آخرین مطالب

معاون گردشگری تاکید کرد پیشرفت هم‌زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی

معاون گردشگری تاکید کرد پیشرفت هم‌زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی فرهنگی

معاون گردشگری تاکید کرد پیشرفت هم‌زمان پروژه برند ملی گردشگری در دو بخش علمی و عملیاتی

  بزرگنمایی:
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: «نتایج پیشرفت در بخش علمی و پژوهشی هر یک از فازهای پروژه "برند ملی گردشگری ایران" به‌صورت هم‌زمان در تصمیم‌های اجرایی و عملیاتی حوزه گردشگری به‌کار گرفته می‌شود.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: «نتایج پیشرفت در بخش علمی و پژوهشی هر یک از فازهای پروژه "برند ملی گردشگری ایران" به‌صورت هم‌زمان در تصمیم‌های اجرایی و عملیاتی حوزه گردشگری به‌کار گرفته می‌شود.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در نشست با تیم اجرایی و مشاوران پروژه ملی گردشگری که در حال تعریف و تبیین برند صنعت گردشگری کشور هستند، گفت: «دست‌یابی به برند ملی کشور در قالب "مگاپروژه برند گردشگری ایران" شامل 8 زیر پروژه از جمله تشکیل شورای عالی برند گردشگری، تعیین استراتژی برند و هویت بصری آن، جریان سازی موضوع برند گردشگری میان فعالین حوزه صنعت گردشگری، استانداردسازی شرایط احراز و دریافت برند، آماده‌سازی اقلام بازاریابی و آغاز به‌کار  برند گردشگری است که تا کنون دو فاز آن به اتمام رسیده و دستاوردهای حاصل  به‌صورت همزمان در تصمیم‌گیری‌های اجرایی و عملیاتی به کار گرفته شده است.»

او درباره پیشرفت فاز نخست این پروژه یعنی تشکیل شورای عالی برند گردشگری افزود: «این شورا متشکل از پنج ارگان دولتی وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، صداوسیما، وزارت امور خارجه و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکیل شده است که جلسات آن با هدف سیاست‌گذاری، همراه‌سازی، نظارت بر عملکرد ارگان‌های درون و برون سازمان در پروژه برند گردشگری، تعامل با شورای عالی برند ملی، مدیریت مالی و حقوقی پروژه ونیز وارد کردن این مگا پروژه در سندهای چشم‌انداز تشکیل شده و مصوبات اجرایی آن پیش می‌رود.»

معاون گردشگری در تشریح دستاوردهای فاز دوم این پروژه تصریح کرد: «فاز تعیین استراتژی برند و هویت بصری آن با اجرای طرح مطالعات شناخت و طراحی هویت راهبردی، با هدف طراحی هویت رقابتی متمایز، مستقل و مطلوب برای برند ملی گردشگری و برنامه‌ریزی جهت انتقال آن به مخاطبان و ایجاد تصویر ذهنی مطلوب در  دو فاز به‌صورت زیرمجموعه شکل گرفته است.»

او با اشاره به اینکه فاز اول شناخت راهبردی است که بر اساس مدل‌های بِروز ارزیابی می‌شود و فاز دوم برنامه‌ریزی مربوطه است که بر اساس نتایج فاز اول پیش می‌رود؛ توضیح داد: «این طرح  در راستای تقویت آگاهی و تصویر ذهنی مخاطبان نسبت به برند ملی گردشگری ایران و همچنین نهادینه‌سازی ساختار و فرایندهای یکپارچه ارتباطی، بر پایه تحلیل محیط استراتژیک و شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو طراحی شده است.»

معاون گردشگری در تشریح گزارش روند پیشرفت طرح مذکور اظهار کرد: «تا کنون دستیابی به دورنمای بازار شامل: ارزش و رشد بازار، جذابیت بازار، روندها و پویایی‌های بازار، تحلیل وضعیت رقابتی از جمله شناسایی رقبا، ارزیابی جایگاه رقبا در بازار و بررسی منافع کلیدی که رقبا از آن بهره می‌برند، تحلیل رفتار مصرف‌کننده والگوشناسی شامل تحلیل ارزش‌ها،  اهداف و استراتژی‌ها به‌عنوان نتایج هویت‌سازی فاز دوم حاصل شده است.»

معاون گردشگری در ادامه با بیان اینکه برند نیاز حیاتی صنعت گردشگری کشور است و به یاری تعاملات فرابخشی همه فازهای اجرایی تعریف‌شده در این پروژه تا حصول نتیجه کامل به‌صورت مستمر پیشرفت خواهد کرد، گفت: «برند نه‌تنها نمادی است که یک محصول را از سایر محصولات جدا می‌کند بلکه تمامی ویژگی‌هایی است که هنگام فکر کردن به یک برند به ذهن مخاطب خطور می‌کند و این دقیقاً همان پیوست الزامی در همه طرح‌ها و اقدامات اجرایی حوزه گردشگری به شمار می‌رود.»

این مقام مسئول همچنین به دستاوردهای مدیریت بهینه برند بر سه پایه دوام، انسجام و واقع‌گرایی اشاره کرد و گفت:  «زمانی که صنعت گردشگری کشور به برند مجهز شد؛ قادر خواهد بود تا فلسفه وجودی، ارزش‌ها و پیام موردنظر را به‌خوبی منتقل کند،  اعتبار صنعت را تأیید کرده و افزایش دهد،  به وفاداری مخاطبان بیفزاید،  موجب برقراری ارتباط عاطفی و احساسی با مخاطبان شود و درنهایت ارزش ویژه ایجاد کند و آن را به یک دارایی ناملموس با ارزش مبدل سازد.»

این مقام مسئول در پایان به سایر زوایای پروژه ملی برند گردشگری اشاره کرد و گفت: «دستیابی به شاخه‌های دیگر برند در سایر زمینه‌ها از جمله برند مقصد، برند خدمات گردشگری و غیره نیز از اقدامات پیش رو به شمار می‌آید تا در پی آن فرآیند مدیریت مقصد شامل: توسعه و ارتقای واقعیت مقصد، جاذبه‌ها، زیرساخت‌ها، تسهیلات، دسترسی، خدمات رفاهی و به دنبال آن مدیریت تصویر مقصد متشکل از ساخت برند، توسعه تجربه، تعیین برند، مطالعات بازار، حصول اطمینان از انسجام برند و درنهایت مخابره برند مقصد، مخابره تصویر واحد، خدمت‌رسانی و مدیریت روابط مشتری حاصل خواهد شد.»

در پایان این نشست برنامه‌ریزی و ارائه راهکار اجرایی برای ورود به فاز سوم پروژه برند ملی گردشگری ایران با عنوان جریان‌سازی موضوع برند میان فعالین حوزه صنعت گردشگری انجام گرفت. 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری