آخرین مطالب

دکتر واعظی در پایان جلسه هیات دولت: برنامه موشکی، خط قرمز کشور است و در این زمینه مذاکره نمی کنیم

دکتر واعظی در پایان جلسه هیات دولت: برنامه موشکی، خط قرمز کشور است و در این زمینه مذاکره نمی کنیم اقتصادی - سیاسی - بین الملل

دکتر واعظی در پایان جلسه هیات دولت: برنامه موشکی، خط قرمز کشور است و در این زمینه مذاکره نمی کنیم

  بزرگنمایی:
رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به تفسیری غلط از یک مصاحبه وزیر امور خارجه تصریح کرد: برنامه موشکی، بنیه دفاعی و خط قرمز کشور است و به هیچ وجه در این زمینه مذاکره نمی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر  محمود واعظی با بیان اینکه شنیدن صحبت های متناقض از مقامات آمریکایی چیز جدیدی نیست و مصاحبه دکتر ظریف بسیار روشن بوده و هیچ برداشتی از مصاحبه ایشان نمی توان داشت، افزود: آمریکایی ها نشست 1+ 5  را ترک کردند که این فرصتی برای مذاکره های  هسته ای بود. دیدگاه ما روشن است و بحث دیگری مطرح نیست و اگر آمریکایی ها برگردند و تحریم ها را بردارند، این فرصت در 5+1 می تواند برای آن ها بوجود آید.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا، تاکید کرد:  این نشانگر تلاش اروپایی ها و حتی سایر طرف های مذاکرات هسته ای برای حفظ برجام است.

دکتر واعظی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه های دولت برای توزیع کالاهای احتکار شده، به روند کاهشی نرخ ارز و آرامش بازار در روزهای اخیر اشاره و تاکید کرد: تلاش دولت کاهش قیمت های کالاها است و یکی از راه های نیل به این هدف هم این است که همانطوری که دکتر روحانی، وزیر اقتصاد را مسئول کردند با کمک دستگاه های ذیربط، کلیه کالاهایی که به حکم قانون گرفته شده اند، رفع مشکل شده و روانه بازار شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفرهای وزیر اقتصاد به استان هرمزگان و سایر مناطق کشور در این خصوص گفت: اخیرا دکتر دژپسند یک گزارش جمع بندی 12 ماده ای را در اختیار رئیس جمهور قرار داده اند و ایشان نیز  دستورات لازم را صادر کردند تا با سرعت همه کالاهای مذکور آزاد و در اختیار مردم قرار گیرند.

دکتر واعظی درپاسخ به پرسشی درباره ضرورت تسریع در روند بازسازی مناطق سیل زده،  با اشاره به دریافت گزارش ها هفتگی از مناطق سیل زده، اظهارداشت: همه دستگاه بویژه بنیاد مسکن و وزارتخانه های ذیربط تلاش بسیار گسترده ای انجام می دهند و طبیعی است که ابتدای کار برای برنامه ریزی و تجهیزات کارگاه های لازم،  زمانبر است . البته برای تسریع در این روند کار شده و منابع مربوط به دولت و بانک ها نیز توزیع شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نامه ای خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کرده است و ایشان موافقت کردند که مبلغ جدیدی را از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، ادامه داد: این مبلغ در حدود 5 هزار میلیارد تومان است که ابلاغ کردیم و دوباره جهش جدیدی در روند بازسازی بوجود می آید.

دکتر واعظی درباره اعلام نظر سازملان بازرسی مبنی بر غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری ها، گفت: آقای سراج نامه ای را به دکتر روحانی فرستاده اند و استدلال هایی مطرح شده است. البته این اولین دوره انتخابات نیست و با همین قانون، چارچوب و اصول، در چهار دوره گذشته انتخابات انجام شده و در عین حال دکتر روحانی به معاونت حقوقی  ریاست جمهوری دستور بررسی دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره روند کاهشی ارز گفت: دولت معتقد است نرخ کنونی ارز با نرخ واقعی فاصله دارد و دلیل آن هم جنگ تبلیغاتی و روانی بود که سال گذشته آمریکا  و برخی کشورهای کوچک منطقه راه انداختند که مقداری بر بالارفتن نرخ ارز و کالاها تاثیر داشت.

دکتر واعظی افزود: الان مردم متوجه شدند که این جنگ تبلیغاتی توخالی است و اعتماد مردم به مسئولان و آنچه در داخل در عمل می بینند، بیشتر شده است و براین اساس خوشبختانه برخلاف همه تهدیدهایی که در رسانه های خارجی معاند و برخی در داخل انجام می شد که با این مراحلی که از 18 اردیبهشت 97 شروع کردمد، نرخ ارز بالا خواهد رفت و اتفاقات بدی رخ خواهد داد؛ اما دولت با استقبال و همراهی مردم و همکاری قوای سه گانه مواجه شد که طبیعی است در نتیجه آن نرخ ارز و برخی کالاها هم روند کاهشی پیدا کردند و معتقدیم که این روند باید ادامه یابد و نرخ ارز پایین تر از این نرخ کنونی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: بنای دولت براین است که نرخ ارز تصنعی درست نکند، دخالتی نداشته باشد و براساس عرضه و تقاضا انجام شود که خواهش داریم مسئولان وزارت صمت و همچنین اصناف و اتاق های بازرگانی هزینه کالاهای دریافتی مردم را بر اساس این روند کاهشی نرخ ارز، کاهش دهند. 

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا  آمریکا موفق می شود که ائتلافی در بین کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، افزود: با سیاست کنونی آمریکا ممکن است برخی کشورها از ترس و فشار ظاهری، برخی چیزها را قبول کنند اما در عمل با این سیاست ترامپ نه کشورهای منطقه بلکه حتی با متحدان سنتی خود یعنی اروپایی ها هم نمی تواند ائتلاف آنچنانی تشکیل دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: آمریکایی ها در بسیاری از عرصه های بین المللی و اجلاس های جهانی در انزوا هستند و در شورای حکام نیز آمریکا در اقلیت قرار گرفت چراکه مابقی اعضا از ایران و برجام حمایت کردند .

دکتر واعظی با اشاره به معامله قرن و تشکیل نشستی در بحرین در این زمینه، گفت: این یک کار شکست خورده است و معامله قرن از ابتدا مشخص بود، با توجه به آنچه مطرح شد و مخفی کاری های که انجام شد، شکست خورده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هیچ یک از کشورهای جهان نمی دانستند این طرح چیست و وقتی به این نشست رفتند متوجه شدند که با پول می خواهند زمین بخرند و عملا شکست خورده است. آمریکا در این شرایط که بدترین وضعیت را در منطقه و جهان دارند به توفیقی در هیچ زمینه نمی رسد.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره اعزام یک ناو جنگی انگلیس به منطقه، افزود: ان ها به بهانه حمایت از کشتی های خود این اقدام را انجام می دهند که البته در گذشته نیز اتفاق افتاده و چیز جدیدی در رابطه با ایران نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره انتصاب معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور و رعایت نکردن قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: ما اجازه گرفتیم. در ریاست جمهوری و هر جای دیگر اقدامی انجام نمی دهیم که خلاف قانون باشد. تمام مراحل  به درستی طی شده است.

دکتر واعظی درباره برخی رفتارها و اقدامات علیه دولت گفت: همیشه در سال های نزدیک به انتخابات چنین مسایلی بوجود می آید و این وظیفه رسانه ها است که برای افکار عمومی روشن سازند که چنین اعمالی صرفا برای جمع آوری آراء انجام می شود و البته در نهایت نیز به زیان خودشان تمام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن هر چند وقت یکبار مبحث حقوق های نجومی و در عین حال ساکت ماندن بحث املاک نجومی، تاکید کرد: زمانی که این بحث مطرح شد، دولت تصمیمات لازم را اتخاذ کرد و قاطعیت خود را نشان داد  و پیشگام این مهم شد اما اگر دوباره در جامعه تحت نام حقوق های نجومی و یا املاک نجومی مطرح کنیم، خوب نیست و الان همه چیز شفاف  است و قانون مساله دریافت حقوق را مشخص کرده و هر کسی خلاف عمل کند، دستگاه های نظارتی می توانند به راحتی برخورد کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری