آخرین مطالب

مرد رکورد دار فوتبال جهان باز هم رکورد زد ورزشی

مرد رکورد دار فوتبال جهان باز هم رکورد زد

  بزرگنمایی:
ستاره پرتغالی دنیای فوتبال به ۲٠٠ بازی ملی رسید تا نام خودش را در کتاب گینس ثبت کند و در تاریخ جاودانه شود نگاهی به تمام بازی های ملی کریستیانو رونالدو از ایتدا تا به امروز به قلم پیمان چینی ساز

مرد رکورد دار فوتبال جهان باز هم رکورد زد 


ستاره پرتغالی دنیای فوتبال به 2٠٠ بازی ملی رسید تا نام خودش را در کتاب گینس ثبت کند و در تاریخ جاودانه شود 
نگاهی به تمام بازی های ملی کریستیانو رونالدو از ایتدا تا به امروز به قلم پیمان چینی ساز


کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که به 200 بازی ملی می رسد که این رکورد در کتاب گینس ثبت شد
رونالدو پس از دریافت جایزه گینس: رسیدن به 200 بازی ملی دستاوردی باورنکردنی بود 
کاپیتان تیم پرتغال: خیلی خوشحالم. رسیدن به 200 بازی ملی دستاوردی باورنکردنی بود و هیچ‌وقت انتظار نداشتم به این رکورد برسم. رکوردی فوق‌العاده بود و زدن گل برتری هم این شب را برای من ویژه‌تر کرد. 
از هواداران و مردم ایسلند تشکر می‌کنم که برای من یک میهمانی گرفتند. از تیم ملی پرتغال و فدراسیون فوتبال پرتغال هم تشکر می‌کنم.
عملکرد کریس رونالدو طی 200 بازی با پیراهن تیم ملی فوتبال پرتغال : 200 بازی 123 گل 43 پاس گل .
رونالدو در سال 2003 و در 18 سالگی برای اولین بار برای تیم ملی بزرگسالان پرتغال به میدان رفت و تاکنون 2٠٠ بازی، بیشترین بازی را به عنوان یک بازیکن برای پرتغال انجام داده و همچنین با به ثمر رساندن 123 گل ملی، بهترین گلزن تاریخ کشورش است. او تاکنون در 11 تورنمنت بزرگ برای پرتغال به میدان رفته و در آن‌ها گلزنی کرده‌است. رونالدو اولین گل ملی‌اش را در یورو 2004 به ثمر رساند و تا رسیدن پرتغال به فینال نقش مؤثری داشت. از ژوئیه 2008، او کاپیتانی تیم ملی‌ پرتغال را بر عهده دارد. در سال 2015، رونالدو از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال به‌عنوان برترین بازیکن تاریخ این کشور انتخاب شد. سال بعد در یورو 2016، او پرتغال را به اولین عنوان قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ رساند و کفش نقره‌ای مسابقات را دریافت کرد. او همچنین با پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا 2019 قهرمان شد و جایزه بهترین بازیکن مرحله نهایی را نیز کسب کرد؛ و بعداً کفش طلای یورو 2020 را گرفت.
رونالدو یکی از مشهورترین و ثروتمندترین ورزشکاران در جهان است. او در سال‌های 2016 و 2017 از سوی مجله فوربز به عنوان پردرآمدترین ورزشکار، و از سال 2016 تا 2019 از سوی ای‌اس‌پی‌ان به‌عنوان مشهورترین ورزشکار دنیا انتخاب شد. مجله تایم در سال 2014 نام او را در فهرست صد فرد تأثیرگذار در دنیا قرار داد. او اولین بازیکن فوتبال و سومین ورزشکار در طول تاریخ است که بیش از 1 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است.
رونالدو در نخستین بازی ملی خود در تاریخ 20 اوت 2003 در برابر تیم ملی فوتبال قزاقستان بازی کرد.

جام ملت‌های اروپا 2004

رونالدو در جام ملت‌های اروپا 2004، نخستین گل ملی خود را در مرحلهٔ گروهی مقابل یونان به‌ثمر رساند و پرتغال بازی را 1–2 از یونان باخت.او دومین گل ملی خود را نیز در نیمه‌نهایی این مسابقات مقابل هلند به‌ثمر رساند و پرتغال بازی را 2–1 از هلند برد. او در ستارگان تیم‌های فینالیست جام ملت‌های اروپا، با به‌ثمر رساندن دوگل از نامزدهای برجسته به‌شمار می‌رفت. او همچنین نمایندهٔ پرتغال در المپیک تابستانی 2004 بود.

جام جهانی 2006

رونالدو در مقدماتی جام جهانی فوتبال، دومین گلزن برتر اروپا با به‌ثمر رساندن هفت‌گل بود. او نخستین گل خود در جام جهانی را در جام جهانی 2006 مقابل ایران در یک ضربهٔ پنالتی به‌ثمر رساند. در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، رونالدو مقابل تیم ملی فوتبال انگلستان و هم‌باشگاهی خود در منچستر یونایتد، وین رونی قرار گرفت. رونی بر روی مدافع پرتغال، ریکاردو کاروالیو خطا کرد؛ با رونالدو درگیر شد و داور او را اخراج کرد. پس از مسابقه، رونالدو گفت که نمی‌خواسته رونی اخراج شود. در 4 ژوئیه، الیزوندو داور مسابقه اعلام کرد که اخراج رونی به علت درگیری او با رونالدو نبوده‌است.
واکنش رسانه‌های انگلیسی سبب شد که حتی رونالدو به فکر ترک منچستر بیفتد، اما این اتفاق رخ نداد.
پرتغال در نیمه‌نهایی، از تیم ملی فوتبال فرانسه شکست‌خورد،و در مرحلهٔ رده‌بندی نیز بازی را به میزبان مسابقات، آلمان باخت و چهارم شد.رونالدو شانس کسب جایزهٔ بهترین بازیکن جوان را به خاطر حواشی بازی با انگلیسی‌ها از دست داد، و لوکاس پودولسکی از آلمان به این جایزه رسید.

کاپیتانی

رونالدو یک روز پس از تولد 22 سالگی خود، در یک بازی دوستانه میان پرتغال و برزیل، برای نخستین‌بار در تاریخ 6 فوریه 2007، بازوبند کاپیتانی تیم ملی خود را بر بازو بست. این کاپیتانی را مستقیماً رئیس کنفدراسیون فوتبال پرتغال، کارلوس سیلوا دو روز پیش از مرگ خود صادر کرده‌بود. فیلیپه اسکولاری می‌گوید: «آقای سیلوا از من خواست تا[رونالدو] را به‌عنوان کاپیتان پرتغال برگزینم…[او] بیش از حد جوان بود، اما آقای سیلوا از من درخواست‌داشت و هم‌اکنون دیگر پیش ما نیست.»
هنگامی که کارلوس کیروش به‌عنوان سرمربی جدید پرتغال در ژوئیه 2008 برگزیده‌شد، از رونالدو به‌عنوان کاپیتان تیم تمجید کرد.

جام ملت‌های اروپا 2008

رونالدو هشت گل برای پرتغال در مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2008 به‌ثمر رساند،و پشت سر اوزیبیوس اسمولارک لهستانی جای‌گرفت؛ اما در مسابقات جام ملت‌های اروپا 2008، فقط 1 گل در برد 3–1 آنها در بازی مرحله گروهی مقابل جمهوری چک به ثمر رساند، که البته بهترین بازیکن آن مسابقه نیز شد. پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی با شکست 3–2 مقابل آلمان حذف شد.

جام جهانی 2010
رونالدو در هرسه بازی پرتغال در گروه G جام جهانی، به‌عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده‌شد. او در مسابقات جام جهانی 2010، فقط یک گل مقابل کره شمالی در 21 ژوئن به‌ثمر رساند. این بازی را پرتغال 7–0 از کرهٔ شمالی برد. این گل، واپسین گل ملی او پس از 16 ماه بود.اسپانیا در مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی پرتغال را حذف کرد.

جام ملت‌های اروپا 2012

رونالدو هفت گل برای پرتغال در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2012 به‌ثمر رساند؛ از جمله، دو گل مقابل بوسنی و هرزگوین در مرحلهٔ پلی‌آف. در قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا، پرتغال به‌همراه آلمان، دانمارک و هلند در گروه B موصوف به گروه مرگ قرارگرفت.در مصاحبه‌ای رونالدو اظهار داشت: «تنها زمانی به اوج خواهم رسید که با پرتغال جامی کسب کنم»
پس از شکست مقابل آلمان در گروه، رونالدو مورد انتقاد قرارگرفت. هم‌تیمی او، نانی بیان‌کرد: «او خشمگین زمین را ترک کرد و نیاز به استراحت دارد. او به‌خوبی کار تیمی را انجام داد و به‌شدت تحت فشار بوده‌است و به‌زودی منتقدان خود را ساکت خواهدکرد.» لوئیس فیگو با توجه به انتقاد از رونالدو و رفتار او، بیان‌کرد: «او باید همیشه کاپیتان موفقی برای تیم ملی خود باشد؛ اگرچه این نتیجه حاصل شده‌است.»
در طول مسابقهٔ پرتغال و دانمارک، هرگاه توپ به‌پای رونالدو می‌رسید، طرفداران دانمارک شعار می‌دادند و نام لیونل مسی را تکرار می‌کردند. در پاسخ به پرسش دربارهٔ شعارهای مسی، رونالدو گفت:
« آیا می‌دانید که لیونل مسی در این زمان، سال گذشته کجا بوده‌است؟ آیا می‌دانید؟ او با کشور خود در کوپا آمریکا 2011 بازی می‌کرد و از این جام حذف‌شد. مگر سرنوشت آرژانتین بهتر از پرتغال بود؟ مردم فکر می‌کنند که او بهترین بازیکن جهان است؛ این برای یک بازیکن بزرگ فوتبال جهان طبیعی‌است.
در آخرین مسابقهٔ گروهی، رونالدو دو گل مقابل هلند به‌ثمر رساند و صعود پرتغال به مرحلهٔ بعدی را تضمین کرد. این بازی با پیروزی 1–2 پرتغال به پایان رسید. او همچنین دو بار در مسابقات گروهی، به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته‌شد.
رونالدو برای عملکرد خود مقابل جمهوری چک در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، مورد تقدیر قرارگرفت. روی ارسال توپ ژوآئو موتینیو و ضربهٔ سر رونالدو، پرتغال بازی را 0–1 مقابل جمهوری چک برد و به نیمه‌نهایی راه‌یافت.
او شانس‌های متعددی را برای پرتغال مقابل اسپانیا در نیمه‌نهایی از دست داد؛ از جمله سه بار شوت او که به تیر دروازه برخورد کرد این بازی پس از نتیجه 0–0، به ضربات پنالتی کشیده‌شد. رونالدو انتخاب شده‌بود تا پنجمین ضربهٔ پنالتی پرتغال را بزند، اما نوبت به او نرسید و پرتغال در ضربات پنالتی از اسپانیا شکست‌خورد.سرمربی پرتغال، پائولو بنتو گفت: «این برنامه من بود که رونالدو پنجمین ضربه را بزند و پرتغال با ضربهٔ او، به مسابقهٔ پایانی برسد.» رونالدو به‌همراه پنج بازیکن دیگر، جزء بهترین گلزنان مشترک این جام با سه گل قرارگرفت؛ اگرچه فرناندو تورس، کفش طلای اروپا را به‌دست‌آورد.
رونالدو پیش از مسابقات و در طول آن، بارها و بارها، توسط اهالی فوتبال به‌خصوص دیه‌گو مارادونا ستایش شد. مارادونا گفته‌است: «رونالدو بهترین بازیکن بر روی این سیاره‌است و هم‌میهنان او، باید برای او یک بنای تاریخی در لیسبون بسازند.»

جام جهانی 2014
در طول مقدماتی جام جهانی 2014، رونالدو در مجموع 8 گل به ثمر رساند. او در مسابقه مقدماتی در 17 اکتبر 2012، در تساوی 1–1 در برابر ایرلند شمالی، صدمین بازی خود را انجام داد.اولین هت‌تریک ملی او نیز در برابر ایرلند شمالی انجام شد، زمانی که او در 6 سپتامبر 2013 سه بار در مدت 15 دقیقه در پیروزی 4–2 مرحله مقدماتی گلزنی کرد. پس از اینکه پرتغال نتوانست در طول رقابت‌ها به‌طور معمول واجد شرایط شود، رونالدو هر چهار گل این تیم را در بازی‌های پلی آف مقابل سوئد به ثمر رساند، که از آن به عنوان نبرد بین رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ یاد شد، و صعود آنها را به مسابقات نهایی قطعی کرد. هت‌تریک او در بازی دوم، تعداد گل‌های ملی او را به 47 گل رساند و با رکورد پائولتا برابری کرد. رونالدو متعاقباً در 5 مارس 2014 در یک برد دوستانه 5–1 مقابل کامرون دو گل زد تا بهترین گلزن تاریخ کشورش شود.
رونالدو علیرغم اینکه از تاندونیت کشکک و آسیب دیدگی مربوط به ران رنج می‌برد، در جام جهانی شرکت کرد، که به‌طور جدی حرفه خود را به خطر انداخت. رونالدو بعداً گفت: «اگر ما دو یا سه کریستیانو رونالدو در تیم داشتیم، احساس راحتی بیشتری می‌کردم. اما نداریم.»با اینکه شک و تردیدهایی در مورد وضعیت آمادگی جسمانی اش وجود داشت،اما او 90 دقیقه کامل بازی نخست مقابل آلمان را بازی کرد، اگرچه نتوانست از شکست 4–0 کشورش جلوگیری کند.پس از پاس گل تساوی 2–2 در لحظات حیاتی بازی در برابر آمریکا، او در اواخر بازی با غنا گل پیروزی 2–1 را به ثمر رساند. پنجاهمین گل ملی او، که به اولین پرتغالی تبدیل شد که در سه جام جهانی بازی و گلزنی کرده‌است. پرتغال در پایان مرحله گروهی به دلیل تفاضل گل کمتر از مسابقات حذف شد.

جام ملت‌های اروپا 2016

رونالدو در مقدماتی یورو 2016 پنج گل از جمله هت‌تریکش مقابل ارمنستان را به ثمر رساند. با تنها گل بازی در یک پیروزی دیگر مقابل ارمنستان در 14 نوامبر 2014، او به 23 گل در مسابقات قهرمانی اروپا، از جمله مسابقات مقدماتی و نهایی رسید تا بهترین گلزن تاریخ مسابقات شود.در شروع مرحله نهایی مسابقات، رونالدو در تساوی‌های پرتغال مقابل ایسلند و اتریش با وجود 20 شوت به سمت دروازه نتوانست موقعیت‌های خود را تبدیل به گل کند. در بازی با اتریش، او با صد و بیست و هشتمین بازی ملی خود از فیگو به عنوان رکوردار بیشترین بازی ملی پرتغال پیشی گرفت و بازی نیز پس از اینکه پنالتی خود را در نیمه دوم از دست داد، بدون گل به پایان رسید.با دو گل او در آخرین بازی مرحله گروهی، در تساوی 3–3 مقابل مجارستان، رونالدو به اولین بازیکنی تبدیل شد که در چهار دوره مسابقات قهرمانی اروپا گلزنی کرد و رکورد 17 بازی در این مسابقات را به ثبت رساند.پرتغال در گروه خود پس از مجارستان و ایسلند سوم شد، اما به لطف قالب جدید گسترش یافته مسابقات، و با اینکه در هیچ‌یک از بازی‌های گروهی برنده نشدند، به دور بعد صعود کردند.
در اولین بازی مرحله حذفی، پس از اینکه تنها تلاش رونالدو توسط دنیل سوباشیچ، دروازه‌بان کرواسی مهار شد، توپ در مسیر ریکاردو کوارشما قرار گرفت و گل او در اواخر وقت‌های اضافه منجر به پیروزی پرتغال شد.پرتغال در مرحله بعدی در ضربات پنالتی از سد لهستان گذشت که رونالدو پنالتی ابتدایی پرتغال را به ثمر رسانده‌بود، و همچنین او اولین بازیکنی شد که سه بار در مرحله نیمه نهایی قهرمانی اروپا شرکت می‌کند؛ رونالدو در این مرحله، گل اول را در برد 2–0 مقابل ولز به ثمر رساند.در فینال مقابل فرانسه میزبان، رونالدو پس از یک برخورد با دیمیتری پایت، با وجود چندین بار درمان و تلاش برای بازی کردن، تنها پس از 25 دقیقه نتوانست به بازی ادامه دهد و کوارشما جایگزین او شد.پس از کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه، ادر در دقیقه 109 گلزنی کرد تا پرتغال با نتیجه 1–0 پیروز شود، و رونالدو به عنوان کاپیتان تیم، جام را در جشن اولین قهرمانی کشورش در یک تورنمنت بزرگ بالای سر برد. او با سه پاس‌گل و سه گل، به عنوان دومین گلزن برتر که با چند بازیکن دیگر مشترک بود، کفش نقره ای مسابقات را دریافت کرد و برای سومین بار در دوران حرفه ای خود در تیم منتخب مسابقات قرار گرفت.

جام جهانی 2018

در جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی فوتبال پرتغال به همراه رونالدو در مرحله گروهی با تیم‌های ملی اسپانیا، ایران و مراکش هم‌گروه شد. رونالدو توانست در بازی نخست مقابل اسپانیا هت‌تریک کند و به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی جام جهانی فوتبال هت‌تریک کرده‌است. وی همچنین اولین بازیکن پرتغالی شد که در چهار جام جهانی گلزنی می‌کند و یکی از چهار بازیکن از هر ملیتی که موفق به انجام این کار شده‌است.در برد 1–0 پرتغال مقابل مراکش، رونالدو تنها گل تیمش را به ثمر رساند و رکورد پوشکاش را به عنوان بهترین گلزن اروپا در تاریخ با 85 گل ملی شکست.در آخرین بازی گروهی مقابل ایران، رونالدو یک پنالتی را در تساوی 1–1 بازی از دست داد که باعث شد پرتغال به عنوان تیم دوم گروه پس از اسپانیا به دور دوم صعود کند. پرتغال پس از شکست 2–1 مقابل اروگوئه در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. رونالدو برای بازی‌هایش در این مسابقات در تیم رؤیایی جام جای گرفت.
لیگ ملت‌های اروپا 2019

پس از جام جهانی، رونالدو شش بازی ملی را از دست داد، از جمله کل مرحله اول لیگ ملت‌های اروپا 19–2018، اما برای پرتغالِ میزبان در مرحله نهایی حاضر شد. در نیمه‌نهایی مقابل سوئیس با هت‌تریک او پرتغال به فینال رسید؛ پس از به ثمر رساندن اولین گلش در این مسابقات، او نخستین بازیکنی شد که در 10 مسابقه ملی متوالی گلزنی کرده و رکورد مشترکی را که قبلاً با آساموا جیان از غنا داشت، شکست.چهار روز بعد در فینال، پرتغال 1–0 هلند را شکست داد و اولین قهرمان مسابقات لیگ ملت‌های اروپا شد.

جام ملت‌های اروپا 202٠

در 15 ژوئن 2021، رونالدو در اولین بازی پرتغال در یورو 2020 در پیروزی 3–0 مقابل مجارستان در بوداپست، دو گل زد؛ در این بازی او به مجموع 11 گل در مسابقات قهرمانی اروپا رسید و با دو گل بیشتر از میشل پلاتینی، به بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. او همچنین اولین بازیکنی شد که در پنج یورو و در یازده تورنمنت متوالی گلزنی کرده‌است. همچنین گل‌هایش در بازی با مجارستان او را به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل کرد که در یک مسابقه دو گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده‌است،و مسن‌ترین بازیکنی که برای پرتغال در یک تورنمنت بزرگ گلزنی کرده‌است. در 23 ژوئن، او دو پنالتی را در تساوی 2–2 پرتغال با فرانسه در آخرین بازی مرحله گروهی، تبدیل به گل کرد و با رکورد علی دایی با 109 گل ملی برابر شد. در 27 ژوئن، پرتغال پس از باخت 1–0 مقابل بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی از این رقابت‌ها کنار رفت. رونالدو مسابقات را با پنج گل و یک پاس گل به پایان رساند که کفش طلا را برایش به ارمغان داشت.

شکستن رکوردهای ملی

در 1 سپتامبر، رونالدو در برد خانگی 2–1 مقابل جمهوری ایرلند در مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه الگاروه، دو گل با ضربه سر به ثمر رساند که باعث شد با 110 و سپس 111 گل ملی، دایی را پشت سر بگذارد و بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال لقب بگیرد.در 9 اکتبر، او در بازی دوستانه 3–0 مقابل قطر در الگاروه، گل اول را به ثمر رساند و با صد و هشتاد و یکمین حضور ملی خود، او همچنین رکورد سرخیو راموس را در بیشترین بازی ملی ثبت‌شده برای یک بازیکن اروپایی، شکست. در بازی بعدی مقابل لوکزامبورگ در 12 اکتبر که باز هم در ورزشگاه آلگاروه برگزار شد، رونالدو در پیروزی 5–0 پرتغال هت‌تریک کرد و اولین بازیکنی شد که در فوتبال ملی مردان 10 هت‌تریک انجام داده‌است.

جام جهانی 2022

رونالدو در فهرست تیم ملی پرتغال برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر حضور پیدا کرد و این پنجمین جام جهانی او شد. در بازی نخست پرتغال مقابل غنا، رونالدو یک ضربه پنالتی زد و اولین بازیکن مردی شد که در پنج جام جهانی مختلف گلزنی می‌کند. در آخرین بازی گروهی مقابل کره جنوبی، رونالدو به دلیل واکنشش به تعویض، از سوی سرمربی خود مورد انتقاد قرار گرفت. او در بازی یک‌هشتم نهایی پرتغال مقابل سوئیس از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و این اولین بار از یورو 2008 بود که در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی از ابتدا برای پرتغال بازی نکرده بود، و اولین باری بود که پرتغال پس از یورو 2000 یک بازی حذفی را بدون رونالدو در ترکیب اصلی در یک تورنمنت بین‌المللی آغاز کرد. وی از اواخر بازی وارد زمین شد و پرتغال با نتیجه 6–1 در شرایطی پیروز شد که گونسالو راموس، جانشین رونالدو، هت‌تریک کرده بود و بهترین پیروزی پرتغال در یک بازی حذفی جام جهانی از زمان جام جهانی 1966 رقم خورد.پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مراکش از همین استراتژی استفاده کرد و رونالدو دوباره از روی نیمکت به زمین آمد، اما تلاش او و یارانش نتوانست مانع شکست 1–0 آنها شود و مراکش نیز به اولین کشور آفریقایی تبدیل شد که به نیمه نهایی جام جهانی می‌رسد.


✍🏻 پیمان چینی ساز 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری