آخرین مطالب

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت: دولت برای رفع مشکلات مردم همه تلاش خود را بکار بسته و خواهد بست

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت: دولت برای رفع مشکلات مردم همه تلاش خود را بکار بسته و خواهد بست فرهنگی - سیاسی - اجتماعی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت: دولت برای رفع مشکلات مردم همه تلاش خود را بکار بسته و خواهد بست

  بزرگنمایی:
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید براینکه چین از ایران به عنوان یک شریک خوب در زمینه مسایل اقتصادی و سیاسی یاد می‌کند، سفر دکتر ظریف به این کشور را بسیار خوب و موفق ارزیابی و تصریح کرد: پس از این سفر گشایش خوبی در روابط دو کشور ایجاد می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید براینکه چین از ایران به عنوان یک شریک خوب در زمینه مسایل اقتصادی و سیاسی یاد می‌کند، سفر دکتر ظریف به این کشور را بسیار خوب و موفق ارزیابی و تصریح کرد: پس از این سفر گشایش خوبی در روابط دو کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت با اشاره به اینکه مذاکرات جامعی درباره مسایل منطقه ای، دوجانبه، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و توافق 25 ساله در سفر وزیر خارجه به چین صورت گرفت، تاکید کرد:‌ تحولات منطقه و امنیت و ثبات آن، برای هر دو کشور مهم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارایه لیست اسامی 500 مدیر متخلف توسط سازمان بازرسی به نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه همه تخلفات کارمندان در سراسر کشور و از همه دستگاه ها براساس قانون رسیدگی به تخلفات مورد بررسی قرار می گیرد تا از اعمال نفوذ جلوگیری و به تخلفات به خوبی رسیدگی شود، تاکید کرد: درخصوص این لیست اتفاق جدیدی نیافتاده است و در نهاد ریاست جمهوری ستاد رسیدگی به تخلفات وجود دارد که در همه دولت ها به این مسایل رسیدگی می شود.

 دکتر واعظی افزود: این لیست به یکباره و با این تعداد ارسال نشده بلکه به صورت پرونده های جداگانه به ستاد رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری ارسال می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران در  27 مهرماه، گفت: بعد از 10 سال تحریم تسلیحاتی ایران، یکشنبه هفته آینده این تحریم برداشته می شود و ایران می تواند سلاح بخرد یا بفروشد و این توفیق بزرگی برای ملت ایران است .

دکتر واعظی با بیان اینکه آمریکا با تمام قوا تلاش کرد تا مانع از لغو تحریم تسلیحاتی ایران شود اما موفق نشد، افزود: ایران کشوری نیست که آمریکا بخواهد با تکیه بر  نفوذ و امکانات خود هر چیزی را به آن تحمیل کند.

خبرنگاری درخصوص نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور درخصوص لایحه بودجه سال آینده، سوال کرد که دکتر واعظی در پاسخ با بیان اینکه بطور قطع در زمینه بودجه همیشه بین دولت و مجلس تفاهم، تعامل و مذاکره وجود داشته است، گفت: سیاست دولت بر سر بودجه همکاری و تعامل است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعامل و همکاری همواره بین دولت و مجلس و همچنین با قوه قضائیه، نهادهای انقلابی و حاکمیتی وجود داشته است، افزود: اینکه اول خبر این نامه را در رسانه‌ها می‌خوانیم و بعد نامه را دریافت می‌کنیم، امر جدیدی است و این روزها مرتب روی هر چیزی تبلیغات می‌شود.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش بی رویه قیمت ها و اقدامات دولت در این زمینه، گفت: تحریم و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران شرایط سختی برای کشور ایجاد کرده و بخش قابل توجهی از نوسانات در قیمت کالاها به افزایش قیمت ارز باز می گردد .

وی با بیان اینکه این موضوع دغدغه اصلی شخص رئیس جمهور و اعضای دولت است، گفت: رئیس جمهور در هفته 2 بار قیمت‌های 100 قلم کالای مورد نیاز و ضروری مردم را می‌گیرند و دستورات لازم را برای مراقبت بیشتر به دستگاه‌های مختلف صادر می کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق و توافقات بسیار خوب در این سفر، افزود: در این سفر درمورد منابع مسدود شده بحث و بررسی شد و دکتر همتی طرحی را برای آینده ارز ارائه دادند که امیدوارم با اجرایی شدن این طرح، گشایشی بوجود آید، ضمن اینکه تمرکز وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز بر روی طرحی برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.

دکتر واعظی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم 18 بانک کشور و با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای مقابله با اینگونه اقدامات صورت گرفته است، افزود: تلاش ما این است که با استفاده از روش های خاص مشکلات را حل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه بخاطر اینکه مردم در شرایط سخت قرار دارند و با مشکلات زیادی مواجه هستند، شرمنده هستیم، تصریح کرد: مردم می دانند که دولت، حاکمیت و قوای سه گانه با این وضع موافق نیستند و همه تلاش‌َ خود را انجام می دهند ولی بنا ندارند در مقابل فشارهای دشمن تسلیم شوند و قد خم کنند.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در مورد ابتکار عمل روسیه درباره قره‌باغ، با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران از عدم جنگ و خونریزی در منطقه‌ استقبال می‌کند، افزود: معتقدیم اختلافات و بحران‌ها نه از راه نظامی بلکه باید از طریق  مذاکره و گفتگو حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس اصول شناخته شده بین‌الملل، موضع ما همواره در ارتباط با قره‌باغ این بود که باید تمامیت ارضی کشورها بر اساس مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و مورد احترام طرفین قرار بگیرد و ما همیشه ضرورت پایان اشغال را گوشزد کردیم و اگر دو طرف در این چارچوب گام بردارند، می‌توانیم در آینده شاهد استمرار این درگیری و بحران ها نباشیم.

دکتر واعظی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از توافق آتش بس که در روسیه انجام شده و همچنین از میانجیگری این کشور استقبال و تشکر می‌کند و امیدوار هستیم هر دو طرف به این آتش بس و چهار قطعنامه گذشته پایبند بمانند.

رئیس دفتررئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سامانه جامع تجارت، گفت: رئیس جمهور در چند ماه گذشته دستور دادند که هر دستگاهی سامانه ای داشته باشد تا در نهایت این سامانه ها به هم متصل شوند و یک سامانه ای را ایجاد کنیم که مسوولین ذیربط بتوانند از اطلاعات آن، آنلاین استفاده کنند.

دکتر واعظی درباره مذاکرات دکتر همتی با مقامات عراقی و آزادسازی منابع مالی ایران، تاکید کرد: رقم قابل توجه بخشی از صادرات به عراق مانده بود که در این سفر خوشبختانه توافق شد، بتوانیم نیازمندی‌هایی همانند کالای اساسی و دارو را با یک سازوکاری که مورد توافق نخست وزیر عراق قرار گرفت، تامین کنیم.

خبرنگار پرسید: آیا صحت دارد که آقای لاریجانی مسوول اجرای سند همکاری ایران و چین هستند؟

رئیس دفتر رئیس جمهور پاسخ داد: آقای لاریجانی در زمان ریاست  مجلس شورای اسلامی و سفر به چین با جدیت این موضوع را دنبال می‌کرد و دولت نیز از وی خواست تا این کار را ادامه دهد و دکتر لاریجانی نیز در حال پیگیری اجرای این سند است.

خبرنگار پرسید: موضوعی در مورد دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد که از بودجه یک میلیارد دلاری برای کرونا برای تاسیس ساختمانی بنام این دانشگاه اختصاص داده شده، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: آقای نوبخت و آقای ربیعی روز گذشته توضیح دادند و سازمان برنامه و بودجه به خیلی از دانشگاههایی که نیازمند هستند، کمک کرده است و رقم آن هم وجود دارد که قرار بود دیروز دکتر ربیعی آن رقم را  اعلام کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اختصاص این بودجه از صندوق توسعه ملی، تاکید کرد: هر هزینه در زمینه مبلغ صندوق بر اساس چارچوبی است که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان بر اساس دستوری که می دهند، هزینه می‌شود و امکان ندارد که هر بخشی با میل خود هر کاری را انجام دهد و همچنین فرزند آقای دکتر روحانی عضو هیات علمی این دانشگاه نیست.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری