آخرین مطالب

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی، هنری و رسانه ای

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی، هنری و رسانه ای اقتصادی - سیاسی - اجتماعی

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی، هنری و رسانه ای

  بزرگنمایی:
سیدعباس صالحی پیش از امضای این تفاهم نامه گفت: استان قزوین در حوزه های مختلف فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان یک قطب فرهنگی و هنری به شمار می آید. وی تصریح کرد: در حوزه های مختلف شاهدیم که استان قزوین دارای مفاخر و شخصیت های فرهنگی و علمی برجسته در ادوار مختلف تاریخی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین پیش از ظهر امروز تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی، هنری و رسانه ای میان این وزارتخانه و استانداری قزوین امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح ملت  نیوز  به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی پیش از امضای این تفاهم نامه گفت: استان قزوین در حوزه های مختلف فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان یک قطب فرهنگی و هنری به شمار می آید.

وی تصریح کرد: در حوزه های مختلف شاهدیم که استان قزوین دارای مفاخر و شخصیت های فرهنگی و علمی برجسته در ادوار مختلف تاریخی است.

صالحی ادامه داد: استان قزوین در فضای میراث تاریخی و فرهنگی کشور چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ آثار به جا مانده کم نظیر است. این استان پایگاه خوشنویسی جهان اسلام است و در حوزه های مختلف مانند نگارگری، موسیقی، ادبیات، شعر و ... ممتاز و متمایز است.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین فرصتی برای ادامه اتفاقات خوب در حوزه های فرهنگی و هنری در این استان ایجاد می شود و این تفاهم نامه نقشه راهی برای اقدامات فرهنگی و هنری خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: بعد از امضای تفاهم نامه توجه به اجرایی شدن مفاد آن ضروری است و باید نسبت به تحقق موضوعات آن توجه داشت تا چشم انداز آینده قابل اعتناتر و قابل اتکاتر باشد. بنابراین با توجه به اهتمام استاندار این استان می توان افقی ایجاد کرد تا بتوان به تعهدات این تفاهم نامه عمل کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان قزوین افزود: ظرفیت این استان به گونه ای است که وقتی اجزای آن با هم ترکیب می شود می تواند چشم انداز یک استان پیشرفته را به همراه داشته باشد و به عنوان یک قطب داخلی و خارجی تلقی شود.

صالحی تاکید کرد: استان قزوین دارای زیرساخت های خوبی است و امیدوارم با عزم و اراده استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوان شالوده قابل اعتمادی در افق این تفاهم نامه برای ادامه راه فراهم کرد.

فرهنگ زیرساخت توسعه کشور است

در بخش دیگری از این جلسه، هدایت الله جمالی پور استاندار استان قزوین گفت: فرهنگ زیرساخت توسعه هر کشوری محسوب می شود و تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود مقوله های دیگر نیز توسعه نمی یابد.

وی افزود: در جامعه ای که فرهنگ مورد توجه نباشد سایر رخدادها در حوزه توسعه نیز کمکی به آن جامعه نخواهد کرد و ما هم با همین نگاه امیدواریم بتوانیم تفاهم نامه های همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم تا کمکی به توسعه فرهنگی در استان قزوین بشود.

جمالی پور ادامه داد: تمامی مفاد این تفاهم نامه کارشناسی شده و متناسب با نیازهای فرهنگی و هنری استان در نظر گرفته شده است و امیدوارم به طور کامل اجرایی شود و استانداری قزوین هم تمام اهتمام خود را با هدف اجرا و تحقق  این تفاهم نامه به کار می برد.

در ابتدای این جلسه علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزارشی از روند تنظیم این تفاهم نامه ارائه کرد.

وی گفت: در این تفاهم نامه به موضوعات مختلفی پرداخته شده که از آن جمله می توان به اعتبارات جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شامل تکمیل، تعمیر، تجهیز، پروژه های احداث پردیس سینمایی امید در شهر محمدیه، سایر طرح ها و پروژه های عمرانی، فعالیت های دینی، قرآنی و مذهبی، هفته های قرآنی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حمایت های سینمایی برای تولید فیلم کوتاه، داستانی و مستند، سینما سیار، جشنواره های سینمایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کمک به راه اندازی نمایندگی انجمن سینما جوان آبیک و تاکستان، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، آموزشی و مساجد و خرید کتاب از ناشران، کمک به جشنواره های فرهنگی مانند صنعت چاپ، شعر، هفته کتاب، حمایت از برگزاری جایزه ملی عارف، مراسم نشان ملی دبیرسیاقی، برگزاری هفته های فرهنگی قزوین در تهران و ... اشاره کرد.

وی کمک به برگزاری جشنواره های مطبوعات، مراسم تجلیل روز خبرنگار، کمک به خانه مطبوعات، تجهیز کتابخانه های تخصصی مطبوعات، حمایت از موسیقی و گسترش هنرهای تجسمی و نمایشی در استان، حمایت از کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان، راه اندازی هنرستان در استان، بیمه و تسهیلات هنرمندان و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان، توجه به حوزه فرهنگ عمومی و حوزه های پژوهشی در استان و کمک به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان، حمایت از پژوهش های کاربردی با اولویت فرهنگ عامه و ... را از دیگر موضوعات مورد تاکید در این تفاهم نامه برشمرد.

در پایان این جلسه اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم گفت: مهمترین سیاست ما در استان قزوین تاکید بر توجه به جایگاه حاکمیتی این اداره کل در استان است که خوشبختانه این جایگاه با عنایت آقای استاندار محقق شده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم در زمینه رشد شاخص های فرهنگی در استان تلاش داشته باشیم که توانستیم آن را با حمایت های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار استان به یک فرصت تبدیل کنیم.

اسماعیلی گفت: توجه به فرهنگ گفت و گو، احیای جایگاه حاکمیتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین، معرفی مفاخر استان و به تبع آن برگزاری رویدادهای فرهنگی آن و ... از جمله تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین است.

وی در عین حال تصریح کرد: سه بزرگداشت در پیش داریم که امروز پوستر آن از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین رونمایی می شود. نشان ملی دبیرسیاقی از جمله این بزرگداشت ها است. دبیرسیاقی از بزرگان زبان و ادب فارسی است که دستیار ارشد دهخدا در تنظیم لغت نامه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: دومین بزرگداشت جایزه ملی عارف قزوینی است که از مفاخر بزرگ کشور در حوزه موسیقی است. این بزرگداشت با هدف احیای تصنیف های ایرانی برگزار می شود.

وی جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی با عنوان یادگار را هم سومین بزرگداشت در این استان عنوان کرد و گفت: در این جشنواره به فیلم هایی که بتواند میراث فرهنگی کشور در حوزه های ملموس و غیر ملموس را در قالب فیلم های کوتاه، نیمه کوتاه و بلند به صورت مستند معرفی کند، نشان مینودری اهدا می شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی، هنری و رسانه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری استان قزوین به امضای سیدعباس صالحی و هدایت الله جمالی پور رسید.

همچنین از سه پوستر جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی (یادگار)، نخستین جایزه ملی عارف و نشان ملی دبیرسیاقی  رونمایی شد.

در این جلسه علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی هم حضور داشتند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری