رتبه بندی یا تطبیق بندی!! معلمان با هزاران افسوس ؟؟!!!!!
رتبه بندی یا تطبیق بندی!! معلمان با هزاران افسوس ؟؟!!!!!
فرهنگی - سیاسی - اجتماعی
بزرگنمایی:
رتبه بندی یا تطبیق بندی!!
خطاب به مسوولان ارشد وزارت آموزش و پرورش. چند ماهی است که هیاهوی رتبه بندی معلمان در اذهان عمومی و فضای سایبری مطرح شده است، که بیشتر نامش به تطبیق بندی میخورد چنانکه خود وزیر در مجلس اعلام نموده که آنچه مد نظر شما بود نتوانستیم اعمال کنیم (بماند همترازی حقوق معلم با اعضای هیات علمی).
با این شیوه رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش اسم رتبه ها را از کیفی (حرفه ای) به کمی (عددی) تغییر داده است و در علم منطق این نوع مغالطه را تحصیل حاصل می نامند! هنوز چند روز از صدور احکام نگذشته که موج اعتراضات معلمان در فضای عمومی جامعه و سایبری پیچیده اس
أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطین"؛ مطابق عدل عمل کنید، همانا خداوند دوست می دارد آنها را که طالب عدالت هستند.
رتبه بندی یا تطبیق بندی!!
خطاب به مسوولان ارشد وزارت آموزش و پرورش. چند ماهی است که هیاهوی رتبه بندی معلمان در اذهان عمومی و فضای سایبری مطرح شده است، که بیشتر نامش به تطبیق بندی میخورد چنانکه خود وزیر در مجلس اعلام نموده که آنچه مد نظر شما بود نتوانستیم اعمال کنیم (بماند همترازی حقوق معلم با اعضای هیات علمی).
با این شیوه رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش اسم رتبه ها را از کیفی (حرفه ای) به کمی (عددی) تغییر داده است و در علم منطق این نوع مغالطه را تحصیل حاصل می نامند! هنوز چند روز از صدور احکام نگذشته که موج اعتراضات معلمان در فضای عمومی جامعه و سایبری پیچیده است. بدلیل ایراداتی که بر این نگارش احکام وارد است ازجمله :
متضرر شدن معلمانی که بعد از چند سال در صدد اخذ رتبه بوده اند.
حذف تعجیل که در سایر ادارات دولتی بخش نامه ای کشوری است و وزارت آ پ را لغو کرده است و انگیزه ای برای خدمت در این مناطق نمی ماند.
احجاف در حق کارمندان با کفایت و خدوم اداری که قریب به اتفاق آنها خواستار خروج از ادارات هستند.
احتساب سیستم کارگزینی به گونه ای حقوق پایین تر را به حقوق های بالا نزدیک کند و برای مدارک تحصیلی و صلاحیت های تخصصی ضریبی ناچیزی در نظر گرفته شده است (در نمونه هایی از احکام فرد با فوق دیپلم از مدارک دکترای تخصصی افزایشی نزدیک دو یا سه برابر داشته است.)
ضرب العجلی اجرا کردن این طرح که میتوان از جمله دلایل آن رااهداف سیاسی خواند.
در یک نمونه ناعادلانه نزدیک به بیست هزار دانشجو معلم ورودی 91و 92 که در شرف اخذ رتبه پایه بودند رتبه آنان که بعد 98/7/1 نامه شان از دانشگاه ارسال شده بلا تکلیف و با هم ورودی های خودشان اختلاف ناعادلانه ای در حقوق دارند.
در این شیوه نامه اشاره ای به رتبه های عادی که قانون مجلس شورای اسلامی می باشد نشده است (بخش نامه 55588/200 مورخ 89/10/27) ، لذا این وزارت خانه نمی تواند قانون مجلس را لغو کند و می تواند رتبه های حرفه ای را تطبیق دهد و اگر رتبه ها را حذف کند فرهنگیان حق مطالبه در دیوان عدالت اداری را خواهند داشت.
چرا که رتبه های حرفه ای خود دارای بخش نامه مجزا می باشد و مرحله دوم رتبه بندی ناقض مرحله اول نیست بلکه مکمل آن و در بخش نامه جدید هم حرفی از ملغی یا کن لم یکن رتبه های قبلی به میان نیامده است و اسناد بالا دستی و قانون گذار بر دو مرحله ای بودن رتبه بندی صحه گذاشته اند. هنوز چند روز از صدور احکام نگذشته که موجی از اعتراضات فرهنگیان در شیوه اجرا رتبه بندی، حذف تعجیل در مناطق محروم و.... در اذهان عمومی و فضای سایبری و ارائه در دیوان عدالت اداری مطرح شده است.
لذا انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش ابهامات این شیوه نامه و ایرادات را برطرف و نگارش اصلاحی را برای معترضان در نظر داشته باشد.
وما علیک الا البلاغ
- چهارشنبه ۲۵ دي ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۵۹
- منبع: صبح ملت نیوز