راﻫﮑﺎرﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ در شبکههای اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ
بین الملل - اجتماعی - علمی وفناوری
بزرگنمایی:
زیرساختهای اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، زﯾﺮ ساختهایی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻄﻮر داﺋﻢ در ﺣـﺎل ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﻮده و ﭼﯿﺰی ﮐﻪ اﻧﺠﺎم دادن آن در ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺨﺶ ﺑﻮده، ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ اﻣﺴﺎل نتیجهای ﺑﺮای ﺷﻤﺎ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎرﺗﯽ میتوان ﮔﻔﺖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ در ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ ﻓﻌّـﺎﻟﯿّﺘﯽ ﻧﯿـﺴﺖ ﮐـﻪ ﯾﮑﺒـﺎر اﻧﺠـﺎم ﭘﺬﯾﺮد و ﺑﻪ ﻓﺮاﻣﻮﺷـﯽ ﺳـﭙﺮده ﺷـﻮد، از اﯾـﻦ رو ﻟﯿـﺴﺘﯽ از راهکارهای ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ﺷـﺒﮑﻪﻫـﺎی اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ ﺑﺮﻧـﺪ میانجامد آورده ﺷﺪه اﺳﺖ:
اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺼﺎوﯾﺮ :اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺼﺎوﯾﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺮخ ﺗﺒـﺪﯾﻞ ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﯿﺸﺘﺮ وی ﺑﺎ برند میشود.
ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﻨﻮع ﻣﺨﺎﻃﺐ از اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺤﺘـﻮا ﺷـﺎﻣﻞ ﻟﯿﻨـﮏ ﺑـﻪ ﻣﻄﺎﻟـﺐ دﯾﮕﺮ، ﻣﺤﺘﻮای ﺑﻠﻨﺪ و ﮐﻮﺗﺎه، ﺗﺼﻮﯾﺮ، وﯾﺪﺋﻮ و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﻔﺎده شود.
ﺗﺪاوم ﻧﺸﺮ ﻣﺤﺘﻮا ﯾﮑﯽ از ﻧﮑﺎت ﮐﻠﯿﺪی در اﯾﻦ زﻣﯿﻨـﻪ میباشد. ﺑـﺮای اﯾﻦ ﮐﺎر از اﺑﺰارﻫﺎﯾﯽ از ﻗﺒﯿﻞ Hoot suiteﯾﺎ Sprout Socialاﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ.
اﻃّﻼﻋﺎت آﻣﺎری ﺣﺎﺻﻞ از ﻣﺤﺘﻮای برند موضوع مهمّی است که به برنامه ریزی نیاز دارد.
استفاده از ﺗﺼﻮﯾﺮ واﺿﺢ و ﺷﻔّﺎف برند
اختصاص دادن زمان مشخّص به تعامل با کاربران جهت ارتباط و نشان دادن هوّیت برند
ﭘﺎﺳﺨﮕﻮیی عاملان برند (اﻧﺘﺸﺎر ﻣﺤﺘﻮا ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿـﺴﺖ، توجّه به ﻧﻄـﺮات درج ﺷـﺪه )
ﺑﮑﺎر ﺑﺮدن استراتژیهایی ﺑﺮای ﺑﺎز ﻧﺸﺮ ﻣﺠﺪد ﻣﺤﺘـﻮای برند ﺗﻮﺳـﻂ ﻃﺮﻓﺪاران در ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ
ﻣﻤﯿّﺰی ﻣﺤﺘﻮا و وﺿﻌﯿﺖ برند ﺑﻪ ﺻﻮرت دورهای
استفاده از ﻣﺤﺘﻮای مناسب هوّیت برند در ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺼﻮرت ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺎ ﯾﮑـﺪﯾﮕﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ
برقراری ارﺗﺒﺎط ﺷﺨﺼﯽ و از ﻧﺰدﯾﮏ ﺑﺎ دﻧﺒﺎل کنندگان برند
پاسخگویی به اﺷﺎرات و ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ ﮐﻪ در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ برند ﻣﻨﺘـﺸﺮ میشود
- چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹:۴۱
- منبع: ایسنا