عوامل نمایش عبارتند از : مشاور کارگردان: علی بیدلی، مدیر و منشی صحنه: عفت بایگانه، طراح صحنه : حمید نورآبادی / محمدحسین پورکیانی، اجرای دکور: علی کشاورز / امید بیدلی / محمد قاسمی و با تشکر از محمد نادرپور اجرای نور : علی ملهمی دستیار نور و نورپرداز : محسن قاسمی / محمد قاسمی افکتور: میثم بیدلی مدیر تدارکات و تولید: محمد قاسمی گریمور: ستار رشنو / زهره حکیم فر تنظیم موزیک: محمد مهربان طراح پوستر: محمد مشاک شماره تماس جهت رزرو بلیط: ۰۹۹۶۴۲۴۶۴۳۶ با تشکر از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول / ریاست محترم انجمن تئاتر شهرستان دزفول / اعضای محترم شورای نظارت بر نمایش قابل ذکر است تئاتر " سیکروگار " زیر نظر گروه آوان آرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول می باشد .

برگزاری برنامه چهارم از سلسله برنامه های رویداد مردم نهاد فرهنگی – هنری " باغ و گلستانم آرزوست "

برگزاری برنامه چهارم از سلسله برنامه های رویداد مردم نهاد فرهنگی – هنری " باغ و گلستانم آرزوست "در موزه هنر ایران ( کاخ مرمر طهران ) در دی ماه ۱۴۰۲

حاشیه‌های الواح تخت جمشید ادامه دارد!

عبدالمجید ارفعی ـ پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی عیلامی و اکدی ـ با طرح این پرسش که چرا با وجود مجوز خزانه‌داری آمریکا برای بازگشت تمام الواح هخامنشی به ایران، ‌هنوز بخشی از آن‌ها در اختیار موسسه شرق‌شناسی شیکاگو مانده است، گفت: این موسسه برخلاف توافق و تعهدی که داشت، مستندات و مطالعات الواح هخامنشی را کامل در اختیار ایران قرار نداده است.

پنجمین نشست ادبی پرسه های خیال با حضور شهلا آبنوس در دزفول برگزار شد.

دکتر شهلا ابنوس مهمان این نشست بودند؛ وی دکترای ادبیات محض در این نشست به تشریح اهداف نشست و طرح موضوع آن پرداخت و گفت اموزش، بخش مهمی از داستان‌نویسی است که اگر کسی بخواهد.

جشن ادبی « یلدای اسطوره‌ای» در دزفول برگزار شد .

راضیه مقدمی نیا رئیس انجمن نویسندگان جوان دزفول به خبرنگار ما گفت: در این جشن ادبی نویسندگانی با طیف‌های مختلف سنی شرکت کردند و به خواندن شعر، قطعه ادبی و داستان کوتاه با محوریت یلدا پرداختند. وی ادامه داد: همچنین مطالبی پیرامون یلدا و جایگاه آن در فرهنگ و ادبیات ما اشاره شد. قابل ذکر است انجمن نویسندگان جوان دزفول یکی ازانجمن های هفت گانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول می باشد . خبرنگار : سمیه مقدمی نیا

ساز مخالف به صحنه می آید

نمایش ساز مخالف به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صالح طباطبایی از ۲۹ آذر درپردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود .

خاطره بازی در جنگل پرتقال Pdf

فیلم های رمانتیک از ژانر های کمتر پرداخته شده در ایران اند که البته هر بار پای شان به اکران و سینما رسیده، طرفداران جدی خودشان را داشته اند. قرعه ای که این بار به نام آرمان خوانساریان و اولین فیلم سینمایی اش یعنی جنگل پرتقال خورده است. فیلمی عاشقانه محصول بنیاد سینمایی فارابی و تهیه کنندگی رسول صدر عاملی، که بخش اعظمش در شهر تنکابن مازندران می گذرد.

مسعود راستین برای زاینده رود می خواند.

مسعود راستین خواننده گفت: اثر جدیدم با عنوان "رگ شهر" در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی در ایران و خارج از کشور منتشر می شود.

رئیس انجمن نویسندگان جوان دزفول : برای افزایش مهارت‌های ارتباطی خود جهت ترغیب و تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، مهارت فن بیان را اموزش ببینید .

ورکشاپ « فن بیان و‌نویسندگی» ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ با تدریس آقای احمد زرشناس ( مدرس فن بیان و گوینده رادیو) در محل اداره ارشاد دزفول برگزار گردید.

فراخوان مسابقه ادبی یلدا در شهرستان دزفول

فراخوان مسابقه ادبی یلدا در شهرستان دزفول (این فراخوان فقط برای شهرستان دزفول می باشد ) مسابقه ادبی : یلدا انجمن نویسندگان جوان دزفول به منظور شناسایی نویسندگان جوان و ایجاد شور و نشاط در بین علاقه مندان برگزار می نماید: شرایط: ۱. قالب داستان کوتاه و خاطره ۲. هر نویسنده فقط یک اثر می تواند ارسال کند. ۳. مشخصات نویسنده پایین اثر قید شود . گاه‌شمار: زمان تحویل آثار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ اعلام نتایج: شب یلدا شماره ارسال: ۰۹۳۶۵۶۳۹۶۵۷ به سه نفر از برگزیدگان جوایز فرهنگی، لوح سپاس اعطا می شود و این آثار در قالب کتاب منتشر خواهند شد. این مسابقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد دزفول و انجمن نویسندگان این شهرستان برگزار می شود. خبرنگار :سمیه مقدمی نیا

آغاز اکران خاکجا در اورآسیا

مهدی قلی پور سرمایه گذار و مشاور تهیه خاکجا گفت : پس از پایان اکران آنلاین موفق خاکجا طی جلساتی با کمپانی تاجیک فیلم و سعید سلطان اف توافق حاصل شد تا تور اکران اورآسیایی خاکجا از کشور تاجیکستان توسط کمپانی تاجیک فیلم و شهیاس آغاز شود .

آیین بزرگداشت شاعر پارسی گوی هندی «امیر خسرو دهلوی» در ایران برگزار شد .

آیین بزرگداشت شاعر پارسی گوی هندی «امیر خسرو دهلوی» به همت مرکز فرهنگی سفارت هندوستان در ایران و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور شاعران و اساتید برجسته ی ادبیات برگزار شد.

بازی، بازی، بازی و (دوباره بازی) هانیه بابانژاد Pdf

(اگه همه چیو ببازی چی کار می کنی؟) اصل دوباره بازی شاید همین جمله ای است که در خلاصه داستان آمده و همان ابتدای اجرا مخاطب باید به آن جواب بدهد. جوابی که بعد از پایان نمایش، باز به آن رجوع می کند. سوالات دیگری هم مطرح می شوند مانند (تا حالا به تهش رسیدی؟) که در کنار هم و ناخودآگاه برای حضار، فضای کلی اثر را شکل می دهند. دوباره بازی که بعد از اجراهای موفق در تابستان امسال، برای اجرای مجدد روی صحنه آمده، تماشاگران گذشته اش را برای دوباره دیدن ترغیب می کند و همزمان مخاطبان جدیدی را با جادوی صحنه آشنا می کند. فرصتی که فقط از پانزده آذر تا هشت دی برای تجربه کردنش وقت است. مواجه ی مخاطب شما به عنوان مخاطب یکی از همین روزها حوالی ساعت ۱۸:۱۵ عصر وارد سالن حافظ می شوید. در گمان خود تئاتر را قبل از نشستن روی صندلی و رفتن نور شروع شده نمی دانید. اما این بار فرق دارد. شما به عنوان بازیگر وارد سالن می شود و در طول نمایش هم رو به مانیتور مقابلتان یکی از اعضای مهم اجرا می مانید. تعاملی که شکل می گیرد تا زمان خروج شما از سالن نیز ادامه دارد. با این تفاوت که شما، همان بازیگر ابتدای کار نیستید. شما درد را دیده اید، استرس کشیده اید و با کیوان و بقیه زندگی کرده اید. شمت نقش مهمی را بازی کرده اید. ادامه در فایل pdf

یادداشتی برای نمایش« انسان، اسب، پنجاه پنجاه »منتقد: امین پاک فطرت Pdf

نمایش “ انسان، اسب، پنجاه پنجاه“ به نویسندگی، طراحی و کارگردانی ”مرتضی اسماعیل کاشی“ که هم اکنون در سالن تئاتر شهرزاد حال اجراست ،ظاهرأ با نگاهی به نمایشنامه “ کله گردها و کله تیزها “ اثر “ برتولت برشت “ نوشته یا صرفأ طراحی شده و توسط خود او هم کارگردانی شده است.

معاون اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول بازدید کردند

دکتر جمشیدی معاون اداره نظارت بر طرح های عمرانی و مهندس اسدی کارشناس طرح های عمرانی وزارت، مهندس دامچه مسئول طرح های عمرانی خوزستان به همراه عبدالحمید صادق جولا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد دزفول از مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول بازدید کردند.

طراحی جلد ششم کتاب شاعر و ادیتور معروف ژاپنی ، توسط عبدالرضا رابطی هنرمند برجسته کشورمان

طراحی جلد ششم کتاب شاعر و ادیتور معروف ژاپنی ،تارو آیزو( Taro Aizu) از طرف این شاعر به هنرمند بر جسته کشورمان ، عبدالرضا رابطی سپرده شد. عبدالرضا رابطی هنرمند برجسته ی کشورمان در گفتگو با خبرنگار صبح ملت بیان داشتند که شاعر و ادیتور معروف ژاپنی ،تارو آیزو( Taro Aizu) اجرای طراحی جلد کتاب ششم خود را به ایشان‌ سپرده است.

به مناسبت سالگرد ثبت جهانی «نوروز» در یونسکو باورهای اشتباه درباره «هفت‌سین»، «چهارشنبه‌سوری» و «سیزده به‌در»

مدیر اجرایی پرونده جهانی نوروز در یونسکو به مناسبت سالگرد ثبت جهانی این آیین باستانی به نام ایران و ۱۱ کشور دیگر، مروری داشت بر گستره جغرافیایی نوروز، و درباره تعبیرها و باورهای اشتباه و رایجِ مربوط به سفره «هفت‌سین»، «چهارشنبه‌سوری» و «سیزده به‌در» توضیحاتی داد.

ماجراهای حنجره طلا آماده نمایش می شود

مجموعه انیمیشن ماجراهای حنجره طلا به تهیه کنندگی امیر مومنی اصل و با کارگردانی محمود صادق ناطری برای کودکان آماده نمایش می شود .

جایزه کتاب سال خوزستان به یک دزفولی تعلق گرفت .

جایزه کتاب سال خوزستان به یک دزفولی تعلق گرفت . مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ارسال ۶۵ اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان گفت: این آثار بعد از بررسی، برای داوری نهایی به "خانه کتاب و ادبیات ایران" ارسال شدند. کتاب مجموعه داستان کوتاه« تاریکی در گیومه» نوشته : راضیه مقدمی‌نیا توانست جایزه کتاب سال خوزستان را کسب کند. این کتاب از بین ۶۵ اثر رسیده در بخش اصلی جشنواره توانست جز پنج کتاب تقدیر شده خوزستان قرار گیرد. لازم به توضیح است داوری کتاب‌ها بر عهده بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان بوده. خبرنگار : سمیه مقدمی نیا

رونمایی از کتاب «افسون رادا»در مرکز فرهنگی سفارت هند برگزار شد .

باحضور جمعی از نویسندگان اساتید دانشگاه واصحاب رسانه و...مراسم رونمایی کتاب «افسون رادا»، شامل مجموعه اشعار خانم ساروجینی نایدو، ترجمه هومن بابک در مرکز فرهنگی سفارت هند به آدرس خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد کوچه پیمانی پلاک ۷ برگزار گردید.

« اضلاع یک تروما» نوشته: راضیه مقدمی‌نیا منتشر شد.

این کتاب که دومین مجموعه داستان کوتاه این نویسنده است؛ درباره زنان و زندگی آنهاست. نویسنده در این کتاب سعی کرده تا خواننده را با مسائلی همچون ترس، مرگ، چالش‌های از قبل تعیین نشده‌ی زندگی روبه‌رو کند. همچنین پرداخت به جزییات و واکاوی های ذهنی شخصیت‌ها باعث شده تا داستان‌ها به روایت‌های متفاوتی از زندگی زنان تبدیل شوند و داستان‌هایی خلق شوند که همراه با یک خشونت انکار ناپذیر زندگی هستند.

برگزاری کارگاه تخصصی داستان حماسی در دزفول

کارگاه نویسندگی با موضوع تخصصی در این زمینه انجام شد . راضیه مقدمی نیا ادامه داد : این کارگاه که چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲ در کتاب‌خانه شاه رکن الدین برپا شد . با تدریس استاد خسرو عباسی از نویسندگان مطرح کشور و با حضور علاقه‌مندان حوزه ادبیات داستانی برگزار گردید.

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز