آخرین مطالب

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: مردم برای حمایت از پرستاران و سلامت بزرگان خانواده ها، امسال دورهمی های یلدایی را متوقف کنند

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: مردم برای حمایت از پرستاران و سلامت بزرگان خانواده ها، امسال دورهمی های یلدایی را متوقف کنند فرهنگی - سیاسی - اجتماعی - سلامت - صدای مردم

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: مردم برای حمایت از پرستاران و سلامت بزرگان خانواده ها، امسال دورهمی های یلدایی را متوقف کنند

  بزرگنمایی:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات سختگیرانه برای مهار موج جدید بیماری کرونا اظهارداشت: موج سوم کرونا بسیار سهمگین بود اما اتحاد، همدلی و اعتماد مردم به کادر بهداشتی باعث نجات کشور از این موج سهمگین شد.

رئیس جمهور با تبریک روز پرستار و قدردانی از تلاش همه پرستاران کشور، از مردم خواست برای حمایت از پرستاران و سلامت بزرگان خانواده ها، امسال برگزاری دورهمی های یلدایی را متوقف کنند.

به گزارش صبح ملت نیو ز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات سختگیرانه برای مهار موج جدید بیماری کرونا اظهارداشت: موج سوم کرونا بسیار سهمگین بود اما اتحاد، همدلی و اعتماد مردم به کادر بهداشتی باعث نجات کشور از این موج سهمگین شد.

رئیس جمهور با اشاره به آمارها و گزارشهای ارایه شده در مورد وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در اجرای محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز در روزهای پایانی ماه آذر هیچ شهر قرمزی در سراسر کشور نداریم که این بسیار خوشحال‌کننده است و نتیجه همت و همکاری خوب مردم بوده است.

دکتر روحانی در عین حال خاطرنشان کرد: البته اینکه امروز شهر قرمز نداریم به این معنی نیست که این وضعیت پایدار و دائمی است و بی‌اعتنایی و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی قطعاً ما را دوباره با مشکل مواجه خواهد کرد، لذا استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری به عنوان یک عمل معروف همچنان باید در دستور کار باشد و از برگزاری اجتماعات و دورهمی‌ها که در شرایط امروز جامعه به عنوان عمل منکر شناخته می‌شود، حتماً باید پرهیز شود.

رئیس جمهور با قدردانی از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد اقتصاد و تولید کشور تلاش کردند، گفت: مثبت شدن رشد اقتصادی کشور در 6 ماهه اول امسال برغم بیماری کرونا و تحریم و جنگ اقتصادی دشمن از افتخارات بزرگ ملت ایران است و در حالی که بسیاری از کشورها با شیوع بیماری عالمگیر کرونا با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، ایران از جمله معدود کشورهایی بوده است که رشد اقتصادی‌اش مثبت بوده و در 6 ماهه اول امسال همه آمارها نشان‌دهنده مثبت بودن رشد اقتصادی ماست و امید و انتظار این است که در 6 ماهه دوم سال نیز این رشد اقتصادی تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تورم را نیز کنترل کنیم و در بخش اشتغال نیز شاهد توسعه و رونق بیشتری باشیم.

دکتر روحانی همچنین در ادامه از دست‌اندرکاران بخش آموزش کشور اعم از اساتید و معلمان که تلاش زیادی کردند تا در دوران شیوع ویروس کرونا، فرزندان ما از تحصیل و دانش محروم نمانند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت کمک معیشتی به کسانی که حقوق و درآمد ثابت ندارند و از کرونا متضرر شده‌اند، گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مجلس شورای اسلامی و تلفیق 2 مصوبه مجلس و ستاد کرونا برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا، مصوبه ستاد ملی در این زمینه اصلاح و مقرر شد به گروه‌هایی همچون افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به جای ماهانه 100 هزار تومان به هر فرد 120 هزار تومان پرداخت شود.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، افزود شرایط ما به گونه‌ای است که همچنان کمک‌های مؤمنانه باید به افراد نیازمند افزایش یابد و مردم خیر می‌توانند با استفاده از ایام فاطمیه پیش رو نسبت به ارایه کمک‌های مؤمنانه خود اقدام کنند. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد مقررات و پروتکل‌های لازم برای برگزاری مراسم فاطمیه طراحی و پیش‌بینی شود.

رئیس جمهور همچنین تصویب برگزاری آزمون استخدامی برای استخدام یکصد هزار نفر از متقاضیان شغل را از دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت:‌ براساس مصوبه امروز ستاد این آزمون با رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کسانی که همواره از شنیدن خبر موفقیت‌های ملت ایران عصبانی می‌شوند و مدام علیه ایران تلاش می‌کنند، گفت: کاری که این دولت در زمینه آب، برق و گاز مجانی برای اقشار محروم کشور امسال انجام داده و آرزوی ما در طول 42 سال گذشته بوده است،‌ یک کار بی‌نظیر و افتخارآمیز است.

رئیس جمهور تأکید کرد: در بخش برق و گاز کارهای بسیار بزرگی انجام شده به طوری که سالانه 2 هزار و 500 مگاوات به تولید برق کشور افزوده  شده و تا پایان این دولت تولید برق به 20 هزار مگاوات خواهد رسید و با این توانمندی 30 میلیون نفر از جمعیت کشور که مصرف‌شان پایین است، از دیماه برق‌شان مجانی خواهد بود و تقریباً همین تعداد نیز از گاز مجانی استفاده خواهند کرد، زیرا تولید گاز در کشور برای اولین بار به یک میلیارد متر مکعب رسیده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در خصوص آب نیز قدم‌های استثنایی در این دولت برداشته شده است، گفت: کاری که در سدسازی انجام شده، بی‌نظیر بوده و افتتاح هر 50 روز یک سد، کار بزرگ و ارزشمند این دولت بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند موفقیت‌های ملت ایران و خودکفایی‌های ما را بارو کنند، گفت: در زمینه برق، گاز و آب ابتدا به رشد کافی دست یافتیم و شرایط را آماده کردیم که امروز به تأمین مجانی آن برای خانواده‌های کم‌مصرف و نیازمند برسیم.

دکتر روحانی در بخش پایانی سخنان خود همچنین بار دیگر بر ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی‌ها و همچنین مراقبت از افراد سالمند و آسیب‌پذیر تأکید کرد و گفت: رعایت 2 هفته قرنطینه کامل برای مبتلایان به بیماری بسیار ضروری است و همچنین  جریمه افراد متخلف از رعایت دوره قرنطینه باید با جدیت اعمال شود.

در ابتدای جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعضای جلسه با قرائت فاتحه یاد و خاطره پرستارانی را که در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند، گرامی داشتند.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام میلاد با سعادت دخت مولای متقیان حضرت علی(ع) و دخت فاطمه اطهر حضرت زینب کبری(س) را خدمت همه مردم کشورمان و همه مسلمانان تبریک می‌گوییم و همچنین به تناسب اینکه این روز میلاد، روز پرستار هم است، خدمت همه پرستاران عزیزی که در این حدود یک سال و برای کرونا بویژه از اول اسفندماه تا امروز تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دادند س‍پاسگزاری و تقدیر می‌کنیم و برای شهدای عزیزشان آرزوی تعالی مقام داریم.

همچنین از مردم عزیزمان می‌خواهیم، مراسم شب یلدا را که با روز پرستار مصادف است، برای حمایت از پرستاران عزیزمان، برای حمایت از سلامت همه مردم جامعه‌ مخصوصا آنهایی که بیشتر در خطر هستند و ان‌شاء الله در مراسم یلدایی که همیشه بوده و اساس‌ آن هم احترام به بزرگ خانواده و صله رحم بوده است، بخاطر حفظ و سلامتی همان بزرگان خانواده متوقف کنند چون همین افراد مسن بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند و ان‌شاء الله این دید و بازدیدها و دورهمی‌ها را متوقف کنند و از طریق تلفن و فضای مجازی بتوانند این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

همان جمله‌ای که در فضای مجازی این روزها شایع شده جمله درستی است که جمع نشویم تا کم نشویم که واقعاً این جمع شدن‌ها باعث می‌شود خدای ناکرده عزیزی را از دست بدهیم و برای ما تأسف دائمی بوجود بیاید.

از مردم عزیز و بزرگوارمان تشکر می‌کنم که در این 2 ماه یعنی از ابتدای ماه آبان و 4 و 5 آبان که مصوبه را گذراندیم و مصوبه بعدی‌ که 14 آبان‌ بود و همچنین مصوبه بعدی که‌ اول آذر بود، همکاری کردند و

کسبه، اصناف، وسایل حمل و نقل، همه مردم و خانواده‌ها در رفت و آمد خانوادگی خیلی مراعات کردند و این افتخار بزرگ برای ما است که اول آذر بسیار نگران بودیم و دیدیم که 160 شهر ما قرمز بود و الان روزهای پایانی آذر هستیم، الحمدالله شهرهای قرمز ما صفر است یعنی شهر قرمزی امروز در سراسر کشور نداریم که این فقط همت و بزرگواری مردم عزیز ما بوده است.

البته در این ماجرای کرونا در همه جا مردم، دولت، کادر درمان، همه نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش گرفتند، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، بسیج و همه دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی بود و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور بود که توانست ما را از این موج سهمگین نجات دهد.

امروز آمارها را در آغاز جلسه نگاه می‌کردیم و همچنین نمودارهایی که بود، به استثناء یک تا دو استان همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بوده است. در اکثر بخش ها 2 موج داشتیم و این موج سوم بوده و جاهایی بود که یک موج داشتیم و موج دوم بود که به طور تقلیل می‌گوییم، موج سوم و وقتی در این موج سوم محاسبه می‌کنیم، موج بسیار سهمگین و متفاوتی بوده است بخاطر اینکه هم شرایط این ویروس تغییر کرده بود و هم  سمت سرمای هوا رفته بودیم.

سرمای هوا تأثیرگذار است به دلیل اینکه درها و پنجره‌ها بسته می‌شود و همه در یک محیط محدود جمع می‌شوند و آنجا به محیط سرایت آماده‌تر می‌شود و مشکلات بیشتر می‌شود. الحمدالله یک کار خوب و بزرگی در این مدت انجام گرفت و مراعات مردم جای تشکر و سپاسگزاری بسیار دارد و از تلاش همه نیروهایی که در صحنه بودند، قدردانی و تشکر می‌کنیم و همچنین کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشت که تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در اینجا از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد و اقتصاد کشور تلاش کردند اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی قردانی می کنیم. اینکه در 6 ماهه اول امسال رشد اقتصادی ما هم با نفت و بدون ‌نفت مثبت بود که بدون ‌نفت 1.4 دهم و با نفت 1.3 است که این یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است.

ضمن اینکه برخی از کسب و کارها تعطیل شده است یا نتوانستند فعالیت بکنند. مخصوصاً در بخش گردشگری و خدمات اما در عین حال، بخش های دیگر جبران کردند و به صحنه آمدند که بخش صنعت و کشاورزی جبران کرده است و این در شرایطی که در دنیا اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی مواجه هستند، بسیار آفتخار آمیز است.

کشورهای دارای رشد مثبت محدود هستند و بحمدالله جزو کشورهایی هستیم که علیرغم مشکلات تحریم و جنگ تحریم و اقتصادی داشتیم و همچنین کرونا 6 ماه مثبت بوده و ان‌شاء الله امیدواریم در 6 ماه دوم تا پایان سال، امید و محاسبات ما این نشان می دهد که امسال رشد اقتصادی ما مثبت است. سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت و ان‌شاء الله بتوانیم تورم را کنترل و مهار کنیم و در زمینه اشتغال هم خدمات ارزشمندی انجام بگیرد.

می‌خواهم از بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی یعنی همه آنهایی که برای آموزش فرزندان تلاش می‌کنند، تشکر کنم. حضوری اگر نشد اما معلمین و اساتید از طریق فضای مجازی و صدا و سیما تلاش بسیار بزرگی انجام دادند و نگذاشتند فرزندان ما از آموزش و علم و فرهنگ محروم بمانند.

وقتی پایه اول و دوم دبستان می‌رویم، آنها مشکلاتی دارند و وقتی حضوری نیست، با مشکل مواجه هستند و امروز یکی از مواردی که بحث شد این بود که اقداماتی برای پایه اول و دوم دبستان انجام دهیم که این به 2 هفته بعد موکول شد که قرارگاه در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد.

همچنین تشکر می‌کنم از همه آنهایی که تلاش کردند تا بتوانیم کمک معیشتی  برای آنهایی که حقوق ثابت ندارند، فراهم کنیم. همیشه دنبال کمک به آنهایی که حقوق ثابت دارند، بودیم و حالا این دفعه دنبال این هستیم آنهایی که حقوق ثابتی ندارند و باید روزانه کار کنند، بتوانند مخارج خانه را تأمین کنند چراکه بدلیل شرایط کرونایی نتوانستند در بازار آزاد خودشان فعالیت کنند.

تلاش کردیم تا برای اینها در 4 ماه یک کمک معیشتی را برای هر خانواده در نظر بگیریم البته بابت هر فرد خانواده قرار داشتیم 100 هزار تومان بدهیم و مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشت که برای برخی از آنها 120 هزار تومان مقرر کرده بود که این 2 مصوبه را با مجلس شورای اسلامی تلفیق و هماهنگ کردیم و آنهایی که مجلس مقرر کرده بود مثل کمیته امداد و بهزیستی، هر نفر 120 هزار تومان در 4 ماه می‌گیرند و بقیه 100 هزار تومان در این 4 ماه می‌گیرند که قسط اول آن به آذرماه مربوط می‌شد وپرداخت شده است و 3 قسط دیگر تا پایان سال ان‌شاء الله پرداخت خواهد شد و یک مشکلات مقرراتی هم بخاطر تلفیقی که با مجلس انجام داده بودیم داشت که امروز مصوبه را در این جلسه اصلاح کردیم.

شرایط ما شرایطی است که کمک مؤمنانه مردم در این شرایط توسعه پیدا کند. مخصوصاً ایام به نام فاطمیه و به نام حضرت صدیقه کبری(س) است و ان‌شاء الله این کمک‌ها از طرف خیرین و افراد مؤمن افزایش پیدا کن و امروز برای عزاداری فاطمیه مقرر شد که قرارگاه جلسات خود را بگذارد تا این مراسم چه در فاطمیه اول و چه در فاطمیه دوم در چارچوب و مقررات پروتکل‌ها انجام بگیرد.

همچنین برای اینکه 100 هزار نفر از عزیزان ما بتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و بتوانند شغل و کار مورد نظر خودشان را در این شرایط اقتصادی سخت پیدا کنند، این مصوبه هم امروز تصویب شد که چگونه این آزمون استخدامی با انجام همه مقررات و پروتکل‌های بهداشتی انجام بگیرد.

 در اینجا این نکته را می‌خواهم خدمت مردم عزیز اضافه کنم  مخصوصاً آنهایی که علیه ایران خیلی تلاش کردند و یک بار دیگر این را بشنوند چون هر باری که می‌شنوند، عصبانی می‌شوند و من خیلی خوشحال می‌شوم وقتی دشمنان ما و دشمنان ملت ایران را می‌توانیم عصبانی کنیم و آن کاری که دولت امسال انجام داد یعنی آب و برق و گاز مجانی برای اقشار محروم فراهم کرد که این جزو آرزوهای ما در طول 42 سال گذشته بود که شرایطی در کشور پیش بیاید تا اولا بتوانیم در برق دست برتری داشته باشیم که در این دولت در برق دست برتر داریم و 20 هزار مگاوات تا پایان دولت به برق اضافه می‌کنیم و سالانه 2 هزار و 500 مگاوات در برق تاکنون افزوده کردیم که متوسط 1.7 دهم و  نه 2.5 بود بنابراین در برق کار بزرگی انجام دادیم و لذا دست ما پر است و می‌توانیم بگوییم امروز برای افرادی که شرایط زندگی مناسبی ندارند و مقدار مصرف‌شان زیاد نیست، برق مجانی باشد یعنی 30 میلیون نفر در کشور که ان‌شاء الله از این ماه از برق مجانی و همچنین حدود 30 میلیون نفر از گاز مجانی استفاده خواهند کرد.

در گاز هم همین‌طور بود و در گاز در شرایطی هستیم که دست ما پر است. هیچ وقت در کشور تولید گاز به یک میلیارد متر مکعب نرسیده بوده و تولید گاز ما در اول دولت در حدود ششصد  بود که الان به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده است بنابراین در این زمینه هم می‌توانیم کار کنیم.

در آب هم همینطور است که در آب قدم‌های استثنایی در این دولت صورت گرفت و آب خلیج فارس و دریای عمان را به فلات مرکزی می‌بریم و اولین بخش آن افتتاح شد و کار بزرگ و عظیم و مهمی بود که انجام گرفت و ان‌شاء الله فاز‌های بعدی در ماه‌های بعد انجام می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت است و همچنین در زمینه آب کاری که در سدسازی در این دولت انجام گرفته بی‌نظیر بوده است و در هر 50 روز یک سد افتتاح کردیم و کار عظیم و بزرگی است که تا پایان دولت افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت.

در این دولت در هر 3 زمینه برق، گاز و آب در ابتدا رشد کافی بیش از همه دولت‌های گذشته در طول 40 سال گذشته انجام دادیم و شرایط را آماده کردیم و امروز رسیدیم به افرادی که مصرف کم دارند و جزو اقشاری آسیب پذیر هستند که آب و برق و گاز مجانی مقرر کردیم و این یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم هستند.

می‌دانم آنهایی که ضد ایران هستند و تبلیغات می‌کنند چقدر عصبانی هستند و دیدم که با چه حرص و عصبانیتی این را می‌گویند که چرا دولت این کار را کرده و چرا مجانی شده است و می‌خواهند باور نکنند.

همه پیشرفت‌های کشور را دشمنان باور نکنند.

در کرونا پیروز می‌شویم و اگر فردا در واکسن هم پیروز شویم باورشان نمی‌شود و همچنین در خودکفایی‌های بزرگ که انجام ‌دهیم، باورشان نمی‌شود که ما در بسیاری از زمینه‌ها در مسیر توسعه و خودکفایی حرکت می‌کنیم و مخصوصاً امسال که سال جهش تولید است و بحمدالله کار بسیار خوب و بزرگی در زمینه تولید انجام گرفته و انجام خواهد گرفت.

آخرین نکته برای مردم عزیز توصیه‌هایی است که همه باید آن را توجه کنیم. اینکه امروز در کشور شهری نداریم که وضعیت قرمز داشته باشد، به این معنی نیست که این دائمی و پایدار است و خدای ناکرده اگر مواظب و مراقبت نکنیم و به مقررات بهداشتی بی‌اعتنایی کنیم دومرتبه همان می‌شود و اگرچه بعضی از امور الحمدالله به عنوان معروف جا افتاده است، بعضی از موارد هم به عنوان منکر باید جا بیفتد که امروز ماسک به عنوان معروف جا افتاده است و الان همه مردم به این معروف توجه می‌کنند و امر به معروف هم می‌کنند و اگر جایی نبود می‌گویند مثلاً از ماسک استفاده کن.

اجتماعات و دورهمی‌های ما منکر است. این هم مقدار زیادی عمل شده و مردم توجه کردند و می‌کنند و باز هم باید جا بیفتد که عدم فاصله‌گذاری، اجتماعات و دورهمی‌ها به عنوان منکر است. مخصوصاً باید مراقبت کنیم از افراد سالمند و افراد آسیب‌پذیر و آنهایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و هر کس در خانواده خودش مواظب سالمندها و مواظب آنهایی باشد که بیماری زمینه‌ای دارند.

دورهمی‌ها را تا پایان سال و سال آینده کنار بگذاریم و تا زمانی که به ما بگویند شرایط مناسب است و خواهش می‌کنم کسانی که می‌فهمند که مبتلا شدند به این بیماری و مخصوصاً تست آنها مثبت شده حتماً آن 2 هفته را مراعات کنند و خودشان را قرنطینه و ایزوله کنند در اجتماع‌ها نیایند و آنهایی که موظف هستند، نسبت به افرادی که تخلف می‌کنند جریمه‌ها را اعمال کنند چون این مسأله بسیار مهمی است و کسی که خودش مثبت است در جامعه بیاید و خدای ناکرده دیگران را هم آلوده کند.

 همچنین افرادی که احساس می‌کنند که علائمی از بیماری دارند ولو اینکه ممکن است فکر کنند که سرماخوردگی است و آنفلوآنزا دارند چون علائم آن خیلی شبیه هم است و آنهایی که علائمی حس می‌کنند، حتماً به پزشک و بیمارستان مراجعه کنند برای اینکه ما دچار مشکل نشویم و باز هم تأکید می‌کنم که تجمع و دور همی‌ها به عنوان یک مشکل بزرگ حتی در دورهمی‌های خانوادگی مورد توجه ما باشد که بتوانیم به خوبی از این موج بگذریم و ان‌شاء الله موج دیگری هم پیش رو نداشته باشیم.

ان‌شاء الله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری