آخرین مطالب

معاون وزیر راه و شهرسازی: شرایط سرمایه‌گذاری با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی فراهم است

معاون وزیر راه و شهرسازی: شرایط سرمایه‌گذاری با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی فراهم است سیاسی

معاون وزیر راه و شهرسازی: شرایط سرمایه‌گذاری با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی فراهم است

  بزرگنمایی:
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جاده‌ای و ریلی بیان داشت: علاوه بر فراهم بودن امکانات قانونی برای سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها، سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی در پروژه‌های زیرساخت ریلی نیز مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جاده‌ای و ریلی بیان داشت: علاوه بر فراهم بودن امکانات قانونی برای سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها، سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی در پروژه‌های زیرساخت ریلی نیز مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در نشست خبری آخرین روز از سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته با ارایه گزارشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار داشت: در سال 1357 مجموع راه‌آهن ساخته شده در کشور 4 هزار و 565 کیلومتر بوده. اما در حال حاضر پس از گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد 13 هزار و 790 کیلومتر خطوط ریلی شامل مسیرهای اصلی، فرعی و ایستگاهی هستیم. که بیش از 9 هزار و 200 کیلومتر طی گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی احداث شده است.

وی افزود: 285 کیلومتر آزادراه منتهی به پایتخت تا پیش از انقلاب 57 احداث شده بود. اما امروز با همت و تلاش فعالان این حوزه شاهد بهره‌برداری از 2 هزار و 400 کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور هستیم. البته هزار و 168 کیلومتر مسیر آزادراهی نیز در دست اجرا قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم بزرگراه‌های کشور تا پیش از انقلاب اسلامی صفر بوده است، گفت: امروز بالغ بر 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگ‌راه در کشور وجود دارد. همچنین راه‌های اصلی، درجه دو و درجه 3 نیز 47 هزار کیلومتر بوده است که 62 هزار کیلومتر طی چهل سال بعد از انقلاب اسلامی احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های روستایی آسفالته نیز یادآور شد: مجموع کل راه‌های روستایی آسفالته تا سال 57 سه هزار کیلومتر بوده است. اما در حال حاضر بیش از 104 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در اختیار خانوارهای روستایی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: حدود 3 هزار و 197 کیلومتر مسیر ریلی در دست احداث وجود دارد و بیش از 5 هزار و 200 کیلومتر نیز در دست مطالعه است، که با احتساب این ارقام مجموع موافقت‌نامه‌های ریلی بین شرکت ساخت و .. و سازمان برنامه و بودجه به 10 هزار کیلومتر می‌رسد.

خادمی با اشاره به بخش آزادراهی نیز گفت: در این بخش برای هزار و 167 کیلومتر قرارداد اجرایی وجود دارد و شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در دو هزار و 200 کیلومتر پروژه‌های آزادراهی هستیم.

وی همچنین به پروژه‌های بزرگ‌راهی شرکت ساخت و توسعه اشاره کرد و گفت: در بخش بزرگ‌راهی و راه اصلی پروژه‌هایی به طول 7 هزار و 700 کیلومتر در دست اجرا داریم. بخشی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و بخش دیگر از سوی استان‌ها در دست احداث است.

در این نشست خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره روش مطلوب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی شامل ساخت و توسعه آزادراه‌ها و راه‌آهن با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: خوشبختانه برای سرمایه گذاری در حوزه آزادراه‌ها امکان قانونی و شرایط لازم، فراهم است. اما در بخش ریلی بیشترین تقاضا تامین فاینانس است که به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود.

وی افزود: از سه سال پیش شرایط فاینانس داخلی بر اساس پیوست قانون بودجه فراهم شده است و دولت با استناد از ماده 56 می‌تواند با سود توافقی فاینانس داخلی را تضمین کند.

خادمی در ادامه در خصوص استفاده از فاینانس خارجی برای پروژه‌های زیربنایی ریلی نیز بیان کرد: امکان فاینانس خارجی نیز با تضمین دولت و بانک مرکزی وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت و توسعه زیربناهای ریلی با فاینانس خارجی که از تضمین دولت و بانک مرکزی بهره می‌برد آمادگی خود را اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان نمونه پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را به عنوان پروژه‌ای با استفاده از منابع خارجی مثال زد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر میزان پیشرفت منطقه یک آزادراه تهران-شمال بیان داشت: در آخرین بازدید انجام شده، با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشرفت فیزیکی منطقه یک 92 درصد اعلام شد و خوشبختانه شاهد فعالیت تمام جبهه‌های کاری هستیم.

وی افزود: 55 درصد طول مسیر قطعه یک روسازی بتنی شده است، اما در بخش تاسیسات مکانیکی و برقی برای ایمنی تونل‌های بلند این پروژه با تاخیر مواجه شده‌ایم که بخش قابل توجه آن به دلیل تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی از پایان عملیات اجرایی بخش سیویل و روسازی تا پایان سال خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری بحث ایمنی تابلو، علائم و روشنایی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در صورتی که مجری پروژه تا پایان سال شرایط ایمنی را امکان‌پذیر نکند، اجازه عبور داده نخواهد شد.

خادمی افزود: سرعت طرح در آزادراه تهران-شمال 110 کیلومتر اعلام شده است. اما احتمال اعمال نظر پلیس برای کاهش به 100 کیلومتر نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطر نشان کرد: قطعه دوی آزادراه تهران-شمال نیز به شدت فعال است و مذاکرات با سرمایه‌گذار تامین فاینانس قطعه 3 نیز برگزار شده است. از این رو در حال بررسی جلساتی برای تصمیم‌گیری نسبت به نحوه ورود سرمایه‌گذاران به آزادراه تهران-شمال هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد اولین قرارداد خرید 15 هزار تن ریل ملی از ذوب آهن، اظهار داشت: پس از برگزاری مناقصه این قرارداد با ذوب آهن منعقد شد و شرایط تامین منابع مالی مانند اسناد خزانه و اوراق مشارکت نیز در این قرارداد فراهم است.

خادمی با توجه به چشم‌انداز دولت برای توسعه خطوط ریلی بیان داشت: حدود 970 کیلومتر مسیر ریلی برای سال 97 برنامه‌ریزی شده بود که تا پایان امسال این تعهد به طور کامل انجام می‌شود. البته باید اشاره داشت که هم‌اکنون عملیات اجرایی این تعهد به اتمام رسیده است و در حال انجام عملیات تکمیلی خطوط هستیم.

وی بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت را سرفصل اتصال 22 امین مرکز استان به شبکه ریلی عنوان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون شاهد اتصال 3 مرکز استان به شبکه ریلی بودیم و تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از راه‌آهن خاف-هرات و بستان‌آباد-میانه-تبریز خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به کسب رتبه اول دولت الکترونیک توسط این شرکت یادآور شد: سامانه‌های مختلفی در راستای شفاف‌سازی در حال فعالیت هستند که توسط مهندسین مشاور در حال به روزرسانی هستند و دیگر نیازی به انجام فرآیندهای بروکراتیک در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نیست.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری