گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز از نمایش « سه گانه پاریسی» در چهلمین جشنواره تئاتر فجر
بزرگنمایی:
نمایشی اجتماعی که داستانش در یک نیمهشب سرد زمستانی رخ میدهد؛ یک شب یخزده و متفاوت برای ژاک هاوسمن که فردی متنفذ و مدیر روزنامهای با گرایشهای سوسیالیستی است و با مردی روبهرو میشود که یکی از ۸ هزار بیخانمان فرانسوی است که شبهای سرد زمستانی را کنار منافذ و دریچههای گرم پارکینگ خانهها سر میکنند.
گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز از نمایش « سه گانه پاریسی» در چهلمین جشنواره تئاتر فجر
در سومین روز از جشنواره چهلم تاتر فجر ، نمایش «سه گانه پاریسی» را به نویسندگی و کارگردانی ایوب اقاخانی در تماشاخانه ایرانشهر به تماشا نشستم که در بخش غیر رقابتی جشنواره حضور داشت.
نمایشی اجتماعی که داستانش در یک نیمهشب سرد زمستانی رخ میدهد؛ یک شب یخزده و متفاوت برای ژاک هاوسمن که فردی متنفذ و مدیر روزنامهای با گرایشهای سوسیالیستی است و با مردی روبهرو میشود که یکی از 8 هزار بیخانمان فرانسوی است که شبهای سرد زمستانی را کنار منافذ و دریچههای گرم پارکینگ خانهها سر میکنند.
نمایشی گرم با داستان روان و اجراى خوب که تا آخر مخاطب را به دنبال خود میکشد. نمایشی از اسکیزوفرنی جامعه و اینکه هر کس ماسکی دارد وتمامی ایدئولوژیها و شعارها وسیله رسیدن به زر و زور هستند.
از نقاط قوت این اثر می توان به طراحی لباس حساب شده ، و همچنین طراحی صحنه جذاب و دکورکاربردی آن اشاره کرد. نورپردازی چشم نواز و فضای زمستانی با جزییات پاریسی (بخشی از دیوار بیرونی یک خانه، یک درخت کاج، دو نرده چوبی، یک چراغ پارکی) که تمام حسهای لازم موجود در داستان را ملموس کرد. از جمله حس یک شب سرد پاریسی، گرمای پارکینگ، و گرما و عشقی که در آن خونواده چهار نفره موج می زد و انتظار زنی که در طبقه بالا در انتظار همسرش بود، و حتی جای خودپرداز بالای خیابان!
آقای وحید نفر بسیار مسلط و جذاب ظاهر شده بود. هر چه کار بیشتر جلو می رفت، بیشتر تماشاگران همراهش می شدند. از جایی به بعد، هر جمله اش بدون خطا خنده می گرفت، ایوب آقاخانی نیز قدرت نویسندگی و کارگردانیش را آشکارا به رخ میکشد ولی در بازیگری ضعیف تر از وحید نفر ظاهر شد.
و نکته آخر: نمایش رورانس خلاقانه ای داشت!
خبرنگار- آسیه میرفخرایی