آخرین مطالب

علیرضا مجدی نسب `رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول :راه اندازی شهرداری بافت قدیم دزفول در دستور کار شورای شهر می باشد

علیرضا مجدی نسب `رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول :راه اندازی شهرداری بافت قدیم دزفول در دستور کار شورای شهر می باشد فرهنگی - اجتماعی - خوزستان - بخش ویژه صبح ملت نیوز

علیرضا مجدی نسب `رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول :راه اندازی شهرداری بافت قدیم دزفول در دستور کار شورای شهر می باشد

  بزرگنمایی:
علیرضا مجدی نسب `رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول :راه اندازی شهرداری بافت قدیم دزفول در دستور کار شورای شهر می باشد

علیرضا مجدی نسب "رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول :راه اندازی شهرداری بافت قدیم دزفول در دستور کار شورای شهر می باشد

به گزارش صبح ملت نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، علیرضا مجدی نسب،  پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح جزییات بودجه 1401 شهرداری از افزایش بودجه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، فرهنگی و تزئینی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه های تعریف شده در بودجه 1401 شهرداری دزفول، تمام خیابان ها و معابر بدون نام، تابلوی نام خواهند شد و تابلوهای شهدا و میادین نیز ساماندهی خواهند شد.

وی میزان بودجه در نظر گرفته شده در حوزه فضای سبز برای سال 1401 را 85 میلیارد تومان برشمرد و گفت: بر این اساس اقداماتی نظیر احداث پارک های محله ای، احداث فضای سبز ساحلی، تکمیل و نگهداری و بهسازی پارک های موجود، پلاک کوبی درختان، تکمیل آرامستان باغ رحمت و ساماندهی روشنایی و سرویس های بهداشتی آرامستان های موجود تعریف شده اند.

مجدی نسب با اشاره به وجود 185 گاراژ ضایعاتی در دزفول از شناسنامه دار شدن تمام این گاراژها خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر بزودی تمام این گاراژ ها از ورودی شهر برداشته شده و باید به سایت پسماند منتقل شوند ضمن اینکه بودجه این امر نیز در بودجه 1401 در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول گفت: در بودجه 1401 همچنین اقدامات دیگری از قبیل تکمیل بازارچه روز و بازارچه شب شهرداری، تجهیز سازمان  نشانی، ساماندهی مسیرهای دوچرخه سواری، بهسازی پل های عابرپیاده، زیرگذرها و پارکینگ ها، اجرای مراسم ملی مذهبی، ترویج ورزش های همگانی، توسعه ورزش های بومی، توسعه بومگردی، موزه ها، فرهنگ سراها، توجه به توسعه و تجهیز مجموعه های ورزشی و ایجاد شهرداری الکترونیک تعریف شده و برای آنها بودجه در نظر گرفته شده است.

مجدی نسب با بیان اینکه شهرداری دزفول دارای 10 پروژه نیمه تمام است، عنوان کرد: تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام برای شورا و شهرداری زمانبر بوده است، اعتقاد ما این است که پروژه ای یا نباید آغاز شود و یا در صورت آغاز باید در موعد مقرر تکمیل شود اما متاسفانه این پروژه ها سالهاست نیمه کاره مانده اند و اکنون اعضای شورای شهر با همراهی شهرداری تمام سوابق پروژه ها، قراردادها و ...بررسی کرده و بر روی آنها کار کارشناسی انجام داده اند.

وی عنوان کرد: به منظور تعیین تکلیف پروژه ناتمام پارکینگ و مجتمع تجاری امام خمینی (دروازه) با مسئولان بانک ملل جلساتی در دزفول و تهران برگزارکردیم و خوشبختانه این جلسات به توافق منجر شد. بعد از توافقی که صورت گرفت اجرای پروژه از دوماه پیش مجددا آغاز شده و مقرر شده در شهریور 1401 به بهره برداری برسد.

مجدی نسب اضافه کرد: برای دیگر پروژه ها از قبیل پروژه ساختمان شهرداری، قائم و طاووس نیز ورود کرده ایم اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده ایم اما تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش شورای شهر به منظور راه اندازی شهرداری بافت قدیم، توضیح داد: در سال 1395 مجوز راه اندازی شهرداری بافت قدیم از سوی وزارت کشور ارائه شده اما اقدامی صورت نگرفته است.بافت قدیم در منطقه دو شهری قرار دارد و تلاش ما این است که بافت قدیم دزفول به عنوان یک منطقه ویژه دارای شهرداری شود. پیش نیاز این امر راه اندازی مجدد سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری بود که خوشبختانه با مطالعات انجام شده مجوز راه اندازی مجدد این سازمان از سوی شورای شهر به شهرداری داده شد. اکنون در حال چینش نیرو و آماده سازی محل هستند.

مجدی نسب همچنین گفت: بر اساس قانون حسابرسی سالانه شهرداری بر عهده شورای شهر است که این اقدام توسط حسابرسان تعیین شده انجام می شود، آخرین حسابرسی شهرداری در سال 98 بوده که پس از بررسی متوجه اشکلاتی در این حسابرسی شدیم و در تلاش هستیم این اشکلات در بودجه 1401 تکرار نشوند. در حال حاضر حسابرسی سال 1399 و 1400 بصورت همزمان در حال انجام است و از حسابرس خواسته ایم تا اردیبهشت 1401 گزارش را به شورا ارائه دهد ضمن اینکه مقرر شده گزارش حسابرسی سال 1401 هر 3 ماه یکبار به شورای شهر ارائه شود تا بتوانیم یک حسابرسی زنده و پویا داشته و اشکلات به موقع برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد حدود 37 نوع قرارداد در شهرداری وجود داشته که با تلاش کمیسیون برنامه و بودجه شورا این قراردادها بررسی و به 4 قرارداد تجمیعی و یکسان کاهش یافتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول در بخش دیگری از صحبت های خود ساماندهی وضعیت قراردادهای املاک و مستغلات شهرداری را از دیگر برنامه های در دستور کار این کمیسیون برشمرد و افزود: 511 قرارداد املاک در شهرداری وجود دارد که مدت بسیاری از این قراردادها سالهاست تمام شده است. با درایت شهردار کمیته ای با نظارت شورای شهر برای بروزرسانی این قراردادها تشکیل شده است، ساماندهی این قراردادها قطعا منجر به ایجاد یک درآمد پایدار قابل توجه برای شهرداری خواهد شد.

مجدی نسب از تلاش برای راه اندازی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر دزفول خبر داد و گفت: در سال 1397 از طریق شورای عالی استان ها این مصوبه ابلاغ شد، شورای شهر در حال بررسی این طرح به منظور بومی سازی و راه اندازی این مرکز است ضمن اینکه این مرکز در بودجه نویسی می تواند کارساز و اثرگذار باشد.

وی همچنین تعریف طرح آمایش سرزمین در بودجه 1401، رسیدگی به بیش از 20 نامه درخواستی شهروندان و رفع مشکل چند ساله آنها، بررسی عملکرد 6 ماهه شورای ششم به منظور آسیب شناسی و یافتن اشکلات و ارائه راهکار، تلاش برای راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم شورا با مردم، تشکیل کمیته ویژه حضرت سبزقبا به منظور پیگیری برای ثبت حرم سبزقبا بعنوان چهارمین حرم کشور، برگزاری جلسات منظم ماهیانه با شهردار، شرکت مستمر در جلسات شورای شهرستان، اجرای طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی را از جمله اقدامات انجام شده و یا در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول طی 6 ماه اخیر عنوان کرد‌.

مجدی نسب از برنامه ریزی برای تقویت و بروز رسانی مرکز پایش تصویر شهرداری خبر داد و افزود: 22 برنامه به عنوان برنامه های این کمیسیون در سال 1401 تدوین کرده ام که امیدوار هستم با همکاری سایر اعضا، شهرداری و رسانه ها محقق شوند.

وی در پایان از تلاش ها و همکاری های مستمر خبرنگاران با شورای شهر قدردانی کرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری