آخرین مطالب

به بهانه حضور آقای دکتر سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو در دزفول

دکتر مریم طوسی ، کسی که باعث حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو در دزفول شد ، کیست فرهنگی - اجتماعی - خوزستان - صدای مردم

دکتر مریم طوسی ، کسی که باعث حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو در دزفول شد ، کیست

  بزرگنمایی:
آیین امضای تفاهمنامه همکاری موسسه فرهنگی اکو و دانشگاه جندی شاپور دزفول با حضور روسای این دونهاد، رئیس منتخب بنیاد علمی اکو، فرماندار ویژه و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، روز پنج شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ در محل سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد. خانم دکتر مریم طوسی ، کسیست که باعث حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو در دزفول است که در ادامه به معرفی ایشان و چگونگی رقم خوردن این اتفاق مبارک برای دزفول خواهیم پرداخت .

دکتر مریم طوسی کیست  ؟!!
آیین امضای تفاهمنامه همکاری موسسه فرهنگی اکو و دانشگاه جندی شاپور دزفول با حضور روسای این دونهاد، رئیس منتخب بنیاد علمی اکو، فرماندار ویژه و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، روز پنج شنبه 23 بهمن ماه 1399 در محل سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

خانم دکتر مریم طوسی ، کسیت که باعث حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو در دزفول است که در ادامه به معرفی ایشان و چگونگی رقم خوردن این اتفاق مبارک برای دزفول خواهیم پرداخت .

معرفی  دکتر مریم  طوسی  ،رشته تخصصیش داروسازیست . حدود15 سال پیش یک حادثه باعث شد که سمت و سوی کار اصلی خود را کنار گذاشته و به فعالیت در حوزه اجتماعی بپردازد .

سال 89 به ستاد سازمان های مردم نهاد شورای شهر تهران که برای اولین بار در کشور از دور سوم شورای شهر راه اندازی شد ورود کرد.

10 سال بعنوان نماینده سازمانهای مردم نهاد شورای شهر تهران بویژه در منطقه  تهران ، ری ،شمیرانات و پردیس فعالیت کرده  است . 6 سال دبیر کارگروه کارآفرینی تعاون و اقتصاد شهری بوده است  .

دکتر مریم طوسی  میگوید : در این سالهایی که داشتم در شورای شهر تهران فعالیت می کردم با یکسری از نماینده های مختلف مجلس شورای اسلامی بعنوان مشاور در حوزه زنان همکاری میکردم و همچنین درباره طرح تدوین لایحه سازمانهای مردم نهاد فعالیت کردم که آیین نامه ای را هم توانستیم به سمع و نظر مجلس نهم در حوزه کمیسیون اجتماعی برسانیم که متاسفانه هنوز هم در دست بررسیست .

در این راستا بهترین نمایشگاه های  خارج از کشور در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را  برگزار نموده است .

دکتر طوسی بانویی است که به گفته خودش : " افتخار میکنم که اولین کسی هستم  که در کشور فنلاند شهر هلسینکی در هتل کامپ ، پیام مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی را به سه زبان به سمع و نظر 16 سفیر حاضر رسانده ام . وی می افزاید : همچنین دیدارهایی با سفرا و روسای کمیسیون های اقتصادی کشور یونان در شهر آتن داشتم بدون اینکه از جایی حکم ماموریتی داشته باشم و فقط بر مبنای فعالیت های ان جی اویی  که خودم دارم این فعالیت ها را انجام داده ام . دو  ان جی او  دارم  که در حوزه ملی و بین المللی فعالیت میکنم و این باعث شد که حتی یک هیات کشاورزی از یونان با آقای حجتی وزیر کشاورزی ، قرار ملاقات گذاشتند و به ایران آمدند ."

ایشان اعتقاد دارند که تمام کارهایی که در خارج از کشور کرده اند  صرفا در راستای اهداف توانمندی و توسعه پایدار کشور بوده است .

" در این اثنا بخاطر ماهیتی که داشتم ، دیدارهای بسیار زیادی با وزرا و روسای کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی داشتم و فقط هدفم هم این بود که در بحث مشارکت اجتماعی وتوسعه کارهای مردم نهاد بتوانیم مثمر ثمر باشیم .

افتخار دارم که اولین فردی بودم که در کشور عراق بعنوان تنها ان جی اویی که جرات این رو داشت برای حمایت از قربانیان منا همایش برگزار کنم و  اولین کسی هستم که از بزرگترین خیریه عراق دعوت کردم برای حضور در ایران ، چون چهار سال دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی بسیج بین الملل کشور بودم . "

دکتر مریم طوسی در حوزه زنان هم فعالیت های زیادی کرده اند .

" در حال حاضر هم بعنوان مدیر خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 8 تهران طرحی را دادم که برای اولین بار در سطح کشور اجرا خواهد شد بعنوان طرح مشارکت محله ای محور  جهت ایجاد هماهنگی و بسترسازی اینکه از داخل هر محله به منظور امنیت خود محله استفاده شود. دستگاه های نیروی انتظامی و قضایی و تمام دستگاه های ذی ربط کشور کار خودشون رو به نحو احسن انجام می دهند ولی زمانی اینکار میتواند خیلی قشنگ روشنگری بشود که مشارکت مردمی هم وجود داشته باشد . اگر منٍ محلی نتوانم از همسایه بغلی خودم اطلاع داشته باشم ، نه اینکه قصد دخالت در زندگی مردم را داشته باشم ، حداقل بدونم بغل دستی من دارد چکار میکند ، حداقل مشکلات اقتصادی بغل دستی خودم را  بدانم ، اگه نتوانیم این موارد را همپوشانی کنیم ، نیروی انتظامی با این همه تلاش شبانه روزی که دارد انجام میدهد نمیتواند کاری از پیش ببرد . در بحث حوزه مشارکت های مردمی نیز این طرح رو هم من دادم و الان پایلوتش رو هم  در یکی از مناطق تهران دارم انجام میدهم که خوشبختانه تا الان 118 نفر از خانم های آن منطقه را که دچار مشکلات و ناهنجاریهای خیلی بدی هستند زیر پوشش پایگاه خودم قرار داده ام ، پزشک رایگان و خدمات حقوقی رایگان برایشان مهیا کردم . مردم باید اطلاعات و آگاهی داشته باشند در مباحث حقوقی همانطور که ما نیاز به پزشک خانواده داریم یک حقوقدان خانواده هم نیازست که از خیلی مسائل و مشکلات جلوگیری کند . "

چندین سال کارآفرین برتر بوده است  و عضو  یو ان بی سی  ( کسانی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی کار میکنند ) نیز هست . با جامعه زنان استرالیایی که برعلیه  خشونت علیه کودکان و زنان در استرالیا کار میکنند همکاری میکند .

با دانشگاه کارآفرینی هلسینکی فنلاند تفاهم نامه دارد و با اکثر سفرای حوزه اروپا  ، ارتباطات بسیار کلانی دارد . اولین هلدینگ بین المللی  در راستای مباحث اقتصادی و اجتماعی  با کشور گینه و آفریقا را مدیریت میکند .

و همه موارد ذکر شده در بالا  فقط بخشی از فعالیت های گسترده این بانوی پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرز و بوم است .

دکتر مریم طوسی در رابطه آشنایی با آقای علیرضا قادر پناه ، فعال فرهنگی و مدیر انجمن دوستی دزفول می افزاید :

چندی پیش با آقای علیرضا  قادر پناه که واقعا  فعال اجتماعی هستند و بدون اغراق فردیست که ادبیات دیپلماسی بین المللی را بلدند آشنا شدم و قرار شد که من برای ایشون با سازمان اکو ارتباط برقرار کنم . از آنجایی که من مستقیما با سازمان اکو همکاری هایی داشتم تلاش های خیلی زیادی کردم و رایزنی های خیلی خاصی داشتم تا اینکه آقای قادر پناه به اتفاق خانم جلودار آمدند تهران  و  بنده به اتفاق ایشان به مقر سازمان اکو رفتیم  و دیداری با رئیس محترم موسسه فرهنگی اکو آقای سرور بختی داشتیم ، گفتگوهایی شکل گرفت و در همان دیدار بنده از آقای سرور بختی از طرف آقای قادر پناه دعوت کردم که به شهر دزفول سفرکنند تا انشالله بتوانیم در حوزه های علمی و فرهنگی مخصوصا توسعه فرهنگ غنی و صنایع دستی دزفول که میتواند سودآوری بسیار خوبی در مسائل اقتصادی برای کشور داشته باشد و مهمتر از همه میتواند برای ما فرهنگ سازی خوبی بکند همکاری های خوبی داشته باشیم .

رایزنی ها شکل گرفت تا بالاخره مجابشون کردم که این سفر و دیدار شکل بگیرد چرا که دوست داشتند دعوت دزفولیها برای اونها جذابیت ها و جاذبه هایی داشته باشد .هدف ما هم این بود که بتوانیم با ده کشوری که عضو اکو هستند ارتباط موثر داشته باشیم . با آقای دکتر عصاری ریاست دانشگاه جندی شاپور دزفول هم یک گفتگوی تلفنی داشتم و از رئیس موسسه فرهنگی  اکو خواستم که با آقای عصاری در تهران  ملاقاتی داشته باشند . ایشون قبول کردند و جلسه برگزار شد و در همان جلسه یک کنفرانس با آقای دکتر عبدالمهدی مستکین (مدیر فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو)  ترتیب دادم و همانجا خاطر نشان کردم که زحمات آقای قادر پناه باعث شده است  تا این جلسه شکل بگیرد . به هر حال ما قائل به این هستیم که افرادی که با زحمات خودشون اسباب کارهای خیر هستند را  نباید فراموش  کنیم . تمام این رایزنی ها و تلاش ها باعث شد تا سفر آقای سرور بختی رئیس محترم موسسه فرهنگی اکو به میزبانی دانشگاه جندی شاپور به شهر دزفول اتفاق بیوفتد .

به هر شکل سفر ارزشمند رئیس موسسه فرهنگی اکو جناب دکتر سرور بختی با هیئت همراه به دزفول و بازدید از پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری و امضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه جندی شاپور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه  انجام شد  .

شایان ذکر است که قرار بود دکتر مریم طوسی نیز در این سفر دکتر سرور بختی را نیز همراهی نماید ولی بخاطر برخی نا هماهنگی ها ، این مهم امکان پذیر نشد  . با این وجود زحمات و تلاش های ارزشمند دکتر مریم طوسی که باعث این اتفاق میمون و موثر شده است  از چشم ها بدور نیست و جا دارد  تشکر و قدردانی ویژه ای از ایشان برای این امر  بعمل آید و البته مردم فرهنگ دوست دزفول و نهاد ها و انجمن ها و فعالان فرهنگی دزفول قدردان تلاش های ایشان هستند و خواهند بود .

 

سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو )، یک سازمان منطقه ای است که در سال 1985 توسط دولت های ایران ، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.

در سال 1992 سازمان اکو گسترش یافت و هفت عضو جدید از جمله جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به آن اضافه شدند.

کشورهایی که دارای فرهنگ و تاریخ مشترک هستند و در یکی از استراتژیک ترین مناطق جهان واقع شده اند.

با این پیش زمینه ، نیاز به احیای بخش فرهنگی احساس شد.

موافقت رسمی با تاسیس موسسه فرهنگی تحت عنوان فعلی خود سرانجام با امضای اساسنامه آن در سومین اجلاس سالانه اکو که در 15-14 مارچ 1995 در اسلام آباد پاکستان برگزار شد با رویکرد « تحکیم قرابت های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت های کشورهای عضو از طریق روش های اجتماعی و فرهنگی بصورت تئوری و عملی محقق شد . 

خبرنگار : حسن فرخی راد   1399/11/25


نظرات شما

admin-magz

کریمی

امروز توفیق زیارت این بانو فعال رادرشهرک غرب داشتیم وازبیانات ایشان بهره بردیم

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

admin-magz

کریمی

امروز توفیق زیارت این بانو فعال رادرشهرک غرب داشتیم وازبیانات ایشان بهره بردیم

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری