آخرین مطالب

دختران علوم و معارف دزفول در 2 راهی ماندن یا تغییر رشته

دختران علوم و معارف دزفول در 2 راهی ماندن یا تغییر رشته فرهنگی - اقتصادی - اجتماعی - خوزستان - ویژه بانوان

دختران علوم و معارف دزفول در 2 راهی ماندن یا تغییر رشته

  بزرگنمایی:
مشکلات تعطیلی دبیرستان علوم و معارف دزفول

🔺 *دختران علوم و معارف دزفول در 2 راهی ماندن یا تغییر رشته*


دانش آموزان دختر دبیرستان علوم و معارف دزفول علاوه بر استرس کرونا و شرایط خاص آن، این روزها درگیر مشکلات تعطیلی این دبیرستان هم شده‌اند و اکنون به جای پرداختن به مسائل درسی به فکر تغییر رشته مورد علاقه خود هستند.

به گزارش صبح ملت به نقل از  ایرنا، در حالی که تحصیل در رشته مورد علاقه دانش آموزان و جلوگیری از ورود اکثر آنها به یک رشته تحصیلی یکی از موضوعات اصلی نشست‌های مختلف آموزش و پرورش است، این روزها دانش آموزانی که به علت علاقه شخصی خود در دبیرستان علوم و معارف دزفول ثبت نام کرده‌اند مجبورند بنا به دلایلی یا تغییر رشته دهند و یا در مدارس بزرگسالان تحصیل کنند.

طبق بررسی صورت گرفته اغلب دانش آموزانی که در این دبیرستان ثبت نام کرده‌اند معدل‌ بالای 19 دارند و به خاطر علاقه زیاد و قبولی در آزمون در این دبیرستان ثبت نام کرده‌اند ولی این روزها نگرانند آنها تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در این رشته گرفته بودند و اکنون در 2 راهی قرار گرفته‌اند.

 برخی عنوان می‌کنند کد این دبیرستان توسط مسوولان کشوری حذف شده و برخی می‌گویند کم کاری‌ها از ناحیه آموزش و پرورش دزفول است.

این دبیرستان البته مشکلات دیگری نظیر فرسوده بودن ساختمان و همنشینی بزرگسالان و دانش آموزان کم‌سن‌تر نیز دارد که به نظر می‌رسد باید برای برون رفت از معضلات آن فکر اساسی کرد.

یکی از والدین دانش آموزان این دبیرستان به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده کد این دبیرستان توسط مسوولان کشوری حذف شده که علت این امر ممکن است یا مخالفت با برقراری چنین مدارسی باشد یا ثبت نام اجباری دانش آموزان دختر در مدرسه فرهنگ.
غلامرضا زیره‌زاده افزود: اجبار دانش آموزان به تغییر رشته یا ثبت نام در مدرسه فرهنگ شایسته نیست چراکه این دانش آموزان می‌توانستند با شرکت در آزمون وارد مدارس نمونه دولتی شوند.
وی ادامه داد: نداشتن مدیر ثابت و اختلاط با دانش آموزان بزرگسال از موارد دیگری است که مسوولان تهرانی، آموزش و پرورش دزفول را ملزم به حل آن کرده‌اند ولی اقدامی برای رفع آنها صورت نگرفته است.
مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دبیرستان علوم و معارف زیرنظر آیت اله آملی کاشانی است اظهارداشت: این دبیرستان از سال 82 با هدف گسترش معارف اسلامی تاسیس شده و براساس توافق نامه ای قرار شده نیروی انسانی آن با همکاری آموزش و پرورش تامین شود.
حسن بشارتیان افزود: متاسفانه در مدت 17 سال اخیر، آموزش و پرورش دزفول جدیتی برای همکاری با این دبیرستان نشان نداده و مکان مناسبی در اختیار قرار نداده است. 
وی قدمت ساختمان این دبیرستان را بالا و تخریبی دانست و ادامه داد: این مدرسه مخروبه محسوب می‌شود و در شان دانش آموزان نیست.
بشارتیان گفت: پیگیری‌هایی برای تغییر مکان این دبیرستان انجام شده تا بتوان دانش آموزان بیشتری جذب کرد ولی آموزش و پرورش همکاری لازم را در این زمینه ندارد و ساختمان‌های مناسب خود را در اختیار مدارس غیرانتفاعی و دیگر نهادها از جمله بهداشت قرار داده است.
وی همنشینی دانش آموزان این دبیرستان با بزرگسالان را یکی دیگر از مشکلات این دبیرستان عنوان و بیان کرد: همنشینی دانش آموزان بزرگسال که اغلب متاهل هستند با دانش آموزان دبیرستانی سنخیتی ندارد البته برای رفع این مشکل پیگیری‌هایی صورت گرفته ولی تاکنون اقدامی نشده است.

مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف دزفول تعویض پی در پی مدیران را یکی دیگر از مشکلات این دبیرستان دانست و گفت: مدیر این دبیرستان اخیرا در آموزش و پرورش مشغول به کار شده و فرصتی برای رسیدگی به مشکلات این دبیرستان ندارد. 
وی افزود: مجموع این مشکلات باعث شده مسوولان تهرانی، آموزش و پرورش دزفول را ملزم به رفع مشکلات این دبیرستان کنند در غیر این صورت با ادامه فعالیت این دبیرستان موافقت نخواهند کرد.

بشارتیان ادامه داد: این موضوع درحالی است که امسال بیشترین دانش آموزان دختر در این دبیرستان جذب و 43 نفر در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم ثبت نام شده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت محیط موجب دلسردشدن والدین از حضور فرزندانشان در  مدرسه شده است، گفت: تاکنون اعتراض‌های زیادی از سوی والدین به امام جمعه و آموزش و پرورش شده ولی با وجود نگرانی خانواده‌ها، اقدام عملی صورت نگرفته است.
مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف دزفول افزود: آموزش و پرورش به خانواده‌ها اعلام کرده دانش آموزان دختر می‌توانند تغییر رشته داده و در دبیرستان‌های دیگر تحصیل کنند ولی با این اجبار حق دانش آموزان برای تحصیل در رشته موردعلاقه آنها ضایع می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول در این باره اعلام کرد: مدرسه علوم و معارف دزفول زیرنظر مدارس عالی شهید مطهری بوده و دستور لغو آن از سوی تهران صادر شده است. 
رضا محمدی خباز افزود: با وجود پیگیری‌ها برای تمدید مجوز این دبیرستان و نامه نگاری‌های انجام شده، به علت استقبال کم دانش آموزان با تمدید مجوز موافقت نشد.
وی ادامه داد: دانش آموزانی که در پایه دهم این دبیرستان ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در مدرسه فرهنگ ثبت نام کنند؛ پایه 11 و 12 نیز می‌توانند به رشته علوم انسانی تغییر رشته دهند. 
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم این دبیرستان نیز می‌توانند تحصیل در  این رشته را در دبیرستان بزرگسالان ادامه دهند.
معاون امور متوسطه مدرسه عالی علوم و معارف کشور نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبق توافق‌هایی که با آموزش و پرورش انجام شده قرار بود مکان مناسبی در اختیار این دبیرستان قرار گیرد و شیفت بزرگسالان نیز جابه جا شود.
سعید سیدحسینی افزود: رشته‌های علوم و معارف برنامه‌های فوق برنامه فراوانی دارند و ساعت‌های طولانی‌تری تحصیل می‌کنند ضمن اینکه به علت تعهدات مذهبی، همنشینی آنها با بزرگسالان نامناسب بود لذا از آموزش و پرورش خواستیم این مورد را برطرف کند که هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد.
وی ادامه داد: همچنین بنا بود مدیر این دبیرستان برای حدود هشت سال ثابت باشد تا وضعیت مدرسه را ارتقا دهد ولی این مورد نیز محقق نشد.
سیدحسینی اظهارداشت: فضای متروکه این دبیرستان با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده تا حدودی بهبود یافت ولی آموزش و پرورش عنوان کرد قصد بازسازی آن را دارد و به این منظور فضای مدرسه را از ما گرفت ولی با گذشت مدت‌ زمان طولانی هنوز اقدامی برای نوسازی آن انجام نداده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دزفول همکاری لازم را برای رشد این رشته نداشته است، افزود: آموزش و پرورش می‌توانست برای اجاره این دبیرستان مبلغی دریافت نکند و مانند سایر شهرهای دیگر همکاری لازم را برای توسعه این رشته داشته باشد.
معاون امور متوسطه مدرسه عالی علوم و معارف کشور اظهارداشت: این دبیرستان به علت فضای ناپایدار ایجاد شده در دزفول، شرایط لازم را برای ادامه فعالیت ندارد.
وی افزود: به علت متضرر شدن دانش آموزان، تعطیلی این مدرسه مدنظر مسوولان نبوده و پیشنهاد شد این دبیرستان یا به دولت و یا به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شود و جابجایی آن مطرح شد ولی آموزش و پرورش تنها راهکار آن را تعطیلی اعلام کرده است. 
سید حسینی با بیان اینکه هنوز تکلیف این مدرسه مشخص نیست، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی جابجایی و انتقال این مدرسه را دارد.
وی افزود: در مجموع حدود پنج هزار و 500 دانش آموز در 40 مدرسه شهید مطهری کشور در حال تحصیل هستند.

امید است با همکاری مسوولان شهرستان دزفول مشکلات دبیرستان دخترانه علوم و معارف این شهرستان برطرف شود تا دانش آموزان آن بتوانند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری