آخرین مطالب

برندسازی روشی هوشمند در «تجارت و تولید ثروت»

THE SIGNIFICANCE OF BRANDING IN EXPORTS DEVELOPMENT / Dr Melika Molkara بین الملل - علمی وفناوری - مقالات علمی

THE SIGNIFICANCE OF BRANDING IN EXPORTS DEVELOPMENT / Dr Melika Molkara

  بزرگنمایی:
رندسازی روشی هوشمند در «تجارت و تولید ثروت» است که به واسطه آن محصولات یک سازمان را متمایز از دیگر محصولات مشابه کرده و جایگاهی ویژه برای خود، در بین مشتریان و سایر ذینفعان ایجاد می کند. رعایت بسیاری از شاخص ها و استانداردهای ساخت در تولید محصولات و کالاهای مختلف، نقش مهمی در ارتقاء کیفی محصولات داشته و منجر به یافتن بازارهای صادراتی و توسعه آن و تخصیص سهم بیشتری از تجارت جهانی و ارتقای زنجیره تولید ارزش در بخش های مختلف می شود. در حقیقت «برندسازی» حاصل رشد کیفی محصولات با استفاده از دانش و تکنولوژی نوین است و ذهنیت مثبتی را در بین مخاطبین ایجاد می کند

Sobhemellatnews / Branding is a smart method in business and wealth creation through which it makes the products of an organization distinguished from the similar products and makes special status for itself among the customers and other Beneficiaries.

Observing many indexes and Manufacturing standards for various products and goods, performs an important role in quality improvement of products and leads to finding the export markets and allocating more share of the world trade and promotion of value chain production in different sections .

In fact branding is the result of quality growth by use of modern technology and creates the positive mentality and mindset among the audience.

In many markets, the trade name makes a special identity for the owner of the products and links then to a specific group of society. Trade mark increases the competitive advantage in the market. National branding is the outcome of the synergy between business and industry and can be the foundation of the domestic production development and national boom In order to support domestic production by territorial branding which is one of the most crucial basics and Economic formulas in the country to persuade people to utilize the domestically manufactured goods.

Branding is one the issues in the scope of marketing management can cause the market growth and presenting as much capabilities and potentials of Domestic craftsmen as possible.

because the production growth, distribution and utilization of Counterfeit goods with credible luxurious brands is a potential threat for domestic production. The reason for the emphasis on domestic branding is that the brand product in domestic and export market has greater competitiveness and could surpass competitors but concerning brands diversity in the market if a product of a new brand is offered for the first time, should be be able to compete similar products in terms of price and quality and have access to various domestic and Foreign markets and if having previous history of being in the market , maintain or expanding its market portion by reinforcement of the brand because of tougher competition with rival foreign products in the foreign markets. A successful export brand has characteristics such as not being limited to a particular race or language, not restricted to a foreign name without considering other vital parameters , special attention to Product quality improvement , Attention to the needs and interests of the final customer, Using brand promotion methods, Long term view in Commercial activities, Market oriented mindset instead of production oriented mentality, Asset-oriented attitude toward the brand in place of cost oriented approach, Providing infrastructure for high quality mass production with compatitive price for succeeding in export branding and etc.

So notability of export branding in creating brand for a product becomes important and comprehensible that firstly a product succeeds in domestic market of the country and then mindful of foreign markets; in particular when we face many challenges in numerous economic and political fields.

The Author: Dr. Melika Molk Ara, Director of Innovation and Entrepreneurship Department of avicenna  International College of Georgia


صبح ملت نیوز /  برندسازی روشی هوشمند در «تجارت و تولید ثروت» است که به واسطه آن محصولات یک سازمان را متمایز از دیگر محصولات مشابه کرده و جایگاهی ویژه برای خود، در بین مشتریان و سایر ذینفعان ایجاد می کند. رعایت بسیاری از شاخص ها و استانداردهای ساخت در تولید محصولات و کالاهای مختلف، نقش مهمی در ارتقاء کیفی محصولات داشته و منجر به یافتن بازارهای صادراتی و توسعه آن و تخصیص سهم بیشتری از تجارت جهانی و ارتقای زنجیره تولید ارزش در بخش های مختلف می شود. در حقیقت «برندسازی» حاصل رشد کیفی محصولات با استفاده از دانش و تکنولوژی نوین است و ذهنیت مثبتی را در بین مخاطبین ایجاد می کند. در بسیاری از بازارها،‌ نام تجاری هویت ویژه‌ای برای مالک محصول می‌آفریند و آنها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می‌دهد. نشان تجاری، مزیت رقابت در بازار را افزایش می دهد. برندسازی ملی حاصل هم افزایی بین تجارت و صنعت می باشد و می تواند زمینه ساز توسعه تولید داخلی و رونق ملی شود. در راستای حمایت از تولید داخلی باید با برندسازی داخلی که از مهم‌ترین مبانی و فرمول‌های اقتصادی در کشور است، مردم را به مصرف کالاهای ساخت داخل ترغیب کرد. برند سازی یکی از مسائلی است که در حوزه مدیریت بازاریابی می تواند موجب توسعه بازار و معرفی هرچه بیشتر توانمندی های صنعتگران داخلی به جامعه شود؛ چراکه رشد تولید، توزیع و مصرف کالاهای جعلی با برند های معتبر و لوکس در کشور تهدیدی برای تولید داخلی به شمار می رود. تاکید بر برند سازی داخلی به این دلیل است که کالای برند در بازار داخلی و صادراتی، رقابت پذیری بالاتری دارد و می تواند از رقبا پیش افتد، ولی با توجه به تنوع برند در بازار، اگر محصولی با برند جدید برای اولین بار در بازار عرضه می شود، باید از نظر قیمت و کیفیت توان رقابت با محصولات مشابه و دستیابی به بازارهای مختلف داخلی و خارجی را داشته باشد و چنانچه پیش تر سابقه حضور در بازار را داشته، با تقویت برند سهم بازار خود را حفظ نموده و یا توسعه دهد؛ زیرا در بازارهای خارجی، رقابت سخت تری را با محصولات مشابه خارجی خواهد داشت. یک برند صادراتی موفق ویژگی هایی همچون عدم محدود شدن به یک نژاد یا زبان خاص، عدم محدود شدن به یک نام خارجی بدون در نظر گرفتن پارامترهای پراهمیت دیگر، توجه ویژه به ارتقای کیفیت محصول، توجه به نیاز و علائق مشتری نهایی، استفاده از شیوه‌های مطرح کردن برند، نگاه بلند مدت در فعالیت های تجاری، تفکر بازارگرا به جای تفکر تولیدگرا، نگرش سرمایه ای (دارایی محور) نسبت به برند، به جای نگرش هزینه ای، فراهم کردن زیر ساخت های تولید انبوه، با کیفیت بالا و قیمت رقابتی برای موفقیت در برندسازی صادراتی و ... دارد. پس اهمیت برندسازی صادراتی در خلق برند برای یک محصول، زمانی اتفاق می افتد و درک می‌شود که یک محصول ابتدا در بازار داخلی کشور به موفقیتی رسیده باشد و سپس به فکر بازارهای خارجی باشد؛ خصوصاً در شرایطی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی، چالش‌های متعددی پیش رو داریم.

نویسنده: دکتر ملیکا ملک آرا - مدیر دپارتمان نوآوری و کارآفرینی کالج بین المللی ابن سینا گرجستان


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری