آخرین مطالب

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به ضرورت تداوم خدمات دولت به مردم ، موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به ضرورت تداوم خدمات دولت به مردم ، موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم سیاسی - اجتماعی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به ضرورت تداوم خدمات دولت به مردم ، موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم

  بزرگنمایی:
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان پذیر است که زیرساخت های آن فراهم باشد، گفت: درباره کاهش نیروی کار دستگاه‌های اجرایی در صورتی که شرایط شیوع کرونا مجددا مثل فروردین ماه بحرانی شود، تصمیم گیری خواهد شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان پذیر است که زیرساخت های آن فراهم باشد، گفت: درباره کاهش نیروی کار دستگاه‌های اجرایی در صورتی که شرایط شیوع کرونا مجددا مثل فروردین ماه بحرانی شود، تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح ملت  نیوز به نقل  از سایت اطلاع رسانی دولت جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی پیشگیری و مقابله با کرونای کردستان در سنندج اظهار داشت: بحران شیوع کرونا به ما آموخته است که نبایدحساسیت به این ویروس با گذشت زمان کم شده و شرایط عادی انگاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: کادر درمان در این بزنگاه مهم به بهترین شیوه عمل کردو خوش درخشید و با عملکرد مناسب زمینه رضایتمندی مردم از مجموعه بهداشت و درمان و نظام سلامت را فراهم کرد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه اگر موضوع کرونا عادی سازی شود، خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در این شرایط قبل از اقدام هر دستگاه و سازمانی به نوع رفتار خود مردم بستگی دارد و اگر موضوع کرونا عادی سازی و حساسیت به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کم شود، خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا بیماری ناشناخته ای است، مردم باید خود را ملزم به رعایت شدیدتر و جدی تر  دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت بدانند و با این کار زمینه مقابله هوشمندانه با این ویروس را فراهم سازند.

انصاری افزود: متاسفانه در بیشتر استان‌های کشور به دلیل نادیده گرفتن توصیه های بهداشتی شاهد اوج گیری مجدد بیماری بودیم و کردستان نیز در خرداد ماه این موج را پشت سر گذاشت و امروز وضعیت مناسب‌تری در مقایسه با خرداد ماه دارد و به وضعیت متوسط کشوری نزدیک شده است.

وی با تاکید براینکه  برخی تصمیمات پیرامون مدیریت بیماری کرونا در چارچوب قانون قابل واگذاری به استان‌ها نیست و باید در سطح ملی و با رعایت هماهنگی تصمیم گیری شود از واگذاری بعضی اختیارات تصمیم گیری در مناطقی که وضعیت آنها قرمز اعلام می شود به وزرای کشور و بهداشت و درمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تصمیم به حل مشکلات مدیران استانی کمک کند . وی مجددا تاکید نمود افراد جامعه باید خود را مقید به رعایت توصیه‌های بهداشتی بدانند و به مرور به زندگی با کرونا عادت کنند.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: از روز شنبه وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با الزامی کردن برخی مصوبات از جمله استفاده از ماسک بهتر خواهد شد.

انصاری افزود: تصمیم‌گیری در زمینه کرونا نباید منجر به تکرار برخی اقدامات تجربه شده و غیر مفیدشود ، مثلا در اوایل شیوع این بیماری نقاهتگاه های زیادی در کشور ایجاد شد و در نهایت کمتر از 10 درصد ظرفیت آنها مورد استفاده قرار گرفت که اقدام مفیدی نبود .

انصاری تصریح کرد: تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان در کمترین زمان باید انجام شود و در این مورد بگونه ای برنامه ریزی شود که در زمان اوج این بیماری 30 درصد امکانات بخش آی سی یو در استان خالی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه محدودیتی در قبال حمایت از کسب و کارها واحدهای صنعتی و اقتصادی آسیب دیده از شرایط کروناوجود ندارد، افزود: مسوولان صنعت و اقتصاد استان در ارزیابی و معرفی واحدهای متضرر از کرونا تنها به سهم اعلامی تسهیلات استانی اکتفا نکنند و با دست باز در این زمینه وارد عمل شوند.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: با توجه به ضرورت تداوم خدمات دولت به مردم موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحران نیستیم چراکه در شرایط بحرانی کارکنان دولت باید بیشتر تلاش کنند و به درد مردم برسند.

انصاری تصریح کرد: 4 هزار و 700 خدمت توسط دولت به مردم ارائه می شود که باید در شرایط بحران مدیریت موثرتری در این زمینه صورت بگیرد و این مستلزم حضور کارکنان ادارات در محل کار است .

 

وی با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان پذیر است که زیرساخت های آن فراهم باشد، افزود: 2 میلیون و 400 هزار کارمند در کشور داریم که یک میلیون و 200 هزار نفر آن کادر آموزشی هستند که شرایط فعالیت و ارایه خدمات آنان تغییر کرده است و مثل سابق در محل کار حضور پیدا نمی کنند .

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: 250 هزار نفر کارکنان شهرداری و 450 هزار نفر کادر وزرات بهداشت و درمان کشور را تشکیل می دهند که این نیروها از اوایل اسفند به دلیل شیوع بیماری بصورت تمام وقت و بعضا بیشتر از قبل مشغول خدمت هستند.

به گفته وی، سهم دیگر بخش های اداری از کارمندان کلا حدود ٥٠٠ هزار نفر است که اگر شرایطی به صورت بحرانی مشابه آنچه در فروردین شاهد آن بودیم دوباره به وجود آید، درباره کاهش حضور نیروی کار دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به انتقاد  یکی از مدیران به تصمیم آزادسازی سهام عدالت که منجر به تشکیل صف و بهم خوردن فاصله گذاری شد گفت: باید به تصمیمات دولت در این زمینه ها جامع تر نگاه کرد ، این کار  برای کمک به 60 درصد خانوارهای ایرانی و در شرایط بحرانی تعطیلی کسب و کارها انجام گرفت تا با آزادسازی  و فروش سهام خود بتوانند زندگی خود را اداره کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری