نماینده رهبری در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه تعزیه میدانی شهر حر بر حفظ امنیت و حرمت خبرنگاران تاکید کرد
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری: دولت و مردم حرمت و امنیت خبرنگار را حفظ کنند
دوشنبه 17 مرداد 1401 - 21:17:02
صبح ملت نیوز

تعزیه ی شهر حر ریاحی از توابع شهرستان شوش با قدمتی بیش از دو قرن در سطح خوزستان اجرا می شود از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی 1444 هجری قمری با حضور نماینده ولی فقیه استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و لبیک گویان حسینی مراسم تعزیه ی حسینی به زبان عربی در شهر حر ریاحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبح ملت، آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده ی استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون اجرای این تعزیه در شهر حر ریاحی گفت : این تعزیه بیش از دو قرن است که بی وقفه در عصر تاسوعا و صبح عاشورای حسینی با حضور عاشقان حسینی درمیدان امام حسین شهر حر برگزار می شود.

وی افزود : تعزیه خوانی بیش از دو قرن است که توسط هیئات مذهبی در میدان امام حسین(ع) با حضور مردم برگزار می شود و امسال با وجود این که شاهد گرمای شدید جوی هستیم ولی خدشه ای در برگزاری این تعزیه به وجود نیامده و بانظم تر از سال های قبل اجرا شده است و این حضور پر شور مردم به دلیل پایبندی و عشق ورزی به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

آیت الله محسن حیدری در ادامه با اشاره به فرهنگ شهادت  و نامگذاری روز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار اظهار داشت :یکی از افتخارات خبرنگاران این است که 17 مرداد روز شهادت شهید صارمی خبرنگار شجاع و تربیت شده مکتب اباعبدالله الحسین بوده است  که در راستای رسالت خبرنگاری به شهادت رسید را ب عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده اند.

وی یادآور شد: رسالت خبرنگاری که با خون نوشته شده رسالت بسیار بزرگی است که اصول و پایه هایی دارد، که یکی از مهمترین پایه های اصول خبرنگاری حقیقت راستگویی و رساندن اطلاعات صحیح و خبرهای واقعی مردم است.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری، مهمترین رسالت یک خبرنگار را خدمت به مردم، فداکاری، شهادت طلبی دانست و در این راستای آن خاطر نشان نمود: یکی دیگر از اصول خبرنگاری مردم داری است یعنی خدمت به مردم و ارزش الهی بودن در این راستا بحث عدالت محوری گفتن حقایق لازمه خبرنگاری است اگرچه خبرنگار ی هزینه بر است وانسان باید هزینه اش را بپردازد چه بسا خون و جان هم باید بدهند چراکه افرادی، جریان هایی، قدرتمندانی  وجود دارند که حق گویی وحق جویی، راستگویی با منافع آنها جور در نمی آید در اینجا اگر خبرنگار شجاعت و روحیه شهادت طلبی و فداکاری داشته باشد میتواندبه رسالت خبرنگاری خود عمل کند در غیر این صورت نمی تواند رسالت خبرنگاری خود را بر دوش بکشد.

آیت الله حیدری در تکمیل سخنان خود گفت : مهمترین مسئله ای که وجود دارد بحث تلاش برای یافتن حقیقت و تقوا داشتن در گفتار است باید عقلانیت وحکمت رعایت بشود. عقلانیت شرط خبرنگاری است و شجاعت در بیان حقایق یکی دیگر از اصول مهم خبری است.

وی با تاکیدبر حفظ امنیت وجایگاه خبرنگار توسط دولت، اظهار نمود : حاکمیت و دولت باید ارزش، حرمت و امنیت خبرنگاران و خبرنگار را بداند و جایگاه آنها را تامین کند و مردم نیز باید حرمت خبرنگار را نگه دارند؛ وقتی که دولت و مردم و خبرنگار دست به دست یکدیگر دهند خبرنگار به اوج کار خواهد رسید.

خبرنگار: سیدمحمد موسوی

http://dezfoolnews.ir/fa/News/99331/نماینده-خوزستان-در-مجلس-خبرگان-رهبری-دولت-و-مردم-حرمت-و-امنیت-خبرنگار-را-حفظ-کنند
بستن   چاپ