آخرین مطالب

انتقادها و مطالبات بیمه شدگان تامین اجتماعی دزفول

انتقادها و مطالبات بیمه شدگان تامین اجتماعی دزفول فرهنگی - اقتصادی - اجتماعی - خوزستان - سلامت

انتقادها و مطالبات بیمه شدگان تامین اجتماعی دزفول

  بزرگنمایی:
برخی مسئولان و بیمه شدگان خواستار بهبود خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی هستند

انتقادها و مطالبات بیمه شدگان تامین اجتماعی دزفول

برخی مسوولان و بیمه شدگان تامین اجتماعی در دزفول نسبت به نحوه خدمات رسانی این بیمه در این شهرستان انتقاد دارند و خواستار بهبود خدمات هستند.

به گزارش صبح ملت به نقل از  ایرنا، حدود 300 هزار نفر از جمعیت نیم میلیونی دزفول بیمه شده تامین اجتماعی هستند و از پلی کلینیک چهارم خرداد و مرکز شهدا خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

با توجه به اینکه حدود 60 درصد مردم دزفول باید از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند ولی انتقادها و کاستی‌هایی در ارائه این خدمات وجود دارد و گله‌مندی‌هایی از سوی مردم بیان شده است.  کمبود خدمات تخصصی درمانی از جمله دندانپزشکی، زنان، رادیولوژی و ارتوپدی از جمله مواردی است که به عنوان مطالبات مردمی همواره مطرح بوده که برای رفع آنها باید خدمات و امکانات بیشتری ارائه شود.

برای آگاهی از نحوه خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی امروز سه شنبه به پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول مراجعه کردیم.

گلایه بیمه شدگان

اختر کنارکار یکی از بیمه شدگان تامین اجتماعی هنگام خروج از درمانگاه به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل داخلی داشتم که دکتر داخلی 2 نسخه برای درمان بیماری‌ام نوشت؛ یکی از این نسخه‌ها که شامل داروهای ایرانی است باید از داروخانه داخل درمانگاه و دیگری که شامل داروهای خاص، خارجی و گرانقیمت است باید از خارج از درمانگاه دریافت کنم.

این بیمه شده تامین اجتماعی با بیان اینکه ارجاع بیمار به داروخانه‌های خارج از درمانگاه تامین اجتماعی او را متحمل هزینه بیشتر می‌کند، افزود: با وجود بیمه تامین اجتماعی اغلب امور درمانی خود را خارج از درمانگاه تامین اجتماعی انجام می‌دهم و فقط برای برخی عمل‌های جراحی و آزمایش به درمانگاه مراجعه می‌کنم.

وی ادامه داد: قبلا برای انجام امور دندانپزشکی و عینک به درمانگاه تامین اجتماعی مراجعه کردم ولی گفتند این امور را باید خارج از درمانگاه انجام دهید.

کنارکار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از حقوق بازنشستگی خود را صرف دارو و درمان بیماری می‌کنم، گفت: با توجه به نحوه خدمات رسانی تامین اجتماعی بعد از 2 سال به درمانگاه‌های این بیمه مراجعه کردم.

وی افزود: یک آزمایش برای من نوشته و گفته‌اند باید آن را در آزمایشگاه دکتر عصاریان انجام دهم که هزینه آن حدود نیم میلیون تومان است.

یکی دیگر از مراجعان به پلی کلینیک چهارم خرداد که مردی حدود 40 ساله بود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای متخصص داخلی به درمانگاه مراجعه کردم که نوبت دهی به خوبی انجام شد ولی اغلب داروهای تجویزی را داروخانه درمانگاه ندارد و باید آنها را از بیرون تهیه کنم.

وی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، افزود: فقط ویزیت درمانگاه رایگان است چراکه در سه مرتبه آخر مراجعه به درمانگاه با وجود سه مشکل متفاوت ناچار به تهیه داروها از بیرون از درمانگاه شدم.

این بیمه شده تامین اجتماعی با بیان اینکه تهیه داروها خارج از درمانگاه هزینه بیشتری را بر بیمار تحمیل می‌کند، اظهارداشت: امیدواریم برای کمک به قشر محروم داروهای گرانقیمت هم در داروخانه درمانگاه به بیماران عرضه شوند.

وی افزود: تاکنون از خدمات دندانپزشکی این درمانگاه استفاده نکرده‌ام البته قبلا پیگیری کردم که گفتند نداریم.

خداداد سلیمانی یکی دیگر از بیمه شدگان نیز گفت: داروخانه پلی کلینیک چهارم خرداد داروی پادرد ندارد لذا مجبور به تهیه آن از خارج از درمانگاه شدم.

کاهش خدمات تامین اجتماعی در سال‌های اخیر

یکی از پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درمانگاه تامین اجتماعی دزفول از چهارم خرداد سال 49 راه اندازی شده ولی با گذشت نیم قرن از تاسیس، تغییر جدی در آن رخ نداده است.

وی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود با اشاره به تعدیل نیرو، حذف دندانپزشکی و ارسال آمبولانس به اهواز بدلیل بازنشسته شدن راننده در سال‌های اخیر افزود: نه تنها خدمات بستری در تامین اجتماعی دزفول انجام نمی‌شود بلکه همین خدمات ابتدایی نیز به مرور زمان کاهش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه سه نیروی تزریقات در تامین اجتماعی فعالیت داشتند که 2 نفر از آنها بازنشسته شده و یک نفر باقی مانده است، گفت: کاهش خدمات بیمه تامین اجتماعی در دزفول باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر به بیمه شدگان و هدر رفتن زمان آنها شده است. 

انتقاد شورا از نحوه خدمات‌دهی تامین اجتماعی دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با انتقاد از نحوه خدمات دهی تامین اجتماعی در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به 300 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان دزفول وجود دارد که خدمات درمانی مناسب و شایسته‌ای به آنها ارائه نمی‌شود.

حمیدرضا چمن آرا افزود: تامین اجتماعی یک ظرفیت برای خدمات رسانی به قشر محروم جامعه است ولی متاسفانه آنگونه که باید به مردم دزفول خدمات رسانی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات این بیمه در برخی شهرها بسیار گسترده ولی در دزفول اندک است، اظهارداشت: متاسفانه مسوولان بیمه تامین اجتماعی با وجود چندین بار دعوت، حاضر به پاسخگویی دغدغه‌ها و مطالبات مردم در شورای شهر نشده‌اند. 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه درمانگاه‌های تامین اجتماعی فقط در 2 بخش اطفال و داخلی متخصص دارند، گفت: تامین اجتماعی خدماتی در زمینه دندانپزشکی، ارتوپد و زنان و زایمان به مردم دزفول ارائه نمی‌دهد و کمبوهایی در زمینه دارویی و تزریقات در آن دیده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت تامین اجتماعی در دزفول افزود: شورای اسلامی شهر دزفول بر بحث پزشکی و آموزش و پرورش ناظر است لذا باید مطالبات مردمی را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون خدمات و بهداشت شورای اسلامی شهر دزفول نیز خواستار اعزام گروه حقیقت یاب برای بررسی عملکرد این سازمان در شهرستان شد و گفت: متاسفانه خدمات متناسب با شان مردم دزفول در درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان ارائه نمی‌شود.

فرهاد جاموسی با اشاره به ارسال یکی از آمبولانس‌های درمانگاه تامین اجتماعی دزفول به اهواز به دلیل نبود راننده افزود: کمبود تزریقاتچی و رفتار نامناسب با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از دیگر مواردی است که باید بررسی شوند.

وی اظهارداشت: نامه‌ای به رئیس سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و خواستار دیدار با وی شده‌ایم تا مشکلات درمانگاه تامین اجتماعی دزفول را مطرح کنیم.

توضیحات رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی

به گفته رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول، این پلی کلینیک با داشتن 13 نیروی پزشک شامل پزشک عمومی، متخصص و داروساز و بخش‌های پذیرش، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، مامایی و تزریقات در روزهای عادی به حدود 800 مراجعه کننده، خدمات درمانی ویژه‌ای ارائه می‌کند.
نسرین نجابتی درخصوص نحوه فعالیت واحد دندانپزشکی این پلی کلینیک که مورد انتقاد بیمه شدگان است، گفت: برای ارائه خدمات دندانپزشکی، 2 یونیت خریداری و 2 نیروی دندانپزشک برای این مرکز جذب شد ولی به دلیل نبود فضای انتظار مناسب و غیرممکن بودن جداسازی پذیرش عمومی و دندانپزشکی، یونیت‌ها را به درمانگاه شماره 2 که پیش از این با مدیریت واحد فعال بود منتقل کردیم و در حال حاضر خدمات دندانپزشکی در مرکز شماره 2 ارائه می‌شود.
وی افزود: پیش از این انبار دارویی این پلی کلینیک در مرکز شماره 2 (شهدا) بود؛ با وجود این کلیه داروهای مورد نیاز به موقع به این درمانگاه منتقل می‌شد ولی به علت برقراری سیستم HIS و لزوم استقلال مرکز شهدا از پلی کلینیک، بخشی از واحد دندانپزشکی به انبار دارویی تبدیل شد.
رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول همچنین کمبود دارو در این پلی کلینیک را رد کرد و گفت: داروهای بیماری‌های مزمن به طور کامل و مصرف یک تا 2 ماهه به بیماران تحویل داده می‌شود.

یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی بیمه شدگان تامین اجتماعی دزفول انجام نشدن سونوگرافی در پلی کلینیک چهارم خرداد است که نجابتی دلیل آن را نبود متخصص رادیولوژی داوطلب برای فعالیت در این مرکز دانست.

وی افزود: به دنبال بازنشستگی نیروهای کارشناس رادیولوژی، یک نیروی کارشناس ارشد رادیولوژی جذب و اسفندماه گذشته مجوز کار با اشعه برای رادیولوژی این مرکز با مسوولیت بنده از سازمان انرژی اتمی اخذ شد که این مجوز زیرساخت لازم برای اخذ دستگاه دیجیتال است.

نجابتی درخصوص ارائه خدمات بخش زنان در این مرکز نیز گفت: یک کارشناس ارشد مامایی در این درمانگاه فعال است که خدمات روزانه ارائه و ویزیت می‌کند ولی عمل جراحی زنان جزو وظایف این درمانگاه نیست.
وی با اشاره به فعالیت 2 آمبولانس در این مرکز افزود: این آمبولانس‌ها متعلق به بیمارستان تامین اجتماعی بوده و با افتتاح آن منتقل خواهند شد؛ یک آمبولانس دیگر نیز با بازنشسته شدن راننده در جریان سیل به مدیریت منتقل شد ضمن اینکه در صورت نیاز مانند سایر مراکز درمانی شهر همزمان از اورژانس 115 برای انتقال بیماران استفاده می‌شود و خوشبختانه با همکاری مرکز 115 تاکنون هیچ خللی در امر انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان ایجاد نشده است.
رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد درخصوص جذب نیرو برای بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیز گفت: قرار است شهریورماه حدود 300 نفر از طریق برگزاری آزمون جذب شوند که از این تعداد 212 نفر نیروی تخصصی و 88 نفر نیروهای پشتیبانی خواهند بود.
نجابتی با بیان اینکه آزمون‌های جذب نیرو جداگانه برگزار می‌شوند از شهروندان خواست برای جذب نیروهای بومی در آزمون جذب نیروی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول مشارکت کنند.  
وی افزود: بیمارستان تامین اجتماعی بعد از جذب پرسنل و نصب و راه اندازی تجهیزات و امکانات افتتاح خواهد شد.
رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی دزفول گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری نماینده دزفول در مجلس، ساختمان پلی کلینیک به علت فرسودگی تخریب و نوسازی خواهد شد.

نجابتی با بیان اینکه حداکثر تلاش خود را برای افزایش خدمات رسانی بهینه به بیمه شدگان انجام داده‌ایم، گفت: سال گذشته تعداد 209 هزار و 222 نفر توسط پزشک عمومی، 27 هزار و 699 نفر توسط متخصصان و پنج هزار و 361 نفر توسط کارشناس ارشد مامایی در این درمانگاه ویزیت شدند ولی با شیوع کرونا کاهش 30 تا 40 درصدی مراجعان را داشتیم.
وی مکانیزه کردن کامل سیستم پذیرش برای کاهش ازدحام بیماران، تغییرات مهم ساختمانی و انتقال و جذب نیروهای درمانی از سایر شهرهای استان به دنبال بازنشستگی برخی نیروها را از اقدامات انجام شده دانست و افزود: انجام آزمایشات تخصصی و هورمونی، اخذ پروانه بهره برداری مرکز، جذب متخصص قلب و داخلی و داروساز و جذب نیروی پرستار، بهیار و کارشناس ارشد رادیولوژی از دیگر اقدامات پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی می‌باشند.

رئیس پلی کلینیک چهارم خرداد تامین اجتماعی با اشاره به جذب 2 کارشناس آزمایشگاه و چند نیروی خدماتی بدنبال بازنشستگی نیروهای مرکز گفت: تعداد 134 هزار و 142 نسخه دارویی به ارزش حدود 30 میلیارد ریال در سال گذشته در این پلی کلینیک تحویل بیماران شده و 79 هزار و 632 مورد آزمایش در قالب 13 هزار و 206 نسخه در این پلی کلینیک انجام شده است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام بیماران در راستای مبارزه با ویروس کووید 19، یک دستگاه وب کیوسک خریداری و سیستم نوبت دهی غیرحضوری به صورت تلفنی، اینترنتی و با استفاده از تلفن همراه برقرار شد.
نجابتی از زحمات مدیر درمان برای همکاری در تامین نیازهای مرکز و پیگیری در تسریع راه اندازی بیمارستان قدردانی کرد و گفت: اقدامات انجام شده باعث افزایش رضایتمندی بیماران شده و امید است با راه اندازی و افتتاح بیمارستان، کمبودها برطرف شوند.

وی همچنین از همکاری همه مسوولان دزفول بویژه فرماندار، شهردار، امام جمعه و نماینده برای تسریع در راه اندازی بیمارستان قدردانی کرد.

نتیجه گیری

یکی از مطالبات مردم دزفول در 15 سال گذشته افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی است که هنوز راه اندازی نشده و ضروری است پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای تکمیل این بیمارستان و بهبود خدمات رسانی به بیمه شدگان انجام شود. 

با تجهیز و راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به طور قطع بخش عمده‌ای از مشکلات 300 هزار بیمه شده تامین اجتماعی شهرستان دزفول برطرف می‌شوند.

این بیمارستان در حال حاضر مشکلاتی نظیر رفع مشکلات زیرساختی نظیر برق و فاضلاب، تجهیزات و نیروی انسانی دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول هفتم تیرماه امسال اعلام کرد مشکل فاضلاب بیمارستان تامین اجتماعی دزفول با تامین 20 میلیارد ریال اعتبار رفع شده و هشت میلیارد ریال برای رفع مشکل برق آن اختصاص یافته است.
برای تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیز تاکنون هشت کامیون تجهیزات به این بیمارستان منتقل شده است. علی فرهمندپور در این باره گفت: تجهیزات بیمارستان تامین اجتماعی دزفول در قالب 52 کامیون آماده بارگیری است که هشت کامیون از آن‌ها به دزفول رسیده رسید.
مبلغی افزون بر یکهزار و 520 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات بیمارستان صرف شده که امید است به تدریج در بیمارستان نصب شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان نیز درخصوص تامین نیروی انسانی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول اعلام کرده شهریورماه امسال 300 نفر شامل 50 پزشک از طریق آزمون برای این بیمارستان جذب خواهند شد.

بیمارستان تامین اجتماعی دزفول هشتمین بیمارستان تامین اجتماعی خوزستان است؛ این بیمارستان 96 تختخوابی در چهار طبقه ساخته شده و بخش‌های بستری، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و دیگر امکانات درمانی در آن پیش بینی شده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری