آخرین مطالب

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: فکر و دانش جوانان تحصیلکرده کشور قابل تحریم نیست

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: فکر و دانش جوانان تحصیلکرده کشور قابل تحریم نیست سیاسی - اجتماعی

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: فکر و دانش جوانان تحصیلکرده کشور قابل تحریم نیست

  بزرگنمایی:
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت آمادگی کامل دارد که از کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نوین حمایت کند، خطاب به فعالان این عرصه گفت: با قوت، دلگرمی و شجاعت به میدان بیایید و دولت از شما پشتیبانی کرده و دغدغه هایتان را برطرف خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت آمادگی کامل دارد که از کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نوین حمایت کند، خطاب به فعالان این عرصه گفت: با قوت، دلگرمی و شجاعت به میدان بیایید و دولت از شما پشتیبانی کرده و دغدغه هایتان را برطرف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز(چهارشنبه) در مراسم نوآفرین 98 و رونمایی از سامانه های ملی« طرح نوآفرین و اشتغالزایی» با اشاره اینکه امروز در دنیا زمینه و بسترهای جدیدی برای کار و فعالیت بوجود آمده اظهار داشت: ما نیز باید همگام با تحولات صنعتی و ارتباطی دنیا حرکت کنیم و نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه امروز سهم اقتصاد دیجیتال در دنیا و کشورهای صنعتی رو به افزایش است، افزود: باید در د‌وره جدید پیش رو به مسئولین و جامعه این پیام را منتقل کنیم که فرصت ها بسرعت در حال سپری شدن هستند و باید تلاش کنیم تا سهم و جایگاه خود را در این عرصه متناسب با ویژگی های ایران بدست آوریم.


دکتر جهانگیری ادامه داد: البته در سالهای اخیر تحرکات و تحولات خوبی در فضای کسب و کار در کشور ایجاد و الگوهای جدیدی از کسب و کار ارائه شده است و امیدوارم با توسعه این روند، استعدادهای جوانان کشور در زمینه های مختلف ظهور و بروز یابد و ایران بتواند مسیر توسعه را طی کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره سخنان چند نفر از بنیانگذاران استارتاپ های موفق، ابتکار و خلاقیت آنان را تحسین کرد و گفت: با وجود سالها تجربه در مسئولیت های مختلف و جلسات متعدد با افراد کارآفرین، دغدغه ها و دیدگاههایی که امروز مطرح شد جدید و منحصربفرد بود و بجای درخواست اعتبارات بانکی، مجوز فعالیت، بازار فروش و درخواست هایی از این دست، برای نخستین بار است که با کارآفرینانی متفاوت با ایده های نوین دیدار می‌کنم.


دکتر جهانگیری با اشاره به ظرفیت ها و منابع مختلف در کشور، یکی از مهمترین ظرفیت های کشور را مردم دانا، جوانان خلاق و سرمایه انسانی ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: ایران با برخورداری از سرمایه انسانی توانمند و کارآمد قادر است به جایگاه رفیعی دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: ممکن است غربی ها بتوانند منابع طبیعی و معدنی کشور را تحریم کنند، اما فکر و مغز جوانان کشور قابل تحریم نیست و دشمنان هیچگاه نمی‌ توانند جوانان تحصیلکرده کشور را وادار کنند که فکر نکنند و خلاقیت و نوآوری خود را در خدمت توسعه کشور قرار ندهند. به همین دلیل باید برای ساختن آینده کشور به سرمایه انسانی و دانش و تفکر و خلاقیت جوانان کشور اتکاء کنیم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: مهمترین وظیفه دولت و به طور خاص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه این است که نقشه راهی مطمئن برای دوره اقتصاد دیجیتال ترسیم تا بتوانیم بر مبنای آن حرکت کنیم.

دکتر جهانگیری یکی از ضرورت های مورد نیاز در دوره اقتصاد دیجیتال را زیرساخت های لازم متناسب با توسعه کشور و کسب و کار نوین عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم گام های بلندی در بخش زیرساخت، پهنای باند و فیبر نوری برداشته شد و مسئولین و مدیرانی که برای این زیرساخت ها تلاش کردند، فشارهای سنگینی را متحمل شدند.

دکتر جهانگیری همچنین بر ضرورت ترسیم نقشه راه متناسب با اقتصاد دیجیتال در بخش آموزش کشور تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش های متناسب با اقتصاد دیجیتال و فناوری های نوین باید در متون درسی و سرفصل های آموزشی دانشگاه‌ها و نیز برنامه های درسی مراکز آموزش مهارت به جوانان گنجانده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از مهاجرت نخبگان و مغزهای کشور به خارج جلوگیری شود و زیمنه فعالیت برای این افراد در داخل کشور فراهم شود، تصریح کرد: این خبر بسیار خوشایندی است که معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرده است که در طول سالهای گذشته تعدادی از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور درخواست کرده اند زمینه فعالیت برای آنها در کشور مهیا شود تا بتوانند به کشور بازگشته و در ایران فعالیت کنند.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم تسهیل گری و رفع محدودیت های پیش روی استارتاپ ها و فعالان کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای نوین تاکید کرد و گفت: این امر نیازمند همکاری جمعی با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشارکت وزارت صمت، امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و نظام بانکی است که مجموعه قوانین و مقررات دست و پاگیر کارآفرینان و فعالیت های کسب و کارهای نوین را شناسایی کنند.

دکتر جهانگیری گفت: کارآفرینی اهمیت فراوانیدارد و کارآفرینان در همه دوره ها عامل تغییرات بنیادین در تحولات یک جامعه و کشور هستند زیرا کارآفرین تلاش مستمر می کند و بینش وسیعی دارد و برای عبور از روش های روتین و سنتی فکر و برنامه دارد.


دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه همواره مقاومت در برابر تغییرات زیاد است و برخی مقررات سنتی به راحتی قابل تغییر نیست افزود: کارآفرینان باید تلاش کنند با مدیران تحول پذیر، طرفدار تغییرات و اهل ریسک همکاری کنند تا مقاومت ها از بین برود و مقررات دست و پاگیر عوض شود.

وی با بیان اینکه مردم باید میوه و شیرینی این تغییرات را بچشند، گفت: وقتی مردم می بینند که با توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای نوین از خدمات بهتری برخوردار می شوند، مردم نیز از این تغییرات حمایت خواهند کرد و رضایتمندی‌شان از بنگاه های اقتصادی نیز بدلیل افزایش تولید و بهره وری بیشتر خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: اشتغال مناسب برای جوانان تحصیلکرده کشور یکی از دغدغه های امروز جامعه است و توسعه کسب و کارهای نوین و اقتصاد مبتنی بر فناوریهای نوین نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان تحصیلکرده ایفا خواهد کرد.

دکتر جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود از مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان جوانی خوش فکر و خوش ذوق یاد کرد و گفت: ایشان عملکرد درخشانی در مسئولیت خود داشته و مسیر را برای تصدی مسئولیت های مهم توسط جوانان باز کرده است.

در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم کنیم که مسیر فعالیت برای استارتاپ ها قابل پیش بینی باشد، گفت: مشکلات زیادی بر سر راه کسب و کارهای نوپا وجود دارد و دولت تلاش خواهد کرد که مسیر فعالیت آنها را هموار سازد.

در این مراسم از طرح ملی نوآفرین و اشتغالزایی رونمایی شد و معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به تبیین نقش این طرح در تسهیل گری فعالیت استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین پرداخت.

در این مراسم همچنین تعدادی از بنیانگذران و مدیران استارتاپ های موفق گزارشی از روند آغاز فعالیت و پیشرفت فعالیت های خود ارائه کردند و خواستار رفع موانع برای گسترش فعالیت های خود شدند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری