آخرین مطالب

از زندگی در خوابگاه‌های مجهز تا ورزش و تفریح در کنار درس بین الملل - اجتماعی - علمی وفناوری

از زندگی در خوابگاه‌های مجهز تا ورزش و تفریح در کنار درس

  بزرگنمایی:


 
از نیازهای اولیه تحصیل یک دانشجو، داشتن یک خوابگاه مناسب و امکانات جانبی از قبیل مراکز تفریحی و سرگرمی است. این نیازها در دانشگاه‌های خارجی به بهترین نحو ممکن برآورده می‌شود.
به گزارش ایسنا، در کشورهای پیشرفته دنیا دانشجو و دانشگاه از جایگاه والایی برخوردار است و دانشجویان می‌توانند برای اقامت خود انتخاب‌های گوناگونی داشته باشند.
علاوه بر آن اعتقاد کشورهای جهان اول و پیشرفته دنیا این است که دانشگاه صرفا مرکزی برای درس خواندن نیست بلکه دانشجو باید در کنار تحصیل تفریحات مختلفی هم داشته باشد.
در این راستا در دانشگاه‌های آمریکایی امکانات تفریحی متعددی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند.
در گزارش زیر به نیازهای اولیه یک دانشجو در جوامع پیشرفته نگاهی انداخته‌ایم.
امکانات خوابگاهی دانشجویان در آمریکا
در آمریکا، گزینه‌های مختلفی برای سکونت دانشجویان وجود دارد.
این گزینه‌ها عبارت از موارد زیر است: خوابگاه‌های درون محوطه دانشگاه، آپارتمان‌های خارج از دانشگاه و  اقامتگاه‌های خانگی.
خوابگاه‌های درون دانشگاهی
زمانی‌که یک دانشجو وارد یک دانشگاه آمریکایی می‌شود، بخش پذیرش دانشجویی دانشگاه بسته‌ای به دانشجو ارسال می‌کند که اطلاعات سکونت وی در آن درج شده است.
برخی از دانشگاه‌های آمریکایی محل سکونت دانشجوی خارجی را در محیط دانشگاه، نزدیک به کلاس‌های درس یا کتابخانه و دیگر امکانات فراهم می‌کنند.
معمولا در خوابگاه‌های آمریکایی در هر اتاق 2 یا 3 دانشجو با یک جنسیت زندگی می‌کنند. حمام‌های این اتاق‌ها هم بسیار بزرگ هستند.
اصولا دانشجویان سال اولی ترجیح می‌دهند در خوابگاه‌های درون دانشگاهی زندگی کنند. زیرا این خوابگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های دانشگاهی و اجتماعی دانشجو مناسب هستند.
مزیت دیگر آن، این است که دانشجو برای رفتن به کلاس درس نیازی به ماشین ندارد و می‌تواند تا سر کلاس با پای پیاده برود.
 همچنین این اقامتگاه‌ها نزدیک به مراکز غذا خوری و کافه‌تریا هم هستند.
از طرفی هر دانشگاه سیاست منحصر به فردی را برای دریافت هزینه‌های تلفن از راه دور از دانشجویان دارد.
خوابگاه‌های خارج از دانشگاهی
برخی از دانشگاه‌های آمریکا امکان زندگی درخوابگاه‌های درون دانشگاهی را برای دانشجویان خارجی ندارند.
در این راستا دفاتری وجود دارد که به دانشجویان کمک می‌کنند برای خود یک هم‌اتاقی پیدا کند.
این دفاتر همچنین اطلاعاتی راجع به پیرامون محل زندگی دانشجو به وی ارائه می‌دهند.
اقامتگاه‌های خانگی
اقامتگاه‌های خانگی یگ گزینه مناسب برای دانشجویان زیر 18 سال است. به خصوص برای افرادی که نسبت به زندگی در خارج از کشور مضطرب هستند.
اگر یک دانشجو اقامتگاه خانگی را برای زندگی انتخاب کند، با یک خانواده آمریکایی زندگی خواهد کرد که خانه آن‌ها از نظر زمانی 20 تا 45 دقیقه از محوطه دانشگاه فاصله دارد.
در این خانه‌ها دانشجو اتاق مجزای خود را دارد و غذای وی تهیه می‌شود.
زندگی با یک خانواده آمریکایی به دانشجو این امکان را می‌دهد که به طور کامل با فرهنگ آمریکایی آشنا شود و خود را با شرایط فرهنگی این کشور سازگار کند.
دانشجو می‌تواند از آسایش خانه و یک زندگی خانگی بهره‌مند شود. حتی اگر در یک شرایط و کشور جدید زندگی می‌کند.
امکانات خوابگاهی در انگلیس
در انگلیس خوابگاه اصولا با عنوان "اقامتگاه دانشجویی" شناخته می‌شود. این اقامتگاه بسته به نوع دانشگاه امکانات متفاوتی دارد.
دانشجویان خارجی که برای تحصیل به انگلیس می‌روند، گزینه‌های اقامتی زیادی دارند که شامل موارد زیر هستند:
سالن‌های دانشگاه
برای دانشجویانی که برای اولین بار است به دور از خانه زندگی می‌کنند، سالن‌های دانشگاهی مکانی مناسب برای زندگی هستند.
این سالن‌ها ساختمان‌هایی بزرگ هستند که غالبا در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار دارند که هر کدام از دانشجویان اتاق‌های مجزای خود را دارند ولی سرویس‌ بهداشتی و آشپزخانه را به صورت مشترک استفاده می‌کنند.
برخی از این سالن‌های اقامتی امکانات آشپزی را هم برای دانشجویان فراهم می‌کنند.
ولی در اغلب مواقع دانشجویان غذای خود را در سالن‌های بزرگ غذاخوری در دانشگاه مصرف می‌کنند.
اسکان خصوصی
دانشجویانی که به دنبال داشتن یک محل اسکان خصوصی هستند، می‌توانند این مورد را انتخاب کنند.
یکی از این مکان‌ها برای زندگی خانه‌هایی است که دو یا تعداد بیشتری اتاق در آن‌ها وجود دارد و هر دانشجو اتاق خاص خود را دارد.
خوابگاه‌های آسیایی
امکانات خوابگاهی چین
اکثر دانشجویان چینی به دلیل قیمت‌های مناسب و امکانات کامل تصمیم می‌گیرند که در خوابگاه‌ دانشگاه زندگی کنند. بیشتر دانشگاه‌های چین، برای دانشجویان خارجی خوابگاه دانشجویی بین‌المللی فراهم می‌کنند.
 معمولا برای دانشجویان خارجی اتاق‌های یک خواب، دو خواب و سه خواب وجود دارد. دانشجویان می‌توانند هر اتاقی را که مایل هستند، انتخاب کنند.
بسیاری از خوابگاه‌ها امکانات مورد نیاز مانند دسترسی به اینترنت، تلویزیون، مبلمان، سرویس بهداشتی، تلفن و آشپزخانه را دارند و قیمت دانشگاه‌های مختلف با توجه به امکانات آنها متفاوت است.
در خوابگاههای چین، چهار الی شش دانشجوی هم جنس با هم در یک اتاق زندگی می‌کنند. برق معمولا در تمام ساعات روز در دسترس است. ساعات خواب نیز ممکن است با قطع برق در یک زمان معین مثلا در نیمه شب اجرا شود. دانشجویان چینی که به زبان انگلیسی مسلط هستند می‌توانند با دیگر دانشجویان خارجی در یک خوابگاه زندگی کنند، تا به دانشجویان خارجی که هم اتاقی آنها هستند عادت‌های زندگی در کشور چین را بیاموزند و در فعالیت‌های دانشجویی با یکدیگر مشارکت کنند. خوابگاه‌های دانشجویان خارجی در چین مجهزتر است و تنها دو دانشجو می‌توانند در یک اتاق باشند.
امکانات خوابگاهی کره جنوبی
خوابگاه دانشجویان در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی دارای 190 اتاق برای دانشجویان آقا و 103 اتاق برای دانشجویان خانم است. هر اتاق 13 متر عرض دارد و برای دو نفر مناسب است. هر دانشجو دارای یک تخت خواب، روتختی، میز، صندلی، کمد لباس، قفسه کتاب است. علاوه بر این هر اتاق یک دستگاه تهویه هوا، تلفن، سطل زباله دارد. سرویس بهداشتی دانشجویان مشترک است.
مرکز آموزش بهداشت در طبقه همکف قرار دارد و شبانه روز دایر است و دانشجویان می‌توانند از تمام امکانات آموزشی و بهداشتی بهره‌مند شوند.
امکانات خوابگاهی ژاپن
در دانشگاه بین‌المللی ژاپن 300 اتاق خصوصی برای تمام دانشجویان وجود دارد. تمام این اتاق‌ها دارای حمام خصوصی، تخت خواب، میز و تلفن است. به دانشجویان ورودی سال اول، خوابگاه در محوطه دانشگاه داده می‌شود.
دانشجویان متاهل می‌توانند در قرعه‌کشی شرکت کنند تا در"آپارتمان‌های دانشجویان متاهل"(MSA) سکونت کنند. این آپارتمان‌ها بدون اثاثیه هستند و یک آشپزخانه و یک اتاق خواب دارند.
واحدهای آپارتمان‌های دانشجویان متاهل تنها در اختیار زوج‌هایی است که به طور رسمی ازدواج کرده‌اند و فرزندی ندارند. با این حال، هر ساله تعداد کمی از واحدها به افرادی که دارای حداکثر 2 فرزند زیر پنج سال هستند، داده می‌شود.
امکانات خوابگاه شامل سالن‌های بزرگ برای تجمع گروهی، سالن‌های کوچک برای جلسات مطالعه یا مکان استراحت است. یک اتاق بیلیارد و یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ در سالن موجود است.
هر یک از اتاق‌های خوابگاه اصلی دارای یک آشپزخانه مشترک است. دانشجویان می‌بایست پس از هر بار استفاده از آشپزخانه آنجا را تمیز کنند. این دانشگاه دارای یک سالن ورزشی کاملا مجهز است. دانشجویان می‌توانند در آنجا ورزش‌هایی مانند بسکتبال، والیبال، فوتبال، بدمینتون انجام دهند و از دستگاه‌های بدنسازی استفاده کنند.
موفقیت تحصیلی توام با تفریح و ورزش
 بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا دارای مراکز سرگرمی و ورزشی هستند.
بعضی از این مراکز تفریحی روی تناسب اندام و ورزش دانشجویان تمرکز دارند. به عنوان مثال در محوطه برخی از این دانشگاه‌ها زمین بسکتبال، صخره‌نوردی و ماهی‌گیری وجود دارد.
وجود این مراکز می‌تواند از لحاظ روحی و فیزیکی تاثیرات زیادی روی دانشجویان بگذارد و به تمرکز بهتر آن‌ها روی درس‌شان کمک کند.
"دانشگاه شیکاگو"
دانشگاه شیکاگو آمریکا از جمله دانشگاه‌هایی است که بهترین امکانات تفریحی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.
این دانشگاه بی‌شک یکی از برترین‌های جهان بوده و بیش از 16 هزار دانشجو دارد که از مراکز تفریحی دانشگاه استفاده می‌کنند.
مرکز تفریحی این دانشگاه یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان است که یک استخر با استاندارد المپیک دارد و همچنین برنامه‌های بدن‌سازی متعددی برای دانشجویان برگزار می‌کند.
"دانشگاه پنسیلوانیا"
بنیانگذار دانشگاه پنسیلوانیا "بنجامین فرانکلین" یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا است.
داشتن رژیم غذایی سالم و گیاهی و همچنین ورزش کردن از ویژگی‌های وی بود. به همین دلیل می‌توان تمام آرمان‌های فرانکلین را در دانشگاه پنسیلوانیا مشاهده کرد.
از این رو در مرکز تفریحی این دانشگاه امکانات متعددی وجود دارد. در این زمین 19 هزار فوت مربعی یک استخر شنا به اندازه استانداردهای المپیک وجود دارد.
یک دیوار صخره‌نوردی 40 فوتی و کلاس‌های متعدد ورزشی برای دانشجویان هم هست که می‌توان از میان آن‌ها به دوچرخه‌سواری و پیلاتس اشاره کرد.
یک شبیه‌ساز بازی گلف هم در این مرکز وجود دارد که به دانشجویان اجازه می‌دهد در 35 دوره قهرمانی دنیا بازی کنند.
دانشجویان خود می‌توانند وسایل مورد نظر خود را به این مرکز بیاورند ولی دانشگاه امکانات کافی را فراهم می‌کند.
به این ترتیب دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا می‌توانند علاوه بر ذهن، توان فیزیکی خود را هم به چالش بکشند. دقیقا مانند خواسته فرانکلین.
همچنین دو سالن مجهز بدنسازی ، سالن اسکواش، تنیس و ژیمناستیک نیز در این ساختمان وجود دارد.
"دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس"
امکانات و فعالیت‌های تفریحی که در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌انجلس صورت می‌گیرد، هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم برای سلامتی دانشجویان سودمند است.
در این دانشگاه امکان دوچرخه‌سواری، پیاده روی، قایقرانی و موارد دیگر برای دانشجویان وجود دارد.
دانشجویان می‌توانند در اوقات فراغت خود شنا کرده و برنامه‌هایی برای تناسب اندام خود انجام دهند.
علاوه بر فعالیت‌های ورزشی که داخل دانشگاه صورت می‌گیرد، سفرهای روزانه‌ای نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود که با هدف آرامش آن‌ها صورت می‌پذیرد.
در این برنامه‌ها همچنین دانشجویان در قالب کار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
شش استخر در مرکز تفریحی دانشگاه وجود دارد. گفته شده که هر ورزشی که می‌توان تصور کرد، در این مرکز انجام می‌شود.
"دانشگاه رایس"
دانشگاه رایس یکی از نخبه‌پروترین دانشگاه‌های آمریکا است که تاکنون افتخارات علمی زیادی داشته است.
یکی از مهم‌ترین دلایل کیفیت بالای زندگی دانشجویان دانشگاه رایس این است که مرکز تفریح و سلامتی این دانشگاه به نام "باربارا و دیوید گیبز" از برترین‌های منطقه است و یک اتاق تمرین 9 هزار متر مربعی دارد.
داشتن دو استخر(یکی برای مسابقات و یکی برای تفریح)، باشگاه، زمین بسکتبال و اسکواش از دیگر امکانات دانشگاه است.
همچنین دانشجویان می‌توانند برای تفریح از کلاس مراقبه و رقص هم استفاده کنند.
"دانشگاه میامی"
"میامی" یکی از سالم‌ترین شهرهای آمریکا با تاکید جدی بر تناسب اندام شهروندان است.
دانشگاه میامی هم یکی از بالاترین رتبه‌ها در میان دانشگاه‌های تحقیقاتی خصوصی را دارد و در راستای اهداف تعیین شده برای این شهر، بر فعالیت‌های ورزشی دانشجویان تاکید دارد.
مرکز تفریحی این دانشگاه "Herbert Wellness" نام دارد و با هدایت دانشجویان اداره می‌گردد.
یک مرکز تناسب اندام 18 هزار فوت مربعی، دو باشگاه بدنسازی، استخر، سونا و استخر آب گرم در این دانشگاه وجود دارد. همه این امکانات در این دانشگاه وجود دارد که به سلامت دانشجویان کمک کند.
"دانشگاه هوستون"
مرکز تفریحی دانشگاه هوستون دارای سه زمین بسکتبال، یک زمین فوتبال، یک دیوار صخره‌نوردی 53 فوتی و یک استخر 70 متری است.
یک مرکز 31 هزار فوت مربعی با سه استخر، دو سرسره، یک وان 20 نفره و یک آبشار در این دانشگاه وجود دارد.
"دانشگاه آلاباما در بیرمنگام"
دانشگاه آلاباما در بیرمنگام برترین دانشگاه پزشکی آمریکا بوده و برنامه‌های ورزشی آن معروف است.
تیم بسکتبال و فوتبال این دانشگاه هم از شهرت زیادی برخوردار هستند.
امکانات تفریحی و ورزشی این دانشگاه یک مرکز گسترده است که جوابگوی نیاز تمام دانشجویان است.
فضای درونی این مرکز تفریحاتی 150 هزار فوت مربع است و چهار باشگاه بسکتبال، یک سالن ورزشی برای فوتسال و یک زمین اسکواش دارد.
باشگاه بدنسازی این دانشگاه هم 18 هزار فوت مربع است و یک دیوار صخره نوردی بلند در این مرکز وجود دارد.
"دانشگاه مرکزی فلوریدا"
این دانشگاه بزرگترین بدنه دانشجویی محکمی در آمریکا را دارد به طوری‌که مرکز تفریحی و سلامتی این دانشگاه جوابگوی خواسته دانشجویان است.
زیرا این مرکز 150 هزارفوت مربع بوده و تفریحات و ورزش‌های متعددی دارد.
یک دیوار صخره‌نوردی 41 فوتی، یک استخر و تجهیزات ورزشی زیاد دارد.
دانشجویانی که به هوای تازه نیاز دارند هم می‌توانند به یک محوطه باز بروند و در فضای آرام در این محوطه لذت ببرند.
"دانشگاه مینه‌سوتا"
دانشگاه مینه‌سوتا یکی از 10 دانشگاه بزرگ آمریکا است که از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرد.
این دانشگاه با داشتن بیش از 51 هزار دانشجو، به جایی معروف شده که امکانات متنوعی برای دانشجویان خود دارد.
هوای شهر مینه‌سوتا بسیار سرد است و نگه‌ داشتن سلامتی در این وضعیت دشوار است.
به این ترتیب مرکز تفریح و سرگرمی این دانشگاه که 400 هزار فوت مربع است، دارای باشگاه، مرکز تناسب اندام، اتاق‌های چند منظوره، دیوار صخره‌نوردی و استخر است.
"دانشگاه لانگ‌وود"
دانشگاه لانگ‌وود یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایالت ویرجینا است.
مرکز سلامتی وتناسب اندام این دانشگاه در میان کالج‌های کوچک یکی از بهترین‌ها است که وسعت فضای تفریحی و ورزشی آن به بیش از 70 هزار فوت مربع می‌رسد.
"لانگ‌وود" یک استخر 25 متری و 6 خط دارد. زمین تناسب اندام آن بیش از 7 هزار متر مربع است و بسیاری از ورزش‌های باشگاهی هم در این مرکز انجام می‌شود. از بیس‌بال گرفته تا فریزبی.
یک دیوار صخره نوردی هم در این مرکز وجود دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری