آخرین مطالب

امضای موافقت نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی : راه تولید ایران‌ساخت تجهیزات حوزه هواشناسی هموار شد

امضای موافقت نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی : راه تولید ایران‌ساخت تجهیزات حوزه هواشناسی هموار شد سیاسی - اجتماعی

امضای موافقت نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی : راه تولید ایران‌ساخت تجهیزات حوزه هواشناسی هموار شد

  بزرگنمایی:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از توانمندی ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات حوزه هواشناسی و راداری برخوردارند گفت: به زودی با اجرایی شدن قراردادهای این شرکت‌ها، تجهیزات دانش‌بنیان مورد نیاز حوزه هواشناسی از جمله رادارهای پیشرفته، ایران‌ساخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به قل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز وزارت راه و شهرسازی میزبان انعقاد موافقت‌نامه همکاری در 3 موضوع میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان هواشناسی کشور بود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با بیان این‌که هم‌دلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، راهی است که به رفع نیازهای داخلی با خدمات و محصولات ایران ساخت می رسد، عنوان کرد: روح اقتصاد دانش بنیان در زیست بوم این اقتصاد جریان دارد. این زیست بوم با همدلی و تعامل بخش های مختلف و حمایت جدی از کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها محقق می شود؛ این کسب‌وکارها از اثرمندترین بخش‌های زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری هستند.

 

توانمندی ساخت پیشرفته ترین تجهیزات حوزه هواشناسی

ستاری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان از توانمندی پیشرفته ترین تجهیزات حوزه هواشناسی برخوردارند و بهتر از شرکت های خارجی می توانند خدمات و محصولات مورد نیاز این حوزه را تامین کنند افزود:بسیاری از نیازها توسط شرکت های داخلی قابل تأمین است و این توافق امروز برای حمایت و بهره مندی از این ظرفیت منعقد شد.

رییس ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با تاکید بر اینکه ما در 9 سرفصل با سازمان هواشناسی تعامل گسترده‌ای داریم گفت: یکی از مهم‌ترین این سرفصل‌ها ساخت رادارهای هواشناسی است. این رادارها فناوری بسیار پیشرفته‌ای دارد و به زودی قرارداد ساخت‌ این تجهیزات، عملیاتی می‌شود. این حوزه تجربه جدیدی در کشور است و شرکت‌های توانمند داخلی ساخت این تجهیزات پیشرفته را واقعیت می‌بخشند.

ستاری به همکاری‌ها در حوزه ارتقای زندگی شهری و توسعه شهرهای هوشمند با همکاری وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: امروز تفاهم کردیم تا کارگروهی مشترک برای پیگیری شهر هوشمند شکل بگیرد. ظرفیت ایجاد این شهرها با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فراهم است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌که آینده کشور در دستان شهرهای هوشمند خواهد بود،گفت: توسعه جدی وپرسرعت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها کارخانجات و پهنه‌های نوآوری در دل شهرهای بزرگ، این فرصت را فراهم می‌کند تا ایجاد شهر هوشمند سرعت بگیرد.

رییس ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل با اشاره به ایجاد تحول در حمل و نقل جاده‌ای به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها افزود: تحول دراین حوزه با ورود نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شکل  جدی تری به خود می گیرد. ما با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری داریم تا با ورود فناوری‌های نو به این حوزه شاهد تحولی جدی در کیفیت حمل و نقل جاده‌ای از جمله مسافربری و باربری باشیم.

ستاری ضمن قدردانی از همراهی وزارت راه و شهرسازی، سارمان راهداری و سازمان هواشناسی کشور، ابراز امیدواری کرد با حذف موانع و بروکراسی ها و همکاری دستگاه های مختلف این زمینه را برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

 

استفاده از توانمندی فعالان زیست‌بوم و افزایش کیفیت خدمات

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این مراسم، از همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین نیازهای کشور به کمک فعالان زیست‌بوم نوآوری گفت و ادامه داد:  یکی از سیاست های اصولی وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی و تحریم‌های ظالمانه،  بهره گیری از توانمندی داخلی شرکت های داخلی است و با همکاری معاونت علمی و فناوری فصل تازه ای از این همکاری را بر محور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها دنبال می کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت شرکت های دانش بنیان در نوسازی و افزایش سرعت و کیفیت پیش بینی سازمان هواشناسی به کار برده می‌شود گفت :با این همکاری، در تمامی بخش های اطلاع رسانی و پیش بینی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به ویژه در بحث کشاورزی و پیش بینی وقوع سیل شاهد تحولی جدی خواهیم بود.

وی ادامه داد: هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای میان معاونت علمی و سازمان حمل و نقل جاده ای از دیگر محورهای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بهره وری و کارایی بیش تر را برای بخش و کارآمدسازی ناوگان فراهم می کنند.

وزیر راه و شهرسازی به شکل‌گرفتن کارگروهی برای توسعه شهری و ایجاد شهر هوشمند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزود:  امروز با دکتر ستاری توافق شد، برای ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه ساختمان و مسکن و کیفیت بخشی به زندگی مردم و سکونت شهری، گامی جدی برداشته شود. با این هدف کارگروهی تعریف شد تا سرفصل ها را شناسایی کند و کار توسعه شهرنشینی هوشمند، با سرعت بالاتری دنبال شود.

اسلامی از توسعه پارک فناوری پردیس و ایجاد بستری گسترده برای فعالان دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان خلاق گفت و افزود: همچنین برای واگذاری پارک فناوری پردیس زمینه تسهیل گری‌ها فراهم شد تا زمینه برای شرکت های دانش بنیان، دانش آموختگان و فرهیختگان که می خواهند با کارآفرینی ارزش افزوده خلق کنند، از این ظرفیت بهره مند شوند.

 

تامین سخت‌افزار و نرم‌افزارهای هواشناسی با شرکت‌های دانش‌بنیان

در بخش دیگری از این مراسم، سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: نشست های متعدد با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به تهیه چند سند در حوزه تامین تجهیزات هواشناسی پیشرفته به کمک شرکت های دانش بنیان منجر شد.

وی با اشاره به همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تأمین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه هواشناسی گفت: توافق امروز در راستای ساخت سخت افزارها رادار و تجهیزات پیشرفته یا به اصطلاح های‌تک هواشناسی است.

تاج‌بخش ادامه داد: رادارهای پیشرفته و سنجنده های ارتفاع ابر، بخشی از این تجهیزات است و  امیدواریم بعد از این با استفاده از توان داخلی و با همکاری معاونت علمی و فناوری دیگر تجهیزات این حوزه نیز ساخت داخل شود. با این رویه، ضمن حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان داخلی از صرف هزینه های کلان برای واردات و مشکلات ناشی از تحریم‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان این‌که تجاری‌سازی تجهیزات دانش‌بنیان داخلی ضمن کمک به پیشرفت کشور، ارزش‌آفرینی و اشتغال را به همراه دارد، گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کردیم با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره بردن از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها ،حمل و نقل جاده ای متحول شود

 

حمایت جدی از تجاری سازی تجهیزات دانش‌بنیان ایران‌ساخت

اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به حمایت جدی از تجاری‌سازی تجهیزات دانش‌بنیان ایران‌ساخت اشاره کرد و افزود: همکاری ما با سازمان هواشناسی و زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در قالب موضوعاتی است که معاونت می تواند با حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه نیاز فناورانه وزارت راه به مردم خدمت رسانی کند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ادامه داد: امروز شاهد انعقاد سه  توافق نامه مهم هستیم که هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای، تامین تجهیزات هواشناسی و نیز رادارهای پیشرفته، در راستای ایجاد زیست بومی موثر برای خدمت مردم به کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها محورهای اصلی این توافقات است.

قادری‌فر با بیان این‌که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای تأمین نیازهای فناورانه کشور در همه بخش‌ها از جمله نیازهای فناورانه تحریمی، اولویت نخست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، افزود: در حوزه توسعه فناوری های هواشناسی در 9 سرفصل مهم و راهبردی که مورد نیاز ادارات کل هواشناسی استانها در سطح کشور بوده شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌های توانمند را شناسایی کردیم و با حمایت از آنها با نظارت و بهره برداری سازمان اقدام کردیم.

قادری فر ادامه داد: رخ دادن حادثه سیل در نقاط مختلفی از کشور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت تا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را برای تامین نیازهای فناورانه و رفع مشکلات کشور در حوزه های پیش بینی سیل و پیشگیری در دستور کار قرار دهد.

 

تولید تجهیزات دانش‌بنیان هواشناسی و حمل و نقل جاده‌ای با دانش فنی بومی

در این مراسم، موافقت نامه همکاری تجهیز و ساخت تجهیزات پیشرفته، میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد .  

این موافقت نامه ها به ارزش 26 میلیارد ریال  توسط رییس سازمان هواشناسی کشور و رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.حمایت ازتولید دانش بنیان ساخت داخل و حمایت از توسعه فناوری برای تولید کیفی از محورهای این قراردادهای همکاری است.

در این مراسم همچنین، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  برای  هوشمندسازی و ارتقای حمل و نقل جاده ای با استفاده از توانمندی شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها تفاهم نامه ای امضا کردند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری