آخرین مطالب

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت : دکتر روحانی تاکنون با استعفای دکتر هاشمی به عنوان وزیری بسیار لایق و توانمند موافقت نکرده اند

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت : دکتر روحانی تاکنون با استعفای دکتر هاشمی به عنوان وزیری بسیار لایق و توانمند موافقت نکرده اند سیاسی

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت : دکتر روحانی تاکنون با استعفای دکتر هاشمی به عنوان وزیری بسیار لایق و توانمند موافقت نکرده اند

  بزرگنمایی:
رئیس دفتر رئیس جمهور با تایید ارائه استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد که رئیس جمهور تاکنون با استعفای ایشان به عنوان وزیری بسیار لایق و توانمند، موافقت نکرده اند و تلاش می‌کنند این مشکل که در ارتباط با بودجه وزارتخانه است، حل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تایید ارائه استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد که رئیس جمهور تاکنون با استعفای ایشان به عنوان وزیری بسیار لایق و توانمند، موافقت نکرده اند و تلاش می‌کنند این مشکل که در ارتباط با بودجه وزارتخانه است، حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوالی درباره دلایل استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اقدامات خوب و سفرهای استانی متعدد دکتر هاشمی، گفت: از اقدامات مهم دکتر هاشمی پیشبرد طرح تحول سلامت با جدیت و فداکاری است و طبیعی است که وزارتخانه بسیار حساس و مهم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیاز به مدیریت بالا و بودجه دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه تاکنون اتفاق افتاد، اختلاف نظر دکتر هاشمی در ارتباط با بودجه وزارتخانه است و به همین دلیل نیز استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کردند، تاکید کرد: دکتر روحانی هم با توجه به اینکه ایشان را وزیری بسیار لایق و توانمند می‌دانند، تاکنون این استعفا را نپذیرفته اند.

دکتر واعظی با اشاره به  شرایط کنونی کشور در مقایسه با سال های گذشته و جنگ اقتصادی و تحریم ها ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور از نظر بستن بودجه، با  محدودیت های بسیار زیادی مواجه شد و لذا امیدوارم که در مذاکرات با دکتر هاشمی بتوانیم تصمیم گیری کنیم و تصمیم هرچه باشد، دکتر هاشمی را سرمایه دولت می‌دانیم و از عملکرد و زحمات وی تکریم و قدردانی و در صورت جدایی از دولت، حتما از وجود و نظرات ایشان استفاده می‌کنیم اما تلاش دکتر روحانی حفظ وزیر بهداشت در کابینه است.

خبرنگاری پرسید: اتحادیه اروپا قرار بود که تا اول ژانویه بسته SPV را نهایی کنند و مشخص کنند که ظاهراً بسته قابل قبول و قدرتمندی ارایه نشده و این خط اعتباری برقرار نشده است ، آخرین وضعیت و موضع دولت در قبال این کوتاهی چیست؟

دکتر واعظی تصریح کرد: دکتر ظریف و تیم‌ وی با جدیت موضوع را پیگیری می‌کنند و همانطور که خانم موگرینی اعلام کرد، اتحادیه اروپا به دنبال انجام این کار است ولی محدودیت‌ها، مشکلات و فشار آمریکا بر روی اروپا بسیار زیاد بوده و به تأخیر افتاده است.

 رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ما با اروپا، ابعاد مختلفی دارد که همه اینها فقط به SPV ختم نمی‌شود، افزود: در عرصه بین‌الملل با توجه به شرایط و درگیری جدی با آمریکایی‌ها، همکاری‌های سیاسی اروپا مهم است و ما در زمینه های مختلف در حال کار با آنها هستیم.

دکتر واعظی با تاکید بر اینکه اروپایی ها در زمینه SPV قول داده اند و باید انجام دهند، تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم تا این کار انجام شود، اما عملاً آنچه الان با کشورهای مختلف کار می‌کنیم، چیزی شبیه SPV در آن مناطق و کشورها است و امیدواریم همانطور که روابط‌مان با همسایگان‌ و سایر کشورها از جمله هند، چین، ترکیه و روسیه در ابعاد مختلف گسترش پیدا کرده است، با  اروپا نیز گسترش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  شرط ادامه همکاری در برجام، همکاری اروپا و بهره‌مند شدن ایران از مواهب برجام بود و در شرایط کنونی و فشار آمریکا که اروپایی‌ها هم ظاهراً قصد مقاومت در برابر آمریکا را ندارند، آیا جمهوری اسلامی ایران به دنبال اتخاذ موضع قاطع‌تری در مقابل برجام نیست، گفت: قطعاً موضع ما قاطع‌ خواهد بود و موضوع برجام، بسیار دقیق است و بسیار پخته و حساب‌شده گام برخواهیم داشت.

دکتر واعظی درباره رد  سی اف تی در شورای نگهبان  و طرح مجدد آن در مجلس تاکید کرد: فکر می‌کنیم بحث 4 لایحه ، نه تنها برای دولت بلکه ‌برای کشور بسیار مهم است چراکه  این چهار لایحه استاندارد همکاری ما با بانک‌های دنیا را مشخص می‌کند و فکر می‌کنم حتماً مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به اینکه کار بسیار زیادی روی این لایحه انجام داده ، به دنبال این است تا این لایحه مسیر دیگری را  برای انجام شدن طی کند.

خبرنگار پرسید: حضور آیت الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، می‌تواند برای این مشکل راهگشا باشد؟

رئیس دفتر رئیس جمهور با تبریک به آیت الله آملی لاریجانی به عنوان  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،تاکید کرد: قطعاً می‌تواند و از طرف هیات دولت از مقام معظم رهبری برای تعیین تکلیف خیلی سریع ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنم و با آگاهی‌ها  و شناخت آیت الله لاریجانی از  ابعاد مختلف مسائل کشور و حضور بسیار فعال در جلسه سران سه قوه بویژه از زمان تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی،حضور وی  در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند به دولت کمک کند و دولت هم مصمم است همانطور که در گذشته با مجمع تشخیص مصلحت، همکاری نزدیک داشت، در این برهه نیز این همکاری نزدیک را ادامه دهد.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره بسته شدن بودجه براساس اولویت‌های ملی یا محلی و دغدغه های منطقه ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  در این شرایط همانند سال‌های گذشته، اولویت اصلی، ملی است ولی نمی‌توانیم اولویت‌های منطقه‌ای را نیز نادیده بگیریم چراکه در کشور مناطقی وجود دارد که آبادتر است و مناطقی با خشکسالی مواجه است و باید در بودجه‌ریزی‌ها توجه بیشتری به آن مناطق شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مذاکرات با گروه طالبان با تاکید بر اینکه برای جمهوری اسلامی ایران صلح و ثبات در منطقه بسیار مهم است، تصریح کرد: درچند سال گذشته با توجه به اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که کشورهای پیرامونی به نوعی با مشکلات متعدد بی‌ثباتی، بحران و جنگ  مواجه هستند و الان جمهوری اسلامی ایران  لنگرگاه ثبات و تعادل است، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران تلاش بسیار زیادی برای حفظ ثبات، صلح و امنیت منطقه انجام داده است.

دکتر واعظی افزود: با دولت افغانستان رابطه بسیار خوبی داریم و از سوی دیگر طالبان قدرتی هستند که می‌توانند در داخل این کشور و حتی در مرز ما با آن کشور حضور دارند  و به همین دلیل با هماهنگی دولت افغانستان و با تصویب مرجع ذیربط‌ در ایران، مذاکرات با طالبان شروع شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: تنها کشوری نیستیم که با طالبان مذاکره کرد و حتی آمریکا و دیگران نیز با طلبان مذاکره داشته اند و هدف‌ ما، ثبات و امنیت  منطقه است.

خبرنگار پرسید:  برخی تحلیل‌ها وجود دارد که دولت افغانستان خیلی از گفتگوی ایران با طالبان راضی نیست و شما اشاره کردید با هماهنگی دولت افغانستان انجام می‌شود؟

 دکتر واعظی با اشاره به اینکه در گزارش‌ها چنین مطلبی مبنی بر ابراز نارضایتی دولت افغانستان وجود نداشته است و  قبل از این نیز با آنها صحبت کردیم، پاسخ داد: هدف ما مذاکرات افغانستانی – افغانستانی است و در مذاکرات با طالبان روی امنیت و ثبات بحث می‌کنیم و به هیچ وجه در اوضاع داخلی افغانستان هیچ دخالتی نمی‌کنیم بلکه به دنبال این هستیم که با تشویق، زمینه ای فراهم کنیم تا مذاکرات افغانستانی – افغانستانی برای صلح و ثبات شروع شود.

خبرنگاری پرسید: درباره واگذاری شرکت های دولتی و اینکه گفته می‌شود آقای پوری حسینی  مجتمع گوشت اردبیل را خریدند ولی هیچ پاسخی از طرف دولت و تکذیبه‌ای منتشر نشده است، این موضوع را با توجه به عدم پاسخ وزیر تأیید می‌کنید؟

دکتر واعظی ادامه داد: این اولین باری است که این مطلب را شنیده ام و راجع به مطلب ادعایی اطلاع ندارم و به نظر من  با شناختی که از آقای پوری حسینی دارم بسیار بعید است ولی بلافاصله این مسأله را پیگیری می‌کنم و رفتن وی نیز گمانه‌زنی‌ است که هر روز و هر ساعت در فضای مجازی مطرح می‌شود و متاسفانه اخبار ابتدا در فضای مجازی منتشر می‌شود و سپس رسانه‌های معتبر به آن استناد می‌کنند.

خبرنگاری پرسید:  آقای رئیس جمهور در نشستی که در وزارت نیرو بود، از صدا و سیما انتقاد کرده بودند، که بیان توفیقات دولت برای صدا و سیما مکروه است و با توجه به حضور رئیس صدا و سیما در هیات دولت آیا این انتقادات مستقیماً با وی مطرح می‌شود؟

رئیس دفتر رئیس جمهور با قدردانی از زحمات  صدا و سیما در تهران و سراسر کشور، گفت: در سفرهای متعدد،  می‌دیدم که صدا و سیما در استان‌های مختلف به دنبال این است که  روابط بین دولت و مردم را برقرار بکنند و در آن نشست، مورد خاصی بود که از نظر رئیس جمهور با توجه به اینکه دشمنان  نظام، تلاش بسیار زیادی دارند تا این 40 ساله، انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند، هیچ ابزاری کارآمد تر از صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی به مردم نداریم.

دکتر واعظی تصریح کرد:  دکترروحانی با آن ادبیات از همه زحمت‌کشان و عزیزان در صدا و سیما خواستند که به نوعی به این رسالت تاریخی در این مقطع حساس عمل کنند و بیشتر  دستاوردها و عملکردهای دولت را در بخش‌های مختلف اطلاع رسانی کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره حضور دکتر روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جدید ریاست این مجمع، تاکید کرد: روابط دولت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ، قطعاً روابط خوبی بوده و خواهد بود و طبیعی است با توجه به روابط بسیار خوب بین آقای رئیس جمهور و آیت الله  آملی لاریجانی و همچنین اعضای مجمع تشخیص، این روابط خوب در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به عدم اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی گفت: مرکز آمار براساس همان وظیفه قانونی اعلام می‌کند و  این بار نیز مرکز آمار اعلام کرد و مشکلی نیست. براساس قانون، مرکز آمار به رسمیت شناخته می‌شود.

دکتر واعظی ادامه داد: این موضوع در جلسه هیات دولت بحث و بانک مرکزی  پیش‌قدم شد و اعلام کرد مرکز آمار سیستمی است که در تمام کشور حضور دارد و ما فعلاً تا زمان فراهم شدن بسترها ، آمار را اعلام نمی‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بحثی در مورد فتنه 98  و اینکه قرار است اتفاقاتی بیفتد، مطرح می‌شود و برخی از کارشناسان معتقدند که این موضوع امنیتی کردن فضا قبل از انتخابات مجلس است، تاکید کرد: فتنه 98 را آمریکا می‌خواهد بوجود بیاورد و هدف آن نیز فشار به ملت و نظام است و بین دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، راست، چپ و معتدل فرقی نمی گذارد  و می‌خواهد همه را بزند. ما باید متحد شویم تا از این مقطع ، به درستی عبور کنیم.

دکتر واعظی درباره سخنگوی دولت و اینکه سخنگویی دولت از طریق شما انجام می‌شود، گفت: سخنگویی از طریق من انجام نمی‌شود و سخنگویی از طریق همه اعضای دولت که روزهای چهارشنبه‌ راجع به مسائل وزارتخانه‌ها سخن می‌گویند، انجام می‌شود. آقای رئیس جمهور هم در دولت تأکید کرده است و از همه وزرا و  معاونین درخواست کرده که با رسانه‌ها بیشتر حرف بزنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری