آخرین مطالب

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال برای معامله گران و تریدرهای تازه وارد

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال علمی وفناوری - رهنمود های مالی وحسابداری

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال

  بزرگنمایی:
چه در بورس سهام باشید، چه در معاملات روزانه فارکس و چه در بازار ارز دیجیتال، معامله‌گران یا تریدرها اصطلاحات معاملاتی زیادی را به کار می‌برند که ممکن است ناشناخته به نظر برسند. FOMO، ROI، ATH، HODL، همه اینها به چه معناست؟

تجارت و سرمایه‌گذاری زبان خاص خود را دارد و یادگیری همه این اصطلاحات جدید می‌تواند دلهره آور باشد؛ اما اگر بخواهید از آنچه در بازارهای مالی می‌گذرد مطلع شوید، باید این اصطلاحات بازار ارز دیجیتال را یاد بگیرید.

معامله‌گران از چه اصطلاحاتی استفاده می کنند

در این مقاله، ما مهمترین اصطلاحات بازار ارز دیجیتال را که معامله‌گران یا تریدرها باید برای حرفه‌ای شدن در ترید بدانند، جمع آوری کرده‌ایم.

1. ترس، عدم اطمینان و تردید ایجاد توسط تریدرها ی مخرب (FUD):

گسترش ترس بر اثر انتشار اطلاعات غلط یا منفی برای به دست آوردن مزیت.

FUD گرچه منحصراً یک اصطلاح تجاری نیست، اما اغلب در متن بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. FUD استراتژی‌ای است که هدف آن بی اعتبار کردن یک شرکت، محصول یا پروژه خاص با انتشار اطلاعات نادرست در مورد آن است. هدف این است که به نوعی با انتشار اطلاعات منفی، ترس ایجاد کرده و از این راه سود کسب شود. این می‌تواند یک مزیت رقابتی یا تاکتیکی یا سود حاصل از کاهش قیمت سهام ناشی از اخبار بالقوه مخرب باشد.

همانطور که انتظار دارید، FUD در بین اصطلاحات بازار ارز دیجیتال رواج بیشتری دارد. در بسیاری از موارد، سرمایه‌گذاران ممکن است وارد یک موقعیت شورت در دارایی وارد شوند و پس از تثبیت موقعیت، اخبار مضر یا گمراه کننده را منتشر کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانند با فروش یا خرید قراردادهای اختیاری سود کلانی کسب کرد.

در بسیاری از موارد، اطلاعات نادرست یا حداقل گمراه‌کننده به نظر می‌رسد. بااین‌حال، در برخی موارد، این اطلاعات درست هستند. همیشه خوب است که معامله‌گران یا تریدرها سعی کنند همه طرف‌های بحث را در نظر بگیرند. فکر کردن در مورد انگیزه‌هایی که مردم می‌توانند با به اشتراک گذاشتن علنی نظرات خاص خود داشته باشند، می‌تواند مفید باشد.

2. ترس از دست دادن موقعیت در دل تریدرها (FOMO):

خرید بدون منطق توسط معامله‌گران یا تریدرها از ترس از دست دادن موقعیت سودآور

FOMO احساسی است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران، معامله‌گران یا تریدرها از ترس از دست دادن فرصت سود، برای خرید یک دارایی هجوم‌ آورند. ازآنجاکه احساسات در بازارهای مالی و مخصوصاً در بازار ارزهای دیجیتال بسیار تأثیرگذار است، پدید آمدن FOMO در تعداد زیادی از مردم می‌تواند منجر به حرکات سهموی قیمت شود. معامله‌گران یا تریدرها در این شرایط به‌صورت مداوم از دارایی به دارایی دیگر حرکت می‌کنند و شناخت این احساس راهنمای خوبی برای تشخیص بازار افزایشی است.

باید بدانید که شرایط هیجانی بازار می‌تواند قوانین معمول بازارها را تغییر دهد. وقتی احساسات بیداد می‌کند، بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است از FOMO خارج شوند. این می‌تواند به حرکت‌های گسترده در هر دو جهت منجر شود و ممکن است بسیاری از بازرگانانی را که سعی در معامله بدون توجه به احساسات مردم دارند، به دام بیندازد.
FOMO معمولاً هنگام طراحی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود. آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا مشاهده پست‌ها در جدول زمانی شبکه‌های اجتماعی با ترتیب دقیق زمانی دشوارتر است؟ این نیز مربوط به FOMO است. اگر کاربران به ترتیب زمان انتشار پست‌ها رو بینند دیگر کل تایم لاین را بررسی نمی‌کنند؛ اما با مخلوط کردن عمدی پست‌های قدیمی و جدید در جدول زمانی، سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی قصد دارند FOMO را به کاربران القا کنند. به‌این‌ترتیب، کاربران از ترس اینکه چیز مهمی را از دست ندهند، بارها و بارها از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند.

3. HODL ارز دیجیتال:

خرید و نگهداری دارایی برای مدت طولانی! توسط معامله‌گران یا تریدرها

HODL اصطلاحی است که از غلط املایی “نگه‌داشتن” گرفته‌شده است. در اصل معادل استراتژی خرید و نگهداری ارز رمزنگاری‌شده است. HODL در ابتدا در یک پست معروف در انجمن BitcoinTalk در سال 2013 ظاهر شد. این اصطلاح یک اشتباه املایی در عنوان بود: I HODLING.” “

این اصطلاح به نگه‌داشتن سرمایه‌گذاری‌ها علی‌رغم افت قیمت اشاره دارد. این همچنین معمولاً در متن سرمایه‌گذاران (HODLers) استفاده می‌شود که مسلماً در تجارت کوتاه‌مدت مهارت ندارند، اما می‌خواهند از رشد قیمت ارز در بلندمدت بهره‌مند شوند. همچنین ممکن است برای سرمایه‌گذاران ، معامله‌گران یا تریدرها یی که محکومیت بالایی در یک سکه خاص دارند و قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند، استفاده شود.

استراتژی HODLing مشابه استراتژی خرید و نگهداری است که در بازارهای سنتی وجود دارد. سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند دارایی‌های کم‌ارزش را پیدا کنند و آن‌ها را برای مدت طولانی نگه‌دارند. بسیاری از سرمایه‌گذاران، معامله‌گر یا تریدرها این استراتژی را در مورد بیت کوین اتخاذ می‌کنند.

این‌یک استراتژی بسیار سودآور برای بیت کوین بوده است. اگر طی پنج سال گذشته هر هفته فقط 10 دلار BTC خریداری کرده باشید، بیش از هفت برابر سرمایه اولیه خودخواهید داشت!

4. BUIDL:

سرخود را پایین نگه‌دارید و استراتژی مالی بعدی را بسازید.

BUIDL اصطلاح مشتق شده HODL است. این معمولاً شرکت‌کنندگان، معامله‌گران یا تریدرها ی صنعت ارز رمزنگاری‌شده را توصیف می‌کند که بدون توجه به نوسانات قیمت به ساخت‌وساز خود ادامه می‌دهند. ایده اصلی این است که معتقدین واقعی صنعت رمزنگاری بدون توجه به بازارهای وحشیانه خرس ها، به ساخت اکوسیستم ادامه می‌دهند. از این لحاظ، “”BUIDLers واقعاً به آنچه بلاک چین و ارزهای رمزپایه می‌توانند به دنیا بیاورند اهمیت می‌دهند و آن‌ها به‌طور فعال در حال تحقق این هدف هستند.

BUIDL طرز فکری است که هدف آن ورود و خریدوفروش ارزهای رمز پایه فقط با حدس و گمان نیست، بلکه در مورد واردکردن این فناوری به توده مردم است. معنی این اصطلاح این است که بدون توجه به حواشی بازار رمزنگاری در ارزهایی و پروژه‌هایی که از مفید بودن آن‌ها برای جامعه مطمئن هستید سرمایه‌گذاری کنید. علاوه بر این، BUIDLers درک می‌کند که تیم‌هایی که با ذهنیت طولانی‌مدت به ساخت‌وساز ادامه می‌دهند در طولانی‌مدت عملکرد خوبی خواهند داشت.

5. SAFU: وجوه امن نگه داری می شوند!

مدیرعامل بایننس، چانگپنگ ژائو (CZ) با ادغام دو کلمهٔ امنیت و بودجه این واژه را به وجود آورد و گفت: “بودجه در هنگام نگهداری برنامه‌ریزی نشده پلت فرم امن است “

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال برای معامله گران و تریدرهای تازه واردبایننس تحت تأثیر یک ویدیو که در مورد ریزش ناگهانی دارایی‌ها بود یک صندوق امن دارایی (SAFU) برای کاربران را تأسیس کرد، این صندوق نوعی بیمه اضطراری که با اختصاص 10٪ از کارمزدهای معاملات تأمین می‌شود. این وجوه در یک کیف پول سرد جداگانه ذخیره می‌شود. ایده این است که SAFU در ریزش‌های شدید از سرمایه کاربران محافظت کند و به‌عنوان یک‌لایهٔ محافظ اضافی برای کاربران بایننس عمل نماید. به همین دلیل است که شما ممکن است اغلب این جمله را بشنوید “بودجه سالم است.”


6. بازگشت سرمایه تریدرها (ROI):

معامله‌گران یا تریدرها چقدر پول درمی‌آورند یا ضرر می‌کنند.

بازگشت سرمایه(ROI) روشی برای سنجش عملکرد معامله‌گران یا تریدرها  است. ROI بازده سرمایه‌گذاری را نسبت به هزینه اصلی اندازه‌گیری می‌کند. این همچنین یک روش مناسب برای مقایسه عملکرد سرمایه‌گذاری‌های مختلف است.

نحوه محاسبه ROI در اینجا است. شما ارزش فعلی سرمایه‌گذاری را می‌گیرید و هزینه اصلی سرمایه‌گذاری را کم می‌کنید. سپس آن عدد را بر هزینه اصلی تقسیم می‌کنید.

ROI = مقدار فعلی – هزینه اصلی / هزینه اصلی

فرض کنید شما بیت کوین را باقیمت 6000 دلار خریداری کردید. قیمت فعلی بازار بیت کوین اکنون 8000 دلار است.

ROI = 8000-6000 / 6000

ROI = 0.33

این بدان معناست که شما 33 درصد از میزان سرمایه‌گذاری اصلی خود را سود کرده‌اید. البته با در نظر گرفتن هزینه‌ها (یا نرخ بهره) که برای پرداختن به یک تصویر دقیق‌تر باید پرداخت کنید.

بااین‌حال اعداد خام تصویر کاملی به شما نمی‌دهند. هنگام مقایسه سرمایه‌گذاری‌ها، سایر عوامل نیز در این زمینه نقش دارند. خطرات چیست؟ افق زمانی چیست؟ دارایی چقدر نقد شونده است؟ آیا نوسانات می‌تواند بر قیمت خرید شما تأثیر بگذارد؟ ROI به‌خودی‌خود آخرین معیار نیست، اما ابزاری مفید برای اندازه‌گیری عملکرد سرمایه‌گذاری‌های معامله‌گران یا تریدرها ا است.

7. (ATH): بالاترین قیمت ثبت‌شده ارز دیجیتال تاکنون!

احتمالاً لازم نیست این‌یکی را توضیح دهیم، مگر نه؟ بالاترین قیمت در همه زمان‌ها بالاترین قیمت ثبت‌شده یک دارایی است. به‌عنوان‌مثال، ATH بیت کوین در طی بازار گاو نر 2017 در جفت BTC / USDT در بایننس رقم سرسام‌آور 19782 دلار بود. این بدان معناست که این بالاترین قیمتی بود که بیت کوین تابه‌حال به خود دیده است.

یکی از جنبه‌های جذاب رسیدن یک دارایی به بالاترین سطح قیمتی این ایده است که تقریباً همه‌کسانی که خرید کرده‌اند به سود رسیده‌اند. اگر دارایی در بازار کاهشی طولانی‌مدت بوده باشد، بسیاری از معامله‌گران یا تریدرها یی که ضرر کرده‌اند، احتمالاً مایل هستند که با رسیدن به موقعیت صعودی، از بازار خارج شوند.

بااین‌حال، اگر دارایی از ATH خود عبور کند، دیگر فروشنده‌ای باقی نمی‌ماند که منتظر خروج از بازار نباشد. به همین دلیل است که از برخی شکست‌های ATH به‌عنوان “شکستن آسمان آبی ” یاد می‌کنند، زیرا لزوماً مناطق مقاومت آشکاری در پیش نیست.

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال برای معامله گران و تریدرهای تازه وارد

شکسته شدن ATH نیز اغلب با افزایش حجم معاملات همراه است. چرا؟ معامله‌گران یا تریدرها نیز ممکن است با سفارشات بازار از فرصت استفاده کنند تا سریع سود ببرند و باقیمت بالاتری بفروشند.

آیا شکسته شدن ATH به این معنی است که قیمت برای همیشه افزایش خواهد یافت؟
البته که نه. معامله‌گران یا تریدرها و سرمایه‌گذاران در برخی مواقع به دنبال سود خواهند بود و ممکن است سفارشات محدودی را در سطوح مشخص قیمت تعیین کنند. این امر به‌ویژه در صورت تکرار سطوح قبلی اوج قیمت بسیار صادق است.

حرکات سهموی غالباً ممکن است با افت شدید قیمت روبرو شوند، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران یا تریدرها هنگامی‌که متوجه می‌شوند روند صعودی به پایان می‌رسد، به سمت خروج هجوم می‌آورند. بعد از حرکت سهموی ارز دیجیتال بیت کوین به 20000 دلار در دسامبر 2017، کاهش قیمت شدیدی اتفاق افتاد.

بیت کوین پس از رسیدن به اوج،798.8619 دلار، در عرض چند روز تقریباً 45٪ افت کرد. به همین دلیل همیشه برای کنترل ریسک و استفاده از ضرر ضروری بسیار مهم است.

8. (ATL): کمترین قیمت ثبت‌شده ارز دیجیتال تاکنون

نقطه مقابل ATH،ATL است که نمایانگر پایین‌ترین قیمت یک دارایی در طول تاریخ آن است. به‌عنوان‌مثال، پایین‌ترین نرخ همیشگی BNB در جفت بازار BNB / USDT در اولین روز معاملات 0.5 USDT بود.

شکستن کمترین میزان دارایی در تمام دارایی‌ها می‌تواند به اثری مشابه هنگام شکستن بالاترین حد ممکن منجر شود – اما در جهت مخالف. بسیاری از سفارشات متوقف ممکن است با نقض کمترین میزان قبلی، منجر به یک حرکت شدید به پایین شود.

ازآنجاکه هیچ سابقه قیمتی زیر پایین‌ترین قیمت همیشگی نیست، ارزش بازار می‌تواند بسیار پایین بیاید. ازآنجاکه لزوماً نکات منطقی برای توقف آن وجود ندارد، خرید در چنین مواقعی بسیار خطرناک است.

بسیاری از معامله‌گران یا تریدرها منتظر تغییر روند تائید شده توسط یک میانگین متحرک مهم یا یک شاخص دیگر هستند تا حتی وارد یک موقعیت بلند شوند.

9. تحقیقات خود را انجام دهید (DYOR):

اعتماد نکنید، با انجام تحقیقات خود صحت صحبت های دیگران تأیید کنید

وقتی صحبت از بازارهای مالی می‌شود، DYOR اصطلاحی است که با تحلیل بنیادی FA ارز دیجیتال ارتباط نزدیک دارد. این بدان معنی است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران یا تریدرها باید تحقیقات خود را در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود انجام دهند و به دیگران اعتماد نکنند تا این کار را برای آن‌ها انجام دهند. “اعتماد نکن، تأیید کن” عبارتی است که معمولاً در بازارهای ارزهای رمزنگاری‌شده بامعنای مشابه استفاده می‌شود.

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال برای معامله گران و تریدرهای تازه وارد

موفق‌ترین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران یا تریدرها تحقیقات خود را انجام داده و به نتیجه‌گیری‌های خود خواهند رسید. به همین ترتیب، هرکسی که می‌خواهد در بازارهای مالی موفق باشد، باید استراتژی تجارت منحصربه‌فرد خود را ارائه دهد. این امر همچنین ممکن است منجر به اختلاف‌نظر بین سرمایه‌گذاران مختلف شود که بخشی کاملاً طبیعی از سرمایه‌گذاری و تجارت است. دیدگاه یک سرمایه‌گذار، معامله‌گران یا تریدرها  ممکن است در یک دارایی صعودی باشد، درحالی‌که دیدگاه سرمایه‌گذار دیگر نزولی باشد.

نظرات مختلف می‌تواند راهبردهای مختلفی داشته باش و بازرگانان و سرمایه‌گذاران موفق استراتژی‌های بسیار متفاوت دارند. ایده اصلی این است که همه آن‌ها تحقیق خودشان را انجام داده‌اند، به نتیجه‌گیری‌های خود رسیده‌اند و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را بر اساس این نتیجه‌گیری گرفته‌اند.

10. راستی آزمایی (DD):

افراد باهوش بر اساس حقایق تصمیم می‌گیرند.

راستی آزمایی DD تا حدودی به DYOR مربوط می‌شود. منظور از این اصطلاح راستی آزمایی شرایط و طرفین حاضر در معامله ارز دیجیتال است.

معامله‌گران یا تریدرها باید تمام جوانب ارز دیجیتال موردنظر و شرایط معامله را از هر لحاظ بررسی کنند تا مطمئن شوند مشکلات قانونی فنّاوری و فردی باعث از بین رفتن سود معامله‌اشان نخواهد شد.

در مورد سرمایه‌گذاری‌ها نیز همین امر صادق است. هنگامی‌که سرمایه‌گذاران در جستجوی دارایی‌هایی با پتانسیل رشد هستند، لازم است که با دقت در مورد پروژه تحقیق انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند تمام ریسک‌ها را در نظر بگیرند. در غیر این صورت، آن‌ها کنترل تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را از دست می‌دهند و امکان دارد ضرر کنند.

11. مبارزه با پول‌شویی (AML):

مقرراتی که برای جلوگیری از ورود پول‌های مشکوک و کثیف به دستگاه‌های مالی وضع‌شده است.

مجرمان همیشه به دنبال راه‌هایی برای پنهان کردن منبع واقعی وجوه خود هستند. به دلیل پیچیدگی بازارهای مالی، روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. محصولات مشتقات متشکل از محصولات مشتقات و سایر ماشین‌آلات پیچیده بازار می‌توانند جستجوی منبع واقعی وجوه را بسیار دشوار کنند (البته غیرممکن نیست).

مقررات AML مؤسسات مالی مانند بانک‌ها را ملزم می‌کند که معاملات مشتریان، معامله‌گران یا تریدرهای خود را کنترل کرده و فعالیت مشکوک را گزارش دهند. به‌این‌ترتیب، مجرمان کمتر امکان پول‌شویی وجوهی که به‌طور غیرقانونی به دست آورده‌اند از طریق ارز دیجیتال پیدا می‌کنند.

12. مشتری خود را بشناسید! (KYC):

مقرراتی که صرافی‌های ارز دیجیتال را بر آن می‌دارد تا از هویت مشتریان خود آگاه باشند

بورس سهام و سیستم‌عامل‌های تجاری باید از دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی پیروی کنند. به‌عنوان‌مثال، بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) و NASDAQ باید از مقررات تعیین‌شده توسط دولت ایالات‌متحده پیروی کنند.

مشتری خود را بشناسید (KYC) یا راهنمای مشتری خود را بدانید که مؤسساتی که تجارت ابزارهای مالی را تسهیل می‌کنند هویت مشتریان خود را تأیید می‌کنند. چرا این مهم است؟ دلیل اصلی آن، به حداقل رساندن خطر پول‌شویی است.

علاوه بر این، مقررات KYC فقط برای شرکت‌کنندگان صنعت مالی معتبر نیست. بسیاری از بخش‌های دیگر نیز باید از این دستورالعمل‌ها پیروی کنند. دستورالعمل‌های KYC به‌طورکلی بخشی از سیاست‌های بسیار گسترده‌تر ضد پول‌شویی (AML) است.

سخن نهایی در مورد اصطلاحات بازار ارز دیجیتال

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اصطلاحات جهانی معامله‌گران یا تریدرها در بازار ارز دیجیتال آشنا کنیم. درصورتی‌که سؤال خاصی داشتید می‌توانید از طریق درج آن در قسمت دیدگاه‌ها آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.


محمدرضا جلالیه -صبح  ملت  نیوز


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری