آخرین مطالب

این مافیا مدعی افشای آزار جنسی کودکان است!

این مافیا مدعی افشای آزار جنسی کودکان است! فرهنگی - اجتماعی

این مافیا مدعی افشای آزار جنسی کودکان است!

  بزرگنمایی:
فکر می‌کنید فقط جماعتی از فارسی‌زبانان هستند که در آستانه خداحافظی ترامپ از کاخ سفید عزادارند و ناراحت اینکه «پرزیدنت دل‌ها» ایران را با «ویتامین B۵۲» (اسم مستعاری که برای جنگنده بمب‌افکن‌های B۵۲ استفاده می‌شود) بمباران نکرده و کشور را دو دستی تقدیم براندازان نکرده؟ خب اشتباه می‌کنید! راست‌گراهای افراطی در سراسر دنیا این روزها در غم و اندوه به سر می‌برند اما غیر از آنان خیلی‌های دیگر هم عزادارند؛ از جمله گروهی از سفیدپوستان جهان که «ترامپ» را مسیح می‌دانستند!

فکر می‌کنید فقط جماعتی از فارسی‌زبانان هستند که در آستانه خداحافظی ترامپ از کاخ سفید عزادارند و ناراحت اینکه «پرزیدنت دل‌ها» ایران را با «ویتامین B52» (اسم مستعاری که برای جنگنده بمب‌افکن‌های B52 استفاده می‌شود) بمباران نکرده و کشور را دو دستی تقدیم براندازان نکرده؟ خب اشتباه می‌کنید! راست‌گراهای افراطی در سراسر دنیا این روزها در غم و اندوه به سر می‌برند اما غیر از آنان خیلی‌های دیگر هم عزادارند؛ از جمله گروهی از سفیدپوستان جهان که «ترامپ» را مسیح می‌دانستند!

اینکه حضرت مسیح (ع) مردی از خاورمیانه بود و در رجعت خود از خاورمیانه بازخواهد گشت، باعث نشده طرفداران یک داستان تخیلیِ پر از تاکید بر خشونت جنسی و توهمات در مورد سوءاستفاده از کودکان، خوردن گوشت کودکان و مانند آنان، از باورهایشان در مورد ترامپ سفیدپوست مو بور با سابقه اخلاقی بسیار درخشان و نسبت او با ظهور حضرت مسیح (ع) دست بردارند.

به گزارش ایسنا، «QAnon» عنوانی است که این داستان تخیلی اخیر را با آن توصیف می‌کنند. ماجرا از انتخابات سال 2016 آغاز شده است؛ وقتی در جریان رقابت‌های انتخاباتی، یک حساب جعلی در توییتر ادعا کرد پلیس نیویورک تحقیقاتی در مورد تجارت کودکان برای بهره‌کشی جنسی را آغاز کرده است که به یک گروه از سیاست‌مداران دموکرات ختم شده است. نویسنده این داستان تخیلی که خودش را یک وکیل اهل نیویورک معرفی کرده بود مدعی شد گروهی از سیاستمداران دموکرات در تجارت کودکان برای روابط جنسی دست دارند.

در جریان افشاگری‌های ویکی‌لیکس، طرفداران این قصه یعنی دست‌داشتن برخی سیاستمداران در تجارت کودکان، ای‌میل یک سیاست‌مدار دموکرات را حاوی رمزهایی در مورد این حلقه موهوم تاجران خواندند و گفتند یکی از شعبه‌های یک رستوران معروف در واشنگتن محل گردهمایی‌های این «حلقه» است. پلیس طبعا این داستان را تکذیب کرد اما حمله‌ها به آن رستوران و شعبه‌هایش در مناطق مختلف تا هفته‌ها ادامه پیدا کرد و البته همزمان داستان، هر روز آب و تاب بیشتری گرفت.

«QAnon» یکی از تازه‌ترین ایده‌های توطئه‌ای است که رواج پیدا کرده است. داستان آن با تئوری‌های توطئه‌ای که یک حلقه مخوف از آدم‌های ناشناس را در جایگاه رهبری فوق سری جهان می‌گذارد، فرق چندانی ندارد. کسانی که به این ایده دامن می‌زنند، به مرور داستانشان را بیشتر و بیشتر به شخصیت‌های سیاسی‌ای که از آنان متنفر بودند مرتبط دانستند. در این داستان، هیلاری کلینتون، باراک اوباما و جورج سوروس، هم‌دست و همگی درگیر تجارت کودکان برای سوءاستفاده جنسی هستند! ستاره‌های لیبرال هالیوود که در انتخابات از ترامپ حمایت نکرده‌اند همگی کودک‌آزارند و ترامپ و یارانش مشغول تحقیق برای رو کردن دست این جانیان کودک‌آزار. قرار است ترامپ در روزی که «روز طوفان» نامیده می‌شود دست همه کودک‌آزاران را رو کند، عده‌ای را اعدام کند و عده‌ای را به زندان بیندازد. از جمله کسانی که در پایان این قصه قرار است سر از زندان در بیاورند، هیلاری کلینتون است.

از دیگر ادعاهای «QAnon» می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- کرونا را می‌شود با نوشیدن نوعی آب معدنی شفا داد

- CIA سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا رهبر کره شمالی را استخدام کرده و او را اداره می‌کند

- اوباما، هیلاری کلینتون و جورج سوروس قرار است علیه ترامپ دست به کودتا بزنند

- آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نوه آدلف هیتلر است

- تمام تیراندازی‌هایی که در طول دوران ریاست جمهوری ترامپ رخ داده است، کار همین حلقه تجارت کودکان برای سوءاستفاده جنسی است تا حواس ترامپ را از مبارزه بر حقش با این کودک‌آزاران کودک‌خوار پرت کند

«QAnon» مثل هر تئوری توطئه دیگری، مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌ها را هم دارد. در قسمت پیش‌بینی‌ها البته اوضاع حتی از اتهام‌ها بدتر است. مثلا پیش‌بینی شده بود که «روز طوفان» در نوامبر 2017 رخ می‌دهد که البته رخ نداد! همچنین پیش‌بینی شده بود کسانی که توسط «پرزیدنت دل‌ها» متهم به عضویت در حلقه تجارت کودکان می‌شوند، خودکشی خواهند کرد که این اتفاق هم رخ نداد. در 16 فوریه 2018، یک بمب‌گذاری خودرو در لندن پیش‌بینی شده بود که این یکی هم رخ نداد. پیش‌بینی دیگری که هرگز اتفاق نیفتاد، استعفای مارک زوکربرگ مالک فیسبوک و دورسی مالک توییتر بود. استعفای سناتور مک کین و چند هزار پیش‌بینی دیگر هم در مورد این «یک اتفاق بزرگ» مطرح شد که هیچکدام درست از آب درنیامد.

«QAnon» برای زنده‌ماندن نیاز به تبلیغات داشت. اول تعدادی سایت، اخبار بدون منبع و نوشته‌های حساب‌های کاربری جعلی در مورد داستان حلقه تاجران کودک را منتشر کردند، بعد برخی روزنامه‌نگاران و کمدین‌ها به تکرار همان ادعاها پرداختند، ترامپ در توییترش بارها توییت‌هایی را بازتوییت کرد که توسط افراد شناخته‌شده مروج این تئوری نوشته شده بود؛ کسانی که اغلب فعالان معتقد به برتری تژاد سفید و مشخصا دارای سابقه یهودی‌ستیزی بودند.

در سال 2019 یعنی سه سال بعد از آغاز رواج جدی تئوری «QAnon»، پلیس فدرال آمریکا این ایده را در شمار تهدیدات امنیتی قرار داد. چند نفر هم در رابطه با تبلیغ آن بازداشت شدند اما هواداران این ایده، ادعای بازداشت‌ها را رد کردند و گفتند که پلیس فدرال آمریکا علیه ترامپ است و خودش بخشی از حلقه تجارت و سوءاستفاده جنسی از کودکان است!

هوادارن «QAnon» حضور پررنگی هم در گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ داشتند. نه تنها به این دلیل که ترامپ سرحلقه‌های آنان را از طریق حساب توییتری‌اش حمایت می‌کرد بلکه به دلیل تبلیغات این تئوری در مورد «نظم جدید جهانی»، «ساختن جهان تازه» و «مقابله با خاندان‌های فاسد یهودی» که می‌خواهند خون فرزندان عیسی مسیح را بمکند؛ کم و بیش همان چیزهایی که هواداران نژادپرست ترامپ هم بر آن تاکید دارند؛ اینکه جهان جایی فاسد است که توسط گروهی مخوف و مافیایی اداره می‌شود و قصد آن نابودی نژاد سفید آمریکایی، نابودی آمریکا و ... است و باید با آن مقابله کرد!

علاوه بر حضور افرادی با پرچم‌ها، پیراهن‌نوشته‌ها و برچسب‌های «QAnon» در کمپین‌ها و تظاهرات خیابانی طرفداران ترامپ، بررسی‌های سایت‌های راستی‌آزمایی از جمله نهاد «رسانه برای آمریکا» و نشریاتی مانند «واشنگتن پست» و «بیزینس اینسایدر» نشان می‌دهد کمپین ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش از شبکه طرفداران «QAnon» برای انتشار ضد اطلاعات و آلودگی اطلاعاتی به صورت بسیار وسیع در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است.

بعضی از اعضای عاقل‌تر کمپین ترامپ از جمله مایک پنس، هر گونه اطلاع یا استفاده از شبکه «QAnon» را رد کرده‌اند در حالی که برخی دیگر از جمله رئیس کارکنان کاخ سفید، در توییتر خود بارها محتوایی در مورد «روز طوفان» که از اصلی‌ترین ایده‌های «QAnon» است را منتشر کرده است.

«QAnon» البته تنها به یک تئوری توطئه برای بازی سیاسی محدود نمانده است. در آمریکا چند حادثه قتل و آدم‌ربایی توسط اعضا یا معتقدان به این ایده گزارش شده است و خبرنگار «سی ان ان» در کاخ سفید، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا و خیلی‌های دیگر وقتی در مورد حمایت تیم ترامپ از «QAnon» سوال پرسیدند یا مستقیما این گروه را زیر سوال بردند، مورد حمله و تهدید قرار گرفتند.

هواداران این ایده چند بار هم با مسلسل‌های AR-15 خیابان‌ها را بند آوردند و در جریان برگزاری انتخابات اخیر در آمریکا تهدید کردند که به محل‌های رای‌گیری و شمارش آرا حمله خواهند کرد.

فیس‌بوک و توییتر، بخصوص در ماه‌های منتهی به انتخابات آمریکا تلاش کردند هر چه بیشتر محتوای مربوط به این تئوری توطئه خاص را که مورد بهره‌برداری کمپین ترامپ قرار گرفته بود، حذف کنند. هشدار، پاک‌کردن نوشته‌ها و علامت‌گذاری آنها با عبارت «محتوای غیر دقیق» بخشی از تلاش این شبکه‌ها برای محدودکردن تبلیغات هواداران این تئوری بود. با این حال به نظر نمی‌رسد داستان «QAnon» به این زودی‌ها تمام شود!

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری