آخرین مطالب

موسیقی

رهبر ارکستر ملی ایران معرفی شد

علی رحیمیان، موسیقیدان، نوازنده ویلن، مدرس دانشگاه، آهنگساز و رهبر ارکستر دارای نشان درجه یک هنری (دکترا) از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آهنگساز ایرانی در جمع ۶ آهنگساز برتر جهان

محمدرضا اژدری آهنگساز و نوازنده ایرانی، نامش را در میان نفرات برگزیده یکی از مسابقات معتبر جهانی به ثبت رساند. محمدرضا اژدری آهنگساز ایرانی با آهنگ "دختر پاییزی" در بخش بی‌کلامِ مسابقات جهانی Hollywood independent music awards ۲۰۲۳ شرکت کرده و با طی کردنِ مراحل مختلفِ داوری، توانست نام خود و کشورمان را در میان ۶ برگزیده نهایی این مسابقات جهانی قرار دهد. این آهنگساز سال گذشته با آهنگ «نیل» تا جمعِ ۱۰ نفر برتر جهان پیش رفته بود که امسال با یک مرحله سعود، اثر خود را در میان ۶ اثر برتر جهان قرار داده است. این آهنگساز ایرانی اوایل سال جاری هم توانست در بخش بی‌کلامِ مسابقات جهانی Global music awards ۲۰۲۳ مدال نقره را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. محمدرضا اژدری دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران در رشته نوازندگی جهانی است. از سال ۱۳۹۳ ارکستر پادراماد را تاسیس کرد و تا سال ۱۳۹۶ کنسرت‌های بسیاری با ارکستر «پادراماد» و با رهبریِ خودش به صحنه برد. از سال ۱۳۹۶ تصمیم گرفت تا روی آثار خودش متمرکز شود. این آهنگساز در نوروزِ ۱۳۹۷ نخستین ساخته‌اش یعنی «معجزه عشق» را منتشر کرد. در سال‌های گذشته هم آهنگ‌های بسیاری را به صورت تک آهنگ منتشر کرده است. ساخته‌های اژدری فضایی آرام بخش و در سبک نیوایج دارند و مخاطبانِ این آثار با شنیدنِ ساخته‌های این آهنگساز، فضایی آرام را تجربه می‌کنند. اژدری تنها نماینده از کشورمان بود که توانست در بخش موسیقی بی‌کلام نامش را در میان آهنگسازان برگزیده قرار دهد.

مالیات‌های ۲۰۰ میلیونی برای آموزشگاه‌های موسیقی!

مدیر یکی از آموزشگاه‌های موسیقی تهران درباره مالیات‌هایی که برای آموزشگاه‌دارها تعیین می‌شود، می‌گوید: مگر آموزشگاه‌های موسیقی چقدر درآمد دارند که سالیانه ۲۰۰ میلیون تومان مالیات دهند؟ اصلا با این وضعیت اقتصادی، آموزش موسیقی در سبد فرهنگی چند خانوار است؟ اگر وضع ادامه‌دار شود، باید آموزشگاه‌های موسیقی جمع شوند که تعطیلی هر آموزشگاه موسیقی هم برابر با بیکاری ۲۰ تا ۲۵ معلم خواهد بود.

کنسرت رازِ راه در برج آزادی به صحنه می‌رود.

کنسرت دونوازی «رازِ راه» با حضور صائب و رشید کاکاوند در برج آزادی برگزار می‌شود. صائب کاکاوند آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار با همراهی رشید کاکاوند نوازنده سازهای کوبه‌ای، کنسرتی را با عنوان «رازِ راه» در سالن برج آزادی به صحنه می‌برند.

مبتذل و بی‌هویت؛ اعتراض به بعضی آهنگ‌ها در یک کنسرت!

حمیدرضا نوربخش ـ مدیرعامل خانه موسیقی ـ در جریان برگزاری یک کنسرت گفت: «متاسفانه ما روزگاری را سپری می‌کنیم که گوش شنیداری مردم هر روز دارد خراب‌تر می‌شود. مردم با موسیقی درست فاصله می‌گیرند و دلایل بسیاری دارد. ما در رسانه‌ها عمدتا موسیقی خوب نمی‌شنویم و کسی دغدغه این موضوع را ندارد. نمی‌دانم چرا بعضی از خوانده‌ها در سال‌های پس از انقلاب نتوانستد کار کنند و این یکی از افسوس‌های من است.»

با ثبت ۲۲ خرداد به عنوان "روز سرودهای انقلاب" موافقت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: نامگذاری ۲۲ خرداد، سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری به عنوان "روز سرودهای انقلاب اسلامی" در شورای فرهنگ عمومی کشور تایید و اکنون در مرحله طرح موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حضور ۲۱۲۶ هنرمند روی صحنه جشنواره موسیقی فجر

نشست خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله یاری (مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر)، امیرعباس ستایشگر (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و مدیر اجرایی جشنواره)، بهزاد عبدی (دبیر جشنواره) صبح ۲۶ بهمن ماه در تالار رودکی برگزار شد.

اقدام عجیب دبیر جشنواره موسیقی فجر

دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری این جشنواره در اقدامی قابل تامل به بازنشر ویدیویی از اظهارات علی‌اکبر رائفی‌پور، حاوی لفظی ناشایست و رکیک درباره هنرمندان موسیقی، پرداخته و ادامه همکاری با جشنواره را به عذرخواهی رسمی او از اهالی موسیقی منوط دانسته است؛ ویدیویی که ظاهر فرد سخنرانی‌کننده در آن هم بیانگر قدمت چند ساله آن است.

انتشار نخستین آلبوم ردیف نوازی با ویولون

مجموعه کامل ردیف موسیقی ایرانی به روایت ‌استاد یعقوب انوش برای اولین بار با ساز ویولون در آلبومی به نام «آوای دوست» منتشر می شود.

اما چرا فرهاد مهراد مهم است و چرا پس از ۲۰ سال هنوز درباره او صحبت می‌کنیم و می‌نویسیم؟

نهم شهریور ماه ۲۰ سال پیش، درست ساعت ۱ بامداد، فرهاد مهراد در بیمارستان «لیل» پاریس چشمانش را برای همیشه به روی این جهان بست و صاحب آن صدای معترض غمگین، ‌ عاقبت وقتی ۵۹ ساله بود، زیر خاک گورستان «تیه» فرانسه آرمید.

مجید انتظامی: چرا امروز فیلمی ساخته نمی‌شود که بتوان با آن زندگی کرد؟

برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر، گفت: سینمای دهه ۶۰ هم به لحاظ مضمون و هم ذهنیت آدم‌هایش سینمای متفاوت و بزرگی بود، سینمایی که آدم‌هایش عاشق بودند؛ چرا امروز فیلمی ساخته نمی‌شود که بتوان با آن زندگی کرد؟

خالق «دیرین دیرین»: مقاومت زیر این همه فشار عاقلانه نبود

علی درخشی ـ نویسنده و کارگردان انیمیشن «دیرین دیرین» ـ که هفته گذشته با این پروژه خداحافظی کرد، علت این تصمیم را در گفت وگویی چنین شرح داد: خسته شدم و این مهمترین دلیلش بود. از تمام چالش‌هایش که یکی دو تا هم نبود خسته شدم. کار کردن در این شرایط دیگر مقاومت فراانسانی لازم داشت که در خودم ندیدم و به نظرم دیگر مقاومت زیر این همه فشار، عاقلانه نبود.

همزمان با اعیاد قربان و غدیر؛همایش موسیقی عید تا عید برگزار شد

همزمان باعید غدیر انجمن موسیقی دزفول با همکاری اداره ارشاد دزفول همایش موسیقی عید تا عید را با حضور هنرمندان موسیقی دزفول برگزار کرد. گروه صدآوان که متشکل از هنرمندان دزفولی است به اجرای قطعاتی پرداختند. لازم به ذکر است که به دلیل استقبال مردم از برنامه های انجمن موسیقی که به صورت رایگان برگزار می شود

احضار ۳ شاخ فضای مجازی به دادسرای جنایی؛ «تتلو» به کلاهبرداری اعتراف کرد

گردانندگان یک سایت شرط‌بندی و قمار که از افرادی زیادی در تهران کلاهبرداری کرده بودند، ۳فرد پرحاشیه فضای مجازی هستند که به دادسرای جنایی پایتخت احضار شدند. متهمان ساشا پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا و امیر تتلو و دنیا جهانبخت هستند که در برابر اتهام کلاهبرداری قرار دارند.

آخرین مطالب

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز