آخرین مطالب

دکتر واعظی در حاشیه جلسه دولت: جدی بودن عربستان درباره روابط با ایران را گام مثبتی می‌دانیم

دکتر واعظی در حاشیه جلسه دولت: جدی بودن عربستان درباره روابط با ایران را گام مثبتی می‌دانیم سیاسی - اجتماعی

دکتر واعظی در حاشیه جلسه دولت: جدی بودن عربستان درباره روابط با ایران را گام مثبتی می‌دانیم

  بزرگنمایی:
رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که ایران نگرانی های ترکیه را در مرزهای خود با سوریه درک می کند اما اینکه با لشکرکشی بدنبال ایجاد امنیت باشند، برداشت و شناخت ما از شرایط منطقه این است که به ضرر منطقه بوده و موجب ایجاد امنیت نخواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که ایران نگرانی های ترکیه را در مرزهای خود با سوریه درک می کند اما اینکه با لشکرکشی بدنبال ایجاد امنیت باشند، برداشت و شناخت ما از شرایط منطقه این است که به ضرر منطقه بوده و موجب ایجاد امنیت نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درخصوص موضع ترکیه درخصوص شمال شرقی سوریه و نظر جمهوری اسلامی در این زمینه، گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که همه ما باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات سوریه از طریق مذاکره حل شود.

وی با بیان اینکه  نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند و باعث ناامنی شده اند، باید این منطقه را ترک کنند، تصریح کرد: آقای ترامپ اعلام کرده تصمیم به ترک سوریه دارد. هر چند این اعلام برای اولین بارهم نبوده اما ما کاملا از آن استقبال می کنیم .کشورهای منطقه هم خودشان می توانند با هم مذاکره و تفاهم کرده و مشکل را حل کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص انتشار گمانه‌هایی مبنی بر آمادگی عربستان سعودی برای رفع تنش ها با ایران و اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: معتقدیم منطقه ما نیاز به آرامش دارد و لازمه آن گفت و گوهای بیشتر میان کشورهای منطقه است.

دکتر واعظی با تاکید بر اینکه بحران یمن بسیار طولانی شده است، اظهارداشت: عملا شاهد مسلمان کشی در این کشور هستیم و موضع جمهوری اسلامی ایران از روز اول بر این بوده که ما باید برای برقراری آتش بس و شروع مذاکرات صلح تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: عربستان سعودی براین تصور بود که طی یک دوره کوتاه و با کمک نیروهای هوایی خود و همراهی کشورهای مختلف می تواند یمن را ببلعد و به هدفش برسد اما رفته رفته این مدت کوتاه به یک ماه ، چند ماه ، یکسال و امروز 5 سال انجامیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز منطقه ، فکر می کنیم عربستان هم به این نتیجه رسیده که با جنگ نمی تواند به نتیجه دلخواه برسد و  باید با مذاکره موضوع را حل کند و ما از این موضع و از اینکه حوثی ها و طرف مقابل اعلام آتش بس کنند، استقبال می کنیم.

دکتر واعظی افزود: اگر عربستانی‌ها درباره روابط با ایران و حل مشکل یمن جدی باشند، آن را گام مثبتی تلقی می کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص رفتار اروپایی ها با اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی بویژه گام سوم، با اشاره به اینکه گام سوم کاهش تعهدات، مهمترین گام بوده است ، گفت: گام سوم تاثیرات بسیار زیادی داشته و تماس های متعددی از جاهای مختلف برقرار شده و این تماس ها ادامه دارد و امیدواریم پیام گام سوم ایران را جدی بگیرند.

خبرنگاری از رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص اقدامات دولت برای تقویت دولت الکترونیک سوال کرد که وی در پاسخ گفت: دولت الکترونیک برای ما همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در وزارت ارتباطات از اولویت های اول بوده و هست.

 دکتر واعظی افزود: ما همه زیر ساخت های دولت الکترونیک از جمله پهنای باند و سخت افزار را آماده کرده ایم ، در ادامه بحث ارائه خدمات است که باید همه دستگاه ها و سازمان ها خود را برای آن آماده کنند که بستگی به امکانات مالی و سلیقه و ذوق مدیران دستگاهها دارد اما این کار به تدریج در حال انجام است.

 رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:  رئیس جمهور به دو دستگاه وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی  ماموریت داده اند که کار را با جدیت دنبال کنند، این دو دستگاه گزارش های خود را به طور مرتب ارائه می دهند و امیدوارم به گونه ای پیش برویم که تا سال آینده همه دستگاهها بتوانند به دولت الکترونیک بپیوندند.

دکتر واعظی درمورد واکنش ها و اظهار نظرها درخصوص موضوع افزایش قدرت پول ملی کشور نسبت به سال گذشته، گفت: موضوع مطرح شده مربوط به آمار و گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی بوده که قیمت ارز در سال گذشته و امسال را اعلام می کرد.

 وی افزود: باید این سوال از افرادی پرسیده شود که وقتی سال گذشته قیمت ارز به 15، 16 و حتی در مقطعی 18 و 19 هزار تومان افزایش یافت، دولت را مورد حمله قرار می دادند و همین عده ، امروز هم که قیمت ارز به حدود 11 هزار تومان و یک ثبات قیمت رسیده، به هیچ وجه حاضر به پذیرش و بیان آن نیستند.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص اخبار مربوط به بورسیه شدن 100 نفر از آقازاده ها، گفت: چنین خبری را نشنیده ام  و آن را تکذیب می کنم، اگر مدرکی در این زمینه و این دولت دارید ارائه دهید، با توجه به سیاست دولت و آقای رئیس جمهور حتی اگر یک نفر هم به ناحق بورسیه ای دریافت و حق کسی را پایمال کرده باشد، جلوی آن گرفته خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص نحوه معرفی وزیران برای وزارت خانه های صنعت و معدن و بازرگانی و تجارت، با بیان اینکه منتظر نظر شورای نگهبان درمورد مصوبه مجلس در این زمینه هستیم، گفت: انتظار داشتیم شورای نگهبان هفته گذشته این موضوع را در اولویت قرار دهد اما این اتفاق نیفتاد و ظاهرا امروز قرار است نظر شورای نگهبان اعلام شود و بعد از ابلاغ ، اعلام خواهیم کرد.

 خبرنگاری با ادعای تحریم صادرات غیر نفتی ایران از سوی چین، پرسید آیا در آینده شاهد نوسانات نرخ ارز خواهیم بود؟، که دکتر واعظی در پاسخ با تاکید بر اینکه تحریم جدیدی از سوی چین و اروپا رخ نداده است ، گفت: فشارهایی از سوی آمریکا به این کشورها وارد می شود که ما هم می دانیم چگونه آنها را دور بزنیم. سخت ترین فشارها تاثیری در بازار ارز و کالا نداشته است. ما در دولت بدنبال این هستیم که از فرصت ها استفاده کنیم  تا قیمت ارز و کالا ثبات و کاهش یابد.

 دکتر واعظی درخصوص آخرین وضعیت کارگران هفت تپه، هپکو و اقدامات دولت برای حل مشکل آنها، گفت: هیچوقت در دولت مخالف این نبوده ایم که کارگران در  محیط های کارگری مشکلات خود را مطرح کنند، کارگران هم مانند هر قشردیگری باید مطالبات و خواسته هایشان مورد توجه قرار گیرد و حق آنها است.

 وی افزود: ما در دولت این موضوع را رسیدگی کرده ایم ، استانداران به طور مرتب مشکلات این کارگران را رسیدگی می کنند اما حل برخی مشکلات فقط در حیطه کار دولت نیست  و دولت و قوه قضائیه برای حل آن در حال همفکری هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارداشت: اینها کارگران دولت نیستند، بخش خصوصی و مالک در اداره هفت تپه با مشکل مواجه شده است، البته دولت هم برای حل مشکلات تلاش می کند. کارگران این واحد های تولیدی برای دولت با ارزش هستند و همه تلاش خود را انجام می دهیم که حتی یک کارگر بیکار نشود.

دکتر واعظی درخصوص تداوم اقدامات دولت برای رونق تولید و افزایش آمار اشتغال در کشور، گفت: در همه جلسات دولت و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ، پیوسته یکی از مباحث اصلی ، رونق تولید و اشتغال بوده است. امروز رئیس جمهور به دستگاه هایی که می توانند در زمینه اشتغال موثر باشند دستور دادند که تلاش خود را برای متوقف نشدن روند رشد آمار اشتغال کشور بیشتر کنند.

دکتر واعظی در پاسخ به پرسشی درباره حاشیه های ایجاد شده در رابطه با اظهارات برخی متهمان ترور دانشمندان هسته ای بعد از آزادی و پاسخگویی وزارت اطلاعات ، گفت: حقوق شهروندی جزو اولویت های دولت و رئیس جمهور است.

وی افزود: رئیس جمهور به عنوان یک حقوقدان ، به موضوع حقوق شهروندی بسیار اهمیت می دهند. منشور حقوق شهروندی در این دولت نوشته شده و اعتقاد جدی به عمل به آن داریم. شفاف شدن این موضوع هم در این دولت اتفاق افتاده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار درخصوص پاسخگو و نظارت پذیر بودن وزارت اطلاعات، گفت: در هیچ جای دنیا اینطور نیست که وزارت اطلاعات یا سرویس های امنیتی مرتب با رسانه‌ها صحبت کنند اما وزارت اطلاعات ما نظارت پذیر است و مرتب به دولت ، مجلس و مقام معظم رهبری گزارش های خود را ارائه می دهد.

خبرنگاری از دکتر واعظی پرسید دلیل حملات و افزایش انتقادات به عملکرد رئیس دفتر رئیس جمهور چیست؟، که وی در پاسخ گفت: قطار وقتی ایستاده باشد کسی با آن کاری ندارد. وقتی در حرکت است ، به سمت آن سنگ پرتاب می کنند!

رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص موضوع تعطیلی روزهای پنج شنبه در سراسر کشور، گفت: تعطیلی پنج شنبه ها مزایا و معایبی دارد، امروز هم در جلسه دولت در این زمینه بحث شد اما 100 درصد به نتیجه نرسیدیم و قرار شد کمیته ویژه ای موضوع را بیشتر بررسی کند.

دکتر واعظی با بیان اینکه نمی توان قانون مصوب 44 ساعت کار در هفته را کاهش داد، گفت: یکسری مشکلات پیش روی این طرح وجود دارد که در حال بررسی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری که نام کشورهای واسطه عربستان برای رفع تنش با ایران را جویا شد، گفـت: در دنیای امروز کانال های متعددی برای انتقال مطالب وجود دارد.

دکتر واعظی با بیان اینکه درموضوع عربستان مهم برای ما این است که مسلمان کشی در یمن خاتمه پیدا کند و منطقه ما امن باشد که بهانه به دست خارجی ها برای حضور در منطقه وجود نداشته باشد، تاکید کرد:ما از هر گامی که برای صلح در منطقه برداشته شود ، استقبال می کنیم.

خبرنگاری با اشاره به انتقادات "محمد باقر قالیباف" از عملکرد دولت،پرسید آیا این اظهارات انتخاباتی است؟ دکتر واعظی در پاسخ گفت: خیلی روشن است که این نوع انتقادات به دولت فعالیت انتخاباتی است و ایشان هم این موضوع را پنهان نمی کنند.

 دکتر واعظی تأکید کرد تجربه گذشته هم نشان داده که وقتی کسی خیلی زود وارد عرصه انتخابات می شوند به ضررشان تمام می شود.

از رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص موضع دولت درمورد دغدغه ورود پول های کثیف به انتخابات سوال شد که در پاسخ گفت: دولت به صراحت اعلام کرده با هرگونه فساد و عملی که در قانون منع شده، از جمله ورود پول های کثیف به انتخابات، مخالف است.

دکتر واعظی با تاکید بر اینکه بهتر این است که هزینه انتخابات از حد متعارف عبور نکند، گفت: بیشتر باید با مردم صحبت کنیم که برای رای دادن اقناع شوند تا اینکه با پخش پول اقدام به رای جمع کردن بکنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری