آخرین مطالب

رادیو خبری خوزستان منتشر شد Pdf

با سلام و آرزوی قبولی طاعات شما همراهان گرانقدر،من سعید فرخی فر به همراه همکارم خانم زینب مولایی با بخش خبری رادیو صبح ملت ویژه ی استان خوزستان،در خدمت شما هستیم.

بکار گیری نقوش آجری دزفول در نما سازی و تزیینات مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک توحید جم

ساخت بنای مجموعه مسجد پیامبر اعظم(ص) که مجموعه ای فرهنگی، مذهبی می باشد، با سرمایه شرکت ملی گاز ایران و با طراحی معماری دکتر احمدرضا کلانتری در سال ۷۹ آغاز و در سال ۸۵ به پایان رسیده است و چون نگینی در شهرک توحید شهرستان جم خودنمایی می کند.

دنیای دو روزه ی ما آدم ها

دنیا ! در شعر چند شاعر ستوده شدی و در شعر چند شاعر نفرین ؟ در داستان چند نویسنده بخوشی جا کردی و در داستان چند شاعر به ناخوشی ؟ در رمان کدام رمان نویس بلای جان بودی و عاشقان را جان به سر نمودی و در رمان کدام رمان نویسی بکام دلی نشستی و شور آفریدی ؟ چه آدم هایی که با داشتنت فخر فروختند و چه آدم هایی که با از دست دادنت نالیدند .

افتخارآفرینی عبدالرضا رابطی هنرمندبرجسته ی کشور در رویداد هنری Mister Artهلند

عبدالرضا رابطی هنرمند برجسته ی کشورمان یک بار دیگر در رویدادی جهانی افتخار کسب کرد . به گزارش صبح ملت رویداد «ART & Mister ART ۲۰۲۱» که توسط ارائه دهنده مشعل فیفا آدریو واندینوف در نمایش مدل آرت هلند برگزار گردید، عبدالرضا رابطی از ایران ،فرزند افتخار آفرین اهل شهرستان دزفول بهمراه ،عمران منظور ایمزی از امارات و یاسر العمری از کشور اردن متفقا کسب عنوان اول این رویداد را به خود اختصاص دادند.

عبدالرضا رابطی هنرمند دزفولی در لیست منتخبین داوری جشنواره بین المللی کره جنوبی*

این رویداد سالانه در ماه سپتامبر و در حوزه‌های نقاشی، مجسمه ، گرافیک، اینستالیشن‌، ویدئو آرت برگزار می شود و هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا در این رویداد شرکت می کنند. هفتمین دوره این جشنواره امسال با موضوع «دوباره صلح» در سپتامبر سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، که از عبدالرضا رابطی هنرمند به نام و برجسته ی اهل دزفول بعنوان داور در بخش نقاشی و حجم دعوت شده است.

به کار نبستن تجربه ها و تکرار حادثه های تلخ

از قدیم الایام شنیده بودیم که پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های ما سفارش می کردند ،روزهای بارانی دیگ و ظرف ظروف مسی را در حیاط منزل نگه نداریم .یا بارها شنیده ایم وقتی دربیابان هستیم هنگام بارندگی زیر درخت نایستیم . همه این سفارشها به خاطر رعایت یک نکته وپدیده علمی است .

مجموعه مصاحبه های با موضوع گویش دزفولی قسمت دوم Pdf

گویش دزفولی یک گویش از زبان‌های ایرانی جنوب غربی است. این گویش در استان خوزستان توسط ساکنان بومی شهر دزفول در شمال استان خوزستان تکلم می‌شود. گویش شوشتری نزدیک‌ترین گویش به گویش دزفولی بشمار می‌رود. گویش دزفولی از بازمانده‌های زبان پهلوی ساسانی می‌باشند که از نظر ترکیب کلمات با سایر گویش‌های ایرانی جنوب غربی از جمله گویش شوشتری همسان می‌باشد واز لحاظ لهجه و تلفظ اندکی متفاوت است. گویش دزفولی در گذر زمان کمتر از فارسی دری دستخوش دگرگونی شده‌است.

امروز هشتم‌ آبان‌ ماه، دوازدهمین سالگرد درگذشت قیصر شعر فارسی است؛ شاعری که از جنوب آمد و در قلب شعر فارسی نشست

امروز هشتم‌ آبان‌ ماه، دوازدهمین سالگرد درگذشت قیصر شعر فارسی است؛ شاعری که از جنوب آمد و در قلب شعر فارسی نشست. قیصر امین‌پور از جمله شاعرانی‌ست که آوازه‌ی شخصیتش همراه با شعرش در تاریخ ادبیات فارسی جاودانه خواهد ماند.

دزفول در ترازوی تاریخ

متاسفانه به نظر می رسد برخی کارها و تصمیم گیریهای شتابزده شهرداری دزفول، آمرانه، آنی و بر اساس کینه توزی های شخصی و نه بر اساس مصالح ، که از باب تقابل است. ناگفته پیداست که آثار باستانی و فرهنگی و معماری دزفول، صرفا متعلق به این شهرنیست ، و جزو میراث ملی کشور ایران به شمار می رود و مباحث نژادی و قومیتی هیچ جایگاهی در اینجا ندارد و حفظ آثار ملی در هر گوشه ای از کشور که باشد وظیفه ی تک تک آحاد ملت، بخصوص مسئولین و دست اندرکاران همه ی ارگانهای ذیربط است.

وقتی دنیای دیگران به اندازه تار مویی ارزش ندارد.

روزی روزگاری در زمان های قدیم که هنوزبرده داری مرسوم بود ،شخصی برای خرید به بازار برده فروشان رفت.بعد از دیدن و براندار کردن برده ها به برده ای رسید که قدی بلند و بازوهایی ورزیده وهیکلی درشت مانند غول بیابانی داشت. هیکل باور نکردنی غلام همراه قیافه خشن و موهای بلند و چشمهای دریده اش در دل هر کس رعب و وحشتی ایجاد می کرد.آن مرد برده را پسندید و آن را خرید.

"نقد کتاب" مجزا از "خواندن کتاب" است.

همه می توانند کتاب بخوانند و اهل مطالعه باشند . همه می توانند "خواننده" باشند اما هر کسی نمی تواند "منتقد" باشد. نقد نیازمند پیش آگاهی های فراوانی است که آن را در حد یک دانش و یک علم پیش رانده است و همان اندازه که حوزه‌های موضوعی کتاب متنوع و گسترده اند نقد هم از تنوع برخوردار است و منتقد می بایست به صورت تخصصی با توجه به موضوع کتاب از اطلاعات لازم برخوردار باشد تا بتواند قضاوت نزدیکتری داشته باشد.

*داستان غم انگیز مغضوبین ومظلومین وفراموش شدگان..*..

درهیاهوی کرونا خیلی ها به آتش کین این هیولای تاجدار سوختند... سوختند اما دم برنیاوردند... برخی ها خوش شانس بودند وپرنده اقبالشان پر پر زنان بر شانه اذهان عموم نشست...اگر سوختند...اگر چهره هاشون از فشارماسک ووسائل حفاظتی خط انداخت وزخم شد ولی مردم بخوبی یادشان کردند وتکریمشان داشتند...اگر خسته شدند وفرسودند اما تقدیر وتشکر خستگی شان را قابل تحمل کرد.اما.......

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز