آخرین مطالب

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مطرح کرد: راه‌اندازی شبکه محققان و پژوهشگران در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مطرح کرد: راه‌اندازی شبکه محققان و پژوهشگران در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری فرهنگی - اجتماعی

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مطرح کرد: راه‌اندازی شبکه محققان و پژوهشگران در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

  بزرگنمایی:
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از راه‌اندازی شبکه محققان و پژوهشگران عرصه کتابداری، اطلاع‌رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و نسخه‌پژوهی در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از راه‌اندازی شبکه محققان و پژوهشگران عرصه کتابداری، اطلاع‌رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و نسخه‌پژوهی در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فاطمه جان‌احمدی معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی شبکه محققان و پژوهشگران به عنوان یک ضرورت ملی در این دوره از جشنواره پژوهش و فناوری سازمان مطرح است تا با تحقق این مهم و پویا کردن شبکه‌های نخبگانی درعرصه پژوهش بخش‌هایی از خلاءهای موجود در این عرصه ساماندهی شود.

وی ادامه داد: نخستین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سال 1389 برگزار شد و در طول یک دهه که از عمر این رویداد پژوهشی می‌گذرد، جایگاه خود را پیدا کرده است و اکنون در آستانه برگزاری یازدهمین دوره قرار دارد که امید است بتوان به اهداف پیش‌بینی شده دست یافت و دستاوردهای خوبی برای جامعه علمی و خانواده بزرگ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به ارمغان آورد. 

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان سناد و کتابخانه ملی ایران گفت: همچنین در این دوره از جشنواره مقام اندیشمندان و پژوهشگران عرصه پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف کتابداری، اطلاع‌رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و نسخه‌های خطی به عنوان میراث غنی ملی مورد تکریم قرار می‌گیرند.

جان‌احمدی اظهار داشت: شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران جوان و همچنین چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف از جمله کتابداری، اطلاع رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی یکی دیگر از اهداف این دوره از جشنواره است که موجب کشف استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی متذکر شد: ایجاد انگیزه در پژوهشگران به ویژه در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا از دیگر اهداف این دوره از جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: گسترش تجربه‌های علمی، ایجاد تعامل یا همکاری علمی بین پژوهشگران از دیگر اهداف که فضایی پرشور و رقابتی میان اندیشمندان، دانش‌پژوهان، محققان و نوآوران در شرایط فعلی ایجاد می کند.

وی گفت: یکی از محورهایی که مخاطب خاص خود را در میان محققان و علاقمندان دارد؛ حوزه مربوط به مطالعات اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی و همچنین نسخه‌پژوهی است و البته این موضوع درباره نسخ خطی نمود بیشتری دارد. در همین راستا آن دسته از محققانی که خارج از ایران زندگی می‌کنند و درباره نسخه‌های خطی ایرانی و اسلام‌شناسی پژوهش کرده‌اند به دایره محققان این جشنواره اضافه می‌شوند.

جان‌احمدی درباره مخاطبان یازدهمین دوره از جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با توجه به فراخوان منتشر شده، در نگاهی کلی مخاطبان این جشنواره جامعه علمی کشور هستند و در ادامه پژوهشگران و فارغ‌التحصیلانی که با توجه به محورهای مطرح شده برای جشنواره، آثاری دارند.

جان‌احمدی افزود: برپایی نشست‌های تخصصی به صورت مجازی برای این دوره از جشنواره نیز در نظر گرفته شده است که می‌توان به نشست‌های تخصصی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی، نسخه‌پژوهی، علم اطلاعات، علوم داده و کتابداری دیجیتال اشاره کرد. همچنین شناسایی و مطرح کردن پژوهش‌ها و در اختیار قرار دادن تریبون علمی به پژوهشگرانی که پژوهش‌های نوآورانه ارائه کرده‌اند، در دوره یازدهم جشنواره مورد توجه است. ضمن اینکه امکان چاپ آثار برجسته علمی در حوزه پایان‌نامه و رساله‌های دکتری در مرکز نشر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز وجود دارد.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطر نشان کرد: یکی از محورهای جشنواره حفاظت از میراث ملی است. از همین رو محققان و پژوهشگرانی که در این زمینه پژوهش‌های مستند و کارآمد دارند می‌توانند دراین جشنواره ملی شرکت کنند. 

جان‌احمدی تاکید کرد: با توجه به گسترش تجربه‌های علمی می‌توان تعاملات میان پژوهشگران در عرصه ملی و بین‌الملل را ارتقا داد و اگر اعتقاد داشته باشیم بسیاری از محققان و پژوهشگران در کانون‌های متعدد دنیا به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند، می‌توانند در جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شرکت کنند. زیرا این جشنواره می‌تواند به عنوان حلقه واسط در ایجاد انگیزه برای تولید علم عمل کند.

وی گفت: به اعتقاد من باید شرایطی فراهم شود تا افرادی که ایرانی هستند و در جغرافیای این سرزمین زندگی نمی‌کنند، اما در سرزمین‌های دیگر به نشر فرهنگ سرزمین‌مان همت می‌کنند نیز بتوانند از مخاطبان جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران باشند و از ارائه طرح‌هایی که در زمینه محورهای جشنواره دارند استقبال می‌کنیم.   

لازم به توضیح است اختتامیه یازدهمین جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی با پیام «آینده روشن با پژوهش اثر بخش» درتاریخ 24 دی‌ماه  برگزار می‌شود و مطابق فراخوان اعلام شده متقاضیان حضور در این دوره از جشنواره پژوهشی می‌توانند تا 30 آذر‌ماه آثار خود را به آدرس: www.nlai.ir/research-festival ارسال کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری