صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان آزاد شد
صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان آزاد شد
پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 19:12:58
صبح ملت نیوز
فتح الله ابوعلی بیان کرد: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای خوزستان از امروز پنجشنبه (20 مرداد 1401) تا اطلاع ثانوی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو نیز پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود، افزود: مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی در 4 شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان 7 روز و قایق‌های هندیجان 7 روزه صادر می‌شود؛ همچنین صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه بحرکان ممنوع اعلام می‌شود.
ابوعلی تاکید کرد: رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناورها و اندازه چشمه بدنه تور 50 میلیمتر توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو ضروری است.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.
ابوعلی یادآور شد: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در فرم‌های مرتبط به صورت تمام شماری هر 3 روز یک بار به معاونت صید خوزستان اقدام کنند.
وی گفت: یگان حفاظت منابع، مدیران شیلات شهرستان‌ها، همه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.
خبرنگار میترا شعبانی
سردبیر  صبح ملت  نیوز  - محمد رشیدپور 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/99582/صید-میگوی-ببری-در-صیدگاه-بحرکان-هندیجان-آزاد-شد
بستن   چاپ