آخرین مطالب

دکتر واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت: مجلس و دولت روی موضوع معیشت مردم اتفاق نظر دارند/ نباید بودجه را سیاسی و بهانه‌ای برای انتخابات 1400 کرده و به صورت تبلیغاتی به ‌آن پرداخته شود

دکتر واعظی: نباید بودجه را سیاسی و بهانه‌ای برای انتخابات 1400 کرده و به صورت تبلیغاتی به ‌آن پرداخته شود اقتصادی - سیاسی - اجتماعی

دکتر واعظی: نباید بودجه را سیاسی و بهانه‌ای برای انتخابات 1400 کرده و به صورت تبلیغاتی به ‌آن پرداخته شود

  بزرگنمایی:
رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه معیشت مردم موضوعی است که هم مجلس محترم و هم دولت روی آن اتفاق نظر دارند،اظهارداشت: انسجام، هم‌فکری و مشورت بین سران سه قوه هر چقدر بیشتر باشد امور کشور راحت‌تر پیش می‌رود و بر همین اساس امروز جلسات سران سه قوه با فاصله کمتری انجام می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه معیشت مردم موضوعی است که هم مجلس محترم و هم دولت روی آن اتفاق نظر دارند،اظهارداشت: انسجام، هم‌فکری و مشورت بین سران سه قوه هر چقدر بیشتر باشد امور کشور راحت‌تر پیش می‌رود و بر همین اساس امروز جلسات سران سه قوه با فاصله کمتری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا در نشست سران قوا در زمینه معیشت مردم و وضعیت بورس توافق جدیدی اتخاذ شده است؟ اظهارداشت: خوشحالیم از اینکه جلسات سران سه قوه با یک فاصله کمتری انجام می‌شود طبیعی است که امروز کشور هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی نیاز دارد به اینکه سران محترم قوا دیدارهای نزدیک‌تری داشته و مسائل مهم کشور را با هم تبادل نظر کنند لذا انسجام، هم‌فکری و مشورت بین سران سه قوه هر چقدر بیشتر باشد امور کشور راحت‌تر پیش می‌رود و تسهیل می‌شود.
دکتر واعظی تاکید کرد: معیشت مردم موضوعی است که هم مجلس محترم و هم دولت روی آن اتفاق نظر دارند. شرایط جهانی بعد از ترامپ برای همکاری ایران با کشورهای مختلف وضعیت بهتری پیدا می‌کند و درخصوص روابط بانکی ، صادرات و واردات وضعیت ایران بهتر از گذشته خواهد بود طبیعی است که باید نتیجه این تحولات خودش را روی سفره مردم نشان دهد. به همین جهت در بودجه بایستی معیشت مردم و گشایشی که باید برای مردم به وجود بیاید و کاهش قیمت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته سران قوا و هم در جلسه‌ روز دوشنبه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا بین کمیسیون تلفیق و ستاد اقتصادی دولت به طور مشخص سازمان برنامه و بودجه،توافق شد که ارتباطات نزدیک‌تری با هم داشته باشند و جلسات مستمری گذاشته شود. آقای رئیس جمهور هم در همان جلسه تاکید کردند که هر وقت لازم است که با حضور ایشان جلسه تشکیل شود ،ایشان آمادگی دارند که این جلسه باشد.
دکتر واعظی گفت: باید بتوانیم با هم‌فکری و همکاری دست دلال‌ها و واسطه‌ها را کوتاه کنیم. از این رو هزینه و پولی که پرداخت می‌شود یا باید در اختیار تولیدکننده باشد یا اینکه ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد، آن چیزی هم که از خارج وارد می‌شود، باید مستقیم به دست مردم برسد. اینکه چند تا واسطه با هم هر بار هر کدام یک درصدی برمی‌دارند تا به دست مردم برسد این کار درستی نیست.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون تلفیق در چارچوب توافقات دولت و مجلس عمل می‌کند یا خیر و اینکه آیا خوش‌بین هستید که در این چارچوب عمل شود یا خیر؟ اظهارداشت: به این سوال نمی‌شود یک پاسخ کلی داد بستگی به جزء به جزء دارد. دولت از برخی پیشنهادات استقبال می‌کند ضمن اینکه دولت حدود 11ماه روی لایحه بودجه وقت گذاشته است بنای ما بر این بود که بودجه قابل اجرا و در راستای منافع کشور و مردم نوشته شود به همین دلیل از هر پیشنهاد اصلاحی چه قبل از اینکه لایحه را تقدیم مجلس کنیم استقبال کردیم و امروز هم از هر پیشنهادی که از مجلس داده شود، استقبال می‌کنیم.
دکتر واعظی با بیان اینکه نمی‌خواهیم بگوئیم هیچ انعطافی برای پذیرش اصلاحات مجلس نداریم، گفت: در برخی از موارد کار کارشناسی ما با ایده‌هایی که در مجلس داده می‌شود همسویی ندارد مثلا وقتی که می‌گویند اینقدر باید مالیات گرفته شود، می‌دانیم که به مردم فشار می‌آید یا مثلا می‌گویند اینقدر نفت فروخته شود و اینقدر درآمد داشته باشد در حالی که با کارشناسی هایی که انجام دادیم، می دانیم که درآمد آن اینقدر نمی‌شود. بر این اساس اختلاف‌نظرهایی هست.
رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: دولت از هر گونه پیشنهادات اصلاحی‌ که کمک به اجرای بودجه باشد، استقبال می‌کند اما اگر پیشنهاداتی شود که شاکله لایحه را به هم بزند قطعا نمی‌توانیم استقبال کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ایرادات برخی نمایندگان به لایحه بودجه 1400، گفت: نباید بودجه را سیاسی کنیم و آنرا بهانه‌ای برای انتخابات 1400 کرده و به صورت تبلیغاتی به ‌آن پرداخته شود، متاسفانه الان اینطور شده و انواع و اقسام افراد در مجلس درباره بودجه صحبت می‌کنند درحالیکه در گذشته چنین چیزی وجود نداشت.
دکتر واعظی با بیان اینکه مواردی که حتی در کمیسیون تلفیق تصویب می‌شود لزوما در صحن مجلس تصویب نمی‌شود و ممکن است تغییر کند، گفت: دوستان باید بدانند که 5 ماه و نیم سال آینده را همین دولت باید جوابگو باشد ضمن اینکه سعی کردیم به نحو احسن بتوانیم با همین بودجه دولت را اداره کنیم حتی دنبال این هستیم که دولت بعد هم، چون‌که اول کارش هست بتواند به خوبی کشور را اداره کند لذا نه فقط برای بودجه تلاش می‌کنیم، حتی تلاش می کنیم که تحریم هم برداشته شود که دولت بعد بتواند کشور را اداره کند.
رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره علت قطعی برق و خاموشی های روز گذشته اظهارداشت: مساله‌ای که اتفاق افتاد این بود که اختلاف دیدگاهی بین سازمان محیط زیست و وزارت نفت و وزارت نیرو برای استفاده از سوخت بود. در صورتی که خودمان در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که در تهران و کرج به هیچ‌وجه از مازوت استفاده نشود و الان هم از مازوت استفاده نمی‌شود یعنی از قبل هم استفاده نمی‌شد ولی ما پیشگیری کردیم که این کار نشود.
دکتر واعظی افزود: در کلان شهرهایی که جمعیت آن زیاد است و وارونگی هوا در زمستان وجود دارد در آنها هم از مازوت استفاده نمی‌شود ولی خودِ این ایده باعث شده که به نوعی برای استفاده از مازوت در همه نیروگاهها محدودیتی به وجود بیاید.
وی اضافه کرد: این محدودیت ناخواسته به گونه‌ای شد که وزارت نیرو را هم با یک اتفاق به نام مشکل سوخت نیروگاه ها که پیش‌بینی نکرده بود مواجه کرد. ضمن اینکه در دو سه ماه گذشته مرتب به مردم توصیه شده بود که در فصل زمستان در جاهای سرپوشیده ،پنجره‌ها را مدتی باز کنید که هوا تغییر پیدا کند آنهایی که این دستورالعمل را می‌دادند نمی‌دانستند که چقدر باعث می‌شود که مصرف سوخت بالا برود لذا خواهش داریم که مردم عزیز مقداری در دمای منزل و استفاده از روشنایی صرفه‌جویی کنند.
رییس دفتر رییس جمهور درخصوص ارتباط خاموشی ها با استخراج بیت کوین توسط دولت ، تصریح کرد: اینکه گفته شود که دولت بیت کوین را استفاده می‌کند، این اصلا یک جفا است، دولت اصلا وارد این مسائل نمی‌شود و اما اینکه در یک سال گذشته در جاهای مختلف بیت کوین استخراج می شده، فشار روی دولت آمد که به نوعی بتوانند این را ضابطه‌مند و قانونمند کنند و لذا دو بار در دولت مورد بررسی قرا رگرفت و مقرر شد تا از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم استفاده از آنرا تایید کند.
دکتر واعظی افزود: البته امروز در دولت ادعایی هم شد که علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند در برخی مرغداری‌ها و جاهای مختلف از آن استفاده می‌کنند که آقای رئیس جمهور اجازه دادند وزارت اطلاعات و وزارت کشور با جدیت دنبال کنند و اگر جایی استفاده می‌شود محکم با اینها برخورد کنند چون که الان از حقی که مردم برای دمای منزل یا روشنایی خانه خود لازم دارند، اینها برای این کار ، استفاده می‌کنند.
رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ادعای پمپئو درباره اینکه جمهوری اسلامی ایران پایگاه جدید تروریستی با القاعده هست ، گفت: بالاخره اینها روزهای پایانی عمر دولت‌شان است و روزهای پایانی عمر سیاسی‌شان را می گذرانند با فضاحتی که در چهار سال گذشته به وجود آوردند که بسیاری از آنها پنهان مانده بود ولی خوشبختانه در دو هفته گذشته آنچه که در آمریکا اتفاق افتاد، اشتباهات و سیاست‌های غلط آنها را بالاخره افشا کرده و طبیعی است که در این روزهای باقی مانده به هر حربه‌ای متوسل شوند به نظر من این صحبت ها بیشتر جنگ روانی است و هیچ اثری نه در منطقه و نه در دنیا می‌گذارد و نه حتی خریداری دارد لذا اصلا نگران این مساله نیستیم و وزارت خارجه هم با این موضوع برخورد مناسبی خواهد کرد.
دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره رایزنی های اخیر با مقامات کره جنوبی دررابطه با ارزهای مسدود شده کشورمان، اظهارداشت: در این ارتباط، بخاطر فشارهای مختلفی که هم وزارت خارجه و هم بانک مرکزی به دولت کره آورده بودند،این سفر از ماه قبل طراحی شده بود. وزارت خارجه و بانک مرکزی خیلی محکم برخورد کردند و گفتند که اقدام آنها به هیچ وجه قابل قبول نیست. آنها قول دادند که خودشان این موضوع را دنبال کنند و اجازه بگیرند که این پول آزاد شود.
رییس دفتر رییس جمهور تضریح کرد: با فراهم کردن مقدمات کارهای حقوقی و آماده شدن زمینه‌های آن با کره ای ها اتمام حجت شد و امیدوار هستیم که انشاءالله در ماه آینده توفیقاتی به وجود بیاید. البته پول‌های دیگری هم در جاهای دیگر داریم که به دلیل فشارهای آمریکا مسدود شده که انشاءالله در رابطه با آنها هم در ماههای آینده گشایش به وجود می‌آید.
رئیس دفتر رئیس جمهوردر پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد قائم مقام وزیر امور خارجه کره به ایران مبنی بر خرید آمبولانس با پول های مسدود شده ،‌تاکید کرد: به هیچ وجه موافق چنین پیشنهادی نبوده و دنبال حق خودمان هستیم و پولی که آنجا است باید آزاد شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوردر پاسخ به سوالی درباره بررسی موضوع قیمت فولاد در ستاد اقتصادی دولت، اظهارداشت: در این جلسه آقای رزم حسینی پیشنهادشان را مطرح کردند،همزمان بحثی هم در مجلس جریان دارد و قرار بر این شد که وزارت صمت طرحی که خودشان دادند و آن بحثی که در مجلس هست را بررسی کنند و پیشنهادی را بدهند. مهم این است که قیمت فولاد، یک قیمت واقعی برای مصرف کننده باشد و کارخانجات فولادی هم برای آن کاری که می‌کنند، بتوانند توسعه خود را انجام دهند و در این میان دست واسطه‌ها کوتاه شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری