تقسیم بندی رسانه های اجتماعی و دلایل پذیرش رسانه های اجتماعی توسط مصرف کنندگان
علمی وفناوری - مقالات فرهنگی - مقالات علمی
بزرگنمایی:
در رابطه با انواع رسانه های اجتماعی می توان به شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها ( پروژه های مشارکتی ) ، ویکی ها ، ارتباطات محتوایی ( جوامع محتوا محور ) ، میکروبلاگ ها ، دنیاهای بازی مجازی ، سیستم های پیام رسان فوری اشاره نمود .شبکه های اجتماعی به اعضای شان اجازه ساخت صفحات شخصی ، برقراری ارتباط و شبکه سازی با دوستان انلاین را می دهند . وبلاگ ها که شناخته شده ترین نوع رسانه های اجتماعی محسوب می وند ، مجله های آنلاینی هستند که با محتواهای جدید کاربران بروزسازی می شوند . ویکی ها سایت هایی هستند که به کاربران اجازه اضافه کردن و ویرایش محتوا را می دهند و محتوی تولید شده شان حاصل مشارکت اعضا می باشد . ارتباطات محتوایی امکان مدیریت و به اشتراک گذاری نوع خاصی از محتوا از قبیل عکس ، فایل های ویدیویی ، متن یا لینک را فراهم می کنند . میکروبلاگ ها که تلفیقی از شبکه های اجتماعی و وبلگ های کوچک هستند با محتواهای کوتاه کاربران به روز رسانی می شوند .، پیام رسان های فوری گونه ا ی از ارتباط مستقیم متنی بی درنگ بین دو یا چند فرد با استفاده از رایانه شخصی با دستگاه های دیگر و از طریق یک کارخواه نرم افزاری مشترک است . متن کاربر بر روی یک شبکه مانند اینترنت منتقل می شود . کارخواه های نرم افزاری پیشرفته تر پیام رسانی فوری رده های بالاتری از ارتباط مانند تماس تصویری یا صوتی عرضه می کنند .
- رسانه های اجتماعی به چند دسته اصلی تقسیم می شوند که این موارد را شامل می شوند :
• شبکه های اجتماعی
• وبلاگ ها
• میکروبلاگها
• اخبار اجتماعی
• نشانه های اجتماعی
• سایت های اشتراک گذاری
دلایل پذیرش رسانه های اجتماعی توسط مصرف کنندگان
اساسی ترین دلیل پذیرش توسط مصرف کنندگان میل ذاتی افراد به برقراری ارتباط با سایر افراد می باشد .این اصل شامل همه جوامع آنلاین می باشد مردم به طور طبیعی دوست دارند که با دیگران در ارتباط باشند و عقاید خود را به اشتراک گذارند.علاوه بر این که مشتریان دریافته اند که از طریق رسانه های اجتماعی می توانند راحت تر و سریع تر اطلاعات و علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارند .وقتی افراد برای ارتباط با دوستان و افراد خانواده خود از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند کم کم از نظر عاطفی و شخصیتی به این پورتال ها وابسته می شوند
بنا بر این باید درک کرد که اصل لذت بردن مردم از رسانه های اجتماعی به دلیل ارضاء نیاز ذاتی افراد به برقراری ارتباط با دیگران است.
- پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸:۰۷
- منبع: صبح ملت نیوز