بزرگنمایی:
دلایل بسیاری وجود دارد که توجیه کننده شکست پروژه های توسعه محصول جدید محسوب می گردد که عبارتند از (اخباری و دیگران، 1386 : 16).
• چندگانه بودن و ابهام در اهداف فرآیند توسعه محصول
• تمرکز بر مشتریان کنونی
• توجه ناکافی به زمان
• جهت گیری های مبهم
• ناکافی بودن اطلاعات از بازار
• نبود توجه کافی به نیازمندیها و صدای مشتری
• تعریف بی اساس محصول
• کیفیت پایین در اجرای وظایف کلیدی فرایندهای توسعه محصول
• وجود تیم های پروژه با ساختار ضعیف و تیم های پروژه غیر کارآمد
همچنین سایر مشکلات مرتبط با توسعه محصولات جدید عبارتند از :
کم بودن ایده های مهم درمورد محصول جدید ، بازارهای خرد شده ، رشد سریع محدودیتهای قانونی و اجتماعی، هزینه بالای فرآیند تولید محصول جدید، کمبود سرمایه و کوتاه بودن عمر محصولات موفق.