آخرین مطالب

اختصاص30 میلیارد تومان به بازسازی خوابگاه‌ها/ ایجاد ردیف وام دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرهنگی - اقتصادی - بین الملل - اجتماعی

اختصاص30 میلیارد تومان به بازسازی خوابگاه‌ها/ ایجاد ردیف وام دانشجویان تحصیلات تکمیلی

  بزرگنمایی:



رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در نشست خود با دبیران شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران و دکترای تخصصی از اختصاص30 میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این در حالی است که قریب 500 میلیارد تومان وام به دانشگاه‌هایی که خوابگاه نیمه کاره دارند، پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهندس بهروز رحیمی در نشست دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی که برای پی‌گیری مطالبات دانشجویان در حوزه رفاهی و خوابگاهی سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد و در آن مهمترین موضوعات و مطالبات دانشجویان در زمینه شهریه خوابگاهی، وام دانشجویی و پی‌گیری مسائل آموزشی دانشجویان دستیاری و PH.d مطرح شد،  با بیان این‌که رشد بودجه دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی نتیجه تلاش‌های دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است، بیان داشت: این تلاش از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزات بهداشت موجب شده تا این نگاه در ذهن ما شکل بگیرد که در مجموعه صندوق رفاه، فعالیتی که خروجی آن به رفاه دانشجویان ختم نشود، محل اشکال است. ما اطمینان داریم می‌توانیم بخشی از مشکلات دانشجویان را حل کنیم و در مدتی که در مجموعه مشغول خدمت بوده‌ایم، یکی از مشکلاتی که به جد دنبال رفع آن بوده‌ایم وام دانشجویان دستیاری است.

وی افزود: بر همین اساس ایجاد وام دانشجویان گروه تحصیلات تکمیلی یعنی دانشجویان دستیاری و PH.d که جمعیتی حدود 22 هزار نفر را در دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل می‌شوند، در دستور کار ما قرار گرفت، از اوایل مهر ماه در این خصوص وارد مذاکره با سازمان برنامه شدیم و در نهایت با تلاش بسیار، دوندگی بی‌امان و مکاتبات فراوان موفق به ایجاد ردیفی در این خصوص در سازمان برنامه شدیم.

رحیمی خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: قدر این داشته را بدانید زیرا آغازی برای موفقیت و انجام امور سخت و نشدنی است. دانشجویان گروه تحصیلات تکمیلی بدانند که این وام را با توجه به جمعیت هدف ارایه خواهیم داد و تلاش ما این است که به نحوی این وام را به دانشجویان عزیز ارائه دهیم که رفاه همه دانشجویان را به دنبال داشته باشد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و ph.D گفت: در این خصوص نیز معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حال تلاش است که به عنوان وکیل مدافع دانشجویان دستیاری و ph.D و بر اساس ماموریتی که از سوی وزیر بهداشت برای ایجاد بیمه سلامت دانشجویان دستیاری به دکتر لاری محول شده، با همکاران خود در معاونت آموزشی وارد مذاکره شود. در تلاشیم بتوانیم به شکلی کار را پیش ببریم تا این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد. از نظر ما موضوع بیمه بسیار ضروری است و این مطالبه مهم دانشجویان از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی به جد در حال پیگیری است.

وی در خصوص وضعیت عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: صندوق یک بنگاه مالی است و منابع کمی دارد اما تلاش داریم با نظم بهتر و برکت بیشتر کمک‌های مالی صندوق را در اختیار دانشجویان قرار دهیم. 80 درصد دارایی و منابع صندوق از محل درآمدهای اختصاصی است. این درآمدها به معنی بازپرداخت وام‌های دانشجویی پس از فراغت از تحصیل است که گاهی دانشجویان این تعهد در بازپرداخت وام در پایان تحصیلات را فراموش می‌کنند. امیدوارم فعالان شورای صنفی این فرهنگ را در میان دانشجویان عزیز ایجاد کنند که وام خود را پس از فراغت از تحصیل بازپرداخت کنند تا به دانشجویان عزیزی که اکنون در حال تحصیل و نیازمند وام هستند، در اسرع وقت کمک کنیم.

این مقام مسؤول با بیان این که 49 خوابگاه در دست ساخت در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، به موضوعات خوابگاهی اشاره کرد و گفت: این تعداد خوابگاه ظرفیت 20 هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شهرهای مختلف را پوشش می‌دهد. در مجموع برای ساخت این تعداد خوابگاه تلاش فراوانی شده و مصوب شد، قریب 500 میلیارد تومان وام به دانشگاه‌هایی که خوابگاه نیمه کاره دارند، پرداخت شود. امیدواریم با این روند در سال جاری کار ساخت بخشی از این خوابگاه‌های نیمه کاره به سرانجام برسد. در حوزه بهسازی خوابگاه‌ها نیز 30 میلیارد تومان اختصاص داده شده که مطمئنا با این روند می‌توانیم بخش بیشتری از خوابگاه‌ها را بازسازی کنیم.

در ادامه مهندس رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به سؤال یکی از فعالان دانشجویی در خصوص سنوات تحصیلی دانشجویان، گفت: در این خصوص با معاونت آموزشی مذاکراتی انجام شده تا سنوات مجاز تحصیلی هر مقطع را به ما اعلام کنند، برای سال تحصیلی جدید در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی بر این اساس رفتار خواهیم کرد.

وی در خصوص چگونگی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا، بیان داشت:  در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و همین حالا که برخی از دانشجویان در خوابگاه‌ها هستند، دانشگاه‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا رفتار کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر ستاد را در فضای خوابگاهی به دقت و روزانه اجرایی کنند. در شرایط فعلی باید ببینیم روند بیماری به چه سمتی پیش می‌رود زیرا این موضوع در اختیار ما نیست.

در ادامه دکتر تدین در خصوص سؤال یکی از فعالان شورای صنفی در خصوص استفاده دو منظوره از خوابگاه دانشجویی به شکل دولتی و مشارکتی، گفت: تنها یک مورد در این خصوص وجود داشته که طی مکاتبه صورت گرفته بنا شد این مورد اصلاح شود. زیرا خوابگاهی که دولتی است نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد، چنین چیزی از نظر ما خلاف است و وجود ندارد.

وی در خصوص وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز، بیان داشت:  ما در این خصوص چهار میلیارد تومان در سال 98 اعتبار در صندوق داشتیم در حالی که 50 هزار دانشجوی شهریه‌پرداز در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند. در این خصوص سیاست دولت و کشور این است که دانشجویان شهریه پرداز محل درآمدی برای دانشگاه باشند. بر این اساس اگر دانشجویان ابهامی دارند باید بدانند دانشجوی شهریه پرداز باید برای گذراندن تحصیل خود شهریه بپردازد و دست صندوق برای این دسته از دانشجویان برای وام به آن صورت باز نیست. البته مهندس رحیمی در این خصوص در حال تلاش است تا بتوانیم برای این دسته از دانشجویان نیز شرایطی برای گرفتن وام از بانک فراهم کنیم.

در این نشست آرمین سعیدی سوق دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علی تیموری دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، علیرضا حسینی دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر هومان پارسایی دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان PH.d به بیان موضوعات مهمی از جمله حذف ماده 25 آیین نامه اسکان یا اصلاح آن در جهت اختصاص خوابگاه به دانشجویانPH.d و دستیاران، افزایش کمک هزینه مربوط به وام ودیعه مسکن مخصوص دستیاران و دانشجویان PH.d متاهل، راه اندازی سامانه خرید کالا (فروش کالا به صورت وام به دانشجویان) افزایش وام‌های دانشجویی، چگونگی تخصیص 30 میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی، همکاری دانشگاه‌ها برای تجمیع خوبگاه‌های دانشجویی با استفاده از تبصره 9، بیمه دستیاران، وام دستیاری و ... پرداختند.

در پایان این نشست پارسایی با اشاره به نامه‌ای که خطاب به مسؤولان وزارت بهداشت درباره مشکلات دانشجویان نوشته بود، گفت: این نامه لحن تندی داشت و هیچ امیدی به آن نداشتم اما با تماس مهندس رحیمی مواجه شدم و به این نکته با اعماق دل پی بردم که ما مسؤولان دلسوز و مهربان کم نداریم. این اولین آشنایی من با رییس صندوق رفاه وزارت بهداشت بود که در آن تماس فارغ از موضوعات مطرح شده از سوی من، تنها می‌خواستند من را بشناسند تا موضوعات را پی‌گیری کنیم و این نکته جای شکر و قدردانی دارد.

به گزارش مفدا، در پایان این نشست از تلاش دبیران شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران و دکترای تخصصی وزارت بهداشت تقدیر شد.

🍁پایگاه خبری صبح ملت نیوز🍁

https://chat.whatsapp.com/FfHAPjhaTkUEVfwBImLShO


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری