آخرین مطالب

فرماندارحمیدیه: شهرستان فاقد زیرساخت های لازم است و عمده ترین مشکل این شهرستان مشکل فاضلاب است

فرماندارحمیدیه: شهرستان فاقد زیرساخت های لازم است و عمده ترین مشکل این شهرستان مشکل فاضلاب است خوزستان - صدای مردم

فرماندارحمیدیه: شهرستان فاقد زیرساخت های لازم است و عمده ترین مشکل این شهرستان مشکل فاضلاب است

  بزرگنمایی:
پس از انتشار خبری از منطقه محروم کوی انقلاب شهرستان حمیدیه پیگیری فرماندار و مسئولین این شهرستان را بدنبال داشته است، که صبح ملت نیوز جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و بررسی سایر مشکلات این شهرستان به گفت و گوی اختصاصی با فرماندار این شهرستان پرداخت.

پس از انتشار خبری از منطقه محروم کوی انقلاب شهرستان حمیدیه پیگیری فرماندار و مسئولین این شهرستان را بدنبال داشته است، که صبح ملت نیوز جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و بررسی سایر مشکلات این شهرستان به گفت و گوی اختصاصی با فرماندار این شهرستان پرداخت.
به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در خصوص عمده مشکلات کوی انقلاب و کوی کارگر شهرستان گفت: مشکل کل شهر حمیدیه مشکل فاضلاب است و مشکل اصلی کوی انقلاب وکوی کارگران نیز مشکل فاضلاب است چون شهر حمیدیه فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهر حمیدیه در خصوص پیگیری های دراینخصوص اشاره کرد: جهت رفع مشکلات این مناطق و جهت اجرای طرح اولیه شبکه جمع آوری و تصفیه خانه به مساحت 600کیلومتر و 115 میلیارد تومان اعتبار لازم است از دو مسیر میتوان محقق شود بخشی از این طرح در قالب طرح آب و فاضلاب اهواز و کارون که تصویب شده در نظر گرفته شود چون حمیدیه دراینخصوص زیرمجموعه اهواز است در صورتی که این طرح شامل این توافقنامه مذکور عنوان شود مسیر دوم این است که اعتبارات جداگانه برای این طرح تأمین اعتبار از طریق نمایندگان محترم و سازمان برنامه و بودجه و سازمان آب و فاضلاب خوزستان جذب شود .

وی در خصوص پیگیری های صورت گرفته ادامه داد: کوی انقلاب وکوی کارگران که دو منطقه کمتر برخوردار هستند طرح فاضلاب بصورت فوریتی شروع شده و کارشناسان آب و فاضلاب از امروز شروع به نقشه کشی کردند اولین منطقه ای که قرار باشد در شهرستان حمیدیه شبکه آب و فاضلاب تهیه شود در این مناطق خواهد بود. 

وی بیان داشت: پیگیری‌های فراوان دادستان محترم، سمن ها و انجمن‌های محیط زیست شهرستان و مکاتبات متعدد و پیگیری ها باعث شد بازدید صورت گرفته و با قید فوریت رفع مشکل این مناطق دردستور کار قرار گرفت.

فرماندار حمیدیه در خصوص آسفالت و جوی وجدول این مناطق نیز بیان داشت: در بحث آسفالت بخش عظیمی از این مناطق فاقد آسفالت هستند که قرار شد شهرداری حمیدیه با توجه به اعتباراتی که در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد اولویتی برای این مناطق در نظر بگیرد و دراین خصوص با معاونت محترم عمرانی استانداری جلسه ای برگزار گردید و قرار شد شهرداری حمیدیه اعلام نیاز کند و استانداری خوزستان اعتبارات لازم را از وزارت پیگیری وابلاغ نماید.

شاهین هاشمی اضافه کرد:مشکلی دیگر این مناطق مشکل مدرسه بود که دو روز پیش با تصویب طرح جامع حمیدیه مشکل زمین جهت احداث مدرسه رفع شد و با ابلاغ این طرح در 20 روز آینده با مشارکت خیرین مدرسه ساز مشکل مدرسه حل می‌شود تا در بحث آموزش نیز مشکلات کمتری در این منطقه داشته باشیم.

رئیس شورای اداری حمیدیه در خصوص طرح تفصیلی شهرستان حمیدیه عنوان کرد: طرح تفصیلی قبلی دارای یکسری ایرادهایی بود یک سری مناطق شهری ومسکونی و آموزشی بودند و در قالب فضای غیرمسکونی و غیر آموزشی تعریف شده بودند همین امر باعث شده بود که مشکلات خدمات‌رسانی در برخی مناطق که غیر مسکونی قلمداد شده بود مواجه شویم که امکان خدمات به آنها و درآمدزایی شهرداری و وتعریف کاربری‌های تجاری و صدور پروانه فعالیت و خدمات آب و برق و گاز و صدور اسناد مسکونی به علت عدم تطابق طرح قبلی با وضع موجود، مشکلات متعددی را برای مردم حمیدیه، شهرداری حمیدیه و دیگر دستگاه دولتی ایجاد کرده بود که با تصویب طرح جدید بخش عظیمی از این مشکلات حل شده است.

شاهین هاشمی در خصوص زیر ساخت های شهرستان حمیدیه بیان داشت:حمیدیه شهرستان جدید التاسیس است ودر بحث زیرساخت ها با مشکلات متعددی مواجه است،مشکل اصلی فاضلاب است که نقش مهمی در سلامت مردم دارد و همچنین بهسازی و آسفالت قدیمی و فرسوده ااست.

. رئیس شورای ورزش شهرستان حمیدیه خاطر نشان کرد:نبود امکانات ورزشی کافی نیز یکی از مشکلات شهرستان است که به منظوررفع مشکلات ورزشی، سالن های چند منظوره ورزشی در حال احداث است همچنین حصار بندی در حال انجام است زمین مصنوعی 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اگر این طرحها به اتمام برسند تا سال آینده بخشی از مشکلات ورزشی شهرستان حمیدیه در این حوزه رفع خواهد شد

. فرماندار حمیدیه خاطر نشان کرد:از دیگر مشکلات شهرستان حمیدیه این است که این شهرستان کشاورز محور بوده و در حوزه صنعت و امکانات تولیدی با مشکلات متعددی مواجه است اگر در این شهرستان،ناحیه صنعتی و کشاورزی ایجاد شود،نیازهای عده ای از مردم پاسخ خواهیم داد.

او ادامه داد:یک مشکل دیگر بحث احداث فنی حرفه ای جهت حرفه آموزی در شهرستان است که زمین مشخص شده در آینده پیش رو احداث خواهد شد.

وی بیان داشت:درمجموع زیرساخت‌ها زیرساخت‌های مطلوب نیست و به همت همه عزیزان انشاالله مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس شورای کتابخانه ها در ادامه بیان داشت:در حوزه فرهنگ نیز یک کتابخانه پارسال افتتاح شد یک فرهنگسرا وجود دارد اما نیاز است یک کتابخانه دیگر احداث شود مشکلی که هست کمبود اعتبارات است برنامه هایی هست که این شاخص‌ها تغییر پیدا کند درنظر داریم که کتابخانه های مرکزی شهر را که مکان آن مشخص شده از تخصیص اعتبار از طریق کتابخانه اداره کتابخانه‌ها صورت میگیرد احداث و ایجاد کنیم.

شاهین هاشمی در بحث آب شرب گفت:حمیدیه مشکل آب شرب ندارد طرح خوبی در حال اجرا از 40 کیلومتر لوله گذاری فاز اول 7 کیلومتر احداث شده و فاز دوم در حال شروع شدن است با این طرح 14 کیلومتری حمیدیه تا افق 20 ساله مشکل آب شرب مشکل ندارد در 7 روستا در بخش گمبوعه هستند که مشکل آب شرب دلرند که پروژه 7 کیلومتری شروع شده که 4کیلومتر اجرایی شده و سه کیلومتر باقی‌مانده و مخزن آب آماده شده است.

وی تاکید کرد: آب شرب مشکل حادی در شهرستان حمیدیه نیست و غیر از این 7 روستا که در بخش مرکزی هستند در برخی مناطق نیز با افت فشار مواجه هستیم پیش بینی میشود تا آخر سال مشکل آب شرب را در شهرستان حمیدیه نخواهیم داشت.

وی در خصوص شی که به غلط بمب قلمداد شده بود بیان داشت :این شی بمب نبوده است و یک وسیله‌ای برای اداره هواشناسی هست که به صورت روزانه دما برای سنجش دمای هوا و جریان های هوایی هستندکه تا 7 تا 10 کیلومتر زمین ارتفاع پیدا می‌کند که خود به خود منهدم می‌شود که یکی از آنها در یکی از روستاها فرود آمده که به غلط بمب تصور شده بود که با حضور به موقع نیروی انتظامی مشخص شد که بمب نبوده است.

ایشان با تشکر از سمن های پیگیر حمیدیه بیان کرد:درشهرستان حمیدیه سمن‌های غیردولتی در گذشته فعالیت جدی نداشتند از سال گذشته کانون های قرآنی ،فرهنگی ،شعر تشکیل شده و سمن های اجتماعی در حال مجوز گرفتن هستند و در حوزه محیط زیست سمن های بسیار فعالی هستند و اقدامات خوبی انجام میدهند وبه عنوان بازوی در کنار دولت فعالیت می‌کنند و مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند که از ایشان تشکر میشود.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری