21.5 هزار فقره شکایت مردمی از کالا و خدمات/ گرانفروشی ،تقلب و عدم درج قیمت درصدر عناوین تخلف صنفی
بزرگنمایی:
طی اسفند ماه سال گذشته ۲۱هزارو ۵۲۹ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده است.
طی اسفند ماه سال گذشته 21هزارو 529 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا از این تعداد شکایات، 18هزارو 610 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و 2هزارو 910 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایتهای واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ ، میوه و سبزی و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک است.
گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدر عناوین تخلف میباشد.
در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 12هزارو 993 فقره (60 % ) تلفنی ، 5865 فقره (27 % ) حضوری و 2671 فقره (13 % ) کتبی بوده است.
از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 6184 فقره(29%) متخلف و 7115 فقره (33 % ) غیر متخلف شناخته شده اند و8230 فقره (38 %) تحت بررسی می باشند.
از مجموع شکایات دریافتی طی اسفند ماه سال 97، برابر 62 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 38درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.
گفتنی است از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 491 فقره (8درصد) با برآورد ارزش 4.6 میلیارد ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع ازتشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.