آخرین مطالب

رئیس جمهور در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی: حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی ضروری است

رئیس جمهور در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی: حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی ضروری است اقتصادی

رئیس جمهور در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی: حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی ضروری است

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی را ضروری دانست و تاکید کرد: کشاورزان، دامداران و باغداران عزیز امنیت آفرین هستند و وظیفه دولت نیز تامین امنیت برای فعالیت آنهاست.

رئیس جمهور حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی را ضروری دانست و تاکید کرد: کشاورزان، دامداران و باغداران عزیز امنیت آفرین هستند و وظیفه دولت نیز تامین امنیت برای فعالیت آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر ، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اینکه دانشگاه و بخش کشاورزی باید با اولویت دادن به نیازهای مردم متصل باشند، تصریح کرد: حرکت به سمت خودکفایی در نهاده های کشاورزی و دامی ضروری است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه "در برابر دستهای پینه بسته کشاورزان تعظیم می کنیم و قدردان تلاش‌های آنها هستیم "، گفت: کشاورز باید قادر به تامین زندگی خود باشد و وزیر جهاد کشاورزی،  دلسوز، پیگیر و متعهد به حقوق کشاورزان است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بار اصلی امنیت کشور بر دوش کشاورز قرار دارد، اظهار داشت: وقتی کلمه امنیت بکار برده می‌شود، معمولاً نیروهای نظامی و انتظامی به اذهان عمومی متبادر می‌گردد و این در حالی است که بخش بزرگی از تأمین امنیت به دست کشاورزان عزیز است. بی‌تردید اگر مردم برای تأمین خوراک و غذای خود دغدغه خاطر داشته باشند، امنیتی نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: بخش بزرگی از آرامش و امنیت خاطر مردم در سایه تأمین مواد غذایی مورد نیاز حاصل می‌شود و در گذشته چنین بود که هرکسی مواد مورد نیاز سالیانه خود را ذخیره می‌کرد و در تأمین امنیت خود نقش اساسی داشت اما امروز مسئولیت تأمین امنیت به واسطه تغییر شرایط زندگی در مرکزیتی به نام دولت و وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شده است که مسئولیت بسیار سخت و سنگینی محسوب می‌شود.

دکتر روحانی افزود: دولت و وزیر جهاد کشاورزی باید از زمان کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مراقب باشند که این محصولات به اندازه کافی تولید شده باشد و نسبت به نحوه خرید و توزیع آن برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورده باشد.

رئیس جمهور تأکید کرد: کشاورزان و همه کسانی که مواد غذایی نیازمندی‌های ضروری زندگی و حیات و کالری مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند، بزرگترین امنیت را برای کشور می‌آفرینند و در کشورمان هر کدام از وزارتخانه‌ها بخشی از تأمین آرامش و آسودگی خاطر مردم را برعهده دارند که اگر خللی در کار آنها وجود داشته باشد زنجیره تولید و آرامش خاطر مردم بهم می‌ریزد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در مقابل کشاورزی که مسئولیت تأمین امنیت غذایی مردم را برعهده دارد، وظیفه دارد که امنیت خود کشاورز را تأمین نماید، اظهار داشت: بدون تردید اگر کشاورز برای تولید و فروش محصول خود امنیت خاطر نداشته باشد، نمی‌تواند برای جامعه و مردم امنیت بیافریند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزان با مشکلاتی ناشی از بارش شدید و یا کم‌آبی، آفت‌ها، گرمازدگی و سرمازدگی شدید مواجه هستند، تصریح کرد: باید در همه این حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرد تا امنیت کشاورزان تأمین شود.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم و حتی تحصیلکردگان تصور می‌کنند که کشورمان در تأمین تکنولوژی‌های بزرگ و های‌تک، با مشکل مواجه است در حالی که بعضاً در بخش علوفه، ذرت و نهاده‌های دامی دچار گرفتاری و مشکل هستیم و سالانه حجم زیادی از این محصولات را وارد می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید در حوزه غذا و تأمین مواد غذایی روی پای خود بایستیم و نیازمندی‌های خود در این حوزه را از سفره و مزرعه ایران تولید کنیم.

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش‌های وزیر و معاونین وزارت جهاد کشاورزی، اظهارداشت: وزیر جهاد کشاورزی، کاملاً دلسوزانه، متعهدانه و با احساس وظیفه دینی و ملی عمل می‌کند و در رفع مشکل کشاورزان اهتمام جدی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت غیر از تأمین مواد و محصولات کشاورزی و غذایی باید به فکر قدرت خرید مردم هم باشد، اظهار داشت: اگر بهترین مواد غذایی در کشورمان تولید شود، اما مردم قدرت خرید نداشته باشند، بی‌تردید به مرور در تولید مواد غذایی نیز دچار مشکل خواهیم بود، لذا باید هر دو بخش را مورد توجه جدی قرار داده و تعادل ایجاد کنیم، به نحوی که هم مردم قدرت خرید داشته باشند و هم تولیدات بخش کشاورزی و دامی نیز به صرفه باشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت یکی از وظایف خود را تأمین امنیت برای بخش کشاورزی و کشاورزان عزیز می‌داند، چرا که آنها تأمین‌کننده بخش بزرگی از امنیت کشور هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم وجود ارتباط بین دانشگاه و تولید در همه عرصه‌ها، گفت: دانشگاه باید کاملاً به بخش کشاورزی متصل باشد و با توجه به اینکه در بخش زمین کشاورزی و آب با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، بتوانیم با ابتکارات علمی و استفاده از فناوری‌های نو بهره‌وری را افزایش دهیم.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در حوزه آب‌های زیرزمینی، گفت: امروز در بعضی از حوزه‌ها بویژه حوزه آب، با مواردی مواجه هستیم که از قبل، پیش‌خور شده است و با مجوزهای نادرستی که صادر شده آب‌های زیرزمینی با افت شدیدی مواجه شدند به نحوی که اگر در جایی با 30 متر به آب دسترسی پیدا می‌شد امروز در همان مکان باید چاه 300 متری حفر شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه با برخی اقدامات بی‌رویه و نابجا به طبیعت ظلم شده است، ‌گفت: بی‌تردید هر کس به طبیعت ظلم کند، طبیعت واکنش نشان داده و نسبت به آن گذشت نمی‌کند و بخشی از قهر و غضبی که از آن نام برده می‌شود، مربوط به برخورد نادرست با طبیعت است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید شرایط مساعد را برای کشورمان مهیا سازیم، گفت: اگر چه در زمین کشاورزی و آب محدودیت داریم اما توانمندی فکری ایرانیان و علم و طراحی‌های جوانان عزیزمان، نامحدود است که با این توانمندی می‌توانیم آثار دو محدودیت قبلی را کاهش دهیم.

 رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در دیدار وزیر و معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت توسعه جنگل‌ها در کشور، گفت: زراعت چوب از زراعت‌های مهم در کشور است که می‌تواند در برخی مناطق کشور مورد توجه قرار گیرد و درآمد حاصل از زراعت چوب برخی مواقع می‌تواند حتی از درآمد محصولات کشاورزی همچون برنج هم بیشتر باشد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: زراعت چوب برای بخش های صنعت کاغذ ،صنایع تولید لوازم خانگی و برخی صنایع دیگر مهم است، پس باید تلاش کنیم در زراعت چوب بیشتر فعال شویم.

رئیس جمهور در ادامه به بحث کشت دیم محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: می‌توان با توسعه کشت دیم مانند برخی کشورهای اروپایی، همچون اسپانیا به کشت زیتون اقدام کرد و زیتون تولید کنیم که برای سلامت ما بسیار مهم است.

دکتر روحانی ضمن برشمردن اهمیت گیاهان دارویی اظهارداشت: در بخش گیاهان دارویی نیز می‌توان با افزایش تولید هم به سلامت جامعه کمک کرد و هم با صادرات آن، درآمدزایی ایجاد نمود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افزایش قیمت لبنیات و گوشت در هفته‌های اخیر، گفت: در این زمینه در دولت با حضور وزیران کشاورزی، صنعت، و تجارت بحث‌های زیادی صورت گرفت. مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در بحث دام و طیور با مشکل قاچاق مواجه هستیم، گفت: باید با جدیت با بحث قاچاق دام در کشور مقابله کرده و این مشکل را حل کنیم.

رئیس جمهور در این رابطه تغییر الگوی مصرف مردم از گوشت قرمز به گوشت سفید و استفاده از آبزیان اشاره کرد و افزود: گوشت سفید و محصولات دریایی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای گوشت قرمز در سبد مصرفی مردم باشد و امروز وقت آن است که با تولید با کیفیت آبزیان از جمله ماهی و میگو، مقداری از بار گوشت مورد نیاز مردم از دریا تأمین شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه مدیران جهاد کشاورزی و دست‌اندرکاران فکر کنند که باید چه کار کنیم که مردم به وفور مواد غذایی لازم را در اختیار داشته باشند، گفت: در داخل کشور باید امنیت لازم برای تولید محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

رئیس جمهور قاچاق کالاهای اساسی که با ارز 4200 تومانی تأمین می‌شود را رانت‌خواری، سوء استفاده و خیانت به کشور دانست و گفت: متأسفانه دلالان با سوء استفاده از شرایط، این کالاها را به آن سوی مرزها قاچاق می‌کنند که باید با آن مقابله شود و نهادهای مسوول، با دقت موضوع را پیگیری کنند.

دکتر روحانی متعادل کردن بازار و تنظیم و برنامه‌ریزی تولید محصولات را موضوعی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: باید با بیمه، کشاورزی  و تولید محصولات غذایی مورد نیاز خود را تضمین کنیم و کشاورز باید احساس کند، بیمه امنیت او را حفظ می‌کند.

رئیس جمهور شعار «امنیت ما با کشاورزی و امنیت کشاورزی با ما» را سر لوحه اقدامات و تلاش‌ها در این حوزه دانست و گفت: برای خوداتکایی کشور در تولید محصولات کشاورزی این شعار محوری ما است.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود از دست‌اندرکاران و مسئولان بخاطر خودکفایی در تولید گندم سپاسگزاری کرد و گفت:‌ با تلاش‌های انجام شده، بحمدالله چند سالی است که در تولید گندم خودکفا هستیم و در حالی که در مقطعی ایران حتی دومین کشور واردکننده گندم بود،  امروز روی پای خود ایستاده و گندم مورد نیازمان را خودمان تولید می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در گذشته نیز در یکسال به خودکفایی در گندم دست یافتیم اما این خودکفایی ادامه نیافت، گفت: ادامه این خودکفایی در سال‌های آینده بسیار مهم است که باید برای آن تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی درزمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور طی سال های گذشته انجام گفته است ، اظهارداشت: تولید محصولات کشاورزی از 97 میلیون تن در سال 92 به 122 میلیون تن افزایش یافته یعنی ما با25 میلیون تن افزایش تولید در محصولات کشاورزی مواجه بوده ایم که سالانه حدود 5 میلیون تن می باشد و این کار بسیار مهمی است .

دکتر روحانی با بیان اینکه  اگر تلاش و سرمایه گذاری در این زمینه بیشتر شود می توان این رقم را به 10 میلیون تن در سال افزایش داد، گفت: در استان های خوزستان و  ایلام در این چند سال  نزدیک به 300 هزار هکتار و در سیستان و بلوچستان 46 هزار هکتار زمین  با کانال کشی و زهکشی برای کشت با آبیاری نوین آماده شده و آیا این کار مهمی نیست ؟ مردم باید از این اقدامات مطلع شوند و رسانه ها و صدا و سیما باید این اقدامات را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس جمهور همچنین دانش بنیان کردن بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز استفاده از اینترنت و فضای مجازی در همه حوزه ها  و از جمله بخش کشاورزی تحول ایجاد کرده و موجب رونق کارها شده است هرچند که عده ای به حق یا ناحق درمورد فضای مجازی ناراحت هستند اما امروزه همه کارها با تلفن همراه و استفاده از فضای مجازی و اینترنت انجام می شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید از همه افکار و ایده های خوب و کاربردی استفاده کنیم، به سفر خود به کشور هندوستان و اظهارات نخست وزیر این کشور درخصوص جلوگیری از تبخیر آب به کمک پوشاندن سطح نهرها اشاره کرد و گفت: می توان با استفاده از فناوری و دانش بنیان شدن کشاورزی از انرژی های نوین استفاده کرد و بهره گیری از منابع را افزایش داد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حذف واسطه ها از چرخه تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی گفت: سالهاست که بحث قطع دست واسطه ها از این چرخه مطرح می شود و متاسفانه همچنان عده ای دلال که موجب نگرانی مردم ، کشاورزان و تولید کنندگان هستند، سود اصلی را از تولید محصولات نصیب خود می کنند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: حرکت ها و اقدامات دانش بنیان و علمی می تواند رابطه بین کشاورز، تولید کننده و مصرف کننده را بهبود بخشیده و نقش واسطه ها و دلالان را کاهش دهد.

رئیس جمهور در ادامه ، حفاظت از آب،  خاک ، جنگل ها و مراتع  را از وظایف بسیار مهم دولت و مردم عنوان کرد و افزود: با از بین رفتن مراتع ، خاک هم از بین می رود و نباید اجازه دهیم که با کشت نادرست و استفاده از سموم و کودهای غیر استاندارد و اضافه و حتی آب اضافه ، خاک از بین برود.

دکتر روحانی با بیان اینکه اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه بهره وری آب مورد حمایت دولت است ،گفت: باید برای کاهش مصرف آب تلاش کنیم و در زمینه آب کشاورزی نیز با استفاده از سیستم ها آبیاری قطره ای و کشت گلخانه ای، هم کیفیت تولید محصولات و هم میزان تولید را افزایش دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم یک اصل مهم برای ما است ، گفت: محصولات کشاورزی را باید سالم و با کیفیت تولید و در اختیار مردم قرار دهید و در مسیر تولید محصولات کشاورزی حفاظت از آب و خاک ضرورت دارد .

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت مقدار و کیفیت نوع سموم مصرفی در کشاورزی، گفت: بنا بر اعلام وزیر جهاد کشاورزی بعد از برجام این امکان برای کشور فراهم شد که سموم کشاورزی استاندارد و با کیفیت تهیه شود که این موضوع به سلامت محصولات تولیدی بسیار کمک کرده است ، هرچند که وقتی اسم برجام را می آوریم، برخی ناراحت می شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات خوب انجام شده از سوی کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی در کشور باید اطلاع رسانی شود، گفت: افزایش 25 میلیون تنی محصولات کشاورزی طی 5 سال گذشته ،آماده سازی 300 هزار هکتار زمین در استانهای خوزستان ، ایلام و سیستان و بلوچستان، افزایش دوبرابری کشت گلخانه ای از 8 به 15 هزار هکتار ، افزایش تولید آبزیان و افزایش تولید چغندر که به خود کفایی در تولید شکر در سال های آینده منجر خواهد شد، اقدامات مهمی است که انجام شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز هیچ روستای بالای 10 خانوار در کشور نداریم که برق نداشته باشد، گفت: هزاران کیلومتر جاده روستایی در طول 5 سال گذشته ترمیم و ایجاد شده است ، همه روستاهای کشور به اینترنت دسترسی دارند، عملیات گازکشی در این مدت معادل کل گازکشی در تاریخ کشور بوده است ، اجرای طرح تحول سلامت برای تامین بهداشت و سلامت مردم از جمله اقدامات بزرگی است که از سوی دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در مقایسه با سال 92 ، گندم به قیمت 4 برابری از گندم کاران خریداری می شود، گفت: هرچه به کشاورز، باغدار، دامدار، گندم کار و تولید کننده محصولات کشاوری کمک کنیم، وظیفه ماست زیرا آنها معیشت ، غذا و امنیت مردم را تامین می کنند و ما هم باید از آنها حمایت کنیم .

رئیس جمهوردر پایان از اقدامات و تلاش های وزیر، معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی و همه خدمتگزاران به مردم در حوزه کشاورزی قدردانی کرد.

 در این دیدار وزیر و تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از شاخص‌های کلان بخش کشاورزی و دستاوردها و چالش‌هایی که در حوزه فعالیت خود با آن مواجه هستند، ارایه کردند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دوره دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه‌گذاری بی‌سابقه‌ای در حوزه آب، خاک و آبخیزداری انجام شده است، گفت: این سرمایه‌گذاری در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و بی‌تردید آثار و ثمرات بلندمدتی را برای کشورمان و مردم عزیز به دنبال خواهد داشت و در این مدت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از 1700 میلیارد تومان به بیش از 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین براساس گزارش معاونین وزارت جهاد کشاورزی کسری تراز تجاری بخش کشاورزی از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 در سال جاری به منفی 2.8 میلیارد دلار کاهش یافته است که به طور متوسط 5 میلیارد دلار کاهش داشته‌ایم که دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و محصولات باغی از 17 میلیون و 400 هزار تن در سال 92 ، امروز به بیش از 22 میلیون تن افزایش یافته است و از سال 92 تاکنون بیش از 15 هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شده است.

 تشکیل صندوق توسعه محصولات کشاورزی، رونق ارتباط بخش کشاورزی با صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر مواردی بود که در این گزارش‌ها به آن اشاره گردید.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از توجه ویژه دولت به بخش کشاورزی، اظهار داشت: همه باید در جهت تقویت امید در جامعه تلاش کنیم و وزارت جهاد کشاورزی که مسئولیت تأمین معیشت مردم را برعهده دارد، می‌تواند در تقویت روحیه نشاط و امید نقش کلیدی داشته باشد.

وی وزیر جهاد کشاورزی را نیروی جهادی و متعهد توصیف کرد و گفت: اقدامات خوبی در این وزارتخانه در جریان است و شاهد جهش بلندی در بخش‌های مختلف کشاورزی هستیم و به واسطه این اقدامات شاهد حرکت به سمت علمی شدن هر چه بیشتر حوزه کشاورزی می‌باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به کشاورزی شده است و بویژه در حوزه آب گام‌های بسیار بلندی برداشته شده است که جای تقدیر و قدردانی دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری