آخرین مطالب

دکتر روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا: درمورد کرونا باید حد وسط را رعایت کنیم اضطراب و دلهره ایجاد نکنیم بی تفاوت هم نباشیم

دکتر روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا: درمورد کرونا باید حد وسط را رعایت کنیم اضطراب و دلهره ایجاد نکنیم بی تفاوت هم نباشیم فرهنگی - اقتصادی - سیاسی - اجتماعی - خوزستان

دکتر روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا: درمورد کرونا باید حد وسط را رعایت کنیم اضطراب و دلهره ایجاد نکنیم بی تفاوت هم نباشیم

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور با قدردانی از مردم که در مراسم شب های قدر و آیین احیا وشب زنده داری اصول بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کردند تلاش های برگزارکنندگان این مراسم شامل وعاظ، بسیج مساجد و همه مسوولان اجراکننده را شایسته و قابل تقدیر خواند وگفت: امروز در شرایطی هستیم که نباید بگذاریم در جامعه اضطراب و ناامیدی و تردید به آینده در بین مردم ایجاد شود؛ ضمن اینکه مردم هم نباید احساس کنند که همه چیز تمام شده و از شرایط خطر عبور کرده‌ایم.

رئیس جمهور با قدردانی از مردم که در مراسم شب های قدر و آیین احیا وشب زنده داری اصول بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کردند تلاش های برگزارکنندگان این مراسم شامل وعاظ، بسیج مساجد و همه مسوولان اجراکننده را شایسته و قابل تقدیر خواند وگفت: امروز در شرایطی هستیم که نباید بگذاریم در جامعه اضطراب و ناامیدی و تردید به آینده در بین مردم ایجاد شود؛ ضمن اینکه مردم هم نباید احساس کنند که همه چیز تمام شده و از شرایط خطر عبور کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه عده‌ا ی نا امیدی و اضطراب و دلهره را در جامعه می‌دمند و مردم احساس می‌کنند دچار شرایط سختی‌ شده‌اند که به این زودی‌ها از آن نجات پیدا نخواهند کرد، گفت: این وضعیت آثار روانی سختی بر جای می‌گذارد؛ مسوولان امور پزشکی، اجتماعی و اقتصادی باید برای مردم به صورت واضح و شفاف شرایط را توضیح دهند و بگویند که دوران سختی ویروس هنوز تمام نشده اما در عین حال شرایط نسبت به قبل بهتر شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه در ابتدای این بیماری و از روز اول اسفند نگرانی و اضطراب به خاطر ناشناخته بودن این ویروس و مشخص نبودن آثار و ویژگیهای آن بالا بود، گفت: خوشبختانه امروز مهارت کادر درمان و پرستاران ما در مورد این ویروس ناشناخته نسبت به گذشته بیشتر و علائم، مشخصات و عوارض کرونا شناخته‌تر شده و مهارت‌ها در مورد این بیماری افزایش یافته است.
دکتر روحانی با بیان اینکه تجهیزات درمانی برای مقابله با این بیماری نسبت به روز نخست شیوع این ویروس بسیار بهتر است و در تولید ملزوماتی همچون ماسک ان.95 و دستگاه ونتیلاتور از مرحله سخت عبور کرده‌ایم، گفت: مردم باید بدانند شرایط فردا و آینده ما در زمینه مقابله با این ویروس حتی اگر شاهد جهشی در این ویروس یا پیک جدید باشیم بدتر از امروز نخواهد بود و لی باید ضمن احتیاط به آینده اطمینان داشته باشند که از پیک اصلی هم عبور کرده‌ایم
رئیس جمهور تاکید کرد: شرایط امروز با روز اول متفاوت است، اما در عین حال همچنان باید احتیاط کنیم و فکر نکنیم همه چیز تمام شده است. برگزاری اجتماعات و رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند به تعداد مبتلایان خواهد افزود و مشکلاتی برای ما ایجاد خواهد کرد.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در مقابله با ویروس کرونا باید حد وسط را داشته باشیم به طوری که اضطراب و دلهره ایجاد نکنیم و بی تفاوت هم نباشیم، گفت: در کشور با اقدامات انجام شده دعوای جان و دین و دعوای نان و جان نداشتیم؛ خوشبختانه در شهرهای سفید مساجد باز شده ،نمازهای جمعه برگزارمی می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار هم از سر گرفته شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه از روز اول مواجه شدن با این ویروس در کنار موضوع سلامت مردم متوجه خطر دیگری شدم، افزود: رسانه‌های بیگانه می‌خواستند به بهانه بیماری کرونا کشور را به تعطیلی بکشانند، اما تولید در کشور را برای یک روز هم تعطیل نکردیم و برای تامین کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم بر روی تولید بیشتر متمرکز شدیم؛ بازگشایی‌ها و از سرگیری فعالیت‌ها به صورت مرحله به مرحله و به تدریج انجام شد و هر جایی که مردم مراعات کردند کارها به خوبی پیش رفته است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی بهداشت فردی یک اصل مهم و اساسی است که باید رعایت شود، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باید در دستور کار باشد، باید برای مدتی برخی از عادت‌های گذشته را فراموش کنیم، دید و بازدیدها با مراعات فاصله اجتماعی باشد و زندگی خود را با کرونا تطبیق دهیم.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت جدا کردن فرد مبتلا به کرونا از جامعه و ضرورت قرنطینه سازی گفت: فرد مبتلا بعد از شناسایی باید بلافاصله از جامعه جدا شود و در این رابطه در ستاد مصوبه‌ای تصویب شده که متاسفانه خوب اجرا نشده اطلاع‌رسانی در مورد فرد مبتلا به اطرافیانش به خوبی انجام نشده است و در اجرای این مصوبه ناهماهنگی‌هایی مشاهده می‌شود که باید برطرف شود.
دکتر روحانی تاکید کرد: دستورالعمل‌ها در این زمینه باید به صورت روشن و قاطع به همه مراکز درمانی و پزشکان ابلاغ شود و آموزش کافی به مردم داده شود. قرنطینه شدن افراد مبتلا یک اصل مهم است در غیر این صورت همه زحمات هدر می‌رود، بیماریابی هم به عنوان یک اقدام مهم علمی باید به صورت جدی پیگیری شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه برای پیروزی و موفقیت در مقابل این بیماری شرط اول اعتماد عمومی است، گفت: کار به دست مردم انجام می‌شود؛ مردم هم باید به دولت، نظام، متخصصین و مراجع ذیربط و رسانه‌ها اعتماد داشته باشند؛ برای جلب اعتماد نیز به شفافیت و صداقت نیاز داریم.
دکتر روحانی با بیان اینکه هر چه همکاری عمومی ارگان‌ها و دستگاه‌ها بیشتر باشد، اعتماد مردم بیشتر جلب می‌شود، تاکید کرد: الان وقتِ اتحاد و همدلی است و باید اختلافات و دعواها را کنار بگذاریم؛ هماهنگی و همکاری ارگان‌ها به مردم اعتماد می‌دهد، ضمن اینکه باید صدای مردم، نظرات و نقدهای آنان هم به خوبی شنیده شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید مردم را برای حداقل چند ماه زندگی با کرونا آماده کنیم، گفت: اعلام وضعیت سفید در یک شهر به معنای پایان بیماری نیست؛ دوره کرونا تمام نشده و ما باید همچنان هوشیارانه و حساب شده عمل کنیم؛ مردم بدانند که باید برای مدتی با کرونا زندگی کنند تا یا این ویروس خود به خود از بین برود یا داروی قطعی آن ساخته شود و یا واکسن آن تولید گردد.
دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید برای افرادی که در جامعه دچار مشکل هستند و وضعیت خوبی ندارند، بسته‌های حمایتی در نظر بگیریم، اظهار داشت: دولت در حد توان خود برای این اقشار کمک‌هایی در نظر گرفته و خواهد گرفت، اما به تنهایی قادر نیست؛ در این میان مردم، خیرین، بسیج، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و همه به یاری افراد بی بضاعت و ضعیف اقدام می‌کنند که کار بسیار ارزشمندی است.
رئیس جمهور همچنین به اقدامات انجام شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان بار بسیار سنگینی بر دوش دارند و کارهای بزرگی انجام دادند و برای تامین نیازها همه توان خود را به کار بستند، تلاش آنها برای رسیدن به درمان و واکسن نیز همچنان ادامه دارد.
دکتر روحانی همچنین به اهمیت موضوع تولید و صادرات در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور نیاز به تولید کالا، صادرات آن و ارز ناشی از صادرات داریم و همه باید برای تحقق شعار جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال مطرح شده است همه تلاش خود را انجام دهیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر چشم‌مان به بشکه نفت باشد مشکل پیدا خواهیم کرد، اما اگر چشم ما به دست صادرکننده‌های وطن‌دوست و ملت‌دوست باشد مشکلات را حل خواهیم کرد.
دکتر روحانی در بخش پایانی سخنان خود در تشریح مصوبات جلسه امروز ستاد ملی کرونا گفت: امروز گزارش خوشحال کننده‌ای داشتیم که نشان می‌داد تلفات سالمندان بر اثر بیماری کرونا در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار کم بوده است.
رئیس جمهور افزود: 99 درصد سالمندان کل کشور در خانه‌ها نگهداری می‌شوند و این یکی از ویژگیهای بارز فرهنگی و دینی ماست و تنها یک درصد از سالمندان در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند.
دکتر روحانی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امروز مراسم روز قدس در شهرهای سفید که امروز رقم آن 218 شهرستان اعلام شد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی نه به صورت راهپیمایی بلکه به صورت اجتماع در نمازهای جمعه برگزار می‌شود.
رئیس جمهور افزود: در مورد شهر تهران نیز به خاطر شرایط ویژه پایتخت قرار شد با مسوولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک مبدأ تا یک انتها مراسم نمادینی به شکل حرکت خودروها بدون اجتماع مردم داشته باشیم.
دکتر روحانی افزود: در مورد نماز عید سعید فطر هم بنا شد نماز عید فطر در سراسر کشور در مساجد و فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شود، اما در مصلاهای بزرگ نماز عید فطر نخواهیم داشت.
رئیس جمهور افزود: در خصوص بازگشایی اماکن مقدسه و حرم‌ها تصمیم گرفته شد که بعد از ماه مبارک رمضان، صحن این اماکن به مدت 3 ساعت صبح و 3 ساعت بعدازظهر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به روی زائران گشوده شود.
دکتر روحانی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا رستوران‌ها بعد از ماه مبارک رمضان باز می‌شود و هتل‌ها هم فعال‌تر می‌شوند؛ کنکور سراسری دانشگاه در زمان تعیین شده و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد؛ دانشگاهها از 17 خرداد فعالیت خود را آغاز می‌کنند و فعالیت‌های ورزشی در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور تماشاگر از سر گرفته می‌شود. مرخصی زندانیانی که آزادی آنها برای جامعه خطری نداشته باشد نیز تا پایان خرداد ماه تمدید شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری