آخرین مطالب

معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت نفت و گاز: بخش نفت و گاز تحریم‌ها و انحصار‌های خارجی را بی اثر کرد

معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت نفت و گاز: بخش نفت و گاز تحریم‌ها و انحصار‌های خارجی را بی اثر کرد سیاسی - اجتماعی

معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت نفت و گاز: بخش نفت و گاز تحریم‌ها و انحصار‌های خارجی را بی اثر کرد

  بزرگنمایی:
دکتر جهانگیری ظهر امروز(یکشنبه) پس از بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در شرایطی که دولت در معرض بمباران اخبار منفی از خارج از کشور به منظور زیر سوال بردن آینده و دستاوردهای نظام است و در داخل نیز گاهی به دلیل بدسلیقه گی پمپاژ اخبار منفی انجام می شود، دستاوردهای این نمایشگاه نشان می دهد که ایران به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می کند. معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه در شرایط کرونا و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امکان دعوت از مردم عزیز برای بازدید از چنین نمایشگاه هایی وجود ندارد، گفت: مجموعه فرزندان ایران هم در بخش نفت، گاز و هم در بخش پالایش و پتروشیمی کارهای بزرگی کردند و کارهای بزرگی در دست اجرا دارند که ارزنده و قابل ستایش است.

معاون اول رییس جمهور گفت: دستاورد‌های فرزندان غیور کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بیانگر آینده درخشان پیش رو و شکست تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

به گزارش پایگاه خبری  صبح ملت نیوز ،دکتر جهانگیری ظهر امروز(یکشنبه) پس از بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در شرایطی که دولت در معرض بمباران اخبار منفی از خارج از کشور به منظور زیر سوال بردن آینده و دستاوردهای نظام است و در داخل نیز گاهی به دلیل بدسلیقه گی پمپاژ اخبار منفی انجام می شود، دستاوردهای این نمایشگاه نشان می دهد که ایران به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می کند.
معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه در شرایط کرونا و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امکان دعوت از مردم عزیز برای بازدید از چنین نمایشگاه هایی وجود ندارد، گفت: مجموعه فرزندان ایران هم در بخش نفت، گاز و هم در بخش پالایش و پتروشیمی کارهای بزرگی کردند و کارهای بزرگی در دست اجرا دارند که ارزنده و قابل ستایش است.
وی افزود: برای هر ایرانی شاید این سوال مطرح بود که ایران به عنوان یکی از کشورهایی که دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز است آیا می تواند خود از این استعدادها و ظرفیت ها استفاده کند؟ این نمایشگاه نشان می دهد که ما در حوزه دانش، داخلی سازی و توانمند سازی مجموعه ها برای تولید محصولاتی که قابلیت عرضه به داخل و خارج از کشور را داشته باشد، گام های بلندی برداشته ایم.
دکتر جهانگیری با اشاره به تصمیم وزارت نفت برای استفاده از توان دانشگاه های کشور به منظور حضور در این عرصه مهم، گفت: وقتی در جلسه ای که بنده نیز حضور داشتم چنین تصمیمی اتخاذ شد فکر می کردیم که این کار اقدامی پر ریسک است و حتی ممکن است دانشگاه های کشور برای تولید محصولات نیازمند سالها زمان باشند، اما امروز و در بازدید از بخش ها و سالن هایی که مرتبط با شرکت های دانش بنیان بود دیدیم که چگونه اعضای هیات علمی و دانشجویان مرتبط با این حوزه برای توسعه و خودکفایی به طور همه جانبه درگیر کار شده اند و علاوه بر تولید دانش و مهندسی محصولات در حوزه بازیافت نیز در سریع ترین زمان پروژه های واگذار شده را انجام دادند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: انحصار تولید برخی از محصولات که در این نمایشگاه به نمایش درآمد در اختیار معدود کشورها و شرکت های خارجی است اما شرکت های ایرانی موفق شدند در زمینه ساخت تجهیزات نظیر ساخت توربین ها و کمپرسورها توانمندی بالایی را ارائه کنند که جزو افتخارات است. تولیداتی که مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی است.
وی با اشاره به ساخت کمپرسورهای خاص برای ایجاد خط راهبردی انتقال نفت به بندر جاسک، گفت: این خط انتقال از اصلی ترین، راهبردی ترین و اساسی ترین طرح های کشور است. طرحی که پس از تصمیم گیری برای صادرات نفت از بندر دیگری به جز خارک در خارج از خلیج فارس اجرا شد. حتی فولاد مورد نیاز برای لوله های این طرح که بتواند گاز ترش را جابجا کند از سوی شرکت های داخلی و مطابق استانداردهای بین المللی که وزارت نفت بسیار بر آن پافشاری می کرد، تولید شد. این در حالی است که در گذشته حتی ورق های معمولی مورد نیاز برای تولید لوله های مرتبط با صنعت نفت و گاز از خارج وارد می شد.
دکتر جهانگیری گفت: هیچکس تصور نمی کرد کشور می تواند در سخت ترین و شدیدترین شرایط تحریم های آمریکا در این سه سال اخیر بتواند پروژه های این چنینی را اجرا کند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح پروژه و طرح بزرگ پالایشگاه بید بلند از سوی رییس جمهور، گفت: این پالایشگاه نمادی از طرح هایی است که در زمان تحریم آمریکا راه اندازی شد و به نتیجه رسید. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به معنای واقعی کارآمدی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند و شعار ما می توانیم را نه در حد حرف بلکه به طور واقعی اجرا کردند. البته کسانی هستند که مدعی شعار ما می توانیم هستند اما کوچکترین کاری از این جنس در پرونده های کاری آنان وجود ندارد.
وی افزود: کارآمدی یعنی تولید محصولی که در انحصار خارجی ها بود و بدون کوچکترین اتهام نسبت به زد و بند و فساد به مرحله تولید رسیده است. در حالی که برخی در پرونده کارها و تشکیلاتشان ده ها مورد فساد دیده می شود.
دکتر جهانگیری گفت: کارهایی بزرگ و در سطح بین المللی اتفاق افتاده که به معنای واقعی تحریم ها را بی اثر کرده است. ما نگذاشتیم بزرگترین پروژه های کشور در دوران تحریم نه تنها تعطیل شود بلکه به سرعت جلو رفته و اجرایی شود.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: فرزندان ملت ایران در وزارت نفت کار مهم دیگری نیز در حوزه تحریم انجام داده اند که آن صادرات نفت بود. صادرات برای پاسخگویی به نیازهای کشور، متاسفانه در سه سال دوران تحریم کنونی بیش از 100 میلیارد دلار از درآمدهای ارزی کشور به خاطر تحریم ها کاهش یافت اما همکاران وزارت نفت با روش های جدید و شجاعانه نگذاشتند جریان فروش نفت قطع شود.
وی ادامه داد: من روزها و هفته های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای کمک به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند.
دکتر جهانگیری گفت: روزهای بهاری خوبی در پیش رو خواهیم داشت حتی در همین ماه های اخیر و دوره ریاست جمهوری ترامپ رکوردهایی در صادرات نفت و میعانات نفتی به دست آمد که قابل توجه است .در دورانی که کسی که آرزو می کرد فروش نفت ایران به صفر برسد ، ما در دیماه امسال به بزرگترین رکورد در صادرات نفت رسیدیم.
وی افزود: امیدوار هستم با اقدامات و هماهنگی هایی که در داخل کشور پیش می آید مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند و امیدواریم کسانی که بیخود برای خود تصوراتی دارند، روزهای خوش مردم را تلخ نکنند و بگذارند مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری