چرائی وضعیت کرونا در دزفول و خوزستان!!
بزرگنمایی:
در حالیکه در کل کشور به یاری خدا و همت آحاد مردم و کادر درمان، آمار مبتلایان به کرونا رو به کاهش است ولی این آمار در خوزستان و دزفول هر روز سیر صعودی دارد. و این در حالیست که انتظار منطقی این بود که با شروع فصل گرما این سیر نزولی گردد .
از طرفی با وجود استاندار پزشک و فرماندارِ با سابقه مدیریت استاندارد، انتظار می رفت امروز خوزستان و بویژه دزفول جزو مناطق با وضعیت سفید باشند،ولی نیستند.چرا؟؟
❇ آنچه از نزدیک روزانه شاهد آن هستیم. بعضاً مربوط است به غلط بودن برخی از آیتم های این به اصطلاح پروتکل ها و بخشی نیز به عملکرد بشدت غیر اصولی مدیریت اجرایی شهرستان و استان در نحوه اجرای دستور العملهای فاصله گذاری اجتماعی است .
چرائی وضعیت کرونا در دزفول و خوزستان!!
❇ در حالیکه در کل کشور به یاری خدا و همت آحاد مردم و کادر درمان، آمار مبتلایان به کرونا رو به کاهش است ولی این آمار در خوزستان و دزفول هر روز سیر صعودی دارد. و این در حالیست که انتظار منطقی این بود که با شروع فصل گرما این سیر نزولی گردد .
از طرفی با وجود استاندار پزشک و فرماندارِ با سابقه مدیریت استاندارد، انتظار می رفت امروز خوزستان و بویژه دزفول جزو مناطق با وضعیت سفید باشند،ولی نیستند.چرا؟؟
❇ آنچه از نزدیک روزانه شاهد آن هستیم. بعضاً مربوط است به غلط بودن برخی از آیتم های این به اصطلاح پروتکل ها و بخشی نیز به عملکرد بشدت غیر اصولی مدیریت اجرایی شهرستان و استان در نحوه اجرای دستور العملهای فاصله گذاری اجتماعی است .
چنانچه هرچه سریعتر این اشتباهات یا نواقص اصلاح نگردد، هم فاجعه می آفرینند و هم بدون دقت نظر، سایر عوامل کم اهمیت تر به عنوان عامل و مقصر این افزایش ابتلا معرفی خواهند شد!!
❇ حداقل دو ماه اسفند و فروردین کارهای اداری و قضایی مردم متوقف و انبار شده. اینک به جای اتخاذ تدبیر جهت کاهش زمان توقف و تجمع ارباب رجوع، بنحوی عمل می شود که ادارات و نهادهای خدماتی را به مراکزی برای گسترش الودگی تبدیل کرده ایم !! چگونه؟؟
1- تعداد کارمندان و کارکنان را رسماً کاهش داده ایم . بنابراین نیروی فعلی جوابگوی حجم انباشت شده ارباب رجوع نیست . اگر جایی با وجود کاهش نیرو در روند خدمت رسانی هیچگونه خللی ایجاد نشده یعنی مملکت حقوق بگیر اضافی دارد!!
2- به بهانه فاصله گذاری، ارباب رجوع را از حضور پشت پیش خوان ها منع کرده ایم و جلو هر در و پنجره ای انبوهی از تجمع مراجعین ایجاد کرده ایم . گویا این تنها کارمندان و کارکنان هستند که باید در امان باشند. و متوجه نیستیم که به جای یک پیشخوان سه متری و بیشتر ما مردم را به پنجره هایی حداکثر نیم متری کشانده ایم، بطوریکه در یک محوطه یک متری گاهی می توان ده سر و بیشتر را شمرد .
❇ چه باید کرد؟؟
1- دولت الکترونیکی را راه اندازی و احتیاج مردم به مراجعه حضوری را به حداقل برسانند.
2- تلفن و سیستم مخابرات ادارات و نهادها را فعال و پاسخگو نمایند .(این فقره در خوزستان بطور وحشتناکی ضعیف است)
3- لازم است تمامی کارکنانی که ارباب رجوع دارند سرِ کار حاضر شوند و فقط کسانی که می توانند دورکاری کنند و ارباب رجوع ندارند از حضور معاف شوند .
4-ادارات به جای دور کردن غیر محترمانه و خلاف تکریم ارباب رجوع مراجعین، با ایجاد حایل های پلاستیکی کارمندان را محافظت نمایند.
5- همه ادارات و نهادها موظف باشند دستان مراجعین را در بدو ورود ضد عفونی نموده و به آنها ماسک و دستکش دهند.
✍ علیرضا زمانی راد.
دوره دکتری حقوق عمومی
دزفول 99/02/09
- سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹:۲۳
- منبع: صبح ملت نیوز