دلایل اهمیت بازاریابی سبز چیست؟
علمی وفناوری
بزرگنمایی:
این سؤال که چرا توجه به بازاریابی سبز افزایشیافته است کاملاً ساده است و بستگی به تعریف علم اقتصاد دارد: علم اقتصاد مطالعه چگونگی استفاده مردم از منابع محدود برای برآوردن نیازهای نامحدود است. بنابراین انسان منابع محدودی در زمین دارد و با آنها تلاش در برآوردن نیازهای نامحدود جهان دارد. در جوامع بازار که آزادی انتخاب وجود دارد بهطورکلی پذیرفته شده است که افراد و سازمانها حقدارند که از خواسته خود راضی باشند. همانطور که شرکتها با منابع طبیعی محدود مواجه هستند باید راههای جدید و جایگزین را برای برآوردن این خواستههای نامحدود توسعه یابد. درنهایت بازاریابی سبز به این مسئله توجه میکند که چگونه فعالیتهای بازاریابی از منابع محدود استفاده میکند درحالیکه خواستههای مصرفکنندهها را هم برای افراد و هم صنعت فراهم میکند و به اهداف فروش سازمان دست مییابند.
به قلم : دکتر متینه مقدم
- دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴:۴۶
- منبع: صبح ملت نیوز