آخرین مطالب

سخنگوی دولت در نشست خبری: همه باید در کنار یکدیگر به مبارزه با کرونا برخیزیم

سخنگوی دولت در نشست خبری: همه باید در کنار یکدیگر به مبارزه با کرونا برخیزیم فرهنگی - سیاسی - اجتماعی

سخنگوی دولت در نشست خبری: همه باید در کنار یکدیگر به مبارزه با کرونا برخیزیم

  بزرگنمایی:
«علی ربیعی» روز دوشنبه در نشست خبری سخنگوی دولت درباره شیوع کرونا ویروس، گفت: در شرایطی هستیم که همه باید در کنار یکدیگر و با همدلی کامل به مبارزه با این بیماری برخیزیم. همه باید در کنار وزارت بهداشت که امروز در خط اول مقابله با این مساله هست قرار بگیریم. به پزشکانمان اعتماد کنیم. از همه احزاب، گروه‌ها و رسانه ها می خواهم از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند. از مردم به جد درخواست داریم که همراهی با نظام سلامت ایران را بیش از هر دوره دیگری در زندگی روزمره و کنش اجتماعی خود قرار دهند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه گروه‌ها از سیاسی‌کردن ویروس کرونا اجتناب کنند، گفت: جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا فردا به ریاست رییس‌جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» روز دوشنبه در نشست خبری سخنگوی دولت درباره شیوع کرونا ویروس، گفت: در شرایطی هستیم که همه باید در کنار یکدیگر و با همدلی کامل به مبارزه با این بیماری برخیزیم. همه باید در کنار وزارت بهداشت که امروز در خط اول مقابله با این مساله هست قرار بگیریم.  به پزشکانمان اعتماد کنیم. از همه احزاب، گروه‌ها و رسانه ها می خواهم از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند. از مردم به جد درخواست داریم که همراهی با نظام سلامت ایران را بیش از هر دوره دیگری در زندگی روزمره و کنش اجتماعی خود  قرار دهند.

سخنگوی دولت گفت: متاسفانه شاهد برخی سوداگری های تلخ در خصوص لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم هستیم. در این شرایط همه هرچه داریم در اختیار هم قرار دهیم. امروز روز اعتماد است و باید همبستگی خود را با یکدیگر بیش از هر زمان دیگری حفظ کنیم و بیش از هر دوره دیگری با همدیگر مهربان و همدل باشیم.

ربیعی افزود: برخی از سوداگری های اقتصادی که امروز هم من بیش از جلسه با وزیر صمت که بنابر مصوبه دیروز دولت در این زمینه مسوولیت گرفت صحبت کردم که خوشبختانه در زمینه شوینده ها و لوازمی که می تواند پاکیزه کند ما مشکلی نداریم. چند خط جدید تولید اضافه کردند. برخی خطوطی که در صنایع وجود داشت تغییر جهت به تولید شوینده هایی که برای سلامت مردم است که از همین امروز به بازار عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه در زمینه مواد اولیه کمبود نداریم. در مساله ماسک هم بنابر توصیه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی فعلا و موقتا توزیع از طریق مراکز بهداشت و درمان به شکل گسترده ای صورت خواهد گرفت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: از رسانه ها یک انتظار دیگر هم به خصوص دارم. ما این جلسه را در راستای مصوبه دیشب هیات دولت برگزار کردیم. ستاد ملی مبارزه با کرونا فردا به ریاست رییس جمهور تشکیل خواهد شد. دیروز هم در دولت در این خصوص بحث مفصلی شد. بیش از جلسه دولت هم معاون اول دولت اسحاق جهانگیری جلسه گذاشتند و  به طور شبانه روزی هم در وزارت بهداشت با دستگاه های زیربط این ستاد مستقر است.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت به طور شبانه روزی با دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد بر اساس تصویب هیات وزیران و ابلاغ رییس جمهوری کمیته‌های مختلف تشکیل شدند که سیاست‌گذاری رسانه‌ای هم به این جانب واگذار شد البته سخنگویی کماکان بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.
ربیعی ادامه داد: امروز خبری را دیدم که در آن گفته شده تمامی فروشگاه ها، مغازه ها، ادارات و بازارها  به حالت تعلیق در خواهند آمد و کسانی که دارو یا خریدهای مهم دارند حتما در این چند روز انجام دهند. این نمونه خبرهایی است که متاسفانه غیرمسئولانه در فضای مجازی منتشر می‌شود. اینها نه نیت خیرخواهانه بلکه نیت شان قطعاً به هم زدن آرامش جامعه ایران است.
 دستیار رییس جمهوری گفت: از همه رسانه‌ها به عنوان میانجی های اجتماعی بین دولت و جامعه می خواهم هم اطلاع رسانی کامل صورت بگیرد. حتی معتقدیم اطلاع‌رسانی بیش از هر دوره دیگری است البته اطلاع رسانی زیادی را در این دوره منفی نمی دانیم منتهی اطلاع‌رسانی که دولت را کمک کند و اگر کاستی هست به دولت منتقل شود ولی در جهت کنترل، آرامش و به پیشبردن کنار هم بودن دولت و جامعه باشد برای این که به سرعت به امید خدا شهر به شهر اعلام کنیم که نگرانی و بستری دیگر نداریم.
سخنگوی دولت با تاکید بر لزوم برخورد با مواردی از سوداگری رسانه های جمعی اظهارداشت: این یک امر مذموم است که از رنج مردم سوء استفاده شود و ماسکی که قیمت آن در شرایط عادی کمتر از 2 هزارتومان است 25 هزارتومان به فروش برسانند بنابراین رسانه ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.
ربیعی با بیان اینکه ملت ایران فداکاری و از خود گذشتگی کادر درمانی و بهداشتی را در این شرایط تاریخی فراموش نخواهد کرد، ضمن قدردانی از کادر وزارت بهداشت از نیروهای خدماتی تا پرستاران و کارشناسان اظهارداشت: از همراهی رسانه‌ها هم در این زمینه در کنار مردم و دولت نقادانه ولی به طور اطمینان بخش و ایجاد امنیت روانی تلاش خواهند کرد، سپاسگزاری می‌کنم.

کرونا مساله جهانی است 

ربیعی در ادامه به شیوع کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در ایران از چند جهت اهمیت دارد. کرونا امروز فقط یک بیماری در حوزه نظام بهداشت و سلامت نیست بلکه مساله‌ای جهانی است. این تصور که فقط یک موضوع حوزه بهداشت و سلامت ایران است تصور درستی نیست. امروز از ایتالیا و فرانسه و ژاپن و کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر درگیر این بیماری جهانی هستند.

کرونا در ایران هم بیماری و هم مساله اجتماعی است

سخنگوی دولت ادامه داد: گستره شدن ارتباطات انسانی مستقیم و غیرمستقیم، جهانی شدن اقتصاد مساله‌ای بود که سالها قبل هم پیش بینی کرده بودند که ما با بیماری‌های نوع جهانی بیش از گذشته روبرو خواهیم شد. کرونا در داخل کشور هم به همان اندازه که  مساله بهداشتی و درمانی است مساله اجتماعی هم است. کرونا ویروس کوری است که مرزهای طبیعی و اجتماعی را به رسمیت نمی‌شناسند. بین دولتی، مردمی و نظامی و غیرنظامی، این گروه و آن گروه و آن جناح، پایین شهری، بالاشهری، زن و مرد، این قوم و آن قوم تفاوت قایل نمی شود. علاوه بر جان انسانها با زندگی روزمره مردم هم مرتبط است.

ربیعی در پاسخ به پرسشی راجع به اظهارات یک پرستار که در بعضی از بیمارستان‌های خصوصی مانع پوشش کادر می شوند و رسانه ملی در زمینه کرونا ضعیف عمل می‌کند، گفت: استفاده از لباس‌ها سطح بندی دارد، یک پرستاری بیمار عمومی می‌بیند در این صورت ضرورتی ندارد آن لباس خاص را بپوشد اگر پزشکی می‌بیند بیمار مشکل تنفسی دارد از ماسک خاص استفاده کند؛ استفاده از این لباس که مانند لباس فضانوردی است، پروتکل دارد و کسانی باید استفاده کنند که مثلا مریضی داشتند که قبلاً فوت کرده و به دلیل کرونا بوده، و امکان انتقال باشد یا پزشکی که از بیمار با کرونای مثبت مراقبت می کند. پوشیدن آن لباس‌ها کار ساده‌ای نیست عرق می‌کنند و کار کردن با آن سخت است برای همین خود پرسنل قبول نمی کنند.

وی ادامه داد: پروتکلی که از یک ماه و نیم قبل اعلام کردیم معلوم می کند چه کسی چه چیزی را باید استفاده کند. صدا و سیما از حیث آگاهی‌بخشی همکاری بسیار خوبی با ما داشته است؛  در اکثر مسائل بخش های خبری هم برای انجام مصاحبه زنده هماهنگ می‌شود.

دولت و مجلس متعلق به همه ایرانیان است

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: روز جمعه یکی از مهمترین و حائز اهمیت‌ترین مقاطع سیاسی کشور یعنی انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی برگزار شد و حالا منتخبان برای چهارسال در نهاد قانونگذاری کشور مسوولیت مهمی را بر عهده گرفتند. هم به منتخبان و همه مردم ایران  چه آنهایی که پای صندوق ها آمدند و چه کسانی که نیامدند تبریک می گویم، دولت و مجلس متعلق به همه ایرانیان است.

سخنگوی دولت افزود: بیش از همه از مردم که با وجود همه شرایط سخت حاکم بر کشور از تحریم‌ها گرفته تا حوادث ناگوار رخ داده؛ پای صندوق ها آمده تشکر  و از همه دست اندرکاران انتخابات هم قدردانی می‌کنم. دولت همه تلاش خود را برای این که این انتخابات با صحت و امنیت برگزار شود به کار برد.  

ربیعی یادآور شد: نظام انتخاباتی ما صندوق محور است و همه ارکان نظام با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم روی کار آمدند  و معتقدیم دولت و مجلس برای منافع ملی و کمک به زندگی مردم کنار هم قرار بگیرند و هم‌افزایی کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در وزارت بهداشت به طور مستقیم دنبال برگزاری ویدئو کنفرانس خبری هستیم، خطاب به رسانه ها، اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم با پیگیری روندها موضوع را به مسیر خود ببرید و اگر اشکالی هست، بگویید؛ با پیگیری خبرها، اطمینان بخشی ایجاد کنید. ما بیش از داروی کرونا به داروی اعتماد، کنار هم قرار گرفتن و عمل به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز داریم.

شمار جان‌باختگان کرونا اعلام می‌شود

ربیعی عنوان داشت: هیچ چشم‌پوشی و کم‌گویی از اتفاقاتی که افتاده صورت نگیرد. مطمئن باشید هر تعداد افرادی که به رحمت خدا می‌روند و جانشان را از دست می‌دهند از هر نقطه‌ای که باشد بیان می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: خواهش می‌کنم کمکم کنید چرا که کرونا یک بیماری است که جهان به آن مبتلاست و همه تلاش می‌کنند آن را کنترل کنند، ظرفیت بهداشتی ما هم می‌تواند آن را کنترل کند. هراس بیش از اندازه از کرونا آسیبش از نظر ایمنی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ربیعی ادامه داد: این تعهد اخلاقی دولت است که وزارت بهداشت مسائل را دقیقا اعلام خواهد کرد. توصیه دیگر ما این است که منعکس می‌کنیم که به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل شود.  

وی با اشاره به زمان بستن پروازها اظهار داشت: یکی از احتمالات بسیار بالا در شیوع‌شناسی، شخص بازرگانی است که دوبار در فاصله بستن پروازها، با خط هوایی کشور امارات و کشورهای دیگر این ویروس را انتقال داده و الان یکی از علائم قوی این است.

شفافیت‌ بسیاری از کشورها اندازه ما نبوده است

ربیعی تصریح کرد: شاید به عنوان سخنگوی دولت نخواهم این موضوع را بیشتر باز بکنم، می‌دانیم که بسیاری از کشورها به هیچ عنوان شفافیت‌شان اندازه ما نبوده است. ما در این زمینه شفاف عمل کردیم.  

وی خاطرنشان کرد: می‌دانیم که کشورها با این ویروس درگیری هستند و بعداً و یا در اخبار مختلف هم مشخص می‌شود که این کشورها هم درگیر هستند. به اعتقاد من، ما در موضوع اعلام، متعهدانه عمل کردیم.  

سخنگوی دولت افزود: کمک کنید همین روند اعلام، هشدار و اطمینان‌بخشی توامان ادامه یابد.

مجوز شرعی شیوه دفن جانباختگان کرونا دریافت شده است

ربیعی تاکید کرد: برای دفن کردن جانباختگان کرونا اجازه شرعی هم دریافت شده است که روش‌های دفن منافاتی با اقدامات شرعی نداشته باشد و دقت می‌شود که امکان سرایت ویروس از یک جسد تسری پیدا کند به صفر برسد.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا احتکار و گران‌فروشی تجهیزات مقابله با این ویروس را مذموم دانست و افزود: این مساله باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و رسانه‌های جمعی باید علاوه بر اطلاع رسانی در مقابله با این بیماری، در خصوص مقابله با احتکار و گران‌فروشی تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا فرهنگ سازی کرده و به جامعه آموزش دهند.

دولت آماده مقابله با شرایط احتمالی سیل و زلزله است

سخنگوی دولت با بیان اینکه افراد نباید اقلام را بیشتر از نیاز خود خریداری کنند، گفت:  الان در شرایط بحرانی هستیم و کنش اجتماعی باید بر همدلی و مشارکت باشد احتمالا تا چند روز آینده برخی مناطق کشور برف و سیلاب بوجود بیاید البته دولت در آمادگی کامل است و به تمام استانداران اعلام شده و وزارت نیرو هم اقدامات لازم را انجام داده است.
وی با اشاره به وقوع بحران های احتمالی در کشور، گفت: ‌ما باید یاد بگیریم کنش و رفتار اجتماعی که از خود بروز می‌دهیم به نوعی باشد که جامعه را با مشکل روبه‌رو نکند که رسانه‌ها در آموزش این موضوع رسالت و مسئولیت دارند.
ربیعی با اشاره به گفت‌وگوی خود با «رضا رحمانی» وزیر صنعت معادن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه دولت این وزارتخانه با هماهنگی وزارت بهداشت تدابیر لازم را برای تولید و تامین لوازم بهداشتی پیشگیری و انتشار ویروس کرونا را اتخاذ خواهد کرد.
سخنگوی دولت تکنولوژی موجود در کشور برای تولید ماسک را مناسب ارزیابی کرد و افزود: یک و نیم میلیون ظرفیت تولید ماسک در کشور داریم، در موارد ضدعفونی کننده فردا در وزارت صمت جلسه ای برگزار می شود که وزیر با تمام کارخانه هایی که می توانند تغییر خط تولید بدهند وارد مذاکره شده است و کمبود این موارد به سرعت جبران می شود.
وی گفت: سیاست وزارت بهداشت مراجعه خانه به خانه در شهرهای آلوده است تا مشکل کمبود موارد مورد نیاز جبران شود که به کاهش نگرانی های مردم کمک می کند.
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر لزوم توجه به تقدم و تاخر اخبار مربوط به شیوع کرونا در کشور گفت: امروز دومین نشست خبری درباره کرونا است، همان ابتدا که شیوع ویروس کرونا مطرح شد در یک نشست خبری از آقای دکتر گویا دعوت کردیم و وی در آن نشست موضوع را بررسی کردیم که نشان می دهد در این زمینه پیشگام هستیم.
 ربیعی بیان کرد: چهارشنبه هفته گذشته حدود ظهر که وزارت بهداشت که از وجود یک مورد مبتلا به ویروس آگاه شد،  بلافاصله موضوع را اطلاع رسانی می‌کند؛ دستور صریح دولت هم بر اطلاع رسانی سریع و دقیق بود.  

برخی دولت را به کروناهراسی متهم می‌کنند

سخنگوی دولت گفت: برخی دولت را به «کرونا هراسی» متهم کردید و انتخابات را زیر سوال ببرید و از طرفی دیگر عده ای هم می گویند چرا این موضوع را زودتر اعلام نکردید، این موارد نشان می‌دهد که رسانه ها با تعقیب روند اخبار به جلوگیری از این گونه مسایل و وجلوگیری از انتشار شایعات بیشتر کمک کنند.
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان چند ساعت قبل از مذاکره تلفنی وزیران بهداشت ایران و ترکیه، آمار و ارقام را اطلاع‌رسانی کرده است؛ می توانید در اخبار بررسی کنید و پس از آن بوده که وزیر بهداشت ترکیه به نقل از آقای نمکی آماری را اعلام می‌کند.

برخی برای لایک گرفتن خبر منفی منتشر می‌کنند

ربیعی از وقوع برخی اتفاقات در کشور ابراز  تاسف کرد  وگفت : اخبار منفی بیشتر از اخبار مثبت در کشور ما دیده می شود گاهی اوقات افراد برای «لایک گرفتن» خبر منفی می نویسند و منتشر می کنند که ریشه های اجتماعی دارد البته بخشی از آن هم به ناکارآمدی ما بر می گردد که اصلا نمی خواهیم کتمان کنیم.
سخنگوی دولت با بیان این که «اعتماد یک فرایند در روابط دو طرفه است» اظهار داشت: اجازه بدهید در مساله کرونا بر پایه اعتماد جلو برویم، در مورد کرونا شوخی نداریم، نمی توانیم جامعه را نا امن روانی کنیم، آنها که می خواهند با انتشار چهار خبر، امنیت روانی مردم را به تاراج ببرند واقعا خیرخواه نیستند دولت را نقد کنید و کاستی ها را بگویید.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و ارتباطات و نشست‌های خبری مربوط به کرونا را در وزارت بهداشت به صورت ویدیو کنفرانس هم برگزار می کنیم افزود: این روند را هم به مسیری هدایت کنید که اگرهم اشکلاتی وجود دارد، اما اطمینان بخشی در جامعه را هم ضروری است، اما بیش از هر دارویی برای مهار کرونا ویروس به داروی اعتماد کنار هم قرار گرفتن و عمل به توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز داریم.

تعطیلی‌ها در صورت ضرورت اعلام میشود

ربیعی درباره بستن و یا محدود کردن مرزها و و کاهش واردات و صادرات و نرخ گردشگری سلامت از کشورهای همسایه ایران گفت: به طور طبیعی شیوع کرونا در مبادلات مرزی تاثیرگذار بوده است، به کشورهای همسایه در زمینه ایجاد محدودیت حق می دهیم، یک گروه از وزارت امورخارجه و بهداشت به عراق رفته اند تا پروتکل‌های اطمینان بخش برای مبادلات را تفاهم کنند و بر همین اساس مرزهای میان دو کشور باز می شود.
سخنگوی دولت افزود: ایران صادقانه شیوع بیماری کرونا را اعلام کرده است، بسیاری از کشورها هنوز اعلام نکرده اند و بعدا به مرور مشخص خواهد شد و بنای ما این است که در اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به کرونا تا آخر بر اساس صداقت حرکت کنیم.
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وجود برخی نقص ها و کاستی‌ها گفت: وزارت بهداشت و درمان به خصوص در 6 تا 7 سال گذشته از نظر تجهیزات و نیروی پزشکی متخصص ذخیره بزرگی برای کشور فراهم کرده است که می‌توانیم ادعا کنیم در منطقه ما از جهت پزشک در جهان مثال زدنی هستیم و از نظر تجهیزات و بیمارستان نیز کشور ضعیفی نیستیم.
وی افزود: نقص و کاستی را کتمان نمی کنیم،اما همه دولت نه فقط وزارت بهداشت مسئولیت به عهده گرفته اند؛ شهرداری مسئول شده اند تا در وسایل حمل و نقل عمومی  مترو و اتوبوس ها اقدامات لازم را انجام دهند، اما متاسفانه انعکاس خبری این تلاش‌ها کم است .
ربیعی یادآور شد: وزارت راه مکلف شده است تا تمام پایانه‌ها را ضدعفونی کنند تا ویروس انتقال پیدا نکند. تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی موضوعی نیست که به راحتی حکم داده شود، و در این زمینه دولت تصمیمات لازم را اتخاذ کرده است. ولی زمانی که ضرورت داشته باشد با نظر وزیر بهداشت تعطیلی ها هم اعلام می‌شود، اما اینکه این تعطیلی عمومی و یا همگانی باشد مشخص نیست و بر اساس شرایط و اینکه هر جایی که تعطیلی به نفع کنترل بیماری است اعلام و اعمال خواهد شد.سایر وزارتخانه‌ها، ستاد بحران در استان‌ها هلال احمر به کمک آمده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به همه امکانات و تجهیزات خود اعلام آمادگی کرده است که در صورت لزوم استفاده خواهد شد، اما هنوز این الزام به وجود نیامده است، اطمینان می‌دهیم با تلاش شبانه روزی هر گونه اقدامی که از نظر  علمی ثابت شود که این اقدام به نفع مهار ویروس کرونا است دولت دریغ نخواهد کرد. 

ابتلا به کرونا نباید برچسب شود

ربیعی بیش از درمان در حوزه بیمارستان ها، همکاری های مردم در عبور از موضوع ویروس کرونا را ضروری دانست و افزود: ما بیش از هر دوره و موضوع دیگری در مساله کرونا ویروس به همکاری همه رسانه‌ها نیاز داریم و اینکه مردم به سیستم بهداشتی و درمانی کشور اعتماد کنند تا بر این بیماری غلبه کنیم 
وی همچنین تاکید کرد: باید اخبار مثبت در مورد بهبود مبتلایان به کرونا را هم اعلام کنیم؛ باید به مردم بگوییم که بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کرده اند، تا این بیماری برای مبتلایان برچسب نشود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری