آخرین مطالب

نجات؛ چالش مهم تهران در بحران/مدیریت بحران مقصران حادثه در ارتفاعات شمال تهران را معرفی کند

نجات؛ چالش مهم تهران در بحران/مدیریت بحران مقصران حادثه در ارتفاعات شمال تهران را معرفی کند فرهنگی - سیاسی - اجتماعی

نجات؛ چالش مهم تهران در بحران/مدیریت بحران مقصران حادثه در ارتفاعات شمال تهران را معرفی کند

  بزرگنمایی:
کریم همتی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود درباره میزان آمادگی در برابر بحران‌ها و مخاطرات گفت: اگر موضوع شارژ انبارها به عنوان یک موضوعی که برای تامین اقلام آن تحت فشار هستیم، نبود من به جرات به شما می‌گفتم که در شرایط مناسبی هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد که در صورت بروز بحرانی نظیر زلزله احتمالی در تهران یکی از چالش‌ها در حوزه نجات خواهد بود.

به گزارش صبح ملت نیوز ، کریم همتی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود درباره میزان آمادگی در برابر بحران‌ها و مخاطرات گفت: اگر موضوع شارژ انبارها به عنوان یک موضوعی که برای تامین اقلام آن تحت فشار هستیم، نبود من به جرات به شما می‌گفتم که در شرایط مناسبی هستیم.

وی یکی از چالش‌های پیش روی تهران در بحرانی نظیر زلزله احتمالی  را مساله نجات دانست و گفت:  در بحث امداد مشکل چندانی نخواهیم داشت، اما در موضوع نجات چالش‌های جدی داریم.

رییس جمعیت هلال احمر در ادامه آخرین جزئیات خرید واکسن از سوی این جمعیت را تشریح و در عین حال تاکید کرد که نیاز کشور به 19 تا 29 میلیون دوز واکسن است.

همتی درباره خرید واکسن گفت:  در مورد واکسن تلاش‌هایی انجام شد و پس از  دستور مقام وزارت نیز ما به جد تلاش‌های خود راآغاز کردیم. ما از منابع معتبر و البته سورس شرقی برای واردات یک میلیون دوز واکسن اقدام خواهیم کرد چرا که شرایط نگهداری این واکسن‌ها با شرایط ما هماهنگ تر است.

همتی ادامه داد: در مورد واکسن‌های اهدایی از کشورهای غربی نیز ما پیگیر موضوع هستیم اما بحث نگهداری این واکسن‌ها مشکل است و ممکن است امکان انتقال آن با هواپیما وجود داشته باشد اما با توجه به دمای منفی 70 درجه در عرضه مشکل خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه به 19 تا 29 میلیون دوز واکسن نیاز داریم، گفت: قرار نیست کل کشور واکسینه شوند بلکه افراد آسیب‌ پذیر باید آن را دریافت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به برخی نگرانی‌ها پیرامون توزیع واکسن تاکید کرد که سازمان غذا و دارو مانند همیشه بر این موضوع نظارت خواهد کرد و واکسن به دست نیازمندان خواهد رسید.


همتی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را خریداری خواهد کرد، گفت: مابقی واکسن‌ها که حدود 20 میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد. 

وی درباره میزان واکسن اهدایی نیز گفت: میزان این واکسن حدود 150 تا 200 هزار دوز است.

رییس جمعیت هلال احمر درباره اینکه چرا با وجود تاکید وزیر بهداشت مبنی بر دنبال کردن اخبار واکسن از سوی شخص وزیر در مورد واکسن اطلاع رسانی کرده است، گفت: این سخن وزیر در مورد تولید واکسن بود، در مورد خرید واکسن شخص وزیر به هلال احمر ماموریت داده است. 


وی با بیان اینکه یک میلیون دوز از چین خریداری خواهیم کرد، گفت: 150 هزار دوز اهدایی هم مربوط به شرکت فایزر است. 

 وی با انتقاد شدید از کشورهای غربی در ایجاد محدودیت برای خرید واکسن گفت: کشورهایی که ادعای آزادی و دموکراسی دارند مانع از دسترسی ما برای خرید واکسن می‌شوند.

 

مدیریت بحران دستگاههای مقصر در حادثه کوهستان شمال تهران را معرفی کند

وی با اشاره به ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس این بخش از قانون مسئولیت آموزش بر عهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است که در همین راستا ما برای بیش از 12 میلیون نفر آموزش های پراکنده را در نظر گرفته ایم. که حدود 10 درصد از جمعیت را شامل می شود  و اگر بخواهیم با احتساب هر خانوار 5 نفر حساب کنیم می توان گفت که آموزش های قابل توجهی به شهروندان ارائه شده است. علاوه بر این در تفاهم با وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت 15 میلیونی این وزارت خانه برای آموزشها استفاده خواهد شد. همچنین 40 پادگان آموزشی نیروهای مسلح شرایطی را فراهم کردند که آموزش های 30 ساعته امدادی به سربازان ارائه شود. البته همچنان معتقدیم که این آموزش ها کم است و تعداد افرادی که بتوانند با استفاده از این آموزش ها کاری را انجام دهند درصد بالایی نخواهند بود.

همتی به موضوع بودجه نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر طی سالهای اخیر همواره با وجود مشکلاتی که در تامین اعتبار و غیره داشته است درصدد افزایش امکانات و تجهیزات خود بودند. تنها در یک مورد تعداد بالگردهای ما از 2 فروند در سالی که زلزله بم رخ داد به بیش از 20 فروند در سال جاری رسیده است و بالغ بر 100 خلبان حرفه ای نیز جذب کرده ایم.

وی با اشاره به تنفس گاههای پیرامون پایتخت گفت: فضاهایی نظیر سرخه حصار، چیتگر و لویزان و ... که جزء تنفس گاههای پایتخت هستند شرایط خوبی برای اسکان ضروری در زمان بحران دارند که از حالا باید به فکر آنها باشیم.

همتی اظهار کرد: این که بیاییم و دعا کنیم که اتفاقی درتهران نیفتد چاره کار نیست اتفاق بالاخره می افتد اگرچه دعا کردن امر پسندیده ای است اما باید اقداماتی را انجام دهیم. برای بسیاری از این اقدامات نیز به بودجه و اعتبارات نیاز داریم و ما امیدواریم که مجلس محترم بدون آن که تغییری در ارکان و کلیات بودجه ای ایجاد شود به این نکته توجه داشته باشد که اعتبارات جمعیت هلال احمر را افزایش دهد.

وی افزود: در بحث تخصیص اعتبارات نیز ما از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که ارقامی را که قولش را به ما داده بودند تا پایان سال در اختیار سازمان هلال احمر قرار دهیم.

شارژ 50 درصدی انبارهای هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ی شارژ انبارهای هلال احمر نیز گفت: در حال حاضر با اعتبارات تخصیص داده شده اعتبارات ما 50 درصد شارژشده است که ما آنها را در استانهای سراسر کشور توزیع کرده ایم چادر و اقلام زیستی 16 گانه نیز خریداری شده و در این انبارها شارژ شده است و مراحل انجام خرید ها جلو می رود.

وی افزود: پول خرید بالگرد و قطعات بالگرد نیز در حال انجام است و سه بالگرد نیز به چرخه عملیاتی هلال احمر اضافه شده است . یک فروند بالگرد نیز پس از انجام امور مربوط به اورهال وارد چرخه خواهد شد.

همتی درباره ی سرانجام خرید 900 دستگاه خودرو نیز که مجوز آن از سوی دولت صادر شده بود، گفت: متاسفانه شرکت اصلی که باید این خودروها را از آن تامین می کردیم به خاطر تحریم ها نتوانست کار را جلو ببرد اقدمات دیگر انجام داده ایم و با توجه به این که مجوز تامین این خودروها تا سال 1401 پابرچاست ما امیدواریم تا آن زمان بتوانیم تمام این خودروها را خریداری کنیم. البته تا پایان امسال نیز اقداماتی را برای خرید چندین دستگاه انجام خواهیم داد.

وضع اعتبارات هلال احمر خوب نیست

همتی با بیان این وضع اعتبارات جمعیت هلال احمر خوب نیست گفت:  ما تا پایان سال اگر با همین وضعیت پیش برویم حدود 6000 میلیارد کسری بودجه خواهیم داشت و این سوای هزینه هایی است که باید برای اقدامات توسعه ای انجام شود. به همین دلیل نیز امیدواریم که اعتبارات ما در سال 99 از سوی سازمان برنامه وبودجه پرداخت شده و نمایندگان بتوانند میزان بودجه جمعیت در سال آتی را افزایش دهند.

وی ساماندهی و مولدسازی املاک و مستغلات جمعیت هلال احمر را نیز یکی از اولویتها برشمرد و گفت: به عنوان مثال ملکی با هزار میلیارد ریال ارزش حتی یک ریال هم بازدهی برای هلال احمر نداشت ما گفتیم که باید اقدامات لازم در خصوص مولد سازی و ساماند دهی این املاک و به ویژه موقوفات انجام شود.

همتی به راه اندازی خانه های هلال نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 37 هزار دهیاری در سراسر کشور داریم و ایده ما ایجاد خانه های هلال به عنوان یک هلال احمر کوچک در تمام دهیاری هاست. این اقدام هیچ هزینه و بار مضاعفی در دولت نداشته و ما در تلاشیم تا با رایزنی با دهیاری ها این مساله  انجام شود. در حال حاضر بیش از 3500 خانه هلال در سراسر کشور افتتاح شده و تا پایان این دولت تعداد خانه های هلال به تعداد 5000 خانه هلال خواهد رسید.

مدیریت بحران مقصران حادثه در ارتفاعات شمال تهران را معرفی کند

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ی این که چرا در حادثه رخ داده در کوههای شمال تهران تنها مردم به عنوان مقصر معرفی شده و اشاره ای به سهم دستگاههایی که علی رغم اعلام هشدار برای تعطیلی حاضر به پایان فعالیت خود نمی شوند، گفت: ما تنها یکی از دستگاهها و بخش های مدیریت بحران هستیم و متولی اصلی سازمان مدیریت بحران کشور است . در این زمینه باید این سازمان دستگاههایی را که تخلف کرده است شناسایی و معرفی کرده و به این موضوع رسیدگی کنند.

همتی در ادامه به حادثه رخ داده در ارتفاعات شمال تهران نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه 14 نفر از سوی امداد گران جمعیت هلال احمر نجات داده شدند متاسفانه در میان فوت شدگان نیز یکی از دندانپزشکان حاذق کشور نیز حضور داشت.

وی با بیان این که بیش از 100 نفر نیز در روز جمعه از این منطقه نجات داده شدند، گفت: هلال احمر به عنوان متولی جستجوی این حادثه بوده و سازمانها ونهادهایی نظیر فدراسیون کوهنوردی در بخش هایی از عملیات به ما کمک کرده و به هیچ عنوان متولی این موضوع نیستند.

همتی در عین حال گفت: البته نه هلال احمر نه آتش نشانی نه اورژانس به دنبال نام و نشان از بحران ها نیستند و به هدفشان که خدمت به مردم و نجات جان آنهاست عمل می کنند.

وی درباره ی برگزاری آزمون درجه ایثار امدادگران گفت: حدود 800 امداد گر با درجه ایثار به زودی جذب شده و مراحل پایانی کارشان طی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین به زودی آزمون های ایثار نیز برگزار خواهد شد و تمام کسانی که امتیاز ایثار را دریافت کنند به کار گرفته خواهند شد.

همتی درباره استخدام  و جذب در هلال احمر نیز گفت: ما دنبال به کارگیری هزار امداد گر و غیر امداد گر دیگر نیز هستیم و پیش نیازهای آن انجام شده است که ان شاءالله با توجه به قول سازمان برنامه و بودجه این اقدام را عملیاتی خواهیم کرد.

راه اندازی سامانه ندای صلح

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که ارتباط بی واسطه و مستقیم با مردم یکی از اولویتهای هلال احمر است گفت: در همین راستا دو شماره تلفن 84031111 و 84031000 علاوه سامانه های ارتباطی روابط عمومی با قابلیت پاسخگویی 30 تماس همزمان آماده ارتباط مستقیم با مردم پیرامون مسائل مختلف مرتبط با هلال احمر است.

همتی به اجرای طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: هلال احمر یکی از ارکان مهم این طرح بوده و در بحث نظارتی نقش بسیار مهمی بر عهده داشت ما در این طرح بیش از 60 هزار نفر روز نیروی فعال را به کار گرفتیم.

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری