آخرین مطالب

اخبار لحظه به لحظه تنش «واگنر» و ارتش روسیه؛تماس تلفنی پوتین-لوکاشنکو/ واکنش کمیسیون اروپا

اخبار لحظه به لحظه تنش «واگنر» و ارتش روسیه؛تماس تلفنی پوتین-لوکاشنکو/ واکنش کمیسیون اروپا بین الملل

اخبار لحظه به لحظه تنش «واگنر» و ارتش روسیه؛تماس تلفنی پوتین-لوکاشنکو/ واکنش کمیسیون اروپا

  بزرگنمایی:
همزمان با تنش گروه شبه‌نظامی «واگنر» و ارتش روسیه، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تحولات مربوط به این تنش در رسانه‌های بین‌المللی در حال انتشار است. روسای جمهور روسیه و بلاروس طی تماسی تلفنی آخرین تحولات مرتبط با این رویداد را بررسی کردند و کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد در حال رصد اوضاع است

همزمان با تنش گروه شبه‌نظامی «واگنر» و ارتش روسیه، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تحولات مربوط به این تنش در رسانه‌های بین‌المللی در حال انتشار است. روسای جمهور روسیه و بلاروس طی تماسی تلفنی آخرین تحولات مرتبط با این رویداد را بررسی کردند و کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد در حال رصد اوضاع است.

بر اساس این گزارش :یوگنی پریگوژین بنیان‌گذار و رییس گروه خصوصی نظامی واگنر روز جمعه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که ارتش روسیه 2 هزار نفر از نیروهای واگنر را به قتل رسانده است.

وی گفت: یک حمله راکتی به اردوگاه‌های گروه واگنر انجام شد. افراد زیادی قربانی شده‌اند. به گفته کسانی که شاهد حمله بودند این راکت از پشت جبهه یعنی توسط نیروهای وزارت دفاع فدراسیون روسیه شلیک شده بود.

پریگوژین که در ماه‌های گذشته حملات لفظی شدیدی علیه سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه داشته است، گفت: وزارت دفاع تلاش می‌کند جامعه و رئیس جمهوری را فریب داده و قصه‌ای درباره تهاجم اوکراین و برنامه‌ریزی آن‌ها برای حمله به ما با همکاری ناتو بسازد.

وی همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تهدید کرد و گفت که وی در میدان سرخ مسکو به دار آویخته خواهد شد در مقبره لنین دفن می‌شود.

رئیس واگنر اعلام کرد که نیروهای این گروه شبه‌نظامی از اوکراین وارد خاک روسیه شده و آماده هستند «تمام راه» را علیه ارتش روسیه طی کنند.

اخبار لحظه به لحظه تنش «واگنر» و روسیه؛ پوتین: به آرمان‌ها خیانت نکنیم

12:32: "ولادیسلاو داوانکوف" معاون دومای روسیه از مردم این کشور خواست تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز دشمن نشوند.

12:30: رمضان قدیروف از اعزام نیروهای چچنی به مناطق درگیری خبر داد و از شورش مسلحانه گروه واگنر به عنوان خیانت یاد کرد.

12:30: "الکساندر گوسف" استاندار استان وارونژ خبرهای مربوط به پیشروی نیروهای نظامی در این منطقه را رد کرد.

12:16: سخنگوی کمیسیون اروپا امروز گفت که رویدادهای ساعات گذشته روسیه مسأله ای داخلی بوده و اتحادیه اروپا اوضاع را رصد می‌کند.

12:15: الکساندر بگلوف، فرماندار سن پترزبورگ گفت که وضعیت در این شهر، که محل استقرار مرکز مرکزی واگنر است، با افزایش تدابیر امنیتی پایدار بوده.

12:02: امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که در حال رصد اوضاع در روسیه و تحولات مرتبط با تنش گروه واگنر با ارتش روسیه است.

12:00: خبرگزاری اسپوتنیک از تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و بلاروس در مورد تنش با گروه واگنر خبر داد.

 11:43: آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا ضمن هشدار به شهروندانش در روسیه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور در تماس با سفارت در مسکو هستند. وی در حساب توئیتر خود افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی برای هموطنان در روسیه وجود ندارد اما به آنها توصیه شده که احتیاط کنند.

11:42: "ایرفلوت" بزرگترین ایرلاین کشور روسیه اعلام کرد با وجود اعلام وضعیت ضدتروریسم در مسکو تمام پروازها طبق برنامه انجام خواهند شد

11:40: لئونید اسلوتسکی رییس کمیته روابط بین الملل دومای روسیه بر لزوم جلوگیری از ایجاد درگیری داخلی در کشور تاکید کرد تا ارتش روسیه در آستانه پیروزی بر دشمن با "ضربه خنجر از پشت" متوقف نشود.

شنبه 3 تیر 1402- 11:20: خبرگزای اسپوتنیک با انتشار ویدیویی از شهر روتسوف نوشت: وضعیت در شهر متشنج اما به طور کل آرام است. نیروهای گروه واگنر و تجهیزات نظامی آن‌ها از جمله تانک و خودروهای نظامی در خیابان‌های روستوف دیده‌ می‌شود.

شنبه 3 تیر 1402- 11:15: خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی روسیه مدعی شد که گروه واگنر کنترل تمام تاسیسات در شهر ورونژ در 500 کیلومتری جنوب مسکو را در دست گرفته است.

شنبه 3 تیر 142-11:00: "میخائیل پودولیاک" مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اقدام‌های پریگوژین را تحت عنوان یک "عملیات ضد تروریستی عنوان کرد و گفت: تازه همه چیز در روسیه شروع شده است.

پودولیاک در حساب توئیتر خود نوشت: جدایی بین نخبگان بسیار آشکار است. موافقت و تظاهر به اینکه همه چیز حل و فصل شده کارساز نیست.

وی در این پیام توئیتری اضافه کرد: یک نفر قطعا باید ببازد؛ یا پریگوژین یا مجموعه ضد پریگوژین. همه چیز تازه در روسیه شروع شده است.

شنبه 3 تیر 1402 -10:41: در پی شورش شبه نظامیان گروه واگنر و به دست گرفتن کنترل برخی از شهرها و خطوط مواصلاتی، رئیس جمهوری روسیه در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و خواهان کنار گذاشتن اختلافات که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، شد.

شنبه 3 تیر 1402 - 10:30 : سرگئی سوبیانین شهردار مسکو با اعلام خبر لغو تمام رویدادهای عمومی در این شهر افزود: تمامی خدمات و ترددهای درون شهری بدون محدودیت و به طور کامل در جریان است.

شنبه 3 تیر 1402 - 10:22کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلان داشت که به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی احتمالی در شهر مسکو، وضعیت عملیات ضد تروریستی اعلام شده است.

شنبه 3 تیر 1402 - 10:20: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای خطاب به نیروهای گروه شبه نظامی واگنر به آن‌ها اطمینان داد امنیت سربازان و فرماندهانی که «به اشتباه خود پی برده‌اند» را برای بازگشت به پایگاهایشان تضمین خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: شما با فریب به قمار جنایتکارانه پریگوژین و مشارکت در یک شورش مسلحانه وارد شده‌اید. ما در حال ارائه کمک به تمام جنگجوها و فرماندهانی هستیم که درخواست کمک کرده‌اند و امنیت همه را تضمین می‌کنیم.

شنبه 3 تیر 1402 - 10:01: شبکه «ان بی سی نیوز» در گزارشی از وضعیت روسیه و شورش داخلی نظامی گروه واگنر در این کشور اعلام کرد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر قصد کودتا علیه کرملین را ندارد بلکه به دنبال برکناری مقام‌های نظامی از جمله وزیر دفاع است.

شنبه 3 تیر 1402 - 9:28: شبکه تلویزیونی راشا تودی دقایقی پیش به نقل از منابع محلی نوشت که ماموران امنیتی روسیه وارد مقر نیروهای واگنر در شهر سن پترزبورگ شدند و این امر نشاندهنده بازرسی قریب الوقوع این مکان است.

شنبه 3 تیر 1402 - 9:27: واسیلی گلوبف فرماندار منطقه روستوف از لغو تمامی رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی شده در شهر روستوف (Rostov-on-Don) در طول تعطیلات آخر هفته خبر داد.

شنبه 3 تیر 1402 - 9:27: یوگنی پریگوژین رییس گروه شبه نظامی واگنر مدعی شد: نیروهای این گروه وارد مقر ارتش روسیه در شهر روستوف شده‌ و کنترل مراکز نظامی شهر از جمله یک فرودگاه را به دست گرفته‌اند.

شنبه 3 تیر 1402 - 9:27: میخائیل خودورکوفسکی منتقد کاخ کرملین از روس‌ها خواست تا از یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر که وعده سرنگون کردن مقامات ارشد نظامی روسیه را داده، حمایت کنند.

خودورکوفسکی در حساب شبکه اجتماعی خود نوشت: ما باید همین الان کمک کنیم و در صورت لزوم مبارزه هم انجام دهیم. بله، این تازه شروع ماجرا است.

شنبه 3 تیر 1402 - 5:30: یوگنی پریگوژین رئیس واگنر بامداد شنبه مدعی شد نیروهای این گروه یک بالگرد روسیه را که به سمت غیرنظامیان شلیک کرده بود، سرنگون کردند. وی افزود: والری گراسیموف «رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه دستور پرواز هواپیماها و گشودن آتش به ستون‌های [واگنر] را که در میان کامیون‌ها و خودروهای غیرنظامی حرکت می‌کنند، صادر کرده است.

اخبار لحظه به لحظه تنش «واگنر» و روسیه؛ پوتین: به آرمان‌ها خیانت نکنیم

شنبه 3 تیر 1402 - 4:35: سرگئی سوروویکین فرمانده ارشد روسیه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین از گروه شبه‌نظامی واگنر خواست تا از دستورات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اطاعت کرده و همه مشکلات را از راه مسالمت‌آمیز حل کند.

شنبه 3 تیر 1402 - 3:51: مجری کانال یک روسیه در گزارشی به بیان سه نشانه جعلی بودن ویدیوی انتشار یافته درباره حمله نیروهای مسلح روسیه به گروه‌ واگنر پرداخت. وی وجود نداشتن شواهد لازم، تطابق‌های زمانی و اینکه این پیام‌های صوتی بطور همزمان و از قبل ضبط شده‌اند را برای اثبات این موضوع مطرح کرد.

شنبه 3 تیر 1402 - 3:49: مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدارل روسیه روز شنبه اعلام کرد: اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه است و خنجری به پشت سربازان روسی است که با نیروهای طرفدار فاشیست اوکراین می جنگند.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: ما از نیروهای واگنر می‌خواهیم مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیری نشوند، هرگونه اقدام زورمندانه علیه مردم روسیه را متوقف کنند، دستورات جنایتکارانه و خائنانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند.

شنبه 3 تیر 1402 - 3:16: یوگنی پریگوژین رئیس واگنر گفت که نیروهای این گروه شبه‌نظامی از اوکراین وارد خاک روسیه شده و آماده هستند «تمام راه» را علیه ارتش روسیه طی کنند. وی بامداد شنبه در پیامی صوتی در تلگرام گفت که نیروهای واگنر وارد شهر «روستوف» در جنوب روسیه شده‌اند.

وی هشدار داد که هر کسی بر سر راه این گروه قرار بگیرد وی و افرادش آنها را نابود خواهند کرد.

شنبه 3 تیر 1402 - 3:03: خبرگزاری تاس به نقل از برخی مقامات اعلام کرد: تدابیر امنیتی در مسکو تقویت شده‌اند و حفاظت از تأسیسات حیاتی، مقامات دولتی و تأسیسات زیرساخت‌های حمل‌ونقل افزایش یافته‌ است. به گفته این منبع، یگان‌های ویژه گارد ملی روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

شنبه 3 تیر 1402 - 0:15: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه پیام‌ها و ویدیوهای یوگنی پریگوژین درباره حمله ادعایی به اردوگاه‌های پشت جبهه واگنر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، با واقعیت همخوانی ندارد.در همین حال، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که اتهامات منتشر شده از طرف یوگنی پریگوژین هیچ مبنایی ندارند.

اخبار لحظه به لحظه تنش «واگنر» و روسیه؛ پوتین: به آرمان‌ها خیانت نکنیم

شنبه 3 تیر 1402 - 0:15: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از وضعیتی که در اطراف گروه واگنر رخ می دهد آگاه است و همه اقدامات لازم در حال انجام است.

شنبه 3 تیر 1402 - 0:15: کمیته ملی ضدتروریسم روسیه اعلام کرد که سرویس امنیت روسیه در پی دعوت پریگوژین رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر به شورش مسلحانه علیه وی پرنده جنایی تشکیل داد.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهاراتی از جانب پریگوژین منتشر شده که مطلقا بی اساس است.... ما می‌خواهیم که اقدامات غیرقانونی فورا متوقف شود.

دفتر دادستانی کل روسیه نیز تشکیل پرونده علیه پریگوژین را تایید کرد و گفت: پاسخ قانونی مناسبی به اقدامات وی داده خواهد شد.

پریگوژین در صورتی که مجرم شناخته شود به 12 تا 20 سال زندان محکوم خواهد شد


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری