رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری بر معرفی و تبلیغ داشتهها و ظرفیتهای تاریخی، طبیعی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان دوشنبه 20 خرداد 98 در دیدار با فتحالله حقیقی استاندار زنجان گفت: «موضوع تبلیغات در همه حوزهها اهمیت دارد اما ضرورت آن در حوزه گردشگری بیش از سایر بخشهاست.»
او تصریح کرد: «ظرفیتهای گردشگری، تاریخی و طبیعی استان زنجان باید معرفی و شناسانده شود، فضای مجازی که عمق نفوذ بالایی دارد می تواند به عنوان راهکاری مناسب برای معرفی و تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد.»
مونسان ادامه داد: «باید برنامه ویژه گردشگری برای زنجان تعریف شود، در این برنامه توجه به رویدادها و تبلیغ و تقویم آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.»
معاون رئیسجمهوری اضافه کرد: «برنامهریزی برگزاری رویدادهایی فراگیر با تاریخ مشخص می تواند تاثیر بسزایی در جذب گردشگران داشته باشد و استان زنجان باید در این زمینه گام بردارد.»
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: «ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله هم در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است و در توسعه گردشگری استان هم تاثیرگذار دارد.»
همچنین در این جلسه فتحالله حقیقی استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان دارای جاذبههای تاریخی متعدد و کمنظیری است، گفت: «غار کتله خور، گنبد سلطانیه، مردان نمکی و بازار زنجان تنها چند نمونه از آثار تاریخی متعدد زنجان هستند.»
او تصریح کرد: «برنامه ریزی برای افزایش ماندگاری مسافران در زنجان از اولویتهای ما در زنجان است و خوشبختانه در ایام نوروز 98 با اقداماتی که صورت گرفته بود شاهد افزایش ماندگاری گردشگران در استان بودیم.»
حقیقی یادآور شد: «تقویت زیرساختهای گردشگری استان و تبلیغ داشتههای تاریخی و طبیعی از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.»
محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی و یحیی رحمتی مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان زنجان نیز در این دیدار حضور داشتند.