آخرین مطالب

متن سخنان رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب

متن سخنان رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب سیاسی - اجتماعی

متن سخنان رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، با تاکید بر اینکه دولت، مردم، نیروهای مسلح و همه ارکان نظام در کنار هم ویرانی ها و خرابی ها را خواهند ساخت، اظهارداشت: روسیاهان سیل اخیر کسانی بودند که نگذاشتند ایرانیان خارج از کشور به مردم خود کمک برسانند و حتی اجازه ندادند که این کمک ها به حساب های هلال احمر واریز شود.

رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، با تاکید بر اینکه دولت، مردم، نیروهای مسلح و همه ارکان نظام در کنار هم ویرانی ها و خرابی ها را خواهند ساخت، اظهارداشت: روسیاهان سیل اخیر کسانی بودند که نگذاشتند ایرانیان خارج از کشور به مردم خود کمک برسانند و حتی اجازه ندادند که این کمک ها به حساب های هلال احمر واریز شود.

متن کامل سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

ادْعُ إِلى سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَ الْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدینَ

 بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام را به همه مسلمانان جهان ، ملت بزرگ ایران ، سفرای کشورهای اسلامی در تهران، حضار محترم و بویژه به محضر مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 بعثت پیامبر، رستاخیر تاریخ و انسان بود. با این جنبش ، بسیج و حرکت در سراسر جهان نه تنها آئینی نو و کامل شده از ادیان گذشته به جهانیان عرضه شد، بلکه در سایه این بعثت تمدنی بزرگ بنیان گذاری شد.

 در برابر آن توحش حاکم  در جهان آن روز، بعثت پیامبر توانست تمدن عظیم و بزرگی را بنیان گذاری کند و توانست علم ، عقل ، خرد، اخلاق ، صدق ، ادای امانت، وفای به عهد ، برادری ، حکمت ، عدالت و رحمت را جایگزین خشونت ، جنگ ، خونریزی ، کینه و انتقام کند.

 آنچنان اقوام مدینه را به یکدیگر ، مدینه را به مکه و مکه را به طائف  نزدیک کرد که یک امت واحده را تشکیل داد. قدرتی عظیم و توانمندی بزرگ از انسان هایی که دیروز بادیه نشین تند خو بودند و امروز شهر نشین میانه رو.

 پیامبر اساس رسالتش همان دعوت است که "ادعوا الی سبیل ربک" و وظیفه بزرگ امروز همه ما هم باز دعوت است ، دعوت به راه خدا به مسیر الهی ، به صراط مستقیم، دعوت به مسیر حق نه دعوت به مسیر خود، حزب ، جناح  و قبیله خود. همه اینها را به مرحله فرودست بکاهیم و فرادست ما " ادعوا الی سبیل ربک" باشد.

 اما پیامبر راهی را که برای این دعوت برگزید، حکمت ، خرد ، خرد ورزی ، استدلال  و منطق بود. او با زور و تحکم مردم را به سمت دین خدا دعوت نمی کرد.

 او در کمال آزادی و با آگاهی مردم را به حق دعوت می کرد و این بود که دعوت او بر دل مردم می نشست و مومنین را می ساخت و آماده استقامت و صبر و ایثار و فداکاری در راهی بودند که در واقع با هدایت الهی خود برگزیده بودند.

 پند و موعظه پیامبر حسنه بود، هیچگاه پندش برای تضعیف و یا به رخ کشیدن نقطه ضعف های طرف مقابل ، برای تضعیف گروه و یا تخریب جمعی نبود. موعظه او حسنه بود.

و ما امروز نیازمند پند و اندرز حسنه هستیم که چه بسیار پندها به ظاهر موعظه است و باطن آن تخریب ، رقابت ، تضعیف و تفرقه است که پیامبر به ما فرمود امر به معروف ما باید با شیوه معروف ، حسنه و نیکو باشد.

و قدم سوم آن " وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ" آنجا که از موعظه سخن می گوید از حسنه می گوید و اینجا که بحث جدال ، مناظره ،گفت و گو و سخن گفتن متقابل است در طرف دیگران ، اینجا  دیگر حسن کافی نیست که نیاز به احسن است.

وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ ؛با نیکوترین ، بهترین ، زیباترین ، منطقی ترین و دلسوزانه ترین شیوه با طرف مقابل سخن بگوئید که حتی قران به ما می گوید و لَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْکِتَابِ إِلَّا بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ با اهل کتاب جز به روشی که از همه نیکوتر است مجادله نکنید، مگر کسانی از آنان که ستم کردند.

امروز بیش از دیروز نیازمند به درس آموزشی از مدرسه نبوت هستیم ، او هست که راه حق و مسیر هدایت را به ما می آموزد و ملت بزرگ ایران در طول این 40 سال و در طول دوران نهضت اسلامی و مبارزات هر آنچه داشت از تبعیت و درس آموزشی از سیره مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام بود که "لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَهٌ حَسَنَهٌ " ، او الگو و اسوه بزرگ همه ما مردم بود.

 ملت بزرگ ایران درطول یکسال گذشته در سه امتحان بزرگ در سایه تبعیت از راه و سیره پیامبر پیروز میدان بودند. آن روز که دشمنان این سرزمن، ایران ، ایرانیان ، آزادی خواهان و مسلمانان ، تحریم ظالمانه و جنایت علیه بشریت را بر این مردم اعمال کردند مردم مقاوم و استوار ایستادند ، گرچه سختی های فراوانی را در زندگی روزمره شان تحمل کردند اما سر فرود نیاوردند و در برابر دشمن تسلیم نشدند و آنگاه که در این روزهای اخیر با مشکل سیل و سیلاب مواجه شدند با وحدت و اتحاد و کمک و یاری همدیگر توانستند برگ زرین دیگری را در تاریخ هماهنگی ها و همکاری های ملت ایران بیافرینند.

 شاید در تاریخ ایران و حداقل در یک قرن گذشته سابقه نداشته که 24 استان ما همزمان با معضل سیل و سیلاب و ویرانی و تخریب مواجه باشد.

 تقریبا همه استان های ما در شرایط هشدار بودند، اما در عین حال در قدم اول ، ایستادگی ، صبر ، حوصله ، حلم ، بزرگواری و تحمل مردم و یاری به یکدیگر و در قدم دوم در کنار مردم همه نظام ، دولت ، نیروهای مسلح ، نهادهای عمومی غیر دولتی، سمن ها و گروه ها همه در کنار مردم آمدند.

 روسیاهان در این حادثه آنهایی بودند که می خواستند در سیل تفرقه ای در میان مردم ایجاد کنند که ناموفق بودند. روسیاهان آنهایی هستند که حتی از کمک ایرانیان خارج از کشور به هموطنان خودشان مانع شدند و حتی اجازه ندادند در حساب های هلال احمر کمک خود را واریز کنند.

 روسیاهان همان هایی هستند که در سیل های ماه های اخیرشان هنوز نتوانسته اند در خود آمریکا سیل ها را جبران کنند و به کوری چشم آنها خواهند دید که این ملت بزرگ ما و همه نهادها و نیروهای مسلح ما در کنار یکدیگر ویرانی ها و خرابی ها را خواهند ساخت و خداوند به آنهایی که عزیزانشان را از دست داده اند اجر و صبر عنایت خواهد کرد.

و سومین پیروزی ما و ملت بزرگ ما ایستادگی در برابر توطئه هایی که علیه منطقه و مسلمانان بود. دیدید که نسبت به قدس چه ظلم هایی را روا داشتند و اخیرا دیدید که سرزمین اشغال شده را به متجاوز هدیه دادند؛ کاری که هرگز شدنی نخواهد بود. نه قدس هیچگاه پایتخت متجاوزین خواهد شد ، نه جولان از سوریه عزیز جدا خواهد شد و نه توان آن را دارند که ملت های مسلمان و ملت ایران را در برابر متجاوز و سرطان منطقه ای ما یعنی اسرائیل غاصب تسلیم بکنند.

 ما در سایه راه پیامبر و وحدت مسلمان ها و اسلام رحمانی و رحمتمان از همه مشکلات به حول و قوه الهی عبور می کنیم .

در این روزهای سخت که بر ما گذشت از هدایت های مقام معظم رهبری و دستورات موثر ایشان سپاسگزارم و امیدوارم همه ما بتوانیم به وظیفه خود در برابر ملت بزرگ ایران عامل به وظیفه باشیم .

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری