آخرین مطالب

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد داد:

عرضه «تبلت دانش آموزی» برای تقویت مدارس عادی دولتی/ «موبایل» ابزار آموزش نیست فرهنگی - اجتماعی

عرضه «تبلت دانش آموزی» برای تقویت مدارس عادی دولتی/ «موبایل» ابزار آموزش نیست

  بزرگنمایی:
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، از ارائه پیشنهادی به دولت در خصوص توزیع تبلت دانش آموزی یا تبلت ویژه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم در ذیل بسته تقویت مدارس عادی دولتی خبر داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، از ارائه پیشنهادی به دولت در خصوص توزیع تبلت دانش آموزی یا تبلت ویژه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم در ذیل بسته تقویت مدارس عادی دولتی خبر داد.

 به گزارش صبح ملت به نقل از ایسنا، محمود امانی طهرانی با اشاره به آماده شدن بسته تقویت مدارس عادی دولتی و ارائه 10 پیشنهاد در ذیل این بسته به وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: اعطای ابزاری نظیر تبلت به صورت رایگان و با اینترنت رایگان با اولویت دانش آموزان مناطق محروم یکی از 10 پیشنهاداتی است که در بسته تقویت مدارس عادی دولتی قید و به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است.
 
وی توضیح داد: از دید من  ابزار رسمی آموزش موبایل نیست چراکه کوچک است و صدماتی دارد. ابزار آموزش برای دانش آموزان باید تبلتی تقریبا 10 اینچی باشد و از این رو پیشنهاد دادیم تبلت دانش آموزی یا تبلت ویژه آموزش در بین دانش آموزان توزیع شود.
 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ویژگی‌های این تبلت تصریح کرد: باید اینترنتی در خود این تبلت تعریف شده باشد تا نیاز به سیمکارت جدا نداشته باشد. همچنین باید امکان به روز رسانی نسخه کتب درسی به صورت اتوماتیک در این تبلت انجام شود، آپلود و دانلود آن نیز به صورت سیستمی به روز شود تا هر زمان که دانش آموز روی این تبلت کتاب خود را باز می‌کند، نسخه به روز کتاب درسی را مشاهده کند.
 
امانی در پاسخ به اینکه با توزیع این تبلت در واقع نسخه فیزیکی کتب درسی حذف می‌شود؟، افزود: از دید من با آمدن این تبلت دیگر نیازی به نسخه فیزیکی کتاب درسی و کمک درسی نیست. این امر از نظر هزینه نیز بسیار به صرفه است و نهایتا نیز حتی می‌توان از آن به عنوان پرونده تحصیلی دانش آموز استفاده شود که مسائل رشدی و سلامتی دانش آموز در آن دیده شده باشد.

وی یادآور شد: من این پیشنهاد را چند ماهی است که در شورای اجرای سند تحول بنیادین وزارتخانه نیز به وزیر آموزش و پرورش ارائه داده‌ام تا در صورت امکان از این پیشنهاد به عنوان پروژه ملی مورد حمایت معاون اول رئیس جمهوری استفاده شود. اگر تولید و عرضه فنی این امر انجام شود، گروه های اجتماعی می‌توانند برای احیای این امر به کمک آیند و حتی تولید کنندگان مواد آموزشی هم به میدان می‌آیند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود درباره اهمیت در دسترس بودن ابزار آموزشی در کیفیت آموزش و گسترش عدالت آموزشی، توضیح داد: معتقدم لازم نیست آموزش و پرورش مسئولیت مالی این کار را بپذیرد بلکه ابتدا باید به تعریف دقیقی از این امر برسد و سپس از نهادهای فنی برای تولید این ابزار درخواست کند. بخش‌های مسئول در حوزه صنعت و تولید باید برای تولید این محصول طبق ویژگی‌هایی که آموزش و پرورش اعلام می‌کند کمک کنند.

تبلت رایگان برای کدام دانش آموزان؟

امانی با بیان اینکه در جریان رساندن این تبلت یا ابزار آموزشی به دست دانش آموزان جامعه نیز باید حتما سیاست‌های متفاوتی اعمال شود، تاکید کرد: تعدادی از دانش آموزان خودشان می‌توانند این تبلت آموزشی را تهیه کنند، برخی دیگر می توانند بخشی از پول تهیه این تبلت را بپردازند. برای آن دسته از دانش آموزان که توانایی تهیه این تبلت را ندارند باید اقدامی کرد تا رایگان این تبلت به دستشان برسد. بنابراین  در توزیع آن می‌توان سیاست‌های متفاوتی اعمال کرد.

وی در پاسخ به اینکه به نظر شما آموزش و پرورش توانایی تامین هزینه توزیع تبلت رایگان را دارد؟، بیان کرد: تولید این محصول  باید توسط بخشهای صنعت انجام شود. در خصوص عرضه نیست؛ قرار نیست آموزش و پرورش تماما عرضه این ابزار را بر عهده بگیرد. در واقع نهاد آموزش می تواند مورد حمایت کل دولت و ملت قرار گیرد و با این نگاه حمایتی ما چنین پیشنهادی را ارائه دادیم. ابتدا باید این باب گشوده شود سپس سیاست گذاری کرد که با چه ترکیبی از اقدام ها می توان بهترین توزیع را انجام داد.
 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه 10 پیشنهاد ارائه شده در بسته تقویت مدارس عادی دولتی محورهای اقدام ملی برای نجات آموزش است و به این معنا نیست که ْآموزش و پرورش باید به تنهایی و با بودجه کنونی خود تولید و عرضه تبلت آموزشی را در پیش گیرد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از وضعیت کنونی مدارس عادی دولتی به وضعیت بهتری برسیم باید نگاهمان این باشد که در اجرای  بسته تقویت مدارس عادی دولتی همه دستگاه ها به کمک آیند. یک دستگاه کار فنی این اقدام را بر عهده گیرد، دستگاه دیگر مسئولیت مدیریتی این کار را بر عهده گیرد و کار تولید و صنعتی سازی آن را نیز نهادی دیگر بر عهده گیرد.

فناوری مرز بی‌عدالتی را بر می‌دارد


 امانی با تاکید بر اینکه فناوری مرز بی عدالتی را بر می‌دارد، توضیح داد: از طریق فناوری می‌توان بهترین تدریس، بهترین معلمان کشور، بهترین نمونه‌های آموزش را به دست بچه‌های محروم از داشتن این آموزش‌ها، رساند. بنابراین پیشنهاد اعطای تبلت دانش آموزی فرصتی برای ارتباط با کل بچه‌های ایران برای دانش آموزان مناطق محروم ایجاد می‌کند. در اینکه فناوری به طور جدی می‌تواند به بهبود عدالت آموزشی کمک کند نباید شک کرد. اگر این امکان را فراهم کنیم این بچه‌ها با دنیایی از امکانات جدید مواجه می‌شوند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری